Yhtä sun toista vaivaa

täällä on nyt uutena vaivana tullut noi vatsa,kylki-ja selkäkivut.Kävely tuntuu niitä vähän helpottavan mut ei jaksais koko valveillaoloaikaa kävellä kämppää ympäri.Oliks mulla noita kipuja?meniksne itestää ajastaa ohi?ei viittis suotta lähtee synnärille soittelee et onko kaikki ok.

Itsellä ollut nyt kohta viikon ajan kylkiluiden väli kipee (tuosta alhaalta mihin kylkiluut loppuu) , parina päivänä teki tosi kipeetä liikkuminen mutta nyt alkaa helpottaa kipuilu, iho vähän aran tuntuinen siitä kohtaa. En osaa selittää minkälaista kipu on, tavallaan tuntuu ku ois syvä haava ihossa tai ihan kuin olisi aurinko polttanut ihon kunnolla...jos teen jonkun äkkiliikkeen niin saattaa tuntua vihlasu tai polte siinä kipeässä kohtaa..Keskiviikkona neuvola käynti niin pitää kysellä mistä voisi johtua

Unettomuus on iskenyt. Uni ei vaan millään tule ja on vaikea löytää hyvää asentoa. Nukahdan joskus aamuyöstä, mutta sekin on katkonaista. Tämä alkoi juuri edellisenä yönä ennen reissuun lähtöä, siis 10 päivää sitten. Palasimme kotiin tänään ja on ihana ajatus saada rojahtaa omaan sänkyyn. Vaikka unensaanti olisi edelleen yhtä vaikeaa, niin mieluummin siitä kärsii omassa kodissa, jossa voi puuhailla keskellä yötä mitä haluaa.

Ai niin, tämän lisäksi selkä saattaa kipeytyä sängyssä maatessa niin, että jossain vaiheessa on vaan pakko nousta ylös. Vaikka siis yritän nukkua vain kyljelläni. Ehkä tämäkin helpottuu omassa sängyssä, johon voi kasata niin paljon tyynyjä kuin talosta löytyy.

Tähän asti olenkin ollut niin epäilyttävän hyvävointinen, että jo oli aikakin saada vaivoja osakseen...

Täällä sitä kukutaan aivan kuin aiemmin kirjoittamani vahvistukseksi... Päätin etten turhaan pyöri sängyssä vaan nousin ylös ja keitin kamomillateetä. Josko tuo ikiaikainen unilääke auttaisi. Kokeilen myös IhaNaisen vinkkiä ja vaihdan pitkulaisen imetystyynyn yhteen mahan alle tungettavaan. Pahus, kun alaselkää juilii.

Mun yöt on muuten vaan katkonaisempia,millon on kuuma ja millon vessahätä ja millon mitäkin.onneksi voi aamulla jäädä nukkumaan ja päivälläkin voi nukkua muutamat päikkärit jos siltä tuntuu.

Minulla kylkikipua on vain oikealla puolella, juuri tuossa kylkiluiden alla... välillä tuntuu selän puolellakin ja vähän siltä kuin olisi puukko läpi. Sen lisäksi erilaiset pahoinvoinnit on palanneet, myös oksentelut ja kipu tulee illasta, yleensä syönnin jälkeen. Ensin ajattelin pötkylän potkivan tuohon tai kylkiluiden venyvän, mutta nyt olen aika varma että sappihan se siellä äkämöi. Mystisistä vatsavaivoista aloin kärsiä jo pari vuotta sitten, silloin sappikiviäkin pidettiin vaihtoehtona mutta jäivät tyhmyyttäni tutkimatta. Noh, nyt niille ei tehdä mitään, ellei tilanne mene todella pahaksi... Ja sappivaivat vissiin lisääntyy raskausaikana, kun kohtu painaa sappirakkoa ja muutoinkin sapen koostumus muuttuu. Nyt sitten yritän syödä varovaisesti, eli pieniä annoksia ja vältellä ruoka-aineita jotka mulla sappea ärsyttää (tuore kurkku, lätyt, ruisleipä jne).

