Viimeisen kolmanneksen olot

Hurrikaani - huomasin että lapsemme lasketut päivät ovat päivän erolla toisistaan. Ja molemmat jorvissa. Ehkä me nähdään sitten siellä ;-) oletteko jo olleet tutustumassa? Meillä tulossa 18.11 tutustumiskäynti
 
SenjoraG: no katos niimpä onkin! Me ollaan menossa 20.11 tutustumis käynnille. Saattaa olla että sitten käytävällä törmätään :) :D
 
Noista nippailuista en tiedä mutta vihlontaa on alapäässä ja välillä alavatsassa myös, ja muulloinkin kun öisin.
Tänään on taas huimannut koko aamupäivän kun heräsin jo viideltä eikä uni enää tullutkaan.

Löysin luontaistuotekaupasta nestemäisen rautavalmisteen joka ei maistukkaan niin pahalta kuin apteekista oleva valmiste, ja siinä on b ja c vitamiinit ja foolihappo mukana. Jos se anemia nyt tällä sitten taittuisi!
 
Yön aikana äityy liitoskivut aina ja aamulla on "v" niin kipee että vaappumalla menee ekat tunnit... ei meinaa pysyä jalkojen välissä nuo tyynyviritelmät.
Lisäksi nuo kipeet supistukset on lisääntyny niin et oon jo alkanu epäileen et onko se vaan vauva joka painaa selkärankaa jotenki et särkee selkää.. mut kyllä ne nuihin supistuksiin taitaa kuitenki liittyä.. Toivottavaati eivät tee tuhojaan kohdunsuulla ku tätä "nautintoa" sais kuitenki jatkua vielä loppuvuosi.
 
Eevis4, minkäniminen rautavalmiste sulla on? Mä ostin apteekista Floravitalia, joka ei sinänsä maistu pahalta mutta siinä tunnin parin päästä ottamisesta tulee ihan hirveä maku suuhun. Otan sitä siksi vain iltaisin. Olin muuten odottanut, että raudasta tulisi ummetus mutta onkin päinvastainen vaikutus. Mun elimistö taitaa olla vähän outo.
 
Mulla yltyi tuo selkäkipu ihan uusiin ulottuvuuksiin tänään. Onhan se tosiaan jo viikkoja ollut kipeä, mutta tänään en sitten enää päässyt lattialta ylös, kun sinne Ellin kanssa menin istumaan ja leikkimään. Onneksi Elli viihtyi ja leikki sujui siihen saakka, että isäntä tuli töistä ja auttoi sitten minutkin ylös. Enpä muista koska olisi sattunut niin kamalasti, kun siinä ylösnoustessa....? Ja kipeä on edelleen, ei auta panadol eikä muutkaan kotikonstit. Saa nähdä, täytyykö viikonlopun aikaan vielä lähteä päivystykseen asian kanssa...
 
Onpa sulla selkä pahana! Ja vielä olis muutamia viikkoja kuitenkin. Tosi syvältä!
Tsemppiä! Varsinkin kun pitää jaksaa esikoisen kanssa.
 
Mitzi se mun rauta on nimeltään Ferrinol ja mielestäni ei ollut niin pahaa kun apteekista ostamani IronVital jossa tuli tosi vahvasti se raudanmaku ja alkoi närästämään.

Toivottavasti saat puapru selkäsi jotenkin edes siedettävään kuntoon! Mulla viime raskaudessa vaivasi selkä ja mulle suositeltiin jumppapallon päällä keikkumista, ja kieltämättä siinä on ihan mukava istua, otin sen taas käyttöön kun aina sohvalta ei löydy mukavaa asentoa :)
 
Toinen selälle hyvä liike on selällään maaten keinuttaa koukustettuja jalkoja puolelta toiselle. Parantaa aineenvaihdunta selässä.. tympeitä vaivoja kyllä! Sullaki varmaan puapru vielä täytyy jonki verran nostella Elliä...
 
Kummallinen on kyllä tuo selkä. Mähän olen siis ihan kroonisesti selkävaivainen ilman raskauttakin, mutta olen tottunut siihe, että pienellä, kevyellä liikunnalla yleensä kipu helpottaa. Mutta tässä kohtaa kaikki liike vain pahentaa kipua! Tämä on siis ihan erilaista kuin ennen.,,,

Ja kyllä tosiaan, Elli kun ei vielä kävele tai kiipeä, niin nosteluita on tiedossa ihan varmasti. Sekin on itse asiassa aika erikoista, että nostaminen ei varsinaisesti satu, tai muukaan kumartelu, vain kävely... Rupesin jopa miettimään, että josko vika ei varsinaisesti olekaan selässä vaan lonkassa? Mene ja tiedä....
 
Onpa kurjaa :sad001
Itsellä on kerran ollut kuukauden selkä pois pelistä, ja se oli ihan kamalaa :sad001
Toivottavasti saat selän edes kohtalaiseen kuntoon!! Miten ihmeessä pystyy synnyttämään, jos ei selkä pelaa???
 
