Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla oli tällä viikolla myös ensimmäinen neuvola. Tuntui vähän turhalta käynniltä, koska en saanut mm. omiin kysymyksiin vastauksia ja hoitajalla tuntui olevan punainen lanka hukassa. Saatiin kuitenkin varattua ajat tuleviin ultriin sekä ohjeita muita kokeita ja tulevia käyntejä varten. Josko hoitajallakin oli vaan alkukankeutta, toivotaan että yhteistyö lähtee sujumaan jatkossa paremmin :)
 
Meillä päin ihan asiallisesti on suhtauduttu molemmilla kerroilla, kun olen soittanut käytännössä heti positiivisen testin tehtyäni neuvolaan. Meidän kaupungin sivuilla niin jopa neuvotaan tekemään:bored:
Sain ekan neuvolan 14.10 ja täällä np-ultra on eka ilmainen ultra n. rv 12 paikkeilla(marraskuun puoliväliin taitaa mennä) ja kai me koitetaan sinne asti odottaa, kun esikoisestakin jaksettiin:happy:
 
Niin joo muuten, ensimmäistä kertaa tuli vastaan sellainen neuvo neuvolasta, että makeutusaineita vältettävä. "Paljon mieluummin sokerin käyttö" oli ohje. Itseä ihan miellyttää, koska en pidä esim. light juomista, mutta en ollut ennen kuullut tällaista.
 
Eilen oli eka neuvola. Oon ensimmäistä kertaa raskaana ja varhaisraskauden ultrassa näkyi kaksoset. En saanu yhteenkään kysymykseen vastausta neuvolasta. Hoitaja totesi, ettei ole aiemmin kohdannut kaksosia odottavaa perhettä. Kovasti kertoi miten homma toimii jos odottaisi yhtä, kahden kohdalla ei ole varma.. Voikohan tuota hoitajaa vaihtaa? Olis mielekkäämpää käydä neuvolassa jos saisi hoitajan, joka tietäisi kaksosista jotain.
 
Eilen oli eka neuvola. Oon ensimmäistä kertaa raskaana ja varhaisraskauden ultrassa näkyi kaksoset. En saanu yhteenkään kysymykseen vastausta neuvolasta. Hoitaja totesi, ettei ole aiemmin kohdannut kaksosia odottavaa perhettä. Kovasti kertoi miten homma toimii jos odottaisi yhtä, kahden kohdalla ei ole varma.. Voikohan tuota hoitajaa vaihtaa? Olis mielekkäämpää käydä neuvolassa jos saisi hoitajan, joka tietäisi kaksosista jotain.

Onnittelut C! :):Heartred:Heartred Etköhän voi hyvinkin vaihtaa hoitajaa? Voisi perustella sen juuri tuolla että haluat hoitajan, jolla on kokemusta kaksosraskauksista. Vieläpä kun on ensimmäinen raskaus.
 
Eilen oli eka neuvola. Oon ensimmäistä kertaa raskaana ja varhaisraskauden ultrassa näkyi kaksoset. En saanu yhteenkään kysymykseen vastausta neuvolasta. Hoitaja totesi, ettei ole aiemmin kohdannut kaksosia odottavaa perhettä. Kovasti kertoi miten homma toimii jos odottaisi yhtä, kahden kohdalla ei ole varma.. Voikohan tuota hoitajaa vaihtaa? Olis mielekkäämpää käydä neuvolassa jos saisi hoitajan, joka tietäisi kaksosista jotain.
Tuplaonnea! :love7 Vaihda ihmeessä terkkaa. Se on sun oikeutesi.

Mäkin toivoin just ihan tiettyä terkkaa. Varasin ajan ensikäynnille lokakuun puoliväliin, sen pitäisi olla rv 8 :happy:
 
Mulla on eka neuvola 14.10 kun pitäisi olla rv8. Aikaa varhaisultraan en vielä saanut.
 
Mä en oo itse asiassa vielä edes uskaltanut soittaa neuvolaan, tänään 6+3 :grin Ens maanantaina on varhaisultra, joten ajattelin jos (kun!!) siellä kaikki hyvin niin sitten soittaisin...
 
