Viimeisen kolmanneksen olot

Mulle tullut aika epämukavat ylä-selkä kivut, lapaluiden välissä jomotusta. Haluaisin koko ajan että joku niitä hieroisi. Makuu asennossa ne ei tunnu. Ovenkarmit ja tuolien selät olleet nyt aika aktiivisesti apuvälineinä käytössä. :p
Oletan että kun painoa tulee nyt tänne eteen niin paljon enemmän niin vetää ylä-selkää huonoon etukeno asentoon ja myös vatsalihasten kireys tuottaa, että vetää sitten kylkiluiden kautta niitä selänpuolisia lihaksia jumiin.
Mutta kyllä täällä vielä treenattu on!
 
Mä hehkutin liian aikaisin selkäkivun helpottumista. Ei se Panacod kuitenkaan auta, ihan yhtä kipeä olen tänään kuin eilenkin. Ei auta varmaan muu, kuin soittaa omalle lääkärille aikaa ensi viikolle, josko löytyisi jotain muuta?
 
Mullekin tuli peräpukamat ilman sen kummempia syitä. Ei juurikaan ummetusta ollut, eikä pitkää istuskelua ja hitsi, että harmitti!
 
Täällä on samat yläselkäkivut! :sad001
Välillä tuntuu ettei pysty edes hengittään ko yläselkä ja lapaluiden väli on niiiiin jumissa ja lisäksi vauva on niin ylhäällä että painaa keuhkoja ihan koko ajan :sad001 oon nytki ihan sairaan väsyny ja haluaisin nukkua, mutta ei vaan löydy sopivaa asentoa, sellasta missä selkään ei sattuis.
Kaikista eniten just nyt haluaisin hakea lääkekaapista lihasrelaksanttia muutaman tabletin, sillä tää lähtis. :Heartred mutta ei. :sad001
Viimisen viikon ajan on kyllä ollu sellanen olo, etten jaksa enää vajaata kuutta viikkoa olla raskaana. Alkaa oleen aika raskas ja vaikea olo.
 
peräpukamat tääläki ollu pari viikkoa,vaihdellu tosin kokoaan kokoajan ja sitä että ovatko ulko vai sisäpuolella..
pitäs hakee sitä tuttua turvallista rasvaa jolla ne kutistuu aika olemattomiin ja kerkee vielä ennen synnytystä hoitaa ne kuntoon ettei taas tarvi niiden takia olla istumatta kahta viikoa synnytyksen jälkeen kun kipeytyvät ja tuplatriplaantuvat kooltaan ja määrältään synnytyksessä ku ponnistelee...

tuo ac3 ei ole mistään kotosin,ei minkään näköstä apua mutta tuo sheriproct neo loistava ja nopea apu!suosisttelen..ja tietty ilmakylvyt...
 
Mulla on selkä ollut aika jumissa kans parisen päivää. Johtuu osittain varmaan huonosta nukkumisasennosta, kun patjaan on tullut sellanen monttu jostain syystä mun kohdalle... Kipu on alaselässä ja vasemmalla puolella, sellainen pistemäinen, vähän niinkuin silloin, kun mulla oli noidannuoli. Täytyy yrittää jotenkin venytellä sitä ja liikkua enemmän.
 
Sama pukama vaiva täälläkin,taas tai edelleen. Voisin jo vaihtaa nimimerkiksi terttuperse. :smiley-angry002 välillä on niin ettei niitä edes muista, mutta välillä taas kipeytyvät uudelleen. Tuo Joliannan mainitsema voide auttaa, onneksi. Ruoka valion pitäis olla kunnossa. Tosin pienempiä annoksia pitäisi alkaa syömään, mutta vanhasta tottumuksesta annos on joka kerta kuin norsulla :oops: Nyt on selkeästi niin, että jos esim. viikonloppuna yhden päivän touhuan ja olen ulkona koko päivän niin seuraavana päivänä on jalkapohjat jo niin kipeät että tekee pahaa kävellä. Selkä alkanut kans vähän vihoitella, onneksi ei pahemmin. Varasin hierojan tälle viikolle, kun kädet puuttuu jumiutuneiden niskojen takia vähän väliä. Vauva liikkuu paljon ja ihan kuin maha olisi valahtanut vähän alespäin. Omaa toosaa nyt ei ole nähnyt aikoihin, jos edes omat varpaat näkisi loppuun asti, sukkien pukeminen on kyllä tuskaa jo :laughing002
 
Täytyy käydä hommaamassa tuota parempaa pukamavoidetta,saa sitten tarvittaessa apua, nyt tällä erää tuntuisi taas menevän itsestään ohi :) sen kyllä muistan kans että synnytyksen jälkeen roikkuu noin puol peräsuolta ulkona , joten kannattaa varautua siihen että terttuja on silloin paljon :confused:
 
Ei kuulosta kivalta! Mä olen säästynyt toistaiseksi pukamilta. Mulla ei ole koskaan ollut yhtäkään!
Mutta muuten on suonikohjuja ja oikeun sellaisia koholla olevia rykelmiä senkin edestä. Ihan on persuksesta nilkkoihin asti.
 
