Viimeisen kolmanneksen olot

On se hassua miten erilaisia raskaudet voi olla. Mun ei tarvi käydä öisin kuin kerran isolla pissalla, vauva ei potki niin että olis kertaakaan sattunut. Olisiko tilanpuute ettei mahdu? Muutenkin neidin liikkeet on enemmän venyttelymäisiä, olisiko vain pieni jooga tyttö tulossa? :)
Liitoskivuista on taukoa jostain syystä, yöllä kyljen kääntäminenkin helpottui kun keksin mennä "alakautta", eli vatsan kautta toiselle kyljelle! Kokeilkaa jos ette vielä ole kokeillut, huomattavasti helpompaa ja kivuttomampaa!
Närästys on ollut todella pientä ja harvinaista,pukamat tuli kerran mutta meni nopeaan itsekseen ohi.
Supisteleen lähtee heti jos teen liikaa mitään, tosi rajoittunutta ja rauhallista arkea sen puolesta elän kyllä. Mikä ei ole hyvä yhtälö touhutaaperon kanssa mutta mutta.,. Aika pienellä näemmä pääsen kun täällä vertaa muiden juttuihin!
 
Mulla tuntuu nyt vauvan pää tunkevan mun kylkiluiden alle! Ja jalat potkii alas lantioon! Kiva kun tyyppi on siellä pitkin pituuttaan ja on todella vaikea hengittää kun se pää puskee niin korkealle ylös, kohta sen pään näkee kun avaan suuni :grin ja nukkuminen on käyny myös hankalaksi kun aina se kylki/lonkka puutuu millä sattuu makaamaan. Myös väsymys on taas jotain ihan omaa luokkaansa , ei jaksais muuta kun nukkua ja se on aika vaikeaa kun on tää ylienerginen 4 v nyt mun kanssa kotona!
 
Täällä kyllä närästää!! Yöllä piti käydä syömässä jukurttia, että pystyi nukkumaan. Yölliset vessareissut tihentyneet ja niiden jälkeen vaikea saada unta.
Tasan kolmen viikon päästä tähän aikaan mulla on jo vauva kainalossa, mikäli hän odottaa suunniteltuun päivään asti. Toisaalta toivon, että odottaa, jotta mieskin pääsee saliin ja saan vauvan vierihoitoon jo heräämöön, mutta toisaalta toivon, että synnytys alkaisi spontaanisti aikaisemmin, vaikka riskit suunniteltuun nähden on tuplat.. Että elimistö ehtisi sopeutua synnytykseen. Jotenkin vauvan kannalta tuntuisi luonnollisemmalta.
On kyllä alkanut pelottaa ihan järkyttävästi. Kunpa voisikin synnyttää alakautta.
Mikähän mahtaa olla kolmen sektion jälkeen kohdun kunto..Tuleeko lisääntymiskielto..
Aikaisemmin kaikki ollut ok, kun mulla on kuitenkin aina ollut sektioiden välissä vuosia.
Vaikka ei suunnitteilla lisää lapsia olekaan, niin silti vaatii sulattelua, jos sanotaan, että ikinä ei saa enää tehdä lapsia.
Onpa nyt näköjään maanantain kunniaksi kaikenlaisia ajatuksia mielessä.. Tympii tuo sää ja sisällä istuminen niin paljon, että tyttö haetaan kävellen kerhosta, vaikka supistelis kuinka ja paljon. Varataan sitten vaikka enemmän aikaa ja kuopus saa kävellä itse toiseen suuntaan, eikä istua koko matkaa rattaissa. Jospa raitis ilma nostaisi vähän tunnelmaa :)
 
