Viimeisen kolmanneksen olot

Anteeksi taas tyhmä kysymys, mutta vesien tulon ymmärrän ja sen että sen yleensä huomaa enskertalainenkin, mutta mikä ihmeen limatulppa?? Miten sen huomaa? :happy090
 
Jep, aika herkästi neuvottiinkin lähtemään jos alkaa enemmän tulla tuntemuksia, viime viikolla tosiaan oli säännöllisiä kipeitä supistuksia ja heti mentiin tarkistuttamaan tilanne. Tässä vaiheessa kuulemma eivät enää ala estelemään jos vauva päättääkin syntyä, mutta eiköhän tää siihen käynnistykseen asti jaksa odotella kun kyseessä ilmeisesti reilusti alle kuukausi

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Hih, limatulppa on kohdunkaulassa ja suojaa synnytyskanavaa bakteereilta. Se on sellainen geelimäinen limaklöntti joka irtoaa ennen synnytystä. Se voi irrota kokonaisena jolloin se on helppo huomata,tai sitten sitä irtoaa vähän kerrallaan jolloin sitä ei vältsii huomaa kun voi muistuttaa valkovuotoa. Se voi olla myös hiukan verinen tai rusehtava tai sitten ihan kirkaskin. Se voi joskus irrota viikonkin ennen synnytystä tai sitten niinkuin minulla samanaikaan lapsivesien kanssa. Jokatapauksessa kun se irtoaa niin tietää ettei ole enää kauaa odotusta jäljellä :)
 
Onkos täällä kukaan käynyt raskausaikana hieronnassa? Itse kun tässä mietin että menis sellaiseen vielä ennen h-hetkeä. Selkä varsinkin tykkäisi hyvää. Mies on mua hieroskellut kyllä vähän, mutta ammattihierojan tekemänä ollaan ihan eri ulottuvuuksissa. Ois hyvin aikaa nyt kun äippäloma alkoi.
 
Useammalla ystävällä on supistusten kunnolla alettua, menny vatsa vekkulille. Eli on tyhjentynyt ennen ponnistusvaihetta hyvinkin. Mutta kyllä peräruiskeen saa kans.

Mä voin nyt yllättävän pirteesti! Johtuu varmasti viikon syyslomasta. Eiköhän nuutunut olotila palaa kun tässä pari viikkoa tekee hommia.

En oo käyny hieronnassa, mutta olishan se ihanaa!!
 
Mä olen käynyt niska-hartia hieronnassa, mutta en nyt muutamaan viikkoon enää.
Olikohan se niin, että tietyt alueet on syytä jättää raskaanaolevalta hieromatta, kun saattavat stimuloida supistuksia tai jotain? Mutta ammattitaitoinen hieroja kyllä tietää nämä jutut, ja kun jo aikaa varatessa kertoo tilastaan, niin saa luultavasti kyllä selvyyden, vieläkö voi hierottavaksi mennä. Luulen, että monilla on joku viikkorajakin, minkä jälkeen eivät enää suostu käsittelemään?
 
Olen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti hierojalla koko raskauden ajan, alaselkä jätetty hieromatta koko raskauden ajan. Suosittelen lämpimästi :)
 
vkl iski super väsymys,ruoka ei oikein maistu ja itkeä pillittää vaan joka asialle..
viime yönä alkoi oksettaa aivan kamalasti..koko yön pyörin sangyssä vati kainalossa,mitään ei tullu,ällötys ja oksetus olo vain päällä...aamullakaan ei ollut ruokahalua..vasta nyt iltapäivällä söin pienesti vasten tahtoani kylläkin,alkoi jo vähän heikottaa...iltaa kohden eilenkin kädet ja jalat turposivat mutta niinpä tuo menee joka ilta...veren paineet on ok..hg ei ole tietoa kun viimeisin reilu vk sitten ja oli joku 109..eli normi mulla...
nukkuisin päivät läpeensä ja olo vain säilyy...liikkuminen on todella tukalaa,sattuu..menisköhän tää ohi vielä ennen synnytystä..

alapäässä vihlontaa ja menkkakipuja selässä juilii jokapäivä monta kertaa...pari kovempaa suppariakin on tullut mutta ainakaan reilu vk sit tehdyssä tutkimuksessa ei nuo ollu saanu oikeen mitään aikaseks.ei kai nytkään..ja vielä on aikaa ja aika ei vaan kulu..tää on ihan kamalaa--ja taas vollotetaan..:sad001:smiley-angry017
 