Eilen oli eka neuvola. Oon ensimmäistä kertaa raskaana ja varhaisraskauden ultrassa näkyi kaksoset. En saanu yhteenkään kysymykseen vastausta neuvolasta. Hoitaja totesi, ettei ole aiemmin kohdannut kaksosia odottavaa perhettä. Kovasti kertoi miten homma toimii jos odottaisi yhtä, kahden kohdalla ei ole varma.. Voikohan tuota hoitajaa vaihtaa? Olis mielekkäämpää käydä neuvolassa jos saisi hoitajan, joka tietäisi kaksosista jotain.
Todella paljon onnea C ja toisaalta jaksamista.
Meillä tuli kanssa ekasta raskaudesta kolme vuotta sitten kaksoset. En nyt oo neuvolanterkka, mutta jos haluat kysyä tai joku askarruttaa vastaan mielelläni. Jonkin verran tuli nimittäin kerrytettyä omaa tietopankkia muutama vuosi sitten vastaavassa tilanteessa kun mulla ei mennyt raskaus ihan oppikirjasta
 
Onnea C tuplista! :smiley-bounce013 Kysy toista terkkaa, jos vaan pystyt vaihtamaan! Saat itsellesikin varmemman olon, kun on joku, joka tietää, mitä tuleman pitää.



Meillä oli tänään eka neuvola. Ihanaa puhua jollekin, joka on "100% varma", että raskaus on sujunut hyvin. :laughing002

Siinä, kun neuvolahoitaja kertoi kaikki, että tällä viikolla tulee sitten nämä ja nämä ja sitten muistat mennä verikokeisiin näillä viikoilla, niin oli hetken sellainen olo, että tämä oikeasti tapahtuu.

Itsellä kun on vähän paha tapa miehellekin vastata kaikkeen: "niin, jos keväällä on vauva. Joo, jos tämä voi ihan hyvin". Ikään kuin kieltäisi itseltään jatkuvasti sen tosiasian, että on todennäköisempää kuitenkin, että kaikki on hyvin kuin että menisi taas kesken. Ehkä sitä mieli yrittää vaan suojella itseään siltä, että jos käykin huonosti.

Vähän positiivisemmalla mielellä nyt taas eteenpäin. Ehkä tämä saattaa oikeasti tapahtua meille! :love017

Seuraava aikakin varattiin ja siinä on sitten samassa lääkärintarkastus. :)
 
Itellä oli tänään eka neuvola (+esikoisen 3 vee neuvola). Jotenki jäi vähän ristiriitaset fiilikset neuvolatädistä. Hoiti kaiken aika pikasesti, ei kysynyt yhen yhtä kysymystä esimerkiksi millä fiiliksillä ollaan, ei tuntunut lainkaan "iloiselta" raskaudestamme tai muuta. Tuntui, ettei jostain syystä minusta pitänyt tai hällä oli jotain omia ennakkoluuloja meistä.. :confused005Jotenkin siis jäi ikävä fiilis, kun kuitenkin ite odotti taas innolla neuvolaa ja että pääsee puhumaan jollekkin raskaudesta kun ei vielä läheisille kerrottu..
 
Eilen oli eka neuvola. Oon ensimmäistä kertaa raskaana ja varhaisraskauden ultrassa näkyi kaksoset. En saanu yhteenkään kysymykseen vastausta neuvolasta. Hoitaja totesi, ettei ole aiemmin kohdannut kaksosia odottavaa perhettä. Kovasti kertoi miten homma toimii jos odottaisi yhtä, kahden kohdalla ei ole varma.. Voikohan tuota hoitajaa vaihtaa? Olis mielekkäämpää käydä neuvolassa jos saisi hoitajan, joka tietäisi kaksosista jotain.

Kyllä neuvolatädin saa vaihtaa, ilman että tarvitsee mitään edes perustella!
Itse en halunnut aloittaa käymään tässä raskaudessa neuvolassa johon minun olisi alueellisesti kuulunut mennä. Halusin ehdottomasti saman terkan, kuka oli mulla esikoisen raskausaikana, ja soitin suoraan hänelle! ❤️ Hän oli oikein mielissään puhelusta ja itse oon tosi helpottunut, et saan jakaa hänen kanssaan tämänkin raskauden, kun muisti minut on äänen perusteella esikoisen ajalta, kun hänelle soitin.
 
