Viimeisin neuvolakäyntisi

Minä kävin ekassa neuvolassa tänään. Mitään uutta siellä ei esille tullu, kun oli jo kolmas ensikäynti tälle vuodelle. Terveydenhoitaja oli kuitenki jotenki tosi empaattinen ja käytettiin koko 1,5h jutusteluun ja puhuttiin paljo siitäki mitä taakkaa aiemmat keskeytyneet raskaudet tuo mukanaan. Parin päivän päästä pääsee varaamaan nt-ultraa ja eka sokerirasituski on jo varattu.

La kirjattiin menkoista laskettuna 26.5, vaikka todennäkösesti viikkoja on vähä vähemmän ja varhaisultraki sen näytti. Mutta la tarkentunee sitte nt-ultrassa, niin mennään nyt neuvolan laskuilla.
 
Huomenta!
Eilen oli ensimmäinen neuvola ja laskettupäivä siirtyi viikolla eli tällä hetkellä neuvolan mukaan ois 8+2:) Aattelin, että meen nyt tuon mukaan nt-ultraan saakka, koska labroja täytyy käydä antamassa just oikeilla x+x viikoilla, niin en sitten mee sekaisin:woot:
Käynti oli kiva, konkretisoi raskautta taas hiukan enempi ja meidän terkkari on tosi mukava ja tuttu jo entuudestaan, kun on tyttären terveydenhoitaja kans:happy:
Nt-ultrapäivä on 11.11 eli sitä jännätään nyt seuraavaksi:happy:
 
Mullakin tänään eka neuvola, oli maailman ihanin neuvolatäti :) mä jopa pillitin siellä ku purkautunu taas päivän mittaan itkuna tää stressi tästä uhkaavasta keskenmenosta.
Tää täti järkyttyny suuresti ku kysyin siltä et mitä mieltä se on, olenko riskisynnyttäjä kun ehkäsyneuvolan täti 2v sitten anto käsityksen että en tuu tervettä lasta saamaan jos tän kokosena aion lasta tehdä. Kauhisteli ihan kamalasti ja vannotti että ei ikinä pitäs tommosta sanoa, ja että ei minulla oo muuta ku korkeintaan pienesti suurempi alttius raskausdiabetekseen, mut sitäki saa liikunnalla ja ruokavaliolla pienennettyä.

Ens ke taas sit lääkärillä tarkastus ultra onko kaveri vielä matkassa, ja 11.11 ravitsemusterapeutti ja viikko siitä fyssari, kuulemma käytäntö että ilmanen käynti molemmilla jos on ylipainoa. Nt ultraan tulee kutsu keskussairaalalta lähiaikoina :)

Rauhotteli että yritä elää hetkessä, verenvuodosta huolimatta raskaus monella jatkuu normaalisti, ja varsinkin kun viimeksikin kaikki oli ok, mut odotellaan nyt vielä ens viikon ultra mitä siellä näkyy :)
 
Mulla on selkeesti huono ilta (kiitos raskauteni, kiitos), kun nyt kiehun täällä Jenpulan puolesta ja äsken kävin jo tuolla salaisella puolella märisemässä. Äääh, mä en kestä ajattelemattomia ihmisiä. Tai muuten vaan tyhmiä. :violent001
 
Meillä oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti ja huhhuh kun tuli nivaska papereita, varattuja ja varattavia aikoja ja paljon ohjelmaa :biggrin
La muuttui jo kolmannen kerran eri laskutavoista johtuen ja nyt se on 19.5. tänään on 9+2 ja tällä mennään nyt sitten kunnes taas joku muuttaa sitä, haha!
Terveydenhoitaja oli mukavan oloinen ja nyt odotan innolla että pääsen varaamaan sähköisesti ultra-ajat kunhan tunnukset ovat luotu minulle!
Joudun ensimmäiseen sokerirasitukseen jo nyt heti alkupuolella raskautta kovan sukurasitteen vuoksi, odotetaan vaan ensin josko tämä kamala pahoinvointi hellittäisi ennen sitä:silent

Ja vielä edellisiin, minäkään en tykkää tyhmistä ja tökeröistä ihmisistä, jokainen täällä kai parhaansa yrittää ja tuollaiset tyhmät kommentit voivat jättää ikuisen huonon muiston:angry7 älä välitä jenpula ja toivotaan että edelleen kaikki menisi hyvin :Heartred
 