Huh Jolianna! toivottavasti saat ens yön kunnolla nukuttua ja vointo paranee! Väsyneenä on kyllä kaikki monin kerroin vaikeempaa!
Kyllä mä kadehdin niitä, jotka voi hyvin raskusaikana!!! Varsinki niitä jotka kertoo olevansa elämänsä kunnossa!! Mä oon kyllä kans niin väsyny ja vaivanen, et kauhulla ootan viimesiä kuukausia! Tota on jotenki itekki vaikee hyväksyä, et raskaus nyt vaan on tämmöstä ja nyt täytyy hiljentää. Jaksan tunnin verran touhuta normaalisti ja sitte tarvin jo sen tunnin pitusen levon! Ois ihana ku jaksais leipoo ja siivoilla valmiiksi ennen synnytystä, mut tällä hetkellä on kyllä ihan tarpeeksi näissä arkijutuissa! Töissä käyn vielä haahuilemassa, mutta melkeen kaikki mun työtehtävät on siirretty muille ku ei musta oo enää niitä tekemään. Tänäänki olin niin väsyny keskellä päivää, et en ois uskaltanu auton rattiin, vaikka työkaverit kehotti lähteen kotiin lepäämään. Tarpeeksi ku saa levättyä niin jaksaa taas hetken touhuta, mut loppuu työpäivissä pituus:wink ja kotonaki oottaa tuo 1,5v työnantaja... oi että mä ootan sitä päivää ku nää hormoonit taas antaa elää ihan normaalia elämää!! Ehkä sitte joskus reilun vuoden päästä:P
 
Mulla on nyt rv33:lla alkanut tulla aika ikäviä liitoskipuja ja jopa välillä poksahduksia nivelissä kun vaihdan asentoa! Ja mielelläni kävisin tekemässä kunnon ulkoiluja, mutta ikävänä vaivana on tullut välillä yllättäen iskevä voimakas pistos oikealle puolelle ihan alavatsan ja lantion välimaastoon. Kun pysähtyy, pistos häviää mutta kun jatkaa kävelyä niin pistos palaa. Välillä menee useampi kilometrin ilman mitään, toisinaan iskee jo heti kotiovelta lähdettyä. Joten ei tässä ainakaan yksin uskalla ihan valtavan kauas kotoa lähteä ulkoilemaan, alkaa elinpiiri vähän kaventua.. Kunnon vaunulenkkejä odotellessa :)
 
täällä ah ne ihanat harkkasupparit ja varsinaiset supparit alkan yleistyyn, neiti on sen verra iso ettei mahu liikuskeleen enää vaan korkeintaa kääntää kylkeä, potkii ja nyrkkeilee mitä pystyy. liitoskivut on kiitettävät melkei joka päivä ja paine lantiossa iha järkky, neiti on laskeutun entistä alemmas. lisäks menkkamaiset kivut alavatsal ja välil alaselässäki on tullu nyt selkäkivun väistyttyä tutuksi. odotamme kuinka kauan pysytään yhtenä kappaleena lauantaina ois lääkäri inshaAllah.
 
Mulla on samanlaista pistosta ollut, tosi ilkee kipu! Ja kans odotan vaunulenkkejä kuin kuuta nousevaa ja sitä että pääsen (joskus) ekalle juoksulenkille :)
 
Mullakin on sitä samaa kipuilua, mutta se tulee ihan levossakin! Parina kertana en ole itse päässyt sohvalta ylös vaan miehen on täytyny mut siitä auttaa :eek: menen perjantaina lääkäriin, täytyy siel kysellä mistä johtuu
 
Ah, ihanaa lukea täältä että muillakin on tuo yövalvominen tuttua, tai ei siis ole ihanaa herätä siinä viiden aikaa ja kukkua pari tuntia hereillä ennekuin uni tulee uudelleen. Nyt alkaa myös nukkumaan meno oleen jotenki hankalaa. Ei vaan uni tule vaikka tuntuu siltä että väsyttää niin silti sitä pyörii ja hyörii vaikka kuin ennekui unesta saa kiinne. Mutta oon tätä asiaa mietiskellyt et miksköhän valvottaa niin sen takia helpottaa lukea täältä että muillakin on samaa probleemaa. On se jännä ku kaikki toitottaa et nuku vielä kun voit.. No ei vaan tule uni ja yölläkin herää kukkumaan joten se siittä nuku vielä kun voit neuvosta :D Toisaalta kun on itse saikulla äippälomaan saakka niin se ei niin harmita jos yöllä valvottaa, voi kuitenkin ottaa päikkäreitä ja venyttää aamua pidemälle. Voin vaan kuvitella miltä teistä tuntuu jotka kukkumisen jälkeen joudutte vielä aamulla työhön menemään :/ Ite en kyllä pystyis.
 
