Viimeisen kolmanneksen olot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh nyt tulee vatsan alueelle aaltomaisia kipuja, jotka rauhottuu ja sitten tulee uudestaan. En osaa mieltää näitä supistuksiksi vaan mietin enemmänkin jotain alkavan mahataudin mahdollisuutta. Mistä tuosta tietää, voiko nuita kipuja sekottaa keskenään? :wink

Heräsin yöllä pari kertaa tosi koviin vatsakipuihin mutta en niitä ihmeemmin jaksanut alkaa miettiä ja jatkoin unia. Nyt tässä on jo 6 tuntia tullut enemmän tai vähemmän aaltomaista menkkakipua joka tuntuu selässä ja mahassa. Maha tyhjenee myös kivasti. Kellottaa en jaksa. Olisiko siis tänään lähtö? Olisi kyllä loistava ajoitus kun esikko lähtee yökylään...

Mulla oli esikoisesta supistukset ihan samaa luokkaa kun kuukautiskivut (mulla on kyllä ollut aika hurjat ne nuorena..) johonkin 6-7cm asti kunnes kalvot puhkaistiin. Sellainen menkat vaiko mahatauti olo siis. Nyt en kyllä halua kalvojen puhkaisua..

Vauva on tänään liikkunut tosi aktiivisesti melkein koko päivän, joten virtsarakossa on jatkuvasti karsea paine. Ihanaa oli, kun piti jonottaa postissa ja HSL:n palvelupisteessä :confused: Hikoiluttaa myös vähän väliä, ja pitäis jaksaa paistaa joulupipareita kohta. Taidan pitää keittiön ikkunaa auki ihan kunnolla. Onneksi mies on pikkujouluissa, niin ei tule valittaan että on paleltaa.
Vartti sitten tuli ärhäkänoloista menkkakipua, mutta se loppui yhtä nopeesti kuin alkoikin ja nyt vaan taas pissattaa. Hohhoijaa.
Vuorokausirytmi on aikalailla kadonnut. Nukun enintään parin tunnin pätkissä öisin ja valvon suurimman osan ajasta, mutta nyt onneksi uni maittaa hyvin myös päivisin. Tänäänkin reilun parin tunnin päikkärit heti aamiaisen jälkeen.

karmeita hiki kohtauksia tulee kokoajan...saati jos koittaa nukkuu vaikka peiton alla..ei tu mitään,ihanku suihkusta ois tullu sen jälkeen..huhhuh..
maanantaina ois kokoarvio ja pelko keskustelu kun haluan epiduraalin aikasemmin etten taaas joudu kipushokkitilaan..
neuvolassa kaik oli hienosti ja ny vaan ootellaan ja pelätään kuinka lähelle jouluaattoa mennään yhessä koossa...nyt alkais just hyvä ja sopiva viikko tämän syntyä...kuitenk 38 vkoa täynnä ja ajotus ois paras mahdollinen tämän vkl ja ens viikon aikana...

suppareita tulee ja menee ja repivää vihlontaa kohdun suulla..kaulaa kuitenki oli alle 2 cm jäljellä ja paikat pehmeet jo marraskuun puol välissä...kattotaan jos vaiks koklataan noitä ÄSSIÄ jos vaikka vähä vauhdittais tätä hommaa...
onko koko ultrassa porukoille tehty myös sisätutkimus?sen haluisin tietää kans et missä mennään...jos on kaik viel puolitiessään ni voi hyväl tuurillajaksaa oottaa jouluaaton yli ja jos on tapahtunu muutoksia ni haluis vauhdittaa...

valkovuodon määrä on jotain aika kamalaa..vähä välii lorahtelee karvatki ihan kuivuu kokkareiks ja alapää kutisee..saa olla kokoajan pesemässä..myöskin tuossa valkovuodossa on hieman omituinen haju..

vauva liikkuu aikas paljon mutta ylin kohta johon vauva tällä hetkellä "ylettää"on noin 2 cm navan yläpuolelle..eli maha on aikas alhaalla ja vauva ilmeisestikkin kiinnittynyt kun ei meinannu terv hoitaja päätä enää löytää ku oli luiden alla piilossa...tule tule ny jo!!!