Mulla oli neuvola torstaina ja olen sitä mieltä etten imetä ttä kakkosta,kun en ykköstäkään imettänyt ja olen sen miehelle sanonut,että kukaan ei saa minua siinä painostaa nii tämä tantta kysy miten aikon tehdä ilmoitim etten imetä totesi ”noh kysyn puolessa välissä uudestaan jospa se mieli olisi muuttunut... sain ajan seuraavan kerran viikolle 14/15 ja ultra on 7.11,kun toivoin että saisin sen ennen isänpäivää,että pystyttäis yllättää miehen vanhemmat :Heartred
 
Toinen neuvola ja eka ultra. Kaikki oli oikein hyvin:shy:
Nyt ehkä jo alkaa tosissaan uskoa, että kyllä meille vauva on tulossa, kun pieni siellä köllötteli ja kaikki oli niinkuin pitääkin.
Seuraavaksi sitten nt-ultraa odotellessa. Siihen lienee kolmisen viikkoa, kutsu tulenee lähipäivinä
 
Mullakin oli vihdoin eilen (10+5) eka neuvolakäynti. Oon niin onnessani, että omalle kohdalle osunut terkkari on mielettömän kiva! Oli tosi helppo jutella ja tuntui että tullaan hyvin juttuun, mies oli samaa mieltä. Ihanaa muutenkin että raskaus on nyt virallisesti merkitty johonkin, tämä kun on itselle vieläkin hieman hankala uskoa, että olen oikeasti raskaana. Hieman tosin ihmettelin että nt-ultran aika tulee oikeasti postissa kirjeellä - siis missä 70-luvulla täällä eletään :hilarious: Ilmeisesti tämä on kuitenkin ihan normaali käytäntö muuallakin.. no, kirjettä odotellessa kun aikakin voi olla jo ensi viikolla!
 
Mullakin oli vihdoin eilen (10+5) eka neuvolakäynti. Oon niin onnessani, että omalle kohdalle osunut terkkari on mielettömän kiva! Oli tosi helppo jutella ja tuntui että tullaan hyvin juttuun, mies oli samaa mieltä. Ihanaa muutenkin että raskaus on nyt virallisesti merkitty johonkin, tämä kun on itselle vieläkin hieman hankala uskoa, että olen oikeasti raskaana. Hieman tosin ihmettelin että nt-ultran aika tulee oikeasti postissa kirjeellä - siis missä 70-luvulla täällä eletään :hilarious: Ilmeisesti tämä on kuitenkin ihan normaali käytäntö muuallakin.. no, kirjettä odotellessa kun aikakin voi olla jo ensi viikolla!

Kyllä se vaan postissa tulee :grin Tosin mulle oli tullut myös sähköisesti ilmoitus, tuli kyllä jo parin päivän sisällä neuvola-ajasta.
 
Mulle tuli pelkkä sähköinen ilmoitus, postista ei ollenkaa aikaa. Tosin onhan tässä vielä aikaa sen kirjeenkin tulla, tää loppuviikko ja alkuviikko ens viikosta.
 
Meillä vanha ihana neuvolan täti oli jäänyt eläkkeelle, ja uusi oli kyllä vähän pettymys. Kyseli vaan terveystiedot, mitkä olin jo täyttänyt etukäteen. Ruokavaliosta ja liikunnasta totesi että muistat varmaan suositukset edellisen pohjalta.

Neuvolakortti on meillä vain sähköinen, olisi antanut paperisenkin, mutta se pitäisi täyttää itse. En ottanut, en kuitenkaan täyttäisi. Mutta ne muovikuoret ja mainokset sain kuitenkin. :hilarious:

Ja mitään ei tutkittu. Ei ultrattu, ei kuunneltu, ei mitään! :sad001 Sanoi perusteluksi että sydänääniä ei kaikilla kuulu tässä vaiheessa, niin parempi ettei edes kokeilla! Ja viikkoja oli siis 8+4...
Mä haluan mun vanhan neuvolantädin takaisin!
 
Mullekin sanoi samalla viikolla että ei yritetäkkään kuunnella ääniä tässä vaiheessa :)

Millon teillä on seuraava neuvola? Mulla vasta 2.12. Tuntuu kovin kaukaiselta :eek:
 
Mullekin sanoi samalla viikolla että ei yritetäkkään kuunnella ääniä tässä vaiheessa :)

Millon teillä on seuraava neuvola? Mulla vasta 2.12. Tuntuu kovin kaukaiselta :eek:

Mulla ei kanssa ekalla käynnillä tehty muuta kuin mitattiin paino. Viikkoja oli toki sen verran vähän, että ei olisi sydänäänet varmaan vielä kuuluneet.

