Vitamiinit ja maitohappobakteerit

Käytin ennen tavallista vuorisuolaa, mutta ostin ruohonjuuresta jodioidun version, eli siinä on merilevää. Listojen mukaan merilevä on kiellettyjen listalla, mutta omasta mielestäni tuo määrä mitä suolassa on, on tosi vähäinen.
 
Täytyy katsoa tuo ruohonjuuren jodisuola! Itse käytän mielummin esimerkiksi puhdistamatonta merisuolaa ja luomumaitoa. Sitten jodit ja d-vitamiinit lisäilen itse purkista. Tiettyjä vitamiineja sekä hivenaineita lisätään elintarvikkeisiin just siksi koska muuten niitä olisi vaikea saada vain syömällä monipuolisesti..
 
Nyt ehdin tätäkin keskustelua tarkemmin selailemaan. Omat vitskuni on multivita ja lisäksi ontan vielä 40mg d-vitamiinia päälle. Helpottanut mulla ainakin väsymystä tuo d-vitskujen lisääminen. :)

Tuolla alussa oli keskustelua Bio-Oilista raskausarpiin (en ihan kaikkie ehtinyt lukea)
Mut jokatapauksessa meikäläinen käytti sitä.ekannraskauden ajan ahkerasti lotraten aamuin illoin kaikkialle, minne oon kuullu/nähny arpia muodostuvan ja ei kyllä estänyt mitenkään niiden muodostumista. Tai en mä tiedä miltä masu ois näyttänyt, jos en olisi käyttänyt!!! Hui!! :D Raskauden jälkeen onnistuin haalentamaan arpia myöhemmin kookosöljyyn sekoitetulla eteerisellä Laventeliöljyllä. Oikein hyvä! :) Harkitsen sen sekoituksen käyttöä, nyt tässä raskaudessa, jos ei tulisi uusia niin hirveästi.
 
Olen koko raskauden ajan syönyt rela - maitohappobakteeria sekä aluksi söin pelkästään foolihappoa mutta runsaan pahoinvoinnin vuoksi mulle lääkäri suositteli B6 - vitamiinia joten nyt syön Berex Original nimistä valmistetta jossa on foolihapon lisäksi B1, B2, B3, B5, B6 ja B12 vitamiinit sekä biotiinia. Nyt vielä täytyisi ottaa D-vitamiini lisäksi.
 
Takaisin
Top