Viimeisen kolmanneksen olot

Sekoamassa mäkin olen kun huutelen ettei satu tarpeeksi! :grin Mitenkään päin ei oo hyvä olla ja persekin tässä leviää kun jumitan päivästä toiseen sohvan nurkassa tyynykasojen seassa :taunt005 ja sit se nouseminen sieltä, ei oo helppoo ei ja usein lapset saavat mut sieltä auttaa kun ei omin voimin enää pääse!
Mulla on tullut nyt joka päivä sellaista repivää kipua alavatsaan ja en muista että sellaista olisi ennen ollut. Mistä lie johtuu ja kuten jo aiemmin mainitsin niin ei satu prkl vielä tarpeeksi! Ja vielä olis se 20 pvä laskettuun aikaan...alkaa henkisesti jo nakertaa tää odottelu!:cussing
 
Niin samaa mieltä! Ketuttaa niin kovin aina tuonne sohvan nurkkaan tyynyläjän päälle mennä. Telkkarista tulee öisinkin pelkkää shaissee. Ja persus leviää täälläkin minkä kerkeää ja hermot meneee :bootyshake :sick009
 
Mulla pahenee päivä päivältä ja yö yöltä nuo nivuskivut. Kipua on ihna konkreettisesti siis nivusissa, mutta nyt tuntuu myös että häpyhuulet "turpoaa" ihan urakalla... Tosi tuskaista alkaa olla liikkuminen tämän takia, ja tuon esikoisen kanssakin on hankalaa, kun pitäisi olla lattialla ja kontata ja touhuta, vaan kun sitten sattuu... No, tänään on muutenkin ihan kummallinen olo..
 
Mä niin nosta teille hattua joilla on vielä muut lapset hoidettavana tässä "sivussa".:excited001 Mä olisin varmaan saanut jo vuoden huonoin äiti palkinnon, jos olisi toinen lapsi hoidettavana. En ymmärrä miten te jaksatte, hyvä että saan elukat hoidettua itseni lisäksi :oops: Tosin kyllähän naiset tekee, kestää ja venyy mihin vaan, kai sitä vaan kroppa kaikkeen venyy kun on pakko.
 
Se on juurikin näin että nainen venyy ihan huimiin tekoihi ja pystyy melkein ihan mihin vaan kun on pakko! Mun pienin on tämän viikon mummolassa hoidossa et mä saan kunnolla levätä ennen synnytystä ja mul on oikeesti nyt jo ihan tylsää vaikka viime viikolla oikein odotin et lähtis jo ja mä saan olla rauhassa! o_O Nyt mä vajoon aina vaan syvemmälle tänne sohvaan ja jo pienimmätkin askareet tuntuu ylivoimaisilta! Olisi siis sittenkin ollut parempi pitää poju kotona ja olis ollut edes jotain puuhaa, nyt sitä vaan laiskistuu ennestään kun ei oo mitään ohjelmaa! No jos sinne jouluostoksille jaksais joku päivä. .
 
Mä myös esikoistani odottaessa ajattelin, ettei millään voi selvitä ja jaksaa olla raskaana jos on pieni/pieniä lapsia jo entuudestaan. Vietin siis yhden päivän siskoni pojan kanssa, ja olin illalla niin kipeä etten olisi uskonut. Mutta, kun kroppa ja mieli on jo tottunut tähän, että tuo esikoinen on tuossa hoideltavana, nosteltavana ja kaikkea, niin ei se niin rankkaa sitten olekaan. Toki tosiaan on päiviä kun ei jaksaisi ja tulee kipeäksi ja kaikkea, mutta enimmäkseen ei tässä mitään ongelmaa ole. Tottumiskysymys siis, uskoisin.
 
Toi laiskistuminen on kyllä tosi pahana täälläkin. Aikaan saaminen on ihan todellisen työn takana pienemmissäkin asioissa! Tälle ja huomiselle päivälle on onneksi pakollisia menoja, joten ainakin kotoa on lähdettävä. Näillä keleillä (sataa, tuulee) on niin helppo jäädä sohvalle tuntematta edes pahemmin huonoa omatuntoa!

