Viimeisen kolmanneksen olot

En ole vaappunut yhdessäkään raskaudessa. Toivottavasti en nytkään :) tosin kaikki vauvat on syntyneet viim rv 38. Mistä sitä tietää, että olisinko yliajalla alkanut vaappua :)
Pystyn suht helposti vähän juoksemaankin. Huomasin just kun olin kuopuksen kanssa pyöräilemässä :wink
Nyt on tullut uusi juttu, mitä ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut.. Mun napa meinaa pullahtaa ulos :)
Muutenkin on alkanut jännittää..
Kuopus syntyi 36+2 ja siihen ei ole kuin 2,5vkoa.. Hui!!
Toivoisin tosin, että malttaisi edes muutaman päivän pidempään. Ei niin tarvitsisi jännittää bilirubiiniarvoja ja sokereita ja kytätä painonkehitystä. Imetyskin on aina haastavampaa, mitä ennenaikaisempi vauva.
Ja vaikka synnärillä onkin ihan mukavaa ja olen aina viihtynyt siellä, niin en silti toivo 2vkon sairaalassaoloa. Olis kyllä niin ikävä jo muita lapsia, etten tiedä miten onnistuisi..
Miks mun pitää aina mennä asioiden edelle???!! Pöh :wink
 
Mä oon niin sun kaa samassa jamassa rosita, ei houkuta kans tuo 36+ vauva, saisi vähän kypsempänä tulla vaikka terve viimeksi oli ja 9/9 pisteet... Hyvin ymmärrän ja jaan huolesi!! Pidetään meille ja muillekin peukkuja että kaikki menee hyvin loppuunasti!!
 
Mukavaa, että meillä on näitä normaalisti käveleviä ihmisiä :D Täällä muistutetaan Michelin Miehen ja Martti Ahtisaaren risteytystä. Toispuolista kynkkäystä, mutta eteenpäin mennään :p
 
Täällä on ankkakävelyä menty jo muutama viikko, nyt siis rv 30+6. Aina oon luullu että vaappuminen on vaa viimesillään raskaana olevien ongelma, et vaappumaan aletaan kun on niin iso ettei normaali kävely onnistu :grin eipä se taidakkaa aina siitä johtuu.. itelläni on lantion seudun kivut (selkä, alavatsa ja lonkat) aiheuttanu vaappumisen, vaikka mahalla ei oo kokoo vielä hirveesti, ku ei pysty kivun takia aina kunnolla kävelemään.
 
Täällä kanssa yksi ankkakävelijä pidemmän aikaan vaappunu miten sattuu kun tuo selkä alkoi vaivaamaan ja tosiaan kävely ei luonnistu enää vanhaan malliin. Tällä hetkellä viikkoja kasassa 31+4 ja vaaputtu on varmaan viikosta 26
 
Mä myös vaapun silloin tällöin, mutta en niinkään tuon vatsan takia vaan juurikin kipeän selän. Oon kyllä harrastanut vaappumista aika ajoin jo ennen raskauttakin tuon selän takia :grin
 
Vaappumista silloin tällöin, riippuen miten painaa toosaan. Kenkien laitto yhtä tuskaa, samoin metsässä kyykkypissalla käynti ( on meillä ihan vessakin, mutta koirien kanssa mettässä joutuu käymään kyykyllä kun ei yllättäen enää rakko kestää tuntiakaan :smiley-angelic006) ihan kuin se vauva "taittuisi" jos menee liian kyykky asentoon? Jalkapohjat menee tosi aroiksi jos on enemmänkin liikenteessä. Kaikennäköisiä vihlomisia ja toosa kipuja sillon tällön tullut. Jos ennen huusi maksa armoa viinin takia niin nyt se huutaa armoa vauvan potkujen takia :laughing021

Joka päivä olen kiitollinen sen liikkeistä, mutta kyllä tämä valvominen alkaa ärsyttää! En tosin syytä siitä pelkästään sen yö zumbaa, mutta kyllä on eloisa kaveri öisinkin, asentoa saa hakea pitkään. Olen lisännyt tyynyjä ja välillä herään siihen tunteeseen että nyt se litistyy minun alle, vaikka nukun jommalla kummalla kyljellä, mut eihän se nyt oikeesti litisty? :confused004
Mieheni on ihana kun jaksaa tukea minua kun olen huonosti nukkunut, hänkin vaan alkanut kukkumaan ja nukkumaan huonosti, kun varmaan jotenkin alitajunnassa alkaa olla valppaana :Heartred Kiva olis tietää minkä kokoinen vauva jo on. Ja onko vettä tarpeeksi ja kaikki muukin kunnossa :oops:
 
