Viimeisen kolmanneksen olot

Sapiisakki, täällä ollu monesti samaa. Oon tullu siihen tulokseen että mulla ainakin johtuu siitä ettei oo syöny. Helpottanu melkeenpä heti kun on saanu syötyä jotain. Mulle ei vaan tulis kuuloonkaan että rupeisin ruokaa tekemään. :D Mä istun alas ja otan jotai mitä ei tartte valmistaa millään tavalla. Menee aina niin heikoksi olo ettei jalat enää kanna ja tuntuu että taju lähtee. Toinen mitä oon miettiny on matalat verenpaineet mut en usko että syöminen auttaisi siihen.
 
Ninjakirppu ja Sapisiikki, täällä on kans tullut tommosia "heikotuskohtauksia" koko raskauden ajan. Mullakin syöminen ja lepo auttaa oloa, mutta on kyllä monesti pahasti säikäyttänyt tuo kun tuntuu että taju lähtee. Ei oo kiva jos tulee semmosessa paikassa ettei pääse lepäämään... Tsemppiä ja toivotaan ettei usein vaivaa teitä tämmöset!:)
 
Mulla on kyllä matala verenpaine ollut koko raskauden ajan, että voihan se sitäkin olla. Ei kyllä kivalta tuntunut, eikä toivottavasti tule uudestaan! Täytynee jatkossa ottaa jotain pillimehua tms mukaan, kun lähtee käymään jossain, ettei ala heikottamaan. Otin mä siinä ruuanlaiton lomassa pari suklaapalaa, ettei ihan silmissä hämärtynyt :)
 
Mullakin on ollut ihan just tollasia heikotuskohtauksia ja olen pannut ne matalan verenpaineen ja kuivumisen piikkiin. Vedenjuominen ja hetken lepo on auttaneet.
 
mulla ollu tuo hepatoosi ja täytyy sanoa että sen TODELLA HUOMAA kun on oikeanlainen kutina ja todella kutisevat sitten nuo jalkapohjat ja kämmen pohjat!Se on "hallitsematon"kutina jotaei pysty millään hiljentämään..yötä myöden syyhyy mutta mös kutinaa tuntuu mahalla ja selässä..

noita heikotuskohtauksia on ollu mullaki..pari kertaa viikossa...ja se on myös mulla kiinni siitä että ei ole syöny..oisko sitten just että sokerit laskee liikaa...mutta tää on mulla vaivana myös ilman raskauttaki..koko suvulla on tämä vaiva..
 
Onko täälä vielä joku ketä voi vakavasti väittää että kävellessä ei vaapu kuin ankka?:grin
Mua niin ärsyttää ihmisten hölmistyneet ilmeet "mitennii ei pysty,mitennii ei jaksa..minä kun olin raskaana niin.."
ja tää kiukku nyt juontaa siitä kun tapasin tutun joka noin 2 v sitten juoksi maratoonin ollessaan rv36+5...pitäähän silloin muidenkin pystyä vähintäänki samaan suoritukseen..KHYLLÄH!sanoin ehkä hieman kiukkuisen ivallisesti naurahtaen että juuh,mikä jottei..eihän raskaana olevaa erota ankka laumasta joka tietä ylittää..samalta näyttää..voihan sitäkin "maratooniksi"kutsua..mulle se ainaki samalta tuntuis juu..ja taas voi kyllä:spamani:smiley-angry019
 
Kyllä minä väitän, ettei vielä tarvitse kävellessä vaappua, siis minun itseni. =) Mutta vielä sekin aika sieltä tulee!

Mulla on ollut tänään erilaista selkäkipua, oikeastaan koko päivän. En edes oikein osaa sitä selittää, tuntuu tuolla lannerangan alueella, samassa kohtaa missä mun tavallinenkin selkäkipu on. Sellaista tykytystä, väsymystä? Ja sitten on varmaan ollut myös niitä harjoitussupistuksia, kun alamahalla tuntuu välillä painetta ja puristusta. Mulla ei siis esikoisen raskaudessa ollut harjoitussupistuksia muuta kuin niitä koko mahan pinkeytymisiä, niin en ihan osaa sanoa miltä sitten muunlaiset tuntuu.
 
