Viimeisen kolmanneksen olot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt loppu näköjään mun hyvin nukutut yöt! Valvonut jostain aamuneljästä menkkasärkyjen takia :sad001 jatkuva jano ja hikoilu on myös ongelma yöllä ja joka kerta kun asentoa vaihtaa niin toosa huutaa hoosiannaa! :eek::grin Voiskohan toi särky tarkoittaa et mun vauva olis vihdoin kääntynyt pää alas?! Liikkeistä en osaa päätellä kun tuntuu joka puolella vatsaa joku lonkero :p
 
Toivotaan Eevis että siellä tosiaan oltaisiin pää alaspäin! Koskas sulla on seuraava neuvola, tai onko vielä joku kontrolli tuosta tarjonnasta?

Mä nukuin viime yönä oikeinkin hyvin! Muistan heränneeni vain kerran kääntämään kylkeä, ja kerran vessahätään, mutta en lähtenyt kuitenkaan vessaan. Sitten heräsin isännän herätyskelloon. Vielä sitten nukuin esikoisen kanssa yli 8 saakka kun olin saanut hevoset ulos. Nyt aika hyvä mieli!
 
Me veikattiin miehen kans millon vauva syntyy. Mies veikkas ennen laskettua aikaa ja mun veikkaus on 28.12. tai myohemmin. LA on 20.12. ja voittaja saa oman konvehtirasian makunsa mukaan. Toivoisin, etta mieheni veisi voiton... Jos syntyy silla valiajalla, niin suklaat jaa syomatta (not!).
 
Minua ei ole ihme kyllä hikoilluttanut ollenkaan (kop kop) vaikka yleensä hikoilen kun pikku possu, etenkin jotain ruummillista hommaa tehdessä. Yö oli taas yhtä kukkumista, kuten nykyään aina, aamusta sai pari tuntia yhtenäistä unta nukuttua. Kiinnitin huomiota yöllä, että aina kun käännän kylkeä niin johonkin sattui, mahaan, nivusiin, liekkö supistanutkin. Yleensä on vaan tullut vatsahapot suuhun kun kylkeä kääntää, varmaan vauva aina painaa uudesta kohtaa vatsalaukkua?
 
Mulla toi alapään särky varmana johtuu siitä et ku neiti kiinnnittyny tuol jo nii painaa ja säteilee se kipu niin ihanasti :confused: Mut toiv. Eevis sulla on tosiaan vauveliini pyärähtäny toisin päin sielä :smiley-angelic001
Tänää pitäs siivota, onneksi ukon työpäivä peruuntu niin saa vähän jelppiä... Meinaa kyykkiminen olla jo tyän takana ja ylös pääsyt:cool: Ihmettelen kyl suuresti, et miten oon jaksanu puhkua kovinni paljon päivittäin näille loppu viikoille asti oO huomioimatta sitä kamalaaa flunsssaa...
Miten muuten teillä, joilla limatulppaa irronnu yms, rinkauttelettako synnyttäjien vastaanotolle siitä? Neuvolasta en saanut minkäänlaista infoa, vähän ristiriitaista tietoa..... Samaa mietin, et kun jos lapsivedet menee ja jos EI ole poikkeavaa se? Siitä mulle synnärivalmennuksesta muistaakseni jäi kuva, et häätyy soittaa. Hmph....
 