Kuulostaa Mimael ihan mun ekalta raskaudelta:wink Vauvan potkut tuntuu nyt kipeeltä, viimeksi oli vaan sellasta punkemista... Liitoskivut tuli viimeksi vaan muutaman kerran tosi kipeinä ja helpotti sitte kokonaan, nyt jokapäiväisiä ja aamulla aina pahempana.
Vessassa munkaan ei kyllä nyt tarvi käyä yöllä ollenkaan ja supistelee kokoajan ja päivittäin myös kipeesti. Mut nuista liikkeistä ja liitoskivuista mietin, et johtuakohan siitä et nyt vauva vaikuttaa viihtyvän enempi naama menosuuntaan ja jalat pääsee potkiin mun mahaa ku taas poika oli enempi peppu menosuuntaa ja pyllisteli mahaa vasten... Toivottavasti tämä asettuu pian samoin päin! Luin että synnytys saattaa olla kipeenpi ja vaikeempi jos vauva on näin päin...
Tuota vatsan kautta kääntymistä pitääki kokeilla ens yönä! Tosi ilkeesti kyllä rutisee ja paukkuu nuo liitokset yöllä!
 
Mä oon päässy koko raskaudessa kaikkinensa niin helpolla, että tuntuu melkein hölmöltä valittaa mitään tässä vaiheessa enää. Edelleenkin olo on pääsääntöisesti hyvä, kunhan muistaa rajoittaa omaa menemistä hieman. Esim pidempi kävelyretki kipeyttää paikat tehokkaasti niin että iltasella ei tee mieli liikkua yhtään. Sen verran tarkennan että mua ei vauvan potkut satu, vaan ennemminkin tuntuu että sisuskalut muljahtaa sillai että on pakko oikaista itseään. Nytkin tyyppi potkii minkä kerkeää läppäriä pois mun sylistä, vinki vink :grin
 
täällä kivuttomat supparit lisääntyny taas, yö meni suht rauhallisesti kuitenkin alhamdulillah. testeissä käyty ja kätilö teki sisätarkastuksen supparien takia. kuulemma kohdunsuu kiinni mut muuta ei sanonu vaikka englantia ihme kyllä puhuikin. lauantaina lääkäri ni saa vähä paremmin tietoa ku ultralla kattoo tilannetta, samalla saa sit tietää hemoglobiinin ja muut sekä onko mulla b-strepto tai joku muu. alkaa kyl hermot menee näihi suppareihi ku pistää haukkoo henkeä ja niitä tulee oli sit liikkeessä tai levossa.
 
Mulla on supistukset tulleet kipeämmiksi. Vielä vähän aika sitten oli vain ahdistavia, nyt tulee menkkamaisia jomotuksia alavatsaan ja välillä sattuu lantioon tosi paljon. Johtunee varmaan siitä, ettei tää mukelo tykkää yhtään niistä supistuksista ja yrittää niiden aikana vissiin liikkua enempi, se tekee kipuja ja liikkeet saattaa laukasta sitten uuden supistuksen. Ihmettelen, jos ei synny suunnilleen laskettuna-aikana näiden supistelujen takia.
 
Onneksi olkoon pukamakerhoon pääsemistä! Mulla on olot vielä aika hyvät. Ihan normaalia huimausta, väsymystä, ummetusta ja ankkakävelyä vaan. Närästys on kurissa vielä kaverini Rennien ansiosta. Viimeisillä viikoilla saatan hankkia reseptilääkkeet siihen vaivaan ja tukivyökin on hankittuna, mutta ei vielä käytössä. Pystyn jopa kävelylenkillä käymään, kun en pidä turhaa kiirettä. Ajattelin vähän leipoa pakkaseen joulua varten pullaa tai jotain. Tähtitortut ja piparit onnistuu varmaan aattonakin jos en satu olemaan synnärillä silloin.
 
Meillähän on jo monta jäsentä pukamakerhossa, tervetuloa uudet jäsenet :excited001 Mä en tiiä mistään sukkapuikkokivuista, mutta toosa on kyllä yhtä kuin tulessa välillä että kyllä laittaa haukkomaan henkeä. Samoin nivuset on välillä yhtä kipeät, kuin olisi pidemmän ratsastuslenkin tehnyt hepan kanssa. Mutta onneksi vielä on päässyt joka päivä töihin, vaikka alkaa peilistä aikamoinen zombi katsella takaisin huonosti nukuttujen öiden vuoksi :smiley-angry016 vauva liikkuu edelleen paljon, joten kaikki lienee hyvin. Tuli nyt vaan paniikkia tuon verenpaineen vuoksi kun ei se alle 92:n mene ollenkaan ja nyt sitten pelottaa raskausmyrkytys :oops: perkele kun aina jottain huolta!
 
