Viimeisen kolmanneksen olot

Valitanpa vähän lisää:
Valkovuotoa tulee ihan pirusti ja välillä kirkasta geelimäistä ja välillä ihan vettä vaan. Jos olisin hysteriaan taipuvainen olisin varmasti joka päivä tarkistuttamassa että onko lapsivettä.

Ja niinkuin nukkuminen ei olis jo pirun vaikeeta muutenkin, niin nyt mulla on toinen olkapää jotenkin tulehtunut, kun on niin siitä luun päältä kipeä. Eli nukkumisasentoja on tasan yks! Hemmetin hemmetti. Ja mitään toimivia lääkkeitä ei tietenkään tässä siunatussa tilassa saa nauttia joten kivun kanssa on vaan pärjättävä.

Ja nyt tuo maha repes! Parit (ainakin kuus) arvet tullu alavatsalle. Ja mä niin oon nauttinu kauniin sileästä mahasta. Voi paska...

Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole.
 
Mulla kans viimeks "kipeitä" suppareita ollu viimeviikolla... Hohhoijjaa. Kyllä supistaa ja usein mutta kivuttomasti ja tätähän mulla on ollu rv 20 asti. Aamulla suihkussa käydessä huomasin myös että mullakin on nyt alavatsalle ilmestyny 2 arpea... Luulin jo että olisin selvinnyt ilman kun viikkojakin on jo 39+1. Eipä se nyt paljoa ole mutta turhauttaa kun näin loppu metreillä piti mennä repeämään....
menkkamaisia kipuja päivittäin on mut eivät oo yhteydessä supistuksiin... bläääääh.... :rolleyes:
 
täällä järkyt kivut alavatsalla ollu aamusta asti, lääkäri ultras ja sano et kaikki hyvin neidillä, syke oli seurannas hyvä. siis mitenkää ei ol hyvä olla nyt kipujen takia. paikat ei ol valmiit vieläkää ni eipä tehä mitää asialle. kuulemma kärsivällisyyttä tarvitaa nyt kunnolla, sanoin et en ol nukkun kuukausiin.
 
Yritän jouduttaa asioita ja kävin neljä tuntia kaupungilla jouluostoksilla. Maanantaista asti maha on ollu lähestulkoon koko ajan kivikova, mutta kipeitä supistuksia ollu vaan silloin ma-ti yönä... Nytki tuntuu että ainut mitä sain tolla shoppailulla aikaseksi on kipeät jalkapohjat. Nooh, täytyy toivoa että yöllä tapahtuis jotain :P
 
Otin ilon irti ja pidin parin päivän "loman" vierailemalla perheen luona, kun ei tiedä pääseekö jouluks menemään sinne vai ei. Yllättävän mukava istua reilut pari tuntia linkissä toukan myllertäessä kaikki sisuskalut tohjoks.. Ja väliin kivuttomia supistuksia.. ai että :Heartred
 
Mikä tää yhtäkkine turvotus on? Ei oo oikeestaa koko raskauden aikana paljoo turvottanu, korkeintaa välillä huomaa että sukasta jää puristusjälki nilkkoihin. Nyt turpos vasen käsi ihan yhtäkkiä jossain puolessa tunnissa. :O oli pakko ottaa sormuskin pois ja se on normaalisti liian iso mulle.
 
Mulla ei oo turvotusta ollu paljoo ollenkaa raskauden aikana, tosi vähällä oon päässy... kunnes tnä turpos ihan kivasti, tavarat lenteli käestä lattialle - mikkää pysyny käessä... :D
Tosi turhauttavaa öisin juosta vessassa sen 3-5krt, muutenkin vähän hankala nukkua ku kamalan flunssan pukkas päälle ja nyytti riehuu minkä kerkeää :eek:
Osaa varmaan suurin osa odottajista yhtyä tunteeseen, kun vauva murjoo kylkiluita tosi mahtavasti aina ja hankala päästä ylös sängystä :wink
Tahtoisin vain jo synnyttää! vajaa 3viikkoo laskettuun, hui :eek:
 
Mä komppaan Citrusta! Yhtään ei turvottanut raskauden aikana, mutta synnytyksen jälkeen joku vaihtoi mun jalat ja sain tilalle tosi tuhdit mummojalat! Onneksi turvotus laski kun pääsin vähän liikkumaan ja sit kokonaan kun pääsin kotiin ja normaaliin arkihommiin.
 
Just kun piti kahdelta mennä itsenäisyyspäivän lounaspöytään, niin alkoi vartti aiemmin inhottavat/lievästi kipeät ekat supistukset. En uskaltanut syödä mitään, kun oksetti ja luulin ensin että vatsa on vaan sekaisin eilisen tulisen ruoan vuoksi. Ohi tuntuisi menevän, mutta anoppi ym jo ehtivät innostumaan, että saadaan tänään tai huomenna vauva... :D
 
Olipa mukava käydä äsken yksin kävelyllä, hitaasti kylläkin, kun oli niin hiljainen kylän raitti. Jouluvaloja oli ilmestynyt melkein joka ikkunalle ja suomenliput liehuivat. Tuli melkein itku silmään, kun ajattelin, että tämän rauhan keskelle minun toinen poikani saa kohta syntyä.
 
No nyt lorahti! :0
Nousin vessasta, niin lorahti jotain niin, että aluhousut oli märkänä! Ihan tajutonta kirkasta nestettä... Mistä mä nyt tiiän ettei se oo lapsivettä? On kyllä ollu tosi runsasta valkovuotoa koko ajan mutta ei nuin juoksevaa ja paljo kerralla... Viikkoja vasta 36+4, et ei vielä tarvis lorahdella...
 
Mulla tuo valkovuoto ollu niin runsasta, että jos makuultani siirryn suoraan vessaan, lorahtaa pönttöön eka vuotoa, ennen kuin pissaaminen alkaa... Hirveen vaikea arvioida koska pitäis huolestua. Välillä vaikuttaa ihan kirkkaalta ja välillä vähän valkoista, joten sillä oletan enempi valkovuodoksi. On tää raskausaika eksoottista!!
Eipä siitä laadusta varmuutta saa kuin polilla. Näin neuvolan terkka sanoi.

On muuten ollut niin kovin tuo vuoto ajatuksissa, että näin viime yönä unta siitä että nyt itenäisyyspäivänä meni lapsivedet ja olin ihan innoissani! Valitettavasti toiveunta...
 
täällä viime yönä piti ottaa parasetamolia alavatsa ja alaselkäkipuihi ku aamusta asti oli ollu kipuja, jatkuvat tänääki joten varmaa yötä vasten otettava taas jos mielii levätä yhtään.
 
Nyt se taitaa olla menoa sitten..!? Vedet menny tässä 2:30 alkaen muutamassa osassa. Ensin en ollut varma tuliko vaan valkovuotoo tai pissaa kun se "holahti" heti pöntöllä käytyä. Nyt kolmessa osassa tullu vedet (onneks isoimmat satsit pönttöön tullu osa reisille) ja nyt viimesimmällä tuli aivan kauhee määrä sitkeetä limaa mukana. Supistelutki nyt alko. Tosin erittäin harvakseltaan tulee vielä. Noin 15min väliä, välillä enemmänki. Huhhui! Kohta on toivottavasti terve nyytti sylissä! ♡♡♡
 
Kiitoksia! On vaan niin ällistynyt olo kun ei tyyppi ole aikaisemmin merkkejä antanut saapumisesta!
 
Takaisin
Top