Meillä on systeemit muuttunut. Vielä viime raskaudessa sai soittaa suoraan omalle neuvolan tädille. Mutta nyt puhelut on kesitetty yhteen paikkaan ja siellä ne sit tenttas kaiken mahdollisen edellisistä synnytyksistä ja siitä kuka on ollu viimeks neuvolantätinä. Kaiken lisäksi meillä on aiemmin ollu äitiysneuvolassa omat tädit ja lastenneuvolassa omat, nyt näitä on sitte yhdistelty koska niin on muuallakin Päijät_hämeessä. Hyvä systeemi taas pilalla :sad001 No toistaseks äitiysneuvolassa on vielä kaksi tätiä, mutta silti mua yritettii laittaa lasteneuvolan puolelle. Onneks sillä ei sattunu olee vapaita aikoja, vaan eka aika oli just sille, jolla olen edellisissäkin raskauksissa käynyt :) Nyt mun pitää vaan toivoa että kyseinen täti voi pitää mut asiakkaana koko raskauden. Tää kun on meiän viimeinen, niin olisi kiva jakaa se just tämän hoitajan kanssa :)
 
Tänään oli eka neuvola ja vaikka kaikki on periaatteessa tuttua niin vähän on kyllä 10v tullut muutoksia. Tuntuu että käyntejä on vähemmän ja seulat on keskitetty, eli enää ei käydä omassa sairaalassa ultrassa.. Mies on niin täpinöissään kun viimein tärppäsi (hänelle tämä on esikoinen) niin ilmoitti että tulee sitten mukaan kaikille käynneille
 
Tänään eka käynti, jutustelua tän hetkisestä tilanteesta, ohjetta jatkosta ja kaikenlaiset kokeet yms. Ihan ok käynti, mutta hieman jäi mietityttämään kun omiin huolenaiheisiin ei ihan hirveästi puututtu. Koen ahdistavaa tunnetta keskenmenon pelosta ja tähän reagoitiin vähän sellaisella "Ahaa okei" - tyylillä. Tiedä sitten. Mutta pääasiassa ihan jees fiilis. Nt-ultra vajaan 3 viikon kuluttua kun viikkoja on kasassa 12+4.
 
Eka neuvola takana. Ei juuri mitään ihmeellistä.
Virtsanäytepurkki ja läjä papereita mukaan. Verikokeet ensi viikolla ja nt-ultraan varailen aikaa ensi viikon alussa. Mä joudun MRSA ja ESBL -testeihin, koska olen työskennellyt sairaalassa koko työurani. Toisaalta oikein hyvä! :rolleyes:

Terkkari soittelee vielä sokerirasituksen tilanteesta, kun mulla PCOS:n lääkitys jatkuu rv 23 ja samaa lääkettä käytetään diabeteksen hoidossa. Tätykkä ei siis osannut sanoa, että miten tilanne hoidetaan ja menenkö rasitukseen ennen vai jälkeen lääkkeiden lopetuksen.
 
Mulla oli eilen ensimmäinen neuvolakäynti. Oli ihan mukava käydä vaikka vähän harmitti ettei sykkeitä yritetty löytää ja th ei myöskään ollut se, joka mulla jatkossa tulee olemaan. Mutta asiat käytiin läpi ja oli mukava käynti kuitenkin. Jee ihan pian pääsee varaamaan ultraa!
 
Oon tässä ihmetellyt kun moni maininnut että varaa ultran. Tarkoitatteko että varaatte itse ntultran? Täällä tuli automaattisesti aikaa neuvolasta ekan käynnin jälkeen. Samalla tavalla oli esikoista odottaessa toisessa kaupungissa. Oletin että se on yleinen käytäntö :eek:
 
Lopulta varasin ajan myös neuvolaan, olipa täti siellä kovin innoissaan :grin - onnen toivotuksia tuli monta monta. Eli 23.10. eka käynti ja sen seuraavalla pitäisi olla verikokeet ja NT-ultrasta en osaa vielä sanoa. Pienellä paikkakunnalla eri käytännöt kuin isossa kaupungissa ja vähän jännittää miten asiat ovat järjestetty.
 
Takaisin
Top