Mä kun en vieläkään osaa ajatella tuota koko limatulppaa, mitä se irtoaminen käytännössä on ja kun jotkut sanoo ettei sitä edes huomaa? Ja jotkut sanoo että on pikku hiljaa limatulppa irronnut niin mistä te sen ootte huomannut? Mulla jos tulis verta housuihin niin saisin niin kamalan slaagin että samantein olisin varmaan sairaalan oven kahvassa roikkumassa apua :grin Pelottaa tuokin että mitäs jos mä en huomaa koko vesien menoa, jos sitäkin voi kerran pikku hiljaa tiputella? Ärsyttävää tämmönen tietämättömyys. Paljon helmpompaa jos se limatulppa olisi viisi senttiä pitkä muljake että sen varmasti tajuaa ja vedet menis niin että sitä tulis litra kerralla niin tietäis ainakin missä mennään o_O
 
Mun muistaakseni limatulpasta ei tarvinu soittaa, ku saattaa irrota nii paljo aikasemmi. Ja lapsivedet jos meni ni 12h sisällä käymää synnärillä, jos siis on normaaliväristä. Mutta ainaha sinne kannattaa soittaa jos siltä tuntuu! :)
 
Mulla nukahtaminen on menny aina vaan mahodottomammaksi. Nyt on viime päivät nukahtaminen venynyt sinne puoli viiteen! Vaikka kuinka väsyttäisi jo kymmenen aikaan, niin ei tuu mitään. Sit tietysti tekee tiukkaa herätä seuraavana päivänä. Tämäänkin tekee tiukkaa nyt nousta ja lähteä yhdeksi neuvolaan... Kohta varmaan nukun päivät ja kukun yöt. :/
 
Mulla on tulevana maanantaina seuraava aika äippäpolille juuri tuon tarjonnan tarkistamista varten ja ulkokäännöstä varten myös jos on tarve. Antavat varmaan myös uuden kokoarvion ja sit mietitään synnytystapaa jos on valtava vauva väärinpäin tulossa! :eek: Hyvässä lykyssä käynnistävät synnytyksen ens viikolla :rolleyes: la mulla 28.12 ja mä niin toivon etten ainakaan jouluna olisi synnytyshommissa,mielummin sit uuden uudenvuoden vauva jos antavat syntyä omia aikojaan!

Mulla kun on jo kolme synnytystä takana niin aina en oo huomannut limatulpan irronneen. Ekassa raskaudessa irtosi joitakin päiviä ennen synnytystä,tokassa en huomannut ollenkaan ja kolmannen kans irtosi juuri ennen vesien menoa. Ja tän vikan muistan hyvin, oli sellaista sitkeää verensekaista limaa,paksumpaa kun valkovuoto ja jäi pyyhkiessä paperiin ja osa tais valua pönttöön. Vedet mulla on mennyt vasta kolmosen kans kotona ja sen huomasin kun vessakäynnin jälkeen jotain vaan tihutti housuun niin että joutui siteen laittamaan, myös se oli mulla verensekaista joten soitin silloin heti sairaalaan ja hyvä niin koska oli nopea synnytys mulla. Limatulpasta en ole koskaan soittanut koska se ei välttämättä tarkoita että synnytys ois käynnistynyt. Toivottavasti olis jotain apua tuosta selostuksesta teille ekakertalaisille:)
 
Oon miettinyt ihan samaa kuin sä Iituliina! (Sori, näppäsin ensin vahingossa alapeukun sun viestiin, tarkoitus oli kyllä olla samaa mieltä!)

Ite kyllä vesistä soittaisin sairaalaan, jos menevät tai tihkuvat niin että sen huomaa. Limatulpasta en ehkä soittais paitsi, jos se olis joku verilima niin sitten ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Täällä nivelkivut on hieman helpottaneet. Jee! Menkkajomotuksia tulee ja menee muttei mitään kovin pahoja ole ollut. Haen tänään äidiltä verenpainemittarin, jotta voin tarkkailla sitä alapainetta, kun oli viime neuvolassa hieman koholla.
 