Seuraava neuvola on 11.11, silloin 15+3. Seuraavalla kerralla täytyykin sitten katsoa virtsanäyte ja varmaan kuunnellaan niitä sydänääniäkin. :happy:
 
Mullekin sanoi samalla viikolla että ei yritetäkkään kuunnella ääniä tässä vaiheessa :)

Millon teillä on seuraava neuvola? Mulla vasta 2.12. Tuntuu kovin kaukaiselta :eek:
Seuraava neuvola on 27.11., eli sillon on 16+4.

Sinne pitää taas täyttää sekä mun, että miehen joku kysely :grin siellä oli taas läjä kysymyksiä parisuhteesta, omista lapsuuden kokemuksista, vanhemmuudesta, sosiaalisesta tuesta ja taloudellisesta tilanteesta.... o_O
 
Ei meilläkään katottu ekalla käynnillä muuta ku paino, verenpaine ja hb. Sydänääniä kuunnellaan sitte seuraavalla kerralla. Mulla tais seuraava käynti olla vasta jossain 16+ ja lääkäri sitte 18+.

Nuo voimavarakyselyt on lähinnä keskustelun ja pohtimisen tueksi kotona. En oo koskaan palauttanu yhtäkään eikä niitä ole suuremmin kaivattukaan, kysytty lähinnä jos sieltä nousi asioita mistä haluais keskustella.
 
Mullekin sanoi samalla viikolla että ei yritetäkkään kuunnella ääniä tässä vaiheessa :)

Millon teillä on seuraava neuvola? Mulla vasta 2.12. Tuntuu kovin kaukaiselta :eek:

Mulla on 29.11. Silloin on 16+6 viikkoja. Alunperin piti olla pari päivää aiemmin, mut se neuvolantäti joutuu silloin menee naapurikuntaan neuvolalääkärin pariksi.

Ei meilläkään ikinä tässä vaiheessa kuunneltu sydänääniä. Mutta pissasta on joka kerta alusta asti katottu sokeri ja proteiinit ja lisäks verenpaine ja hb:kin on aina otettu jo ekasta käynnistä lähtien.
 
"Raporttia napsahtelloo.." (Meillä alkoi Toljanterin kattominen kun lunta satoi)

Mulla oli tänään lääkärineuvola, perustarkastukset tehtiin ja lääkäri sitten mietti ääneen että kuuluisikohan sydänäänet kun on 11+3. No sitä sitten kokeiltiin ja hetkenpäästä kuului oikeen komeasti jumputukset :Heartbigredja minähän tietenki aloin nyyhkyttää. Siitä nyyhkimisestä ei sitten oo tullut vieläkään loppua.

Torstaina NT-ultra, ihan kiva viikko kun pääsee kuulemaan ja näkemään tiitiäisen.
 
Nyt kun muistelen, niin mitattiin mullakin verenpaine siellä ekalla käynnillä. :happy:

Meille ei kyllä ainakaan vielä ole tullut mitään kyselyä toista käyntiä, mutta ehtiihän se vielä. Ensimmäisellä kerrralla piti täyttää esitietolomake.
 
Ehkä meillä on sitten totuttu liian hyvään neuvolaan, kun aikaisemmin eka käynti alkoi ultralla, ensin piti varmistaa että kaikki on kunnossa ja sitten vasta alettiin pyörittämään papereita. Mutta kait sitä sitten pitää jaksaa nt-ultraan saakka.
 
Ehkä meillä on sitten totuttu liian hyvään neuvolaan, kun aikaisemmin eka käynti alkoi ultralla, ensin piti varmistaa että kaikki on kunnossa ja sitten vasta alettiin pyörittämään papereita. Mutta kait sitä sitten pitää jaksaa nt-ultraan saakka.

Mä vähän epäilen, että mahtaako tuolla mun neuvolassa olla ultralaitteita ollenkaan. No se selvinnee tulevilla käynneillä. Tosiaan lääkärikäynnit ja ultrat on Turussa erillisessä ultraääniyksikössä :bored:
 
Takaisin
Top