Viimeisen kolmanneksen olot

No nyt on pukamat täälläkin, ikinä ei oo ollu.. Apua, mitä nyt pitää tehdä? Ainakin kunnon itkupotku raivarit!!
 
täällä harkkasupparei on jo suht tiheesti onneks pelkkii harkkasupparei ku ne ei tee mitää yleensä, paikat on jo iha tarpeeks kypsät viikkoihi nähen valmiiks ja se kolmisen viikkoa ois viel suotavaa että neiti pysyy, on vaa ikävä tunne istua ja kävellä ku pää tuntuu tyylii jalkojen välissä.
 
Tsemppiä! Toivottavasti pikku-neiti on sisustanut yksiönsä mieleisekseen, että nauttii olostaan ainakin sen 3 viikkoa.
 
Ihanaa! Enää ei tarvitse mennä töihin, kun en pysty istumaan työpöydän ääressä tän pötsin kanssa :happy090 Nyt voin ryhtyä vihdoin kunnolla järjestämään vauvan tavaroita (ja omia myös) ja pyykkäämään ja lajittelemaan kaikkia ihania pikku vaatteita. Harmi, että istumisen lisäksi selkä tulee kipeäksi myös esim. tiskaamisesta ja sohvan alta imurointi on suht mahdotonta. Sen kerran, kun mulle maistuis kotityöt :wink Onneksi ei ole kauheasti muita vaivoja, kun rautavalmiste tuntuu auttavan ja sain ilmankostuttimenkin ostettua, joten yöllä on helpompi hengittää. Tai no, näillä Helsingin vesikeleillä ei ainakaan tänä iltana tarvi laittaa kostutinta hurisemaan.
 
Jolianna: Jep, huomenna heti hakemaan sitä.. :D Olin jo melkein varma et selviin tästä raskaudesta ilman tuota vaivaa, mut ei!!
 
Se ilmankostutin on muuten ihan hyvä olla olemassa jos pikkuinen sairastelee usein kurkunpääntulehduksia. Auttaa hengittämään sujuvammin. Mut ei kannata unohtaa päälle koko yöksi, ettei tapetit irtoile seiniltä... Tai ehkä ne nykymallit on parempia.
 
Joliannan vinkkaamaa peppurasvaa täälläkin haettu ja ah ihanuus, ensimmäinen kivuton hetki pariin päivään! :) Olin eilen ihan hajoilemassa pukamavaivojen kanssa. Mietin kauhulla, että jos perse voi olla noin kipeä parista pukamasta, niin mitä kipu tuolla alakerrassa on sen jälkeen, kun oon punkenut sieltä pienen ihmisen. Voi apua!!
 
Hulina, sen verran voin kertoa että synnytyksen jälkeen pukamat ei todellakaan ole pahin vaiva, mulla ainakin jälkisupistukset ja toosa sen verta kipeenä ettei edes pukamia juuri huomannut,vasta sitten kun muut kivut alkoi hellittämään. Mutta eihän kaikille edes tuu jälkisuppareita ja harvoin ensisynnyttäjille kovin pahana, mulla on pahentunut joka synnytyksen jälkeen ja nyt pelkään kuollakseni miten kovana ne tällä kertaa iskee :eek:
 
Mä ilmoittaudun nyt sitten varmaan loppuajaksi sinne vaappuvien kerhoon.... :p Kävin siis tämän selkäni kanssa omalla lääkärillä, ja lopputulema on se, ettei mitään oikein voida tehdä. Kivut johtuvat suoraan tai epäsuorasti nyt raskaudesta, särkylääkettä saa ja pitää ottaa mutta tehostahan ei ole takeita. Eli jos Panadol auttaa, hyvä niin, jos ei niin kokeilla Panacodia, jos sekään ei auta niin se on voivoin.... Sain kuntoutuksen puolelta tukivyön kokeiluun ja lainaksi, katsotaan josko se auttaisi. Niin, ja lupasivat ajanvarauksella antaa mulle jotain liikunta- ja liikeohjausta, nyt eivät ehtineet kun oli juuri tulossa seuraava sovittu asiakas, minähän menin sinne ihan yllättäen ja ylimääräisenä.
 
Minäkin liityn "ankkakerhoon", ei siinä kauaa mennyt, juurihan "kehuin" että täällä ei vielä ankkakävellä, niin nyt kuulen joka päivä miehen suusta: sieltä se mun pikku akka vaappuu :D Mukelon pää on niin tuolla alhaalla, että pakko vähän vaappua ja tiukka takakenokin kuulemma löytyy :)
 
jep että tuo vaappuminen on mukavaa. ja sillo ku kävelee esim tk:ssa ni mun pukeutumisen takia musta tulee mielee varmaa ekana pingviini :) naama näkyy ja vaapun muuten mustat vaatteet jotka löysät jotka peittää päästä kenkiin asti. ei tuntun eilinen myrskytuhojen ennaltaehkäsy hyvältä. piti kantaa pesukone sisään ulkoa ku normaalist se on ulkona sit ku sade alko kunnol ni vesi alko tulee oven alta olkkarii ni piti kuivata lattiaa kokoajan ja kuivaimen varsi on katkennu iha lyhyeks. ukko oli väsyny ni ei tullu auttaa ennen ku pesukone oli jo sisälle tuotu, sit hän autto mua kantaa sitä sen n.40cm alustalle. meillä käytävä on kapea ja sit ku esikon pyörä on sisällä ni hyvä että mä mahun täällä käveleen kohta. supparit vaa yleistyy entisestää taasen.
 
Mulle on tässä parin viime viikon aikana käynyt selväksi, että turha yrittääkään käyttää mitään vaatteita, joissa on vatsan alla vyötärönauha tms. Tukivyö-tuubikin alkaa ahdistaa istuessa, vaikka kävellessä se on onneksi edelleen hyvä. Nyt sitten kuljen koko ajan leggareissa, ja eilen piti käydä ostamassa villahousut niiden päällä pidettäväksi, kun meinasi persus jäätyä. Todella tyylikkäät L-kokoiset villikset (normaalisti olen s-kokoa) :grin
 
Uusi vaappuja ilmoittautuu joukkoon! Kävely painaa alavatsaa ja nivusia niin että vaappuminen on lähes väistämätöntä. Myös liitoskipuja on ja pukamat ilmaantuneet. Ummetusta ja ilmavaivoja.. Vauvan liikkeet ovat todella voimakkaita ja toisinaan lähes lamauttavia. Nukkumisesta ei tule mitään jatkuvan vessahädän vuoksi. Rv 37+2.
 
Viime yö oli kyllä kamalin tähänastisista. Ei voinu olla kylellään ku alko juilia lonkkaa ja kylkiluita eikä selällään ku tuntu että kaikki mahan toiminnot lakkaa samontein. Lisäksi oksetti ja oli kamala viluhorkka. Tärisin vaan hellua vasten ja koitin imeä siitä kaiken lämmön. Oliski ees sairastunu kunnolla mutta aamulla oli jälellä enää niskajumimigreeni, onneksi sen verran lievä että lähti Paramaxilla. Ärsyttävä ku yrittää olla mutta yks möyryää mahassa niin tuntuu että suolet tulee ihan justiisa pihalle jostaki kolosta. Ja oon kummiski vasta rv 33.
 
Takaisin
Top