on aikamoiset kivut ja olot...vauva on tosi alhaalla ja aina kun sielä liikahtelee huomaan kun pissa pulpahtelee housuun..tosi mukavaa...vauvan liikkeet on aika kovia muljaisuja jotka ei enää niin mukavilta tunnu,olenko ainoa tätä mieltä...vai onkohan minussa jotain vikaa?
alapäässä on aika kovia vihlontoja monta kymmentä kertaa päivässä sekä juilintaa selässä...pelottavia kipuja!vielä kun pitäis olla ainakin 6 vkoa matkassa että olis täys aikainen...huolestuttavaa..noh tiistäina on seuraava neuvola jos vaikka sais taas ajan lääkärille...ja oudoin vaiva on että "toosa"on tosi hellänä,vähän kuin rohtunut..jos niin voi sanoa..pissaaminen ei kirvele eikä oireile eli pissatulehdusta tuskin on...limakalvot vain tuola kirveltävät ja aristavat...onko muilla tällästä?
 
hurrikaani jep et ol todellakaan ainoa ja se lause ei kyl vikaa kolmanneksee välttämättä sovi hyvin et nuku ku vielä voit. mulla ei ol päteny ees puolenvälin jälkeen se enää. päikärei kannattaa ottaa aina ku pystyy että jaksaa paremmin, ite ainoastaa suljen silmät ja makaan kyljellää ku mulla ei tule nukkumisesta päivälläkää mitään.

jolianna et ol ainoa noitten kipujen kans, mulla vihloo välillä ja alaosastolla tuntuu välil venytystä. eilen jouduin menkkajomotuksiin jotka alavatsal ja alaseläs oli sen 5-6h putkeen ni parasetamolia ottamaan minkä vaikutus tosin on minimaalinen mulla näköjää. menin sit tuntien kärvistelyn jälkee makkarii sänkyy kyljellee maaten ja syvähengitystä harjottelin ni aikaa myöten kivut sit meni ohi ja sainpa nukuttua vähän sentää. lauantaina pääsee tarkastuttaa tilanteen, sais kyl lääkäri kattoa et onko paikat alkan kypsyy ja aukee vai ei eikä pelkästää kattoa ultralla et kuinka paljo on kohdunkaulaa jäljellä.
 
Vauvan muljahtelut tuol aivan alhaalla tuntuu tosi ikävältä ja tuntuu, et het päästävä pissalle. Nyt tän viikkoa on liitoskivut yltyny tosi pahoiks. Ei voi enää 500m kävellä, ku koskee valtavasti ja tulee kivuliaita supistuksia. Taitaa mennä loppuraskaus aika lailla kotona, ku ei lähikaupassakaa pääse käymää saatika että kävelis joissai marketeissa. :/ Menkkamaisia kipuja myös kaiken aikaa. Seuraava neuvola vasta parin vkon päästä ja tahtois kyl, et alapään tilanne katottais.
Nukkunu en oo aikoihin. Vähintää 2h.n välein herään pissalle ja juomaan. Jos en juo yöllä, ni aamulla entistä pahemmin turvoksissa ja huono olo.
 
Vessassa ravaaminen vaivaa täälläkin. Yöllä pahimmillaan tunnin välein pitää käydä lirauttamassa. Janokin on kokoajan niin juomisia ei voi oikeen rajoittaa, enkä edes juo määrissä paljoa, pari litraa päivässä.. Se on aika häijy tunne ku tyyppi puskee kohti rakkoa.
 
Kyllä välillä vauvan liikehdintä on tosi epämukavaa ja sattuukin välillä ihan huolella jos sopivaan paikkaan potkasee. Lenkilläkin ollessa jos yhtäkkiä antaa potkuja esim. kylkiluihin niin on joutunu muutaman ärräpäänkin laukomaan ääneen mut onneksi tähän mennessä kukaa ei ole ollut kuulemassa, haha. Voi olla aika näky ku rauhassa käppäilet ja yhtäkkiä lentääkin suusta muutamat kirosanat :laughing005 Ja juu noita liitoskipujakin alkanut nyt olemaan viikon sisällä.
Jolianna: Tuttu juttu tuo "toosa" hellänä, Ikäänkuin ois tosi kuivat noi limakalvot. Neuvolassakin kun kävin niin pissa ihan normaali eikä mitää tulehuksia yms. ole. Ja oon ymmärtänyt et se on ihan normaalia et limakalvot tuntuu kuivilta ain silloitällöi.
 
Takaisin
Top