Minäkään en vielä "ankkakävele", paitsi silloin jos olen noussut tuolilta ylös ja vauva painaa kipeesti alas, silloin menee hetki vaappuillessa, mutta muuten kyllä kävelen vielä normaalisti. Tosin tiukka takakeno alkaa jo olla, että saan tasapainon masun kanssa :)
 
Ei munkaan vielä tarvitse vaappua. No jos ny joskus iha vähä, muttei aina.
Mutta nuo alavatsakivut on kyllä lisääntyneet. Ei voi ostoskassia kantaa ilman alavatsakipua ja nykyään tulee myös ilkeempiä teräviä vihlasuja alavatsan ja häpykummun välimaastoon.
Tähän asti oon voinu välillä nukkua selälteenkin, mutta nyt herään yöllä todella ahdistavaan oloon, jos oon unissani kääntyny selälleen.
Muksu potkii jo kylkiluihin ja ahdistaa välillä, mutta vaan jos ei ite pääse hakeen "tilavampaa" asentoa.
Vieläkään en heräile öisin pissahätään, mutta muuten heräilen enempi. Nukahdan onneksi pian uudestaan.
Heikotuskohtauksia ei ole tullut sitten kesän. Silloin pari kertaa tuli, mutta luulen sen johtuneen liian vähästä juomisesta.
 
Onko teillä muilla jatkuvaa paineen tunnetta alavatsassa ja vihlaisuja kävellessä ja esimerkiksi vaikka toista jalkaa nostaessa kun on paikallaan. Viime perjantaina alkoi tälläiset olot itsellä ja tässä mietin, että voinko vain jatkaa sitkeästi kävelyä, vaikka tunne on aika epämukava vai pitäisikö tästä huolestua? Kävely esimerkiksi autolta töihin (muutaman sadan metrin matka) pitää kävellä hitaasti ja harkitusti. Onko minulla päällä joku jatkuva supistelu? Vatsa vetää pinkeäksi joka päivä muutaman kerran. Näin ensiodottajana ei oikein osaa tulkita näitä kaikkia oireita..:oops:
 
Mulla oli raskauden puolivälissä noita heikotuskohtauksia tosi usein, mutta ei johtunut kyllä verensokereista mulla ainakaan. Sairastan siis diabetesta ja sen takia niitä tulee mittailtua, oli aina ihan normaalit arvot kohtauksen iskiessä. Verenpaineissakaan ei ollut mitään vikaa kun niitä joskus kesken kamalimman olon mittailin, joten vähän mysteeri on. Yleensä noita tuli kun joutui seisomaan vähän pidempään, esim. ruokaa laittaessa tai kauppareissuilla.

Kaikki muuttui aina tosi kirkkaaksi, tuntui että sydän pamppaili ihan hullua vauhtia, tuskallisen kuuma ja jos ei päässyt istumaan niin hetkenä minä hyvänsä oli riski pyörtyä. Kerran kesken kauppareissun, jonne olin siis pyörällä yksikseni lähtenyt, jouduin soittamaan miehen hakemaan mut pois autolla ennen kuin kerkesin edes ostaa mitään koska meinasin tuupertua sinne kauppaan. Nyt näitä ei onneksi enää ole ollut pitkään aikaan.
 
Voihan ne olla vähän mysteerejä... Isäni joskus sanoi, että raskaana olevat sillon tällön pyörtyilee ja se on ihan normaalia... No ehkä se on joskus ollut niin, mutta kai siihen nykypäivänä luulisi jo jonkun syyn löytyvän? Ehkä on kyse hapenpuutteesta? Jos ei hengitä tarpeeksi syvään, että siitä riittäisi molemmille? En tiedä. Mulle on moni asia mysteeriä raskaudenaikaisissa oireissa.
 
