Viimeisin neuvolakäyntisi

Meillä oli kanssa kutsussa ohje, että ei saa videoida. Ihan mielenkiinnosta Veggis niin millaisen paperipinon kanssa lähdit neuvolasta? Odotin itsekin jotain materiaalia, mutta taisin saada yhden lippu lappusen missä oli nettiosoitteita ja toisen missä kerrottiin äitiyspolista.. odotin myös lääkäri käynniltä enemmän, mutta tosiaan ainakin minulla se oli aika mitäänsanomaton kuten ensimmäinen neuvolakin.

Aika ikävää jos ultra saadaan juuri ja juuri oikeille viikoille. Tulee vähän olo, että mitä jos ei saadakaan.. eikai niin voi käydä :scratch
 
Jos saa videoida, kun joku täällä sanoi, että oli kielletty videointi käynnistä :inpain:
Ei oo todellista! Mitä vielä? Kyllä nyt joku järki pitäis olla näissä kun kaikki kielletään o_O ymmärrän kyllä ettei saa normaali tilanteessa videoita ottaa mutta nyt kun kielletään toista tulemasta niin pitäiskö tässä nyt jotain joustoa olla tuolta taholta myöskin
 
Joo, toivotaan todella et tämmöisenä aikana olisi joustoa kaikkialla asian suhteen. Mielestäni tärkeitä asioita sille tulevalle isällekin nähdä mitä siellä masussa on, että hänellekin asiasta tulisi konkreettinen paremmin ja saa kokea osallisuutta :happy:
 
Jos saa videoida, kun joku täällä sanoi, että oli kielletty videointi käynnistä :inpain:

Jep, täällä ainakin oli kielletty ultran videoiminen. Luulisin että nuo ultrat ovat muutenkin aikataulutettu tiukasti ja ylimääräinen sähläys kuvauksen kanssa voi aiheuttaa aikojen venymiseen. Lisäksi jos ultrassa ilmeneekin jotakin ongelmaa sikiöllä, niin voisin kuvitella että siitä kertominen/keskustelu voi olla aika ahdistavaa ultraajalle, jos sitä vielä kuvataan. Tuossa ammatissa olevat yleensä ovat sen verran sympaattisia, että varmasti tekevät kaikkensa tulevien vanhempien parhaaksi tilanne huomioon ottaen.
 
Nt käyty ja kaikki hyvin :love7 Ja toisin kuin kutsussa sanottiin niin sain ottaa videota. Oli todella ihana kätilö joka rauhassa tutki ja kertoi missä näkyi milloinkin mikä jalka ja käsi. Sanoi myös heti aluksi, että ensin tutkitaan ja sitten jos haluan niin voin ottaa videota. Itse tutkimusta ei kuulemma saa videoida, mutta sen jälkeen sitten sai ottaa :)
 
Mahtava juttu!:happy: Just tämä kun kaikki tuntuu edelleen niin epätodelliselta itselläkin niin voin vaan kuvitella mitä se toisella on, ja kun pääse näkemään edes niin tuntuu että jää liikaa paitsi. Onneksi edes voi jonkun pätkän kuvata niin on jotain mitä näyttää :)
 
Pyysin tosiaan ensimmäisellä neuvolakäynnillä ajan neuvolapsykologille aikaisempien keskenmenojen takia. Noh, neuvolatäti soitti tällä viikolla, että aikoja ei ole ja mun pitäisi ottaa yhteyttä jonnekin mielenterveyspalveluihin. Onhan meillä työpsykologi, jolla olen käynyt pari kertaa, mutta halusin nimenomaan tähän tilanteeseen parhaiten sopivaa erityisosaamista. Vähän ärsyttävää kyllä. Luulin, että saisin neuvolasta kaiken tarvittavan henkisen tuen. Eikö se ole kuitenkin heidän tehtävänsä...

Meillä eka käynnillä pyysin kans keskustelutukea edellisen raskausajan ongelmien takia ja sain ajan jo viikon päähän. Meillä on neuvolassa sellainen terkka joka on käyny jotain terapiakoulutusta ja hoitaa neuvola-asiakkaiden psyykepuolta.
Kurjaa kun monessa paikassa unohdetaan tuo psyykepuoli ja sit ihmetellään kun ahdistaa ja pelottaa ja masentaa. :sad001
 
Meillä eka käynnillä pyysin kans keskustelutukea edellisen raskausajan ongelmien takia ja sain ajan jo viikon päähän. Meillä on neuvolassa sellainen terkka joka on käyny jotain terapiakoulutusta ja hoitaa neuvola-asiakkaiden psyykepuolta.
Kurjaa kun monessa paikassa unohdetaan tuo psyykepuoli ja sit ihmetellään kun ahdistaa ja pelottaa ja masentaa. :sad001

Just tuollaista välittämistä olisin toivonut neuvolasta. Ajattelin, että sitten jos pääsen neuvolaan asti, niin he kyllä huolehtivat kaikesta raskauteen liittyvästä. Myös henkisestä puolesta. Oma neuvolatätini vaikutti siltä, että ei ehkä ole tehnyt kyseistä työtä kovinkaan pitkään, mikä saattoi myös vaikuttaa asiaan.
 
