Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Soitin jo neuvolaan ja mikä huojennus, kun mut ja mun pelot km:n ja kkm:n jälkeen otettiin vakavasti!

TSH otetaan heti, samoin hcg (jotta tämä on varmennettu raskaus, mikäli pahin tapahtuu -> vaikuttaa tutkimuksiin pääsyyn). Pääsen ravitsemusterapeutille, jotta terveellinen painonhallinta voi jatkua raskauden aikana JA pääsen varhaisultraan lääkärille (herttamaisen kohdun ja aiempien keskenmenojen vuoksi) :Heartred:Heartred:Heartred
 
Soitin jo neuvolaan ja mikä huojennus, kun mut ja mun pelot km:n ja kkm:n jälkeen otettiin vakavasti!

TSH otetaan heti, samoin hcg (jotta tämä on varmennettu raskaus, mikäli pahin tapahtuu -> vaikuttaa tutkimuksiin pääsyyn). Pääsen ravitsemusterapeutille, jotta terveellinen painonhallinta voi jatkua raskauden aikana JA pääsen varhaisultraan lääkärille (herttamaisen kohdun ja aiempien keskenmenojen vuoksi) :Heartred:Heartred:Heartred

Ihanaa, että sun huolet otettiin tosissaan!

Mä meinasin ehkä vasta varhaisultran jälkeen soitella neuvolaan. Meillä on 6+5 rv varattu ultra niin siinä jää sit viel hyvin aikaa ekalle neuvolakäynnille jos ultrassa kaikki hyvin.
 
Ihanaa, että sun huolet otettiin tosissaan!

Mä meinasin ehkä vasta varhaisultran jälkeen soitella neuvolaan. Meillä on 6+5 rv varattu ultra niin siinä jää sit viel hyvin aikaa ekalle neuvolakäynnille jos ultrassa kaikki hyvin.

Mullakin eka käynti varataan vasta varhaisultran jälkeen. Ehdittiin kuitenkin marraskuussa jo ensikäyntikin käydä, joten luulen, ettei sillä juurikaan ole kiirettä. Puhelun halusin hoitaa heti tuon TSH:n ja hcg:n mittauksen vuoksi :) Onko teillä mones tulossa?
 
Meillä ois toinen tää lapsi. Esikoinen on reilun vuoden ikäinen.
 
Minä varasin tänään ensimmäisen neuvola käynnin, jonka sain ensi kuun viimeiselle päivälle. Tosi jännää! Tuntuu ihan ensiraskaudelle kun edellisestä on jo muutama vuosi aikaa, muutenkin tämä raskaus ollut tähän mennessä täysin erilainen oireineen kaikkineen :grin:grin
 
Olin jo varaamassa ekaa neuvolaa kun sen vois uudelleensynnyttäjänä varata netin kautta. Meijän omalle terkalle ei kuitenkaan ollu siellä aikoja, joten luultavasti kysyn parin viikon päästä naperon 1v neuvolassa vieläkö hän hoitaa äitiysneuvolan asiakkaita :happy:
 
Kuunnellaankohan ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä? Onkohan neuvolakohtaista? Esikoisesta ei löytynyt (kaikki oli kyllä ok, mutta neuvolatäti ei ollut kovin kokenut) ja tokasta en muista...
 
Mä en oo koskaa käyny neuvolassa niin en tiiä yhtää mitä siltä ekalta käynniltä oottaa :) pitääkö varautua johonki :woot:
 
Kuunnellaankohan ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä? Onkohan neuvolakohtaista? Esikoisesta ei löytynyt (kaikki oli kyllä ok, mutta neuvolatäti ei ollut kovin kokenut) ja tokasta en muista...

Ekalla käynnillä ei yleensä kuunnella koska sydänäänet ei välttämättä sillon vielä kuulu, viikkoja on niin vähän. Ja se sit tietty aiheuttais mahdollisesti turhaa huolta kun niitä ei löytyis..
 
Ekalla käynnillä ei yleensä kuunnella koska sydänäänet ei välttämättä sillon vielä kuulu, viikkoja on niin vähän. Ja se sit tietty aiheuttais mahdollisesti turhaa huolta kun niitä ei löytyis..
Pitää siis harkita tosiaan tota varhaisultraa... Tai vain jaksaa odottaa kärsivällisesti Varmaan aika perusteellisesti käydään juttuja läpi ekassa neuvolassa, en itse muista enää mitään viime kerroista, mutta varatessani nyt aikaa niin siellä luki käynnin kestona 1,5-2 tuntia ja mielellään kumppani mukaan.
 
Meillä Helsingissä ei suostuta edes yrittämään sydänääniä ekalla käynnillä just siks, kun ei siinä vaiheessa yleensä vielä kuulu. Sit vasta nt-ultran jälkeen alkavat kuuntelemaan.
 
Täälläkin jännitetään ekaa ultraa ja neuvolaa :smiley-bounce012

25.3. antoi ultralle ajan, että viikot nähdään täsmääkö miten ja 1.4. Ensimmäinen neuvola :Heartred

Ultran aikaan olis (jos täsmää) 7+2 ja neuvolan aikaan 8+2 :angelic:
 
Eka neuvola käyty, mies oli mukana mutta saatiin kuulla että nyt tullu linjaus ouluunki että tästä eteenpäin käyn yksin kaikki käynnit. Ei siis ois saanu tulla tuonnekaa mutta kun ei tiedetty tai lukenu oukan sivulla viimeks ku kävin siel nii ihana terveydenhoitaja anto kummanki mennä. Oli mies terkkari ja aivan ihanan symppis ❤️ ens viikon pe verikokeet ja sikiöseulonta ultra 22.4. Harmittaa ettei mies pääse mukaan, koska jos tulee ikävää uutista niin yksin joutuu ne kestämään. Mutta uskon ja tunnen että tää raskaus menee hyvin ❤️ huomenna onki sitte jo 8+0 ja la 3.11 eli neuvolassaki mennää samalla mitä varhaisultra näytti :)
 
Takaisin
Top