Winnie, miula on kanssa samoja oireita.

Huimailuja tuli lämpimässä säässä aika paljon. Pyörtymisiä on lähinnä tapahtunut saunassa, jonka takia tuo saunominen on jäänyt pois. Näillä säillä ei ole enää kyllä noita ongelmia ollut.
 
Mulla ollut myös noita huimauskohtauksia. Todennäköisesti mulla johtuu huonosta hemoglobiinista ja veren happipitoisuus on alhainen, aivot ei saa tarpeeksi happea.
Nyt kun olen ollut saikulla niin ei oo niin paljoa enää huimannut kun töissä ollessa jossa jouduin seisomaan koko päivän, kyllä lepo auttaa! :)
Siitä en osaa sanoa et mistä silloin voi johtua jos kaikki arvot on kunnossa, yks mikä tulee mieleen on jos on vaikka istunut tai maannut kauan samassa asennossa niin silloin saattaa joku iso valtimo olla puristuksissa ja verenkierto häiriintyä ja siitä seuraa huimausta.
 
täällä ei sillai huimausta ol alhamdulillah, harvoin tulee mut esim kuuma suihku saa helposti tähtiä näkymään mulla. supparit alkanu taas hiljalleen lisääntymää. tänää sit pitääki selityksiä antaa postissa ku pitää yrittää puhua ympäri että antavat koodia vastaan mun toisenki paketin inshaAllah.
 
Gatusa: Sitä alkaa kummasti arvostaa monia asioita Suomessa, ku siun juttuja lukee. :) Toivottavasti saat paketit kotiin ja synnytys sujuis aikanaa mallikkaasti.

Miul oli eilisiltana hirmuset kivut vasemmalla puolella jalassa ja nivusessa. Oli yhtä tuskaa kävellä makuuhuoneesee olkkarin sohvalta. Ei ees Panacod auttanu. Mies oli huolissaa ja sano, et pitää herättää hänet yöllä, jos en jaksa kipujen kanssa, ni lähetää päivystyksee. Tää päivä siis täyttää lepoa, ettei iltaa myöten taas kipu äidy pahaksi.
 
mimaro jep kyllä iteki arvostaa sitä helppoutta mikä oli suomessa ja euroopassa yleensäki. mut tää on mun kotimaa ny...tosin suomalainen olen ja suomalaisena pysyn en ala leikkii arabinaista ikinä inshaAllah. jopas sulla on pahat kivut, inshaAllah et joudu kärsimää niistä enää kyl tuollanen on jo pelottavaa jos ei panacod ees auta kipuihi.
 
Mäkin oon lukenu noita Gatusan viestejä välillä silmät pyöreenä. On meillä kuitenkin asiat aaaaika hyvin täällä suomessa. Vaikka välillä kiukuttaa kunnei tunnu siltä että meitä kuunneltais. :D
Mulla rupes eilen sattumaan kylkiluihin ja kylkiin yleensäkki. Kuvailisin kipua semmoseks kuin joku olis potkinu sun kylkiä eilen ja tänään jomottaa ja on kosketusarat. Sitte ihan tosta rintalastan kohdilta samanlaista. Tänää ei kuitenkaa oo enää mitään kipuja sillä alueella havaittavissa. Lonkat särkee senki edestä ja alavatta. :D En sais liikkua hirveesti tai no lenkkeily on kielletty ja tossa kun kävelin rauhassa kauppaan (300m) niin tajusin kyllä minkä takia kielto lykättiin juurikin minulle.. järkyttävää paineen tunnetta heti tonne kohdunkaulan suuntaan. Pakko se on yrittää uskoa ettei saa oikeasti tehdä mitään kovin raskasta.
 
Takaisin
Top