Viimeisen kolmanneksen olot

Jännittävää! :) mulla on koko yön kans supistellu mutta saan nukuttua välit vielä hyvin joten ei oo jaksanu kellottaa. Katotaan sitte jos on iiiiihan pakko nousta ylös. :D jos tää nyt edes vähä jotai tekis. Oliski niin mun tuuria että ku tulin eilen kipeeksi nii nyt tarttis lähtee elämänsä koitokseen.

Edit: Mistä kohtaa rupeen kellottaa? :D nää rupee tekee aikas kipeetä jo mut lantiois on jatkuva jomotus ja selkäki on oikeestaa koko ajan vähän hellänä. Mistä tiiän mistä kohtaa alottaa ja koska lopettaa? :D
 
Muokattu viimeksi:
Eilen saunoin oikein antaumuksella ja viime yön oon saanu nukkua ihan tosi rauhassa! Kolme kertaa piti nousta vessaan, mutta oon käyny puoliks unissaan ne reissut :P aattelin että oli yhtä tyhjän kans se saunominen, mutta nyt on alaselkä ja -maha kipeenä ihan silleen niinkö olis menkat alkamassa. Masua ei tarvi ku silitellä nii alkaa supistella ja nivuset on kipeenä. Ehkäpä kohta tapahtuisi jotain... Ja nyt siis menossa rv 39+1.
 
Viime yönä heräsin siihen, että tuli yhtäkkiä oksennus suuhun. Äkkiä piti potkaista ylös, ettei laatta lennä! Hyi hitto! Varmaan vauva öisin venyttelee raajojaan, kun on enemmän tilaa lihasten ollessa rentoina.
Saatiin tänään vihdoin pinnasänkykin haettua, kun edellinen käyttäjä oppi nukkumaan vähän isompien lasten sängyssä. Ihanaa, kun viimein on kaikki valmiina! Menisi vaan hyvin se synnytys. Jotenkin tuntuu pelottavan enemmän päivä päivältä, kun vauva kasvaa isommaksi ja isommaksi...
 
Tilanne katsausta: Vedet siis meni 2:30 ja siitä alkoi supistukset ensin n.20min välein. siitä ne sit alkoi tihenemään ja kovenemaan. Kello oli lähemmäs 4 kun limatulppa tuli kerta sysäyksellä vessassa käynnin yhteydessä pihalle. Siinä jatkoin supistusten kellottelua ja soittelin synnärille kun supistukset rupesi olemaan tosi kipeitä ja niitä tuli epäsäännöllisesti mutta kuitenkin niin että kaikki oli alta 10min välein. Sanoivat että voin alkaa tulla synnärille päin. Kello oli 8 kun Kyssille päästiin. Täällä ottivat käyrille ja vesi näytteet. Siinä kärvisteltiin sitten jo tiheiden supistusten kanssa kunnes yhtäkkiä rupesivat harvenemaan. Nyt sit tilanne se että supistuksia edelleen tulee mut väliä on noin 20min ja osa tosi vaimeita. Täällä nyt seuraillaan tilannetta käyrillä ja koitetaan kaikkia vippas konsteja jotta lähtis taas supistukset kovenemaan mutta viimestään huomenna aamulla ruetaan käynnistelee jos mitään ei tapahdu. Äsken ottivat verikokeita kun vesien menosta on jo 12h. Nyt sit vain odotellaan... viikkoja siis täällä tänään 39+3!
 
Miten jännittävää! Sulla jenbel on kohta vauva sylissä! Tsemppiä loppurutistukseen!
 
Mä oon kans heränny pari kertaa siihen ku oksu noussu kurkkuun... Inhottava ku herää sellaseen tukehtumisen tunteeseen! Pitää koittaa taas rajottaa tota iltasyöpöttelyä:wink
 
Täällä ollaan tosiaan kellotettu supistuksia aamu yhdeksästä asti. Ohjeena oon saanu että sitte kun tulee pari tuntia säännöllisesti alle 10min välein nii voi lähtee sairaalaan. Mulla on nytte tullu 5-10min välein oikeestaan koko ajan mutta sitte väliin tunkee aina tunnin tai kahden välein joku 11-15min pitkä väli. Kestoltas nää on kuitenki yli minuutin mittasia eli eiköhän tää tästä pian lähde. :) vielä pystyy kuitenkin helposti olemaan kotona joten en pidä kiirettä. Matkaa sairaalaan on se 4km. :)
 
näyttää siltä että täällä on jenbelillä ja ninjakirpulla kohta pikkuset sylissä inshaAllah...aivan ihanaa :) tsemppiä molemmille koitokseen :)
 
Oi kun on monella jännät paikat meneillään. Tsemppi tasapuolisesti!