Mä kun olin kokoarviossa niin mulle tehtiin sisätutkimus silloin rv 35+4 ja kaulaa oli se 3 cm ja paikat täysin ummessa vielä, hieman oli vaan pehmennyt, ei muuta o_O maanantaina mulla myös nyt uudemman kerran arvio kun tarkistavat tarjonnan ja koon sekä synnytystapaa. Ja mun maha on kyl vieläkin niin korkealla kun olla voi, tää varmaan luulee et ulos päästään kurkun kautta helpommin:laughing002

Mäkin kerroin meidän nyytille että sieltä tullaan ulos mihin pää osoittaa, tää kaveri taitaa yrittää tulla kyljestä ulos jalat edellä :p Mulla on pysynyt hyvin vähänä tuo valkovuoto, onneksi, mutta nyt illalla kävin pissalla niin jotain eritettä tuli sitten oikein huolella paperiin. Muutenkin ihanan kivulias ilta ollut :grin En tiiä onko supistuksia vai kiinnityksiä vai mitä lie sukkapuikkoja, mutta on kyllä toosassa semmosta tuntua välillä että henkeä saa pidätellä... jeih! Huomenna siis taas siivotaan, lenkkeillään ja touhutaan hela dagen kaiken näköistä askarta, jos tää vaikka kyllästyis mahassa asumiseen ja haluis ulos (toiveessa on hyvä elää) :smiley-bounce022

Oon ollu kans kipee tuolta lantionseudulta pitkään eikä kävelylenkeistäkään ole tullut mitään. Harkkasippareita satunnaisesti ympäri vuorokauden. Eilen oli joku ihme virtapiikki! Sain koko talon siivottuu, matot pihalle, tamppausta, lattiat pesin, ja pesin vielä pari mattoakin. Yöt saan nukuttua ihan kivasti välillä kylkeä kivuliasta kääntää.. Kohdun kaula on 5cm. Oon ihmeissäni miten se voi niin pitkä olla ku katselin kahden vanhemman lapsen neuvolakortista että 3-2 cm jo raskauden puolen välin jälkeen. No voinnin mukaan! Tsemppiä loppu odotukseen

Huhhuh mitkä olot, harkkasuppareita ollu koko päivän ja illan jälkeen vähän kivuliaampiaki, en sitte tiiä onko tarpeeks kipeitä ollu? Tuntunu kuitenki mukavasti,eikä oikee mikkää asento oo hyvä :( voi ku tää tulis ulos jo vaikka tän vuorokauden aikana!

Plaah, mullaki pari pv ollu kamalia supistuksia tosi tosi useasti ja närästys piinaa :confused: Viime yöki meni vessassa laukkoessa ja tuskasesti kylkeä kääntäessä-miks tän alapään kivun pitää olla JATKUVAA ja panadolikaan ei auta pahemmin o_O ......
Mut jotenki kyl supistukset ja kaikki säryt ottaa ilolla vastaan, ko ajattelee et kohta tulllaan! (toivottavasti) Ainaki vielä... ;)
Mulle ei mtn kokoarvioo oo tehty eikä tehräkäään kuulema :o hmmhm, minkähänlaisissa tapauksissa synnytystapa arvio tehdään oikein? :o sitä tuossa yöllä kelailin, kun tuskailin oloa

Täälä sama juttu, jatkuvaa kipua nivusissa, alaselässä ja alamahassa. Mut ei kuitenkaa tarpeeksi kovia kipuja. Koitan aatella et suuntana on synnytys kunhan kivut tästä ärhäköityvät :D mut on tää kyllä aikamoista kun yöt menee kipuja kärvistellessä. Mulla tuo synnytystapa /kokoarvio tehtii ison sfmitan takia. Kun sf pomppas yli yläkäyrän niin sain lähetteen äippäpolille.

Täällä myös kivut lisääntynyt alaselässä ja häpyliitos särkee varsinkin öisin,mutta kun ei satu läheskään niin paljon kuin pitäisi o_O
Mies lupasi parhaansa mukaan nyt auttaa lasta syntymään antamalla mulle "injektion" joka ilta :laughing002 ei oo vielä tuottanut mitään tulosta, mut jospa se kohdunkaula olisi vaikka lyhentynyt ?! :rolleyes:
Mä sain myös lähetteen äippäpolille silloin suuren sf- mitan ja perätilaepäilyn vuoksi ja huomenna on taas käynti siellä.

Mulla häpyluun alla tuntunu kohta tunnin välillä vihlovaa kipua, ihan naurattaa et joko mennää:grin
Mulla sf-mitta ollu harvinaisen tasaista ja kaunista kuulema neuvolan mukkaan, mä jotenni panikoin et joudun sinne synnytystapa arviointiin :o Jotenki koen sen omalla kohalla tympeeltä, vaikka koskaa joutunu käy sellasessa :D
Mie jo haluan synnyttää!! Mur:angel4

Mä jouduin valvoskelemaan vähän viime yönä. Heräsin vessaan siinä 2 aikoihin enkä saanut sitten heti unta kun maha ja selkä jomotteli. Nukahdin kuitenkin ja heräsin samoihin tuntemuksiin 5 aikoihin. Siinä torkuin sitten tunnin ja kävin hoitamassa hevoset, komotukset jatkui mutta nukahdin vielä uudemman kerran odottamaan Ellin heräämistä.
Vessassa käydessä tullut eilen aamulla ja tänään kahdesti sellaista keltaista limaa, kerrallaan varmaan teelusikallisen verran, liekö tuo edelleen valkovuotoa vaiko sitten sitä limatulppaa? Kaikki on kai kotiinpäin kun ei tähän mennessä ole ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita... Tällä hetkellä ei kuitenkaan mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen, väsyttää jonkin verran. Meinaan kyllä iltapäivällä lähteä vielä shoppailemaan jotain joulujuttuja isännälle ja Ellille, kunhan päivän ekat päikkärit on nukuttu.

