Viimeisin neuvolakäyntisi

Tänään oli eka neuvola. Taas samat kysymykset kun esikoisen neuvola käynnillä kun taustatiedot ja sukujen sairauskartoitukset eivät siirry seuraavaan raskauteen...siis what? Nyt eletään 2019 vuotta ja tietokoneohjelmat ovat jääneet selvästi 90-luvun puolelle [emoji23] Lisäksisaatiin kasa paperia/ohjeita, pissanäytekippoja ja lähete verikokeisiin.

Nyt vaan odotellaan ensiviikon ultraa [emoji7]
 
Varhaisultrassa olin tällä viikolla, tuolloin 7+2, ja neuvola varattu parin viikon päähän. En uskaltanut varata neuvolaa ennen kun näen että kaikki kunnossa, joten siksi näin :happy3
 
Oletteko töissä joutuneet kertomaan että menette neuvolaan? Oletteko helposti päässeet käymään siellä? Käynnithän tulisi varata työajan ulkopuolelle mutta aina se ei vain onnistu ja pitää päästä lähtemään.
 
Mä laitan työpaikan kalenteriin, että menen lääkäriin. Eihän se kenellekään kuulu,minne menee (mulla on aika vapaa työaika, asiantuntija-asema).

Puoliso tulee mukaan varhaisultraan ja sinne tarvitsen tukea, mutta jos siellä on kaikki hyvin, ei hänen mun puolesta tarvitse tulla neuvolaan. Siellä keskitytään äitiin kuitenkin ja esikoisen raskaudessa puoliso tunsi vain olevansa tiellä.
 
Olrn muuten törmännyt tuohon samaan asenteeseen soittaessa ekaa neuvola-aikaa jollain Rv 5+, puhelimessa on suunnilleen vähätelty että ei näitä yleensä näin aikaisin kannata varata (ihan kuin oletus olis että menis kesken :sad001 ).

Lisäksi pahoitin mieleni kun vastaanottovirkailija ei varhaisultraa varatessa onnitellut. Minusta olis ollut asiallista! (Jaa miten niin tunteet herkillä :rolleyes:)
 
Neuvola-aikaa varatessa vähätelty!? Oikeesti? Onkohan siellä ollu joku työhönsä kyllästynyt... Viimeksi soitin heti plussattua ja neuvolatäti oli kyllä asiallisesti ja varas ajan. Mulla olikin la pari viikkoa myöhempi kuin menkoista laskettuna, niin eka neuvola osu vielä tosi alkuun. Mut ei se haitannut!
 
Oletteko töissä joutuneet kertomaan että menette neuvolaan? Oletteko helposti päässeet käymään siellä? Käynnithän tulisi varata työajan ulkopuolelle mutta aina se ei vain onnistu ja pitää päästä lähtemään.
En ole kertonut, mutta aika hyvin meillä on onnistunut poissaolot, kunhan vain hyvissä ajoin ilmottaa ajan. Eikä tosiaan esimiehelle ole mitään velvollisuutta kertoa poissaolon syytä :)
 
Myöskin ihan sillä ajattelin sen olevan hyödyllistä, että on kaksi korvaparia kuulemassa, jos jostain syystä hormoonihirmulla menee jokin ohi :laughing014 Voi sitten mieheltä myöhemmin varmistaa, mitä siellä sanottiin :grin

Tämä!
Harmittaa vaan, kun mies sanoi osallistuvansa tällä kertaa vain ultriin..
Työn takia vaikea päästä mukaan.

Keväällä mulla oli ensimmäinen neuvola jo viikolla 6, silloin juuri alkoi km vuoto. Mutta syy oli se, että ultran saisi varattua ajoissa.
Nyt vasta viikolla 8+ ..Mutta pelkään niin paljon ettei kaikki ole kunnossa, että parempi kun kauempana ensimmäinen käynti.
 
Mäkin lähden soittamaan neuvolaan vasta varhaisultran jälkeen - tämä kun on niin pieni paikkakunta missä asun. En haluaisi soittaa sinne ennen kuin tiedän, että suunnilleen asiat ovat ok, ettei tulisi mitään puheenaiheita. :) En luota yhtään tämän kaupungin terveysalan henkilökuntaan, kerran asioistani oli puhuttu päiväkodin pihalla minkä sitten luottamuksellisesti olin kertonut vastaanotolla ja päiväkodin täti oli tehnyt rikosilmoituksen asiasta.. Aikamoinen keissi oli, en olisi uskonnut, että tälläistä tapahtuu.. Mutta näköjään mikään ei ole mahdotonta eli tämä raskaus saa vähän aikaan pysyä kaikilta salaisuudena :).
 
Huh huh, aika keissi jesperillä! :violent001 Toivottavasti asianomaiset juoruilijat saivat ansaitsemansa rangaistuksen ja tuomion vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta! Ziizuz.
 