Mulla on ihan hyvä olla ja oireita ei juuri ole mitään, pientä närästystä ja liitoskipuja. Niiden kanssa pärjää kyllä. Huomenna sitten käynnistettään synnytys. Toivotavasti ei pitkity kovasti... mulla on niin hyvä olo, että toisaalta olisin vielä voinut olla raskaanakin. Onko pakko synnyttää jos ei halua...?:smiley-bounce015
 
Hui, tsempit jenbelille ja ninjakirpulle :love017 Meinaan olla hiukan kateellinen, kun iteki tahtoisin jo pienokaisen syliin mutta näyttäis ainaki vielä siltä että sieltei olla viellä tulossa :wink
Noi oksennuksen tunteet ku tuntuu et tulee ylös.. yöllä kaikkein tympein aina siihenki herätä.. :eek: Noh, jospa jaksais vielä puksuttaa viimoset viikot!
 
Kotona edellee ja nyyyyt nää rupee tuntuu siltä että tapahtuu oikeen urakalla tuol alakerrassa. Limatulppaki on bongattu. Yök. :D kyllähä näitä on nyt sitte 13 tuntii kellotettu aikalailla enemmän tai vähemmän 10min välein. Mutta no päätin etten mee ainakaa liian aikasin sinne sairaalaa. :D on tää niin jännää ku vihdoinki tapahtuu jotai. :)
 
Vitsi että jännittää teidän puolesta, keillä jo tapahtuu konkreettisesti jotain :excited001 Mä tuskailen yöt yläkerran, vessan ja sohvan väliä kun ei saa nukuttua ja missään ei ole oikein hyvä olla. Päivälläkään ei oikein saa nukuttua, kuin pikku tirsoja :confused004 Miten tässä hemmetti jaksaa synnyttää, kun ei saa nukuttua vai onko naiset jalostettu oikeasti valvomaan tähän tahtiin...kai nuo voimat loppuu jo ennenkuin tämä edes ajattelee syntyä :laughing002 Sais tulla kyllä jo, mä oon ihan malttamaton ja hermot menee tähän oloon, kun mitään "normaalia" elämää voi elää tämmösenä puolikuntoisena valaana, perkele :BangHead
 
LiLLy: mie voisin synnyttää nyt sinun puolesta! :wink

Tsempit kaikille synnytykseen! :) kohta saatte pienet syliin, oon niin kateellinen. :Heartred

Täällä yritän noita kivuttomia supistuksia pitää yllä, kävin taas vähän kaupoilla ja reippaalla iltalenkillä. Nyt kateellisena katon toisenlaisia äitejä jossa synnytetään. :D
 
Mäkin haluisin jo synnyttää! Tai että tulis ees jotain pieniä merkkejä, että tää joskus ois haluamassa pois, kun nyt ei oo yhtään mitään :mad:
Äsken heräsin (kuten nykyään joka yö tähän aikaan) ja vielä puoliunessa mulla oli sellanen tunne, että nyt se synnytys alkaa..en tiä onko mua just supistellu tai vauva pyörinyennen kun heräsin vai mistä johtuu. Nyt kuitenkin taas tuttu olo, ettei tää koskaan synny :confused:
 
Nytte ku enää viikko laskettuun aikaan niin mulla on alkanu pelottaan välimatka sairaalaan. Meiltä matkaa tulee synnytyssairaalaan 160 kilometriä. En kyllä sinnittele kotona kovin pitkään sitten kun supistukset alkavat. Ja kun ei tiedä onko pakkasta -5 vai -30 niin pelottaa myös mahdollinen auton hyytyminen välille.
 
160km! :sad001 Voi ei, kamala matka ei ihme jos jännittää. Johtuuko tuokin matka näistä synnäreiden lakkautuksista?
 
Asuuko teillä Aibe ketään tuttuja lähempänä sairaalaa? Kaveri asuu Kajaanissa ja sen luona oli viime talvena parikin kertaa "synnytysturisteja" käymässä. Toinen vaihtoehto on tietysti hotelli, mutta siihen ei monellakaan ole varaa. En tiedä avustetaanko joissain kunnissa rahallisesti tällaisten välimatkojen takia. Ärrrrsyttää, kun Suomen valtio säästää tällaisissa asioissa!!!
 
Isäntä eilen illalla nauroi mun "sekoamista" kun ähisin kipua ja hän heti kysyi että mitä tapahtuu ja mihin sattuu, hymyilleen vastasin että ihanasti sattuu alapäähän ja kovaa :excited001 Vähän suu auki katteli että nyt on tainnut emäntä seota kun kipua oikein hymyssä suin toivoo, mutta jokainen kipu on lähempänä päämäärää ja sillä nyt hymyillen kipuja vastaanotankin :p (kai tässä alkaa siis suomeksi sanottuna pää seota :laughing021)
 
Takaisin
Top