Mun pitäisi huomenna aamulla viedä pissanäyte labraan, mutta miten pystyn olemaan yöllä pissaamatta niin, että se neljä tuntia täyttyisi. :grinJa oliko siinä vielä joku sääntö ettei saisi juoda vettä ennen näytteenottoa. Ihan hirveä jano joka yö.
 
Mun pitäisi huomenna aamulla viedä pissanäyte labraan, mutta miten pystyn olemaan yöllä pissaamatta niin, että se neljä tuntia täyttyisi. :grinJa oliko siinä vielä joku sääntö ettei saisi juoda vettä ennen näytteenottoa. Ihan hirveä jano joka yö.
Mä ottanu sen näytteen kun ekan kerran aamuyöllä heränny vessaan, about 3-5 välillä. En tiiä toki mikä testi sulla siitä otetaan, mut mun testin ohjeessa oli, et voi ottaa olikohan 8h ennen näytteenottoaikaa ja säilyy huoneen lämmössä siihen saakka.
 
Lääkäri neuvolassa käyty. Kaikki näytti hyvältä ja sain taas kuulla sydänäänet ❤️ oliha siellä väkeä kun lääkärin lisäksi kaks muutakin :bored: eikä ees kerrottu ketä ne o mut ainaki toista veikkaan opiskelijaksi. Oli vielä miespuolinen ja tiiraili valon kans mun alapäätä :hilarious:
 
Lääkäri neuvolassa käyty. Kaikki näytti hyvältä ja sain taas kuulla sydänäänet ❤️ oliha siellä väkeä kun lääkärin lisäksi kaks muutakin :bored: eikä ees kerrottu ketä ne o mut ainaki toista veikkaan opiskelijaksi. Oli vielä miespuolinen ja tiiraili valon kans mun alapäätä :hilarious:

Miksi siellä tiirailtiin alapäätä :wideyed: En mä muista että lääkärineuvolassa ois koskaan niin tehty paitsi kerran kun mulla oli supistellut niin paljon et katsottiin onko paikat viel kii
 
Miksi siellä tiirailtiin alapäätä :wideyed: En mä muista että lääkärineuvolassa ois koskaan niin tehty paitsi kerran kun mulla oli supistellut niin paljon et katsottiin onko paikat viel kii


Se lääkäri teki sisätutkimuksen että kaikki on mallillaa.. Kokeilin kohdun kasvun yms :) luulin että on iha normaalia :grin yllätyin kyllä ku käski riisua pöksyt ja hypätä pöydälle, ees bikinirajaa ollu siistiny :hilarious::hilarious:
 
Se lääkäri teki sisätutkimuksen että kaikki on mallillaa.. Kokeilin kohdun kasvun yms :) luulin että on iha normaalia :grin yllätyin kyllä ku käski riisua pöksyt ja hypätä pöydälle, ees bikinirajaa ollu siistiny :hilarious::hilarious:

Mä en kyllä muista et ois tehty! Pitääpä silti varautua kun maanantaina lääkäri. Sisätutkimukset, ainakin jos kohdunsuuta kokeillaan, provosoi aina sitä niin ”turhaan” ei mun tietääkseni kannattaisi tehdä.
 
Lääkäreitä ja hoitajia ei muuten voisi vähempää kiinnostaa onko jonkun bikiniraja siistitty vai ei :grin jos se itseä häiritsee niin siitä vaan mutta lääkäriä ajatellen sitä ei tarvitse tehdä. :)
 
Lääkäreitä ja hoitajia ei muuten voisi vähempää kiinnostaa onko jonkun bikiniraja siistitty vai ei :grin jos se itseä häiritsee niin siitä vaan mutta lääkäriä ajatellen sitä ei tarvitse tehdä. :)


Itteä se lähinnä nauratti päässä että empä sitte ees siistiny paikkoja :hilarious:
 
Lääkäreitä ja hoitajia ei muuten voisi vähempää kiinnostaa onko jonkun bikiniraja siistitty vai ei :grin jos se itseä häiritsee niin siitä vaan mutta lääkäriä ajatellen sitä ei tarvitse tehdä. :)

Itteä aina ahdistaa ajatus, että olis "epäsiisti" jotenkin niin aina siistin ja pedeydyn (normaalia tarkemmin) ihan vaan et voin olla rennosti :rolleyes:
Mut voi olla et tästäkin sit joutuu luopumaan loppuraskaudessa jos kovinkin haastavaksi käy :grin
Nää on näitä psykologisia juttuja vaan, vaikka tiedostaa et ei ne siellä välitä yhtään :p
 
Itse olin koko lääkärineuvolan ilman housuja, koska ottivat samalla papa-näytteen ja tekivät sisätutkimuksen, josta myös neuvolakorttiin kirjattiin emättimen pituus ynm. Lääkäri oli nainen ja paikalla oli myös joku mies opiskelija/hoitaja. Vähän tuntui hassulta, kun kuuntelivat sydänääniä dopplerilla ja makasin edelleen jalat levellään ilman housuja :hilarious:

Kyllä itsekin pesaisen aina alapään, koska minusta se on kohteliasta. Vaikka ei se lääkäri varmastikkaan kauhistuisi pesemättömästä terveestä vaginasta, kun joutuvat katselemaan kaikenlaisia tulehtuneita ja tautisiakin tapauksia. :yuck:
 
Takaisin
Top