Viimeisin neuvolakäyntisi

mies tulee mun mukaan ekaan neuvolaan, meillä kuuluu myös ultra siihen. eka neuvola 8+4. ensimmäinen raskaus meni kesken, joka huomattiin ekassa neuvolassa ja silloin romahdin täysin, sain paniikkikohtauksen, enkä olisi mitenkään pystynyt ajamaan kotiin.
Menemme myös yksityiselle varhaisultraan, jonne mies tulee mukaan.
 
Kyllä mä toivon, että mieheni tulee mukaan ja hän mielellään tuleekin. Esikoista kun odotetaan, niin haluan varmistaa, että hänkin pysyy "kartalla". Vaikka mies sanoikin, että tää raskaus on hänelle helppo juttu, koska mä hoidan kaiken :smiley-ashamed004 Ajattelen kuitenkin, että käynnille osallistuminen ehkä konkretisoi ja muistuttaa hänellekin siitä isosta muutoksesta, joka on meneillään. Ehkä hänen on helpompi sitten kasvaa myös isän rooliin jo raskausaikana.

En välttämättä koe tarpeelliseksi, että hän joka kerta osallistuu, mutta ainakin nyt ekalla kertaa. Ei minua silti haittaisi, vaikka tulisi joka kerta mukaan. Onhan se mukava, jos hän osallistuu ja on tukena käynneillä, jos tuleekin jotain yllättävää esiin.
 
Varasin neuvolan ja tosiaan hirvittävän jännäähän se varaaminenkin jo oli. :) Työpaikan pihalla kävin soittelemassa ja välttelin "oikeilla" sanoilla puhumista jos joku vaikka vahingossa kuulisikin puhelun :facepalm: Ensi viikolla olisi sitten ensimmäinen neuvolakäynti ikinä edessä. Ajattelin ottaa miehen mukaan, hän kovasti sitä itsekin kyseli.
 
Meilläkin mies haluaa tulla mukaan ainakin ensimmäisellä kerralla. Hän ihan itse toivoi pääsevänsä ja itsekin ihan mielelläni otan hänet mukaan. Miehen esikoinen, niin varmasti tulee uutta tietoa. :dummy1::dummy:

Huomasin ensimmäisessä raskaudessani, että ekalle neuvolakäynnille isän ehkä odotettiinkin osallistuvan, mutta kun esikoisen isä oli mukana jossakin kohtaa toisenkin kerran, tuli semmoinen olo sekä minulle, että esikon isälle, että neuvolantäti koki hänen olevan vain tiellä. Ei sitten enää tullutkaan muuten kuin ultriin ja itse synnytykseen.
 
Ajattelitteko ottaa ekalle käynnille miehen mukaan?
Mies lähtee mielellään mukaan :) ja mielellään otan hänet myös itsekin sinne! Viimeksi neuvolassa oltiin keskenmenon takia ja sillon todellakin tarvin miestäni, yksin en olis siitä selvinny.
Myöskin ihan sillä ajattelin sen olevan hyödyllistä, että on kaksi korvaparia kuulemassa, jos jostain syystä hormoonihirmulla menee jokin ohi :laughing014 Voi sitten mieheltä myöhemmin varmistaa, mitä siellä sanottiin :grin
 
Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: Zee
Esikoista odottaessa mies oli ensikäynnillä ja ultrissa mukana. Ja se oli kyllä kiva juttu. Ja ensikäynnillä syynätään sukujen sairauksia joten mun mielestä miehen oli hyödyllistä olla mukana, kun en heidän suvun sairaushistoriaa tuntenut. Nyt ei pääse ensikäynnille, mutta ultriin toivottavasti pääsee jos saadaan esikoinen johonkin hoitoon [emoji848] kun ultriin ei saa täälläpäin ottaa lapsia mukaan [emoji17]
 
I did it, I did it! :happy093

Eli eka neuvola varattu 3.10. (rv 9+3) ja terveydenhoitaja sanoi sen kerran olevan lähinnä äitiä varten. Saa isäkin kuulema mukaan tulla, mutta vasta 2. kerta on sitten enemmän suunnattu vanhemmille yhdessä. Ja pettymys oli suuri, kun kuulin Ipana-järjestelmän olevan käytössä; hyvästi ihanat äitiyskortit vauvakirjan välissä. (Tässä kohtaa se itkupotkuraivari):sad010
 
En ole vielä varannut. Odottelen vielä, jos sen varhaisultran käynnin jälkeen sitten lähden soittelemaan. :) Muuten en vielä uskaltaa soittaa - saisin varmaan johonkin kuukauden päähän ajan ja sitten en jaksaisi odottaa. Odottajan aika kun on pitkä :)
 
Mulla oli esikoisen 1v neuvola, jossa kerroin neuvolatädille juuri plussanneeni. Vastaanotto oli vähän outo... Ei meinannut haluta antaa mulle ekaa neuvola-aikaa (tälle raskaudelle) ku on nii varhaista ja mitä vaan voi kuitenkin käydä. Koin tilanteen nihkeänä, varsinkin kun aikoja on vaikea saada ja sanoin että tietty perun ajan jos raskaus keskeytyy... Seminihkeä tunne jäi ja jäin pohtimaan neukkutädin vaihtoa.
 
Breggielady, no olipa tympeää..
Meillä on myös kohta esikoisen 1v. neuvola ja siellä meinaan mainita asiasta. Meillä on kyllä ihana ja ammattitaitoinen terkkari, toivottavasti ottaa asian hyvin.
 
Breggielady, no olipa tympeää..
Meillä on myös kohta esikoisen 1v. neuvola ja siellä meinaan mainita asiasta. Meillä on kyllä ihana ja ammattitaitoinen terkkari, toivottavasti ottaa asian hyvin.
Joo, me just muutettiin ja oli uusi neuvola ja uusi neuvolatäti... Vanha neukkutätioli tosi kiva. Jännittääkö sua tulevan pikkuisen ja esikoisen suht pieni ikäero? Mua nimittäin jännittää.
 
Täällä ensimmäinen neuvolakäynti takana, piti ottaa jo suht varhaisessa vaiheessa (eilen 7+3), koska aikoja oli vähän huonosti saatavilla. Mies oli mukana myös ja ihan hyvä, että oli, koska käytiin läpi suvun sairaushistoriaa ja molempien elintapoja jne. Nyt sitten vaan odotellaan ultraa, joka on 22.10 (apua, kun siihen on vielä ikuisuus) :arghh:

Tarkoituksena on, että mies osallistuu kaikille tulevillekin käynneille, koska tosiaan esikoinen tulossa ja hän haluaa pysyä kartalla myös. Eikä haittaa yhtään, ettei tarvi yksi mennä :)
 
Breggielady, olipa tylysti ilmaistua...

Mäkin soitin tänään neuvolaan. Jännittävää! Mennään yhdessä ja mulla sillon vasta 6+6. Mulle sanoi hoitaja että olisi kiva jos päästään molemmat mieheni kans ja kun meillä tämä olisi esikoinen niin tuntuu molemmista tärkeältä mennä yhdessä :) Ja ainakin ultrat käydään sit yhdessä myöhemmin ja varmaan mahdollisuuksien mukaan muutenkin :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Mä ajattelin soittaa neuvolaan vasta sitten kun on varmaa, että siellä sikiöpussissa majailee kaveri ja sydän toimii.. saas nähdä neuvolatädin ilmeen kun kerron asiasta :cool14
 
Takaisin
Top