Täällä fyysinen olo on ollut nyt jo muutamia viikkoja jopa hyvä :) . Hetken ehdin miettiä saanko tasaista jaksoa ollenkaan ennen loppuraskauden oloja, heh. Toki selkä saa mun ylösnousemiset ja ekat askeleet humoristisen näköisiksi, mutta muuten ei voi valittaa!! Nyt on nautittava -vaikka väkisin. Tosin pääkoppa onkin sitten eri asia, kun tuo synnytys ei vielä ole ollut mentaalisesti mitenkään hanskassa.. Mutta onhan tässä aikaa... -eikä kun hetkinen.. :wink Onneksi on tuo sype-polin numeron ja sieltä olen jo hyvää apua saanutkin.
 
Vähän ahdisti eilen sairaanhoitajan kommentti, että jos edellinen vauva meni lasketusta ajasta yli, niin todennäköisesti tämäkin menee... Tälläkertaa, kun on tämä vatsakin pyöristynyt jo kuukausia aikaisemmin kuin viimeksi ja viimekerralla ne kaksi pitkää viikkoa la:n jälkeen tuntuivat todella pitkiltä, niin mitenköhän sitä nyt jaksaa...

Kannattaa muuten kokeilla, Ituliina ja muutkin univaikeuksista kärsivät, kamomillateetä iltaisin. Mulle se yllättäen toimii, enkä ole koskaan aikaisemmin kokeillut! Suunnilleen viikon verran olen testannut ja kun yhtenä iltana jätin juomatta, niin jätti nukkumattikin tulematta. Silti herään pari kertaa yöllä vessakäynnille, mutta uni on jotenkin syvempää ja uudelleen nukahtaminen nopeampaa ja unetkin ovat paremmin muistissa aamulla.
 
Kiitos Sapiisakki vinkistä, menen heti tänään ostamaan sitä ja kokeilen illalla! :)
 
Mäkään kovin pahasti vielä vaapu,enempi silloin kun olin viel töissä ja jaloilla koko päivän, siinä kyllä jo iltapäivästä alkoi vaappuminen. Nyt kun on suurimmaksi osaksi levossa niin on vaappuminen myös vähentynyt:grin uutena vaivana on nyt tullut joku ihme ahdistumisen tunne iltaisin :confused: ihan niin että olen joutunut riisumaan yläkropan paljaaksi ja silti on kurkkua kuristanut ja rintaa ahdistanut? :eek: Yks ilta roikotin päätä ikkunasta että saisin happea ja se vähän auttoi. Eilen iski migreeni jota mulla ei oo ollu vuosiin?
 
Sitä se varmaan on , että kohtu painaa keuhkoja, on vaan niin kamala tunne kun silloin ei mikään asento tunnu hyvältä! Onneksi mulla ei oo tota nukahtamis vaikeutta, sammun usein nopeammin kuin valot :sleep002
Ei kait Citrus mitään vakavaa?
 
Onko sulla eevis4 ollut aikaisemmissa raskauksissa tuota?
Mulla ei keuhkoa painanut poikaraskaudessa, mutta tyttöraskauksissa senkin edestä.
Eikös sulla ollut aikaisemmat poikia ja nyt tyttö?
Arvuuttelen vain tässä omani sukupuolta, kun pystyn näillä viikoilla (34) olemaan vielä aika hyvin selällään. Tyttöjä kun odotin, niin ei puhettakaan, kun tuntui että taju lähtee, kun keuhkot meni niin "kasaan"..
 
Nyt kun kysyt niin ei oo kyllä ennen ollut tätä vaivaa, jotenkin tuntuu että maha on muutenkin kovin korkealla verrattuna aikasempiin poikaraskauksiin, poikien kanssa on ollut sellainen eteenpäin työntynyt pallo johon on jäänut selkeä väli rintojen ja mahan väliin. Sekin että tämä on nyt perätilassa on kans uutta, aiemmat ovat olleet hyvissä ajoin lähtöasemissa raivotilassa :grin niin ja selällään en ole pystynyt nukkumaan aikoihin.
 
Takaisin
Top