Heräsin aamulla enkä saanut tuntiin käsiä nyrkkiin, hyvä kun vähän sormet edes koukistui. Pikkuhiljaa ne vetreytyy mutta ei näillä käsillä tänään kyllä mitään kovin arvokasta kannata nostella. Viime yönä oli taas hieman menkkamaista jomotusta alaselässä, toissa yönä heräsin pari kertaa, kun mahaa vihlaisi mutta nukahdin heti uudestaan, joten ei varmaan ollut sitten mitään kummempaa. Lauantaina menkkajomotusta oli koko päivän mutta eilen ei taas juurikaan. Satunnaisia nivuskipuja edelleen päivittäin mutta ne tulee ja menee eritasoisina vihlaisuina. Tuntuu, että mulle tullut nyt vasta näitä tuntemuksia, joita muilla on ollut jo ties kuinka kauan. Ei taida tulla ennen joulua poika....
 
Mulla oli ihan sairaana viimekuussa alussa zrkä lopussa kamalaa menkkajomotusta alaselässä ja alavatsallla. Nyt niitäki tulee vaan sit kerran/pv ja pari supistusta/pv, tuskin tullaa ennen la. salilla niin tekis mieli käyä puhkumassa mut kuka tukkosella nokalla ja yskällä jaksaa :D
Hyvin voin yhtyä teihin tähän "sohvan nurkalla oleskeluun" :wink Lastenlaulut pauhaa kuulokkeitten kautta naperolle ja ite kyttään netflixiä villasukan tekele käessä!
Mua kans kyll kiinnostaa toi et onko toi välimatka synnäreitten lakkauttamisen takia? :eek: On kyllä suolanen matka. :sad001
 
Hah, mä ryhdistäydyin ja pesin keittiön maton! :grin Siitä seurasi mukavat pikku supistelut ja selkäsäryt, mut prkl , ei tarpeeksi vieläkään! Ja sitäpaitsi mä luovun kohta toivosta kokonaan et tää muksu tajuais kääntyä rt, taas tuntuu liikkeet poikittain molemminpuolin mahaa! Ihan sama tuleeko supistuksia vai ei niin ei tää täältä näin synny!
:smiley-angry017 Ja viikkoja nyt 37+1
 
Aamulla menkkajomotusta, aamupäivästä supistellu miten sattuu, vähän verensekaista valkovuoto ja nyt supistukset 3-10min välein kestot 30-50sek yleensä. Potkin miehen vielä muutamaksi tunniksi iltahommiin. Pesen pyykkiä ja imuroin. Kestää kestää, jaksaa jaksaa, tätähän mä oon odottanutkin!!! Tänään rv 37+4 ja kivasti kerkeis vähän toipuun jouluksi jos tällä viikolla syntyis!
 
anjuska sulla kuulostaa jo niin lupaavalta. inshaAllah tällä viikolla saat sit nytin syliin :)

täällä hengitysvaikeuksia, väsymystä, huimausta ja päätä särki kans mut tais johtua lähinnä raudanpuutteesta, otin rautatabletin josko auttas asiaan. ukko oli jo et pitäskö viedä sairaalaa mut totesin et ei ne mitää tee ku ei ne ol tähänkää mennes reagoinu mihinkää, sanovat vaa kärsivällisyyttä ja kävele mahollisimman paljon. juu sehä onki helppoa ku silmät ei meinaa pysyä auki mut ei saa nukuttua, hengittäminen vähä hankalaa välillä, selkä tohjona.
 
Tuo välimatka ei itseasiassa johdu synnytyssairaaloiden vähenemisestä. Vaan näistä pohjosen välimatkoista. Täällä kun pohjosimmat synnärit on Rovaniemellä ja Kemissä, joihin matkaa saattaa siis kertyä. Hotellimajotusta ei raaski harkita kun ei tiedä tuleeko vauva ennen laskettua aikaa, laskettuna aikana vai kaksi viikkoa yli.
 
