Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla eka lääkärikäynti reilu parin viikon päästä, jännittää.
 
Maanantaina eka neuvola 8+2 ja siitä reilu viikko niin ensimmäinen lääkäri 9+4. Mutta koska se ensimmäinen ultra on :mad:
Tuntuu suoraan sanottuna hieman hölmöltä mennä neuvolaan keskustelemaan, kun ei voi olla täysin varma missä vaiheessa koko raskaus on tai onko siellä kaikki niinkuin pitää. No näillä mennään ja varmaan maanantaina asiat selviää :think005
(Varhaisultra siis peruttu, kun talous menee tiukille lomautusten takia)
 
Maanantaina eka neuvola 8+2 ja siitä reilu viikko niin ensimmäinen lääkäri 9+4. Mutta koska se ensimmäinen ultra on :mad:
Tuntuu suoraan sanottuna hieman hölmöltä mennä neuvolaan keskustelemaan, kun ei voi olla täysin varma missä vaiheessa koko raskaus on tai onko siellä kaikki niinkuin pitää. No näillä mennään ja varmaan maanantaina asiat selviää :think005
(Varhaisultra siis peruttu, kun talous menee tiukille lomautusten takia)

Eka kunnallinen ultra on 11+0-13+6. Eli saat ajan varmaan ekassa neuvolassa :)
 
Maanantaina eka neuvola 8+2 ja siitä reilu viikko niin ensimmäinen lääkäri 9+4. Mutta koska se ensimmäinen ultra on :mad:
Tuntuu suoraan sanottuna hieman hölmöltä mennä neuvolaan keskustelemaan, kun ei voi olla täysin varma missä vaiheessa koko raskaus on tai onko siellä kaikki niinkuin pitää. No näillä mennään ja varmaan maanantaina asiat selviää :think005
(Varhaisultra siis peruttu, kun talous menee tiukille lomautusten takia)

Mulle varattiin ensimmäinen neuvola aika vasta kun raskaus on viikolla 9. Tällä hetkellä mennään 7+1. Oisivat varanneet sen ekan ultrankin samalla puhelulla, mutta niiden yhteydet on tällä hetkellä ihan tukossa ja koneet käy hitaalla. Itellä kans tosi turhautunu olo mennä neuvolaan, koska mitään muuta varmaa ei oo kun positiivinen raskaustesti :woot:
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Tai sitten aika tulee postissa ekan neuvolan jälkeen :)
Tai sitten se varataan ite ekan neuvolan jälkeen niinkuin kuulemma Helsingissä nykyään. :grin Aika paljon vaihtelee riippuen siitä missä asuu.
 
Eka neuvola 10.4 eli ei tarvii kauaa odotella enää.
Onneks päästään tutulle terkalle :happy:
 
Kirjoitin salaisiin jo neuvola käynnistä joka oli tänään, mutta jaan tännekkin :happy:

Oli tosi ihana terveydenhoitaja, kumppani ois saanu olla matkassa mutta töiltään ei päässyt.
Käytiin vaan perusasioita terveyteen ja hyvinvointiin liittyen. Hirveesti paperia ja infoa.
Lähetteen laittoi np-ultraan josta tulee postitse kutsu äitiysklinikalle, sinne mie ei pääse kuulema :sad001
Painoni oli pari kiloa pudonnut, johtunee tästä ruokahalujen vaihtelevuudesta ja pahoinvoinnista. Sieltä se vielä nousee :hilarious:
Verenpaineet alhaiset 101/70, mut aika alhaalla ne yleensäkin on, mutta raskaus toki vielä pudottanut.

Tässä seuraavana pitäis käydä rv9-11 verikokeissa sikiöseulontaan liittyen, sit olis varmaan se np-ultra ja sitten sokerirasituksessa Toukokuun lopussa uudelleen neuvolaan ajan sain. :grin

Positiiviset ja hyvät fiilikset jäi :thumleft

Niin ja viikkoja tänään 7+1 :Heartred
 
Minä kävin viime viikolla. Mies olisi ollut tervetullut mukaan, vaikka ohjeistukset verkkosivuilla oli, että vain raskaana oleva :shifty: Toisaalta käynnissä ei mielestäni ollut mitään kovin ihmeellistä, kun pääasiassa käytiin läpi vain elämäntapoja ym. Meillä ne on siinä määrin kunnossa, että ei tullut mitään ahaa-elämyksiä. Toki tuli sitten ohjeet jatkoon.

Lääkärille olisi aika tällä viikolla ja jos oikein ymmärsin niin myös ensimmäinen ultra. Taidan ottaa miehen mukaan ja kokeilla pääsisikö hän nyt sitten sinne. Tilanteet vain muuttuvat niin nopeasti, että pitänee varautua myös siihen, että hän saa mennä autoon odottamaan.

