Vitamiinit ja maitohappobakteerit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nanaa_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näköjään aiheuttavat närästystä, ainaki puplityhjään mahaan. Pitää muistaa napata aamupalan yhteydessä.

Mä käytin raskausarpien ehkäsyyn bebancare rasvaa, minkä pitäs ehkästä raskausarpia. Aika tyyristä, mutta itsellä autto.

Mulla on multitabsin raskaus ja imetys vitamiinit käytössä. Niis on onneks rautalisä samas ku mul on alhanen hemoglobiini.

Nabakettu: mul on kans Multivitan raskaus ja imetys -vitskut ja tykkään niistä. Myös Multivitan purkki raskausomegaa (kalaöljykapselit) on sopinut mahalle :). Mutta toki noi on yksilöllisiä juttuja, miten reagoi. Toivotaan, että aamupalan yhteydessä popsiminen auttaa sua närästykseen :)

Täällä syödään myös multivitan raskausmonivitskut, D:tä, raskaus omegaa ja toisinaan otan vielä magnesiumia.
Noista rasvoista, täytyy itekin lähtee osteleen. Mulla on jo entuudestaan, toki vuosien aikana vaalenneet. Kannattaa muuten kattoo sitä rasvaa sillä silmällä ettei olis niitä parabeenejä, ne vaikuttaa siihen rasvan säilyvyyteen. Olen lukenut että ne parabeenit vaikuttaa estrogeeniin ja siten jos on poikavauva tulossa niin saattaa hänen hedelmällisyyteensä vaikuttaa myöhemmin. Jotenkin näin se meni. Ainakaan apteekin perusrasvoissa niitä ei oo.

Hui ja huh.. mun sebamed raskausarpivoiteessa ei onneksi ollut parabeeneja :D. Eka kattosin et mis se aineosaluettelo oikeen on ja meinasin ettiä sen pahvipakkauksen puukopasta, mut onneks etupuolella putelia luki isolla "no parabens". Toisaalta, olis se outoa, jos raskauskäyttöön tarkoitettu tuote ois haitallinen.. vaikka eihän sitä koskaan tiedä ja etenkin normirasvat täytyy tod.näk. syynätä tarkkaan. Kiitos tiedosta Tintti-8! :)

Mä ostin viimeks ku raskaana olin, sen pebacaren, pebanthenin tuote, oli aika tyyris 25€, sitte ku oon sen joskus käyttäny loppuun niin ostan jonku halvemman :)

Mulla on kans noi multivitan raskaus &imetys vitamiinit käytös, ja mietin että pitäiskö jotain kalsiumia ottaa lisäksi ? Oon tosi huono juomaan maitoa ja juustoakaan en voi sietää :D

Adessa mulla on kalsium lisä jota viimeks neuvolassa suosittelivat ottamaan juuri sen takia etten käytä juuri ollenkaan maitotuotteita :)

Tuossa kaikki mitä otan aamuisin :D

Liitteet

• 1436368774570.jpg
    1436368774570.jpg
    44 KB · Katsottu: 40
Last edited by a moderator:
Mulla on kans multivitan raskaus ja imetysvitamiineja.. En koskaan lopettanu niitten syömistä ku esikko muutama kuukaus sit lopetti tissittelyn.. Täytyis kans joku hyvä rasva löytää, viimeks oli se bebancare mut on vähä tyyris.. Joku halvempi olis parempi.. :)

Mulla käytössä minisun mama -monivitamiinitabletti ja sen lisäksi minisun calsium + d-vitamiinitabletti (mustaherukan makuinen). Oon tykännyt kummastakin ja muistaakseni tossa minisunissa oli vähän enempi foolihappoa kuin multivitassa ja hinta ehkä pikkasen edullisempi niin siksi päädyin siihen. Tuota kalsiumia syön, kun käytän tosi vähän maitotuotteita niin neuvolan täti sanoi, että voin ottaa puoltoista tablettia päivässä normaalin yhden sijasta.

Paljokoha tuota kalsiumia pitäis päivässä saada? Oon aina välillä ottanu tablettina, mutta nyt taas jääny.

Tossa paketissa on että 1-2 tablettia päivässä eli 500mg-1g päivässä..:)

Mä kävin eilen ostamassa minusunin mama-multivitamiinit. Ostin samalla kanssa bio-oilia niin tulee sekin hommattua. Ja nyt just muistin kun Ninnin kuvaa katoin, että ton omega-3:sen unohdin ostaa. :facepalm: No täytyy joku päivä käydä vielä ne hakemassa.

Mulla myös kalsium neuvolan suosituksesta. Terkka sanoi, että ottaa lisäravinteena, jos en syö/juo 6 desiä maitotuotteita päivässä. En todella syö kuutta desiä!

Niin ja mulla on Solgarin kalsium+d, 4 tablettia on 1000mg, joten helppo ottaa vähemmänkin. Yleensä otan kaks aamupalalla ja toiset kaks lounaalla, jos muistan.

Takaisin