Eilinen saunominen teki tehtävänsä! Illalla oli taas menkkajomotusta mutta nukahdin tosi nopeaa, kolmen aikaan heräsin vessaan ja meinasin pyörtyä ko nousin istumaan! Alapäähän sattu niin paljon!!! Varpaillaan kävelin vessaan ja takas ja pääsin taas uneen. Kuuden aikaan heräsin vessaan taas ja ilmeisesti limatulppa (?) tai ainaki osia siitä bongattu, vähän myös verensekaista vuotoa ja jumalaton tuska alaselässä. Siitä kuudesta asti tullu nyt sitte kipeitä supistuksia, ei mitenkään säännöllisesti mutta noin 5-10min välein.
 
Te joilla on vauva jo kiinnittynyt, niin onko teillä tietoa että sattuuko se kiinnittyminen? Ihanaa tuskaista kipua oli nivusissa tänään iltapäivällä, kun koirien ja kanien (erikseen) kanssa pihalla touhusin oikein urakalla :excited001 säteili oikein reisien alkupäähän asti! Mittään limoja kyllä ei oo minun tietääkseni vieläkään tullut, mutta onhan tässä 19 päivää laskettuunkin. Tavallaan kauheen monta päivää (mulle ei sovi minkäänlainen odottaminen) ja mun tuurilla menee kans johonkin loppiaiseen tää synnytys :smiley-angelic006 mä vihaan myöhästelyä ja kaikkea mikä ei tapahdu sovitusti, niin ei taida tää raskaus aikakaan helpointa olla :laughing002
 
Mä ainakin luulen tunteneeni kiinnityskipuja, sellasia vihlaisuja toosan seutuvilla lähinnä ja yhtenä aamuna sattui pissaaminenkin ikävästi. Vauva oli niin kiinnittynyt viime neuvolassa, ettei th tuntenut päätä enää painelemalla ollenkaan. Se on siis aika syvällä lantionpohjan suojissa. Äsken lenkillä käydessä tuli sellainen olo, ettei välttämättä mene enää kauan, mutta mistäpä sitä voi tietää vaikka menis vielä melkein neljä viikkoa.
 
Mä tuskailin tänään juurikin neuvolassa, että alapäässä samperin painava ja vihlova tunne... Meinasi naikkonen, et ne kivut tulee siitä kun vauva on nyt asettunu sinne ja siel painaa "mukavasti". Mä en öisin jopa pysty asentoa vaihtaa ilman et herään kamaliin tuskiin, saatika kävellä kunnolla ilman kipuja =D
viimeyönä sit tuskailin niin makiasti neljään otteeseen supistusten takia :/ ens viikon maanantaina saakin sanoa, että VIIKKO ENÄÄN LASKETTUUN :eek: Mihinkä aika juoksee, ihan pelottaa :D
 
Empsha_, sama täällä noiden kipujen kanssa. Kylkeä kääntäessä herää aina, ja käveleminen on kivuliasta. Lisäksi istumasta ylösnouseminen sattuu. Liitoskipuja minä olen niidenitselläni ajatellut olevan, toki voihan se vauvakin siellä pikkuhiljaa alkaa laskeutumaan.
 
Ihania kipuja tänään ollut :excited001 Nivusiin sattuu, menkkakipuja ja kaikkee ihanaa kipua muutenkin, JEIH :laughing002
 
Samaa meininkiä tääläkin, panadol onneksi jeesaa pahimpiin särkyihin. Mut tää hikoilu on jotain aivan uskomatonta!! Normaalisti oon kunnon vilukissa ja aina palelen. Nyt kävelen ulkona hupparissa ja siltikin tuntuu et on kuuma. Kotona ikkunat saa olla levällään niin et ukkokin valittaa et tänne jäätyy ja itellä vaa hikkee pukkaa :D
 
Puapru mulla kans nouseminen sattuu ihan kivasti, ei oo hetkeäkkään etteikö noita kipuja olis o_O Nooooh eikhän tästä selevie, mitä nyt viidennettä kertaa tälle yötä heräsin kipuihin ku käänsin kylykkee ja yritän saaha unta :rolleyes:
Iituliina mullaki oli menkkamaisia kipuja tosi useesti, sit ne vaan katos jonnekki :D Mä ku luulin et olisin päässy synnärille ja onnekkaana joulun kotona, mut no jooh.... Ihan fiilis et menee kyl yli lasketun tää neiti ja aatto kivasti OYS:ssa. :grin
 
Takaisin
Top