Liitoskivut ovat täällä taas. Tällä kertaa lähes kokoaikaisena riesana, käveleminen on aika varovaista ja hidasta, kun välillä tuntuu, ettei oikeaa jalkaa pysty käyttämään ollenkaan. Sentään levossa ei pahasti ainakaan häiritse ja saan yöt nukuttua, joten voisivathan asiat huonomminkin olla. Mutta kun vielä oli suunniteltuna pientä reissua sinne ja tänne, joten pitäisi kyllä kävelemään pystyä. :angry8 No, pysytellään sitten lähinnä sohvalla... Tänään on ehkä pikkuisen helpompi olo, vielä. Tämä kiusa alkoi toissailtana eikä ole missään vaiheessa mennyt kokonaan ohi, edes hetkeksi. Aiemmin yön lepo on auttanut ja aamulla voinut taas toimia ihan normaalisti, vaan ei nyt. Ajattelin kyllä siitä huolimatta lähteä ulos pesemään äidin autoa, kun äiti on taas ostellut tytölle ja tulevalle vauvalle kaikkea pientä ja meidänkin syömiset taas maksanut. Hyvä, että apteekissa sai edes oman koiransa punkkikarkotteet itse maksaa. Joten tasan aion edes tuon tehdä äidin hyväksi. Ruohonleikkuu olisi ollut hauskaa pitkästä aikaa, mutta siinä olisi liikaa kävelemistä, joten autonpesu on ehkä sopivampi vaihtoehto. En muuta selitystä tälle keksi, kuin että Pake olisi siirtynyt alemmas asemiin, jolloin ehkä painaa jotakin hermoa tai jotain, mikä nyt tätä kipuilua aiheuttaa. Jos tätä nyt kestää sinne asti, kunnes Pake päättää tulla pihalle, niin toivottavasti ei ainakaan yli LA:n mene!

Tsemppiä muillekin kipuilijoille ja väsyneille! Itse olen sentään saanut varsin hyvin nukuttua tästä huolimatta. Yöllä toki herään, kun pitää kääntää kylkeä, mutta nukahdan tosi nopeasti uudelleen. En ole juuri valvonut. Pitää edes siitä olla kiitollinen. Ja muutenhan vointi on ihan hyvä, jotta varmasti harmittaa entistä enemmän, kun ei pääse edes lenkille koirien kanssa! :D

Noni, se olis sitten heinäkuu ja mukavasti alkaa jos jonkinmoisilla kolotuksilla. Oikea käsi on nyt puutuillut jo muutaman päivän ajan ja nukkua ei voi ollenkaan oikealla kyljellä tämän vaivan takia. Tiskiä en oo pystynyt pesemään ollenkaan, kun käsi ei kestä. Tänään päivä alkoi menkkamaisilla kivuilla ja reisiä on jomottanut eilisestä asti. Viikkoja vasta 32+4, joten josko nyt vielä malttais tuo masukki pysyä sisällä. Ärsyttää, kun pitää lepäillä, vaikka olis miljoona asiaa mitkä pitää tehdä ja hoitaa. Töissäkin osaavat stressata kunnolla, kun asioita ei hoideta ajallaan ja venkslataan lomarahojen kanssa. Kai sitä tarvis liittoon soitella, alkaa noi hermot mennä... :angry7

Suvii, pakko sanoa, että itseänikin on viime aikoina potuttanut ihan kunnolla työpaikan sählingit. En edes yritä luulla tietäväni milloin toimittavat palkanmaksutietoni äitiysrahan maksamista varten... No, mies saa sitten raataa, jos ei mulle tule laisinkaan rahaa. Jotenkin olen viime aikoina epäillyt, etten laisinkaan ole kesälomalla. Voimia oikeuksiesi puolustamiseen! Ei ole kivaa puuhaa....