Joo, me just muutettiin ja oli uusi neuvola ja uusi neuvolatäti... Vanha neukkutätioli tosi kiva. Jännittääkö sua tulevan pikkuisen ja esikoisen suht pieni ikäero? Mua nimittäin jännittää.

No jännittää kyllä! Mutta toisaalta se on tosi kiva :) sää nähdä mimmosta arki sitten on kahden pikkuisen kanssa.
 
Mulla eka neuvola 16.10. Aika on mulla heti aamulla kasilta, työt alkaa sit ysiltä. Neuvola on ihan työpaikkani vieressä, toivottavasti selviän tunnissa sieltä pois, tai pakko selvitä, koska en halua sanoa esimiehelle mitään ”omista menoista”, koska on aika utelias, ja alkaa varmasti kysellä enempi, vaikka ei hänelle kuulukkaan.

Meillä on juuri tuona päivänä myös palaveri heti aamusta, ja siitäkös show syntyis jos minun omien menojen takia palaveri jouduttaisi siirtämään, kaikki työkaverit alkais kysellä. Uteliasta sakkia.

Mies tulee varmasti ultriin mukaan, mutta en usko että neuvolakäynneille jos en erikseen pyydä.
Kun on nyt tuo esikoinen, niin ei ole ihan niin helppoa tulla joka kerta mukaan.

Valitan täss samassa, että on kyllä huono olo.. Oon ollut 3,5h syömättä ja sen kyllä huomaa kun heti puskee etova olo.
 
Meillä ylihuomenna eka neuvola, vaikka varhaisultra vasta 7.10. Sanoin varatessa, että pelkään uutta keskenmenoa, niin neuvolasta kehoitettiin tulemaan sinne juttelemaan, vaikka eivät siellä mitenkään voikaan taata, että kaikki on hyvin. Sama hoitaja, jolta varasin neuvolan ja peruin, kun sain keskenmenon. Sillon en ehtinyt lainkaan neuvolaan asti, mutta muisti minut silti.
 
Tänään uskaltauduin varaamaan neuvolan ja ekan ultran/lääkärin. Neuvola-ajan sain 9.10 ja silloin ois viikkoja 9+3 ja lääkärin seuraavalle tiistaille 15.10. Meillä lääkärineuvolassa aina ultrataan :happy:
 
Ihanaa Suomi ja neuvolat Mä varasin ajan torstaille yleislääkärille, joka saa sitten kertoa mulle miten täällä päin maailmaa edetään. Nähtävästi kaikki hoidetaan (synnytys)sairaalassa synnytyslääkärin kanssa tai kätilöohjelmassa. Jännää.
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Paljon käytiin asioita läpi ja tuntui tosi luontevalta, kun on meille yli 5 vuoden ajalta tuttu terveydenhoitaja. Hän ei vaan ihan tiennyt pitäisikö aikoja varata varhaisultran LA:n vai kuukautisten LA:n mukaan. Varattiin sitten seulonta- ym. käynnit niin, että käyvät viikoiltaan molempiin. :grin

Hyi olkoon, joudun sukurasitteen takia kaksi kertaa sokerirasitukseen. Siihen vielä seulontaverikoe päälle niin jo saa taas verikoekammoinen siedätystä pelkoonsa.
 
Ensimmäinen neuvola varattu 21.10, silloin rv 8+6. Tuskinpa mitään kovin uutta tulee vastaan terkkarikin on pysynyt samana viime kerrasta.
 
Ekassa neuvolassa käyty. Hyviä uutisia :happy: Yksi vauvelinalku löydetty ja kuulemma oikein hyvä syke löytyi heti. Kaikki ookoo. Vastasi hieman vähemmän viikkoja kuin itse laskemani arvo (noin 5pvä vähemmän). Sanottiin, että laitteisto neuvolassa hieman kehno ja voi periaatteessa ollakin sen verran mitä itse arvioin, koska laite voi näyttää pienempänä. Varsinkin, kun tekemäni raskaustesti olisi ollut tosi vähillä viikoilla/lähes mahdoton. Lasketun ajan tarkka määritys jätettiin niskaturvotusultraan, koska siellä parempi laitteisto.

Verenpaineet oli hyvät, mutta hiukan alakanttiin (hyvä kun mitattiin just kun olin jännittänyt ultrausta, silti alhaiset :dead:) ja hbkin oli yli 130 :) Hiukan oli nyt varhaisessa vaiheessa, jos tosiaan pitää paikkansa tuo kokoarvio, mutta eipä hätää, ainakin saatiin tietää, että joku heppu siellä kasvaa :dummy::dummy1: Seuraavaksi seulaverikokeisiin ja pissinäytteille vkolla 10, sen jälkeen sitten ultra ja vasta joskus viikoilla 14 uudelleen neuvolaan. Oli kyllä kiva neuvolantäti, kun sanoi, että saa sitä aikaisemminkin tulla, jos semmoinen olo on.
 
Takaisin
Top