limatulpasta ei tartte soittaa sairaalaan, mulla esim irtos limatulppa jo lähemmäs pari viikkoa sitten mut eipä ol käynnistyny vieläkää. ens viikolla käynnistys ja yritän puhua et keskiviikkona käynnistäisvät ku en halua viikonloppua vasten sinne ku sillo siellä lähinnä opiskelijoita töissä joten ajatus ei tasan houkuta. neiti kun ei näytä tekevän yhteistyötä yhtään nyt, välillä on lähinnä iltasin ja öisin supparei mut eipä nekää ol kivuiltaa ku korkeintaa hyttysenpistoluokkaa eli ärsyttää ainoastaan.
vesistä jos epäilee että lapsivettä tihkuu tai että vedet menny ni kannattaa ottaa yhteyttä näin mua neuvottii aikoinaa suomessa ja niin täälläkin. jos vedet menee ni sairaalaan tai supparit tulee tiheneväst tasasin väliajoin ja on kivuliaita.
 
Mä tuossa n.tunti sitten suihkussa käväsin, aloin kuivaamaan siinä hiuksia ja yhtäkkiä vaa siihe lattialle tihku nyt vissiin sit sitä lapsivettä :o ei tullu kamalana kerralla kyllä ja limatulppaaki nähtäväisesti irtosi.. Laitoin nyt siteen ja ei kyllä oo mitenkään erikoisen märkä, ottaa tässä nyt selkoo et oliko varmana lapsivettä, sitä vaa tuli :D sit vihlovaa kipua alavatsassa välillöä. ei mul kyl mtn virtsankarkailua ole ollu, mietin että häätyiskö täsä soitella oyssiin päin :D mutta eipä täsä oo lähtöjen merkkejä näkyny, voiha siihenki mennä päiviä tosin. :DAhistaa tää tilanne kun ei voi 100prosenttisesti tietää ja hallita näitä tilanteita :D
 
Oisin niin kiitollinen supistuksista tai vesistä, tietäis ettei tarvis enää kauaa kärvistellä pallona.. :D
 
Empsha, kannattaa kyl ainakin soittaa sairaalaan ja kysyä ja kyl he sieltä osaavat sitten neuvoa miten pitää toimia. Yleensä jos ei kipeitä supistuksia ole niin voi olla kotona ainakin sen 12 tuntia vesien menosta,mutta kyllä ne tosiaan sairaalasta neuvovat :) Onnea synnytykseen! :)
 
joo mä rimpautinkin sinne, et saa mielenrauhan näiltä tuhannilta kysymyksiltä :"D Käski seurata tilannetta, et jos side tosiaa kastuu yms nii sit jääänki osastolle seurantaan et käynnistyykö itte vai miten menee :) Onneksi hyvillä mielin menossa ollaan...... ;)
Jörrikkä onko sulla millon la? ^,^
 
Mulla ei missään vaiheessa ole ollut tietoakaan limatulpasta ja vauva ei ollut edes kiinnittynyt ennen syntymää. Ja kun oireet alkoivat, niin johtivat suoraan synnytykseen.
 
Mä kokeilein välillä nukkumista sohvalla. Ei tarvii yöllä rampata portaissa kun pissalla käy. Samoiten saa "nukkua-kukkua" hyvässä pysty asennossa niin helpottaa kenties närästystä ja mahanesteiden nousua :rolleyes: tosin en kyllä osaa sitäkään vähää nukkua kun ei ole ukkokulta vieressä mutta josko koirien kuorsaus toisi kotoisamman tunnelman sohvan viereen :grin
 
Aa no sullakin sit loppuvaiheet häämöttää Jörrikkä :angel8
Mulla ei kyl siteeseen tullut mithän, saattaa kyllä olla virtsankarkailuakin vaikka ole ennen esiintynykkään.. Kamalia menkkamaisia kipuja viime yönä tuli ja kamalat kuumottavat supistukset nyt ollu ja kestäny 5minsaa, mutta ei tosiaan säännölliset.... Onneksi ukko vapaalla sentään, nyt jo pitää ottaa käjestä kii ku sattuilee.........heräski kysymys miten mää ne KUNNON supparit selevien :eek: Tosin toiv.sillon ollaan jo oyssissa osaavien käsissä :grin
 
Takaisin
Top