mä oon saanu kuunnella eilen ja tänää etten näytä raskaana olevalta ollenkaan. mun vatsa ku ei kuulemma näy niin paljon. no äipällä oli sama juttu mun kohalla eli äippä ku oli töissä ni kukaa ei tienny ennen ku äippä totes että hän jää sinä päivänä äitiyslomalle. kaikki oli että miten nii ja sit äippä veti paitansa tiukalle ni kaikki oli et jaa näköjään jäät sit onnea vaan. hän ku käytti löysiä vaatteita mm tunikoita ni eihä sitä huomannu helposti. mulla näköjää tässä raskaudessa samanlainen vatsa ku äipällä ilmeisesti koska esikkoa oottaes olin ku 3 rantapalloa nielly. porukka luuli että kaksosia ootan. ja aamusta alkoi taas ne ihanat supparit jotka ei tee kipeetä mutta tekevät hengityksestä vaikeaa.
 
toivottavast viel pysyvät sisällä sinne rv 36-37 ku keskimäärin sillo aikausein kaksoset syntyy mitä oon lukenu mut yksilöllistähä se on. ja tietenki keuhkot ois sillo jo hyvin kehittyn ni ois turvallisempaa. mulla oli kivuliait useampi viikko sitten mut nyt ollu noit kivuttomia aika paljon.
 
Eiliset neuvolauutiset oli kyllä niin ahdistavat(vauva on kääntynyt perätilaan)kokojan kun se liikkuu pitää kokeilla mahaa jos se vaikka käntyis takasin rt...sitten arvailla kumminkopäin se nyt sielä on ja mikähän tämä tuntuva/liikkuv osa nyt sitten on...tuli jotenkin niin epäonnistunut olo ja mieskin miettimättä möläytti mulle että tuntuu siltä että se vauva ei sitte ikinä oo syntyny jos et sitä pääse synnyttää...pt vauvaa en synnytä se leikataan ja se on fakta..tuola keskustelussa perätila olenkin jo käynyt tuntojani purkamassa...kyllä ressaa ja ahdistaa kun ei tiedä mitätässä nyt tuleman pitää,tuntuu kuin ois matto vedetty jalkojen alta....

mielipide kysymys..tuntuuko vauvan hikka kovemmin päässä vai pepussa...yritän löytää itseäni rauhottavia asioita..josko se sittenkin ois kääntyny jo oikein päin ku hikka tuntuu toosassa...oisko?

jaa vielä näistä suppareista jotka on jo todella kovia,en ymmärrä ihmisiä jotka sanovat että pitää pysyä liikkeessä synnytyksessä supparien ajan ni helpottaa....minä en pysty edes näiden supparien kanssa liikkumaan,ai samperi...ja sitte AIVASTUS KEKSEN KOVAN SUPISTUKSEN!!meinas kirjaimellisesti tulla paskat housuun että nytkö se vauva syntyy!AU AU AU!
 
Luulen, että päässä se enemmän tuntuu. Ainakin mulla pitäs olla rt:saa ja toosassa tuo on nikotellu.
 
Jolianna- Onko sulla jo kauan ollut kivuliaita supistuksia? Siis synnytys käynnistynyt kenties? Peppu on pehmeämpi kuin pää. Jos peppu ylhäällä se on hieman pehmeämpi ja potkut kohdistuvat sivulle ylös. Kuinkas pitkällä sun raskaus on? Ehkä hän sieltä vielä ehtii kääntyä, riippuen tosiaan sun viikoista. Voimia ja rauhaa sinulle
 
Mulla kans pt vauva ja hikka tuntuu ylhäällä kuten myös hänen pää,saan välillä ihan kämmenen pään päälle ja on tosi kovan tuntuinen kuula,ei voi erehtyä pepuksi luulemaan :grin
 
Takaisin
Top