Mulla on tullut kovia lantiokipuja. Ilmeisesti vauveli on tai ainakin aikoo laskeutua/kiinnittyä jo kun nouseminen mistä vaan tekee kipeää, viime pe oltiin Helsingissä ja käveltiin aika paljon, hyvä että pystyin kävelemään sen reissun jälkeen, teki niin kipeetä häpyluuhun ja nivusiin. Nukkuminen on sujunut nyt onneksi paremmin kun olen päättänyt, etten rupeakaan miettimään mitään asioita, vaikka pissalla pitää rampatakin :)
 
Varasin tänään ajan OMT- Fysioterapeutilleni, mutta aika vasta 19.11. Olisi pitänyt aikasemmin hokasta vain ottaa aika hänelle, heti kun nämä mun lapa kivut alkoivat. Laitoin fyssarille mailia, että soittaisi minulle jos tulee peruutus aikoja. Pääsen kuitenkin aika helposti lähtemään lyhyellä varoituksella.
 
Mä olen täällä puoliksi kauhistuuneena odotellut niitä ah niin ihania liitoskipuja. He ovat nytten rantautuneet minunkin lantiooni. YÖK! Jos vähänkin tulee käveltyä enemmän ja erehtyy istumaan alas vähäksi aikaa niin liikkeelle lähteminen uudestaan tekee tiukkaa. Samoin yöllä kuljen kääntäminen. Silti ei tämä nytten niiiiiiin paha *koputtaa puuta* ole etteikö tätä kestäisi tän viimeisen rutistuksen. Luojan kiitos nää alko silti vasta nytten 35+ viikoilla.
Niin ja turvotus! Huomasin yhtäkkiä saunassa että mun varpaat oli kuin nakit ja samoin sormet. :D Tosin jääny vähän tuo vedenjuonti vähemmälle viimesen viikon aikana muuton takia.
Nytte ei muuta ku tuopillinen vettä naaman eteen ja tyyny jalkojen väliin. :D
 
Mun napa on ihan törkeän kipeä! Myös muu iho siinä navan ympärillä on todella arka ja muutenkin vatsanahkaa polttelee. Rasvaan ja öljyän kyllä masua mutta ei tunnu olevan vaikutusta. Napa ei ole vielä pullahtanut. En tiedä, helpottaisiko vai pahentaisiko se kipua.

Aamulla töihin kiirehtiessä alkoi pistää kylkeen samoin kuin käy joskus hengästyessä. Kipu vaan oli paljon pahempi kuin normaali kylkipistos. :sad001 Onneksi se meni pian ohi kun pysähdyin haukkomaan happea.
 
Tänne on rantautunut väsymys. Voisin nukkua vuorokauden ympäri. Lisäksi paineen tunne alavatsalla on melkoinen. Kipuja ei kuitenkaan ole ja hyvä niin. :sleep011
 
Väsymystä täälläkin. Koko ajan pitäis vaan nukkua. Käveleminen tai ainakin vähän pidemmät kävelyreissut saan kohta unohtaa. Kävelin eilen hissukseen keskustaan (vajaa 3km) ja olin varma, että muksu haluaa pihalle. Supisteli ja lantio oli niin kipeä, että loppuilta menikin sitten lepäillessä. Tulee kyllä todella pitkä loppuodotus, jos vielä menee yliaikaiseksi, enkä oikein pääse kohta enää liikkeelle.
 
Mulle on tullut ekoja kertoja sellasia teräviä vihlasuja kuin alavatsasta toosaan.
Tuntuu kuin pikkusalama tai piikki iskisi.
Kun oon kotona hissukseen niin ei mitään. Koko kipujen kirjo tulee esiin ainoastaan kauppareissuilla ja sen tyylisillä kävelypätkillä.
Mitään lenkkeilyä en ole yrittänytkään pariin kuukauteen!
 
Mulla sama kuin Anjuskalla.
Avoimeen kerhoon tuli käveltyä aika reippaasti, kun lapset meni pyörillä (1km) ja aikamoisia vihlaisuja niin meno- kuin tulomatkallakin.
Oletan, että kuuluu asiaan, mutta ikävän tuntuista. Todella. Hitaampaa kävelyä siis.
Perjantaina onneksi lääkäri ja huomenna jo 35 viikkoa täynnä.
Ystävä sai viime yönä pojan. La hänellä oli 1.11. :)
 
Juu mullakin noita samanmoisia kipupiikkejä tulee. Sillon vaan vauhtia vähemmälle nii helpottaa. Mut ne on kyllä inhottavan tuntusia. Ei niinkää kovin kipeitä mutta epämiellyttävän tuntusia.
 
Mulla myös alkanut tuollaiset kipeät vihlaisut tällä viikolla :confused:
 
täällä väsymystä ja tänää neidin hikka tuntu toosassa ulkopuolelle asti iha eli taitaa olla aikas alhaalla neiti jo. 34+0 tänää jo alhamdulillah, vielä ku 3vko malttas neiti pysyä ainaki ni ois hyvä :)
 
Takaisin
Top