Täällä on tännää nautittu koko perheen voimin ihanan raikkaasta pakkassäästä tehen ulkona pihahommia. Ihana on nyt, ku selkä ei oo ennee ollu kippee, ku töistä jäin pois pari viikkoo sit. Ja nyt tuntuu muutenki virtaa riittävän, johtunee siitä ku remppa alkaa kohta olla voiton puolella ja voi alkaa suunnittelemaan sisustusta uusiin tiloihin :) Masu asukaski on menossa mukana kovasti, ainaki pyörii ja heiluu siihe malliin :)
 
täällä ylävatsa ollu tänää kipeä mut meni ohi, nukkuminen taas muisto vaan. supparei ei ol ollu vissii pariin päivään joten jotai positiivista, alaselkä kyllä ollu kipeä täälläkin. nyt ovi luvalla sit puuhailla kaikkea mitä mieli tekee näköjää, lääkäri vaa totes että jos käynnistyy synnytys ni sairaalaan, 2vko kuluttua taas lääkäri.
 
Nyt tuli kyllä tähän mennessä ikävin vaiva, nimittäin ihan sairaan kipeet peräpukamat! Siis ihan kauheeta kun ei oikein voi istua eikä kävellä ja viime yönä olen valvonut näiden "rypäleiden" takia...en kyl muista et ikinä olis näin kipeetä tehny, ehkä viime synnytyksen jälkeen mut silloin sattui joka paikkaan niin en niin kiinnittänyt huomioo niihin.
Ja en ees tajua mistä nää nyt yhtäkkiä tuli kun ei oo ollu edes ummetusta viime aikoina? Voiko niitä tulla jos istuu kauan paikoillaan? Mä olin pe siel illallisella ja se tilaisuus kesti lähes 5 tuntia ja koko se aika istuttiin paikoillaan. Tertut sit ilmestyi eilen o_O raivostuttavaa,toivottavasti häviää yhtä nopeasti kun tulikin!
 
Mulla on sellasia "sisäisiä" peräpukamia, jotka ei oireile muuten kuin verta vuotamalla ulostamisen aikana. Se ei ole kovin mukavaa, kun sain käskyn tulla heti sairaalaan jos kohdusta alkaa tiputella verta. Joka kerta säikähtää ennenkuin huomaa kummasta reiästä sitä verta tulee... Niitä sisäisiä pukamia on multa kerran hirtety 3kpl, mutta ne näköjään uusii aika helposti. Täytyy varmaan käydä taas hirttokeikalla, kunhan vauva on syntynyt.
 
Eevis4 tänne ilmaantu eilisen päivän aikaan ihan sama vaiva! Koskaan ennen ei oo pukamia ollut ja mahakin on enemmän toiminut liian usein kuin että olis ummetusta... Ihan kamala tunne tosiaan kun ei voi istua ja kävelykin sattuu. Yölläkin heräsin kipuun monta kertaa.

Onko näihin muuta apua kuin suihkuttelu ja jotain rasvaa apteekista? Eipä kai. Kyllähän tietty panadolia vois kokeilla yöks, että oisko siitä mitään apua...
 
Niitä voi tosi varovaisesti ja puhtain sormin yrittää painella takaisin sisään, kun pahin turvotus on laantunut... ja pitää muistaa juoda paljon ja syödä sellaisia ruokia, jotka ei keräänny pitkäksi aikaa peräsuoleen. Oon vähentäny ite punaisen lihan ja rasvaisten ruokien syöntiä ja kaikenlaista mikä närästää. Liikuntaa mahdollisimman paljon kans. Jotkut öljyt, kuten oliiviöljy ja rypsiöljy saattaa "liukastuttaa" ulostetta niin, että se tulee helpommin ulos, jolloin pukamat saattaa kans vähän helpottaa. Noita ulkoisia pukamia ei taideta kovin helpolla edes poistaa, niitä ei multakaan poistettu, vaikka niitä olikin sillon, ku ne sisäiset hirtettiin. Varmaan eri asia jos ne alkaa vuotaa verta.

Oman kokemuksen mukaan pukamista on hankala päästä eroon ja ne uusiutuu tosi helposti... Joitakin voiteita on apteekista saatavilla ilman reseptiä, jotka auttaa pahimman vaiheen yli.
 
No mulle niitä toisinaan tulee, mutta häviävät yleensä itsestään. Yhden kerran olen ostanut jotain voidetta ( ac 13 comfort)apteekista mutta se ei musta tuntunut hyvältä vaan poltteli ikävästi. Mutta yleensä ne ei oo mulla ollut kipeitäkään vaan ovat just varovasti painamalla hävinnyt sinne mistä tulivatkin :grin taidan nyt itsekin turvautua panadoliin yöksi, ei kyl huvittais toista yötä näiden takia valvoa
 
Takaisin
Top