Mulla on alkanut tuntua sellaista vihlovaa kipua toosassa,vähän kun sillä kuuluisalla sukkapuikolla tökkis :grin mut se kestää vaan hetken ja menee sitten ohi. Harkkasuppareita tulee iltaisin mut ne ei paljoo tunnu missään, paineen tunteena vaan,en usko et täs mitään tapahtuu ihan äkkiä.
Ja ystäväni ummetus on palannut ja pahempana kuin ikinä! Tupla levolacit pitää ottaa et saa edes jotain vähän ulos :confused:
Niin ja sormet on nyt kans turvonnut, ei kiva o_O

Mulla on kans sormet turvoksissa nivelten kohdalta erityisesti. Ei sitä muuten huomaa, paitsi jos yrittää sormuksia laittaa. Saavat nyt roikkua kaulassa. Sormien nivelet on välillä aamuisin myös kipeät. Toivottavasti ei ole merkki minkään reumataudin puhkeamisesta, kun olen lukenut, että raskaus voi niihin vaikuttaa. Mun äidillä on polymyalgia ja Sjögrenin oireyhtymä, joten mulla varmaan on riskitekijöitä. :sad001

täälki sormet on ku nakit ja rystyset on kuopat,ihanku lihavan vauvan kädet..ja on kyllä niin tönköt liikkumaan...väsyttää ihan kamalasti eli vetelen sellaset 10tunnin yö unet ja 4 tunninpäikkärit päälle..ja voi juma että hikoiluttaa..ihan märkä kokoajan...kipeit suppareit tulee päivässä varmaa 10,eli on vähentyny huomattavasti...mutta onneks tuola painoarviossa käydessä sisätutkimuksessa oli 2cm kaulaa jäljellä ja 2cm jo auki sisäsuu...jihuu,enää 8 centtii jäljellä..:rolleyes:..ny päätettiin ukon kans et tää viikko yritetään lauantaihin kaıken näköstä jos vaikka tulis tällä viikolla ulos mutta sit rauhotetaan tilanne jospa sitten menis sen aaton yli...vähän risti riitasta ajattelua kun vähentäähän tää "yrittäminen"sitten mahdollisuuksia pääst joulun yli...la oli siis 26 pv..

Tänään siivosin ja tohotin koko päivän, kylläpä sainkin makeat kivut aikaan, joutu jo tukea välillä ottamaan pöydän kulmasta kun henkeä ihan salpasi :grin Huomenna jatkan saunan jynssäämisellä!

No voihan pylly! Peräpukamia tuli sitten mullekin. :( Ei ole onneksi kipeitä mut aika ikävää silti. Toivottavasti eivät kipeydykään. styles/default/xenforo/hmh.gif

Voihan väsy! Oon viimein kyenny nukkumaan öisin, viimeisenä kahtena yönä kumpanakin 3-4 tuntia. Oon noussu kuuden aikaan kun mies lähteny töihin ja sinnillä yritän pysyä hereille iltapäivään jolloin voi taas nukahtaa ja nukkua pari tuntia niin että mies herättää kun tulee kotiin. Ainut vaikeus on siinä puolenpäivän aikaan keksiä semmosta tekemistä jota voi tehdä koomassa ilman että nukahtaa. Mutta jos tällä rytmillä sais jatkettua niin olis aika hyvä koska aikasemmin meni koko valosa aika nukkumiseen ja pimeällä ei tullu tehtyä mitään järkevää. Nyt oon kahtena aamuna siivonnu kanalaa ja ai että juili nivusia eilen illalla...

Ensimmäinen kipeä supistus bongattu eilen! :) Koko illan supisteli enemmän tai vähemmän ja nukkumaan mentäessä tuli sitten ihan kipeänä. ..mutta yöllä en kuitenkaan tuntenut mitään ja nyt en tunne mitään, en edes liikkeitä, taitaa vaavi nukkua.
Mies sanoi mulle eilen et älä nyt viel ala synnyttää, mä en oo vielä valmis!? What? Mä oon ainakin niin valmis ja kypsä tähän koko hommaan et synnyttäisin heti jos voisin! Nyt sormetkin on turvonnut vielä lisää,tuntuu ku olis nippu nakkeja!

Takaisin