Väsymys vaivaa jo miltei ympäri vuorokauden. Yritän kyllä lepäilläkin, mutta aina tuota tekemistä löytyy. Sormet tuntuvat puutuvan helposti, mutta niin toisaalta muutkin raajat.

Ymmärrän niin täysin, jos vanteet ovat itse kullakin kireät. Kun täytyy pakon edessä pinnistellä eteenpäin, vanne kiristyy.

Ihan järkyttävän karmeep ketutus päivä!!! Tuntuu, että koko maailma kaatuu niskaan ihan just ja kaikkien lähellä olevien naama on maailman ärsyttävin eikä kukaan osaa sanoa mitään järkevää! Että näin... Kiitos ja anteeksi... Pieni helpotus olotilaan!

Kai tänkin voi vaivaks luokitella, mut onko teillä vaikuttanu oma muuttunut ulkonäkö omaan olemukseen? Tietenkin tärkeintä on että vauva kasvaa ja voi hyvin, mutta väkisinkin tää muuttunut ulkomuoto vaikuttaa omalla tavallaan minuuteen, minäkuvaan ja omaan naiseuteen.

:excited001 Mä taidan olla vähän outo, mutta rakastan tätä naiseuden olomuotoa! Minusta on ihana olla raskaana, ja tuo massu on vallan valloittava :D Tietysti olen muutenkin ollut ylipainoinen, eikä itselle painoa ole juurikaan tullut, lähinnä se on tiivistynyt tuohon vatsalle. Eli joo ei ahista :happy112

kyllä nyt itellä on välil sellasii päivii et ku pääsis taas vanhaa kroppaa..seki ku ei meinaa olla mitää vaatettakaa enää mikä menee päälle yms :D ,mut välil taas tää maha on nii ihana.. mut jotenki kaikki turvotukset yms sais lähtee pois.. onneks ei oo enää kauaa ku saa pikkusen tähä syliin :))

Jotenkin tuo massu on aivan hysteerisen söpö ja ihana, tietää että siellä kasvaa uutta elämää! Mutta tässä vaiheessa kun pitäisi lauantaiksi häihin järjestää jotain oikeesti juhlavaatetta päälle ja kokoa on ollut jo valmiiksikin, niin tämä ulkomuodon muutos on ahdistanut erityisen paljon!! :P ja se, että tukka roikkuu rumasti päässä ja naama kukkii, ei helpota tilannetta!! Eli täällä ulkomuodon muutos on ollut vaivaksi asti!!

Mä ainakin odotan jo innolla, että pääsis eroon tosta mahasta ja sais vauvan syliin. :thumright Siis toki se on ihanaa, että vauva kasvaa hyvin ja voi hyvin, mutta pännii, kun sukkien, housujen ja kenkien laittaminen on NIIN hankalaa. Sekä törmäilen vatsan kanssa joka paikassa, kun en ymmärrä kuinka iso se oikeasti jo on. :laughing002 Turvotuskin vaivaa turhan paljon ja näillä helteillä on tosi tuskanen olo. Että kyllä täällä ainakin odotetaan elokuuta jo kovasti.

on juu tää maha ihanaki ja nyt kesällä siimmieles hyvä, ku saa olla rehellisesti vähä "pyöree" mutta aikansa kutakin.. :D alkaa oleee kaikki jutut nii hankalii mullaki.. ja olis kauhee hinku mennä salille ja spinningiija rääkkijumppii jo :D ja tietyst seihana kamala vauva arki:)

Vatsa on parasta mitä omasta kehosta löytyy, painoa on muuten tullu niin kovasti jokapuolelle, että mulla on jalat, kädet ja takapuolikin raskaana. Välillä sitä katselee että kuinka joku voi kantaa vatsassa vauvaa ja olla muuten ihan sopusuhtanen, kun minä lyllerrän kaikkien näitten tulleiden kilojeni kanssa, joita on jo parikymmentä :BangHead

Takaisin