Meillä kyllä neuvolassa olivat molemmat tädit ihan ihmeissään, että puoliso ei saisi muka tulla mukaan ja vaikuttivat olevan siitä tosi pahoillaan o_O
 
Eilen eka neuvola (9+2), perusjutut ja edelliset synnytykset ja imetykset läpi. Labrat 14.4 ja nt-ultra jo 23.4, olin varma et ois menny toukokuulle niinkuin edellisesti marraskuisesta meni. Ei saanut sydänääniä kuulumaan mutta mulla on tosi taaksepäin kääntyvä kohtu plus läskiä ja se dopleri otti jostain vähän väliä häiriöö. Toivottavasti siellä kuitenkin kyydissä ollaan ettei mee hukkaan tämä jatkuva oksentelu.
 
Torstaina oli ensimmäinen lääkäri käynti ja siellä tehtiin myös ensimmäinen ultra. Olipa kiva. Mies oli mukana eikä kukaan pyytänyt häntä poistumaan, mutta äitiyspolille ei saa enää tulla mukaan. Sain ohjeet verikokeisiin ja muuten käytiin läpi vain terveyteen liittyviä asioita. Ennen käyntiä piti täyttää jokin lomake, missä kyseltiin paljon parisuhteesta ym. Mutta ainakaan vielä ei tälläiset asiat ole tulleet puheeksi missään käynnillä. Yllättäen myöskään koronasta ei ole mainittu sen kummemmin kuin, että puoliso ei tosiaan voi tulla äitipolille mukaan. Minulla on verenpainetta ja sen kanssa on saanut vääntää kyllä kaikkien tapaamien ihmisten kanssa. Ihan alkuun puhelimessa, sitten neuvolassa, sitten ennen lääkäriä hoitajan kanssa ja sitten vielä lääkärin kanssa. Kaikille selitin samat asiat,vaikka niiden pitäisi kyllä tiedoissani lukea. Mutta onpa nyt ainakin käyty asiat läpi. Hämennyin kyllä, kun lääkäri sanoi, että seuraavan kerran tavataan vasta loppuraskaudesta ja puhutaan sitten synnytyksestä ym. :grin en tajunnutkaan, että lääkäri käyntejä on noin vähän.
 
Torstaina oli ensimmäinen lääkäri käynti ja siellä tehtiin myös ensimmäinen ultra. Olipa kiva. Mies oli mukana eikä kukaan pyytänyt häntä poistumaan, mutta äitiyspolille ei saa enää tulla mukaan. Sain ohjeet verikokeisiin ja muuten käytiin läpi vain terveyteen liittyviä asioita. Ennen käyntiä piti täyttää jokin lomake, missä kyseltiin paljon parisuhteesta ym. Mutta ainakaan vielä ei tälläiset asiat ole tulleet puheeksi missään käynnillä. Yllättäen myöskään koronasta ei ole mainittu sen kummemmin kuin, että puoliso ei tosiaan voi tulla äitipolille mukaan. Minulla on verenpainetta ja sen kanssa on saanut vääntää kyllä kaikkien tapaamien ihmisten kanssa. Ihan alkuun puhelimessa, sitten neuvolassa, sitten ennen lääkäriä hoitajan kanssa ja sitten vielä lääkärin kanssa. Kaikille selitin samat asiat,vaikka niiden pitäisi kyllä tiedoissani lukea. Mutta onpa nyt ainakin käyty asiat läpi. Hämennyin kyllä, kun lääkäri sanoi, että seuraavan kerran tavataan vasta loppuraskaudesta ja puhutaan sitten synnytyksestä ym. :grin en tajunnutkaan, että lääkäri käyntejä on noin vähän.

Mä hämmennyin myös vähän, kun tosiaan on vain kaksi lääkärikäyntiä. Meillä ne on noin rv 13-15 ja sitten seuraavaksi vasta rv 36 synnytystapa-arvio, jos siis kaikki menee hyvin. Tarpeen mukaan olisi sitten mahdollista päästä useammin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Torstaina ensimmäinen neuvolakäynti ja olihan se jännittävää. Paljon tietty tuttua asiaa mutta ihana tunne keskustelujen jälkeen. Jotenkin asiat hiljalleen konkretisoituu ❤️
 
Mä hämmennyin myös vähän, kun tosiaan on vain kaksi lääkärikäyntiä. Meillä ne on noin rv 13-15 ja sitten seuraavaksi vasta rv 36 synnytystapa-arvio, jos siis kaikki menee hyvin. Tarpeen mukaan olisi sitten mahdollista päästä useammin.


Mulla on kans eka lääkäri rv 13. Sittepä en kyllä tiiäkkää millo seuraava mut muistaakseni niitä just kaks. Mut terkkarilla käydää kuitenki useammin. :)
 
Neuvolassa käydään joo useammin. Jopa yllättävän usein mielestäni. En tiedä mistä sinne riittää juttua joka kerralle :grin
Seuraavana olisi vissiin ultra äitiyspolilla ja siihen liittyvät verikokeet. Tässä kolmen viikon sisään. Ja noin kuukauden päästä seuraava neuvolakäynti, jonne toivottiin myös miestä mukaan. En tiedä pitäisikö sekin vielä erikseen varmistaa lähempänä, että voiko tulla vai ei. On vähän kummallista aikaa tämä :meh:
 
Takaisin
Top