Viimeisen kolmanneksen oireet

Ei miullakaan aiemmissa raskauksissa oo supistellu yhttään ennen synnytystä, kuten taisinkin jo mainita. Miulla onneks supparit rauhottu ja vain vaimeita on ollu sillon tällön. Sais nyt pikkunen ootella, että päästään täysiaikaisuuteen asti. Motivaatio kodin valmiiks laittoon on kyllä kasvanu aika korkeeks, mutta hiastahan tää on, kun hirveen pitkään ei pysty jalkeilla olla, kun tullee painetta alapäähän ja kiristellee massuu. Pikku hiljaa laittelen ja touhuilen. Tärkeimmät on jo tehty.
 
Täällä eilen alko supisteleen suihkussa, jotka jatku vielä n. 15 min suihkun jälkeen melko kipeinä, tänään taas hetken supisteli muttei se ollu mitään verrattuna eiliseen, nyt viikkoja 36+3 mutta en pistä kyllä pahaksi jos poika tahtoo jo kohtapuolin tuolta pois :)
 
Onko kellään kokemusta Albetol nimisestä verenpaknelääkkeestä? Mun neuvolantäti pohtii yhdessä lääkärin kanssa pitäskö mulle vielä alottaa verenpainelääkitys suht. korkeiden paineiden takia vaikkakin huomenna jo rv 38+0. Onko lääke turvallinen vauvalle ja aiheuttaako jotain sivuvaikutuksia vauvalle/äidille? Kyselen tietty lääkäriltä vielä lisää sitten jos lääkkeen määrää, mutta ajattelin, jos jollain olis omakohtaista kokemjsta kyseisedtä lääkkeestä.
 
Sais lapsi jo laskeutua kun painaa niin mukavasti keuhkoja ja vatsalaukkua. Ja yöllä vessaan nousu on kans melko tuskasta kun tuntuu että joka paikkaan sattuu sillon. Rv 35+2 menossa.
 
Joskohan röpelö, joskohan :wink tsempit messiin täältäpäin!
 
Luoja mikä tuska. Mitä veikkaatte, ens maanantaina lääkärineuvola (36+1) silloin ja jos vingun ja vikisen lähetettä ä-polille, niin saisimmeko pikkuisen hieman ennen aikojaan syliin?
Järkyttäviä tuskia. Koko päivän kivistänyt taas lonkkia, häpyluuta, häntäluuta, alaselkää... Ei pysty olemaan makuultaan, ei istumaan, ei kävelemään, puuh! Mulla siis SI-nivelet todettu liian löysäksi jo aikoja sitten eli lantio turhan löysällä. Siitä johtuen kivut välillä todella järkyttäviä, mut kipulääkettä ei oo tarvinnut, sitkeää tekoa olen. Tänään siis erittäin huono päivä kropan suhteen. Supistuksia tullut kymmenittäin päivän mittaan, mut sanopa sitä sitten onko kovia, koska mun kipukynnys on aivan uskomaton. Edellisessä synnytyksessäkin näin vaan käyriltä kovat supparit, ei ne musta niin hurjia ollut. Pikkuisen vit*ttaa tää kroppa, kun ei meinaa kyetä mihinkään. Tekis mieli ulkoilemaan, tekis mieli miestä, tekis mieli temuta lasten kanssa, mut ei, ei onnistu mikään :/ Alan olee ihan sen takia aivan kypsä. Mahassa ei mitään, tuossahan tuo reisien päällä roikkuu! Laskeutunut ainakin, sekin vaikeuttaa istumista kyllä. Taidan pyytää lääkäriltä hieman potkua meininkiin, saa roplata ihan niin paljon ku haluaa!

Pien paasaus... :wink

Onnea kaikille tositoimiin päässeille!! :)
 
innostuin tekemään suursiivousta yhdellä huoneella eteenpäin,, nyt oli vuorossa olohuone josta käsittelin kangassohvat puhdistusaineella ja imuroin satakertaa kaikki jalkalistoista ja verhotangoista lähtien... Sitten kun yhden kerran istahti niin niille sijoilleen jäi. Mies tuli töistä ja ihmetteli miksen ole tyhjentänyt tiskikonetta ja tehnyt ruokaa niinkuin normaalisti... Ihan jäätävät nivuskivut, selkään sekä vatsaan sattuu...jopa kyynärvarsien lihakset on kipeenä. Viime yö oli myös levoton, kolme kertaa heräsin supistuksiin. Toivotaan että tyttö alkaisi kohta hoksata mihin suuntaan pitäisi alkaa kammeta :p
 
Mulla on Albetol 100mg käytössä, menee kolmesti päivässä. Mulla alko reilu kuukausi sitten paineet olemaan koholla, ja viimein ne alkoi olemaan jo niin korkeella, valkuaista virtsassa ja päänsärkyä, että olin pari päivää osastolla ja siellä aloitettiin lääkitys.

Nyt verenpaineet on useimmiten ihan ok tasolla, eli lääkitys on auttanut :) Ja ei niitä lääkkeitä kyllä määrätä jos niistä olisi vauvalle haittaa. Enemmän jatkuva korkea verenpaine on haitaksi kuin lääkitys. Nyt käyn muutaman kerran viikossa äitiyspolilla seurannassa, hieman turhauttavaa alkaa olla mutta minkäs teet! Toivoisin niin että vauva tulisi jo:Heartred

Niin ja lääkkeellä en ole huomannut muita sivuvaikutuksia, kuin nenän tukkoisuus. Ja se on ihan järkyttävää! Mutta sitten taas ei siitäkään voi olla varma, että onko nenä muuten vaan tukossa vai lääkkeen takia.
 
Täällä vietetään taas yötöntä yötä, huoh. Olo hyvä, mutta uni ei vaan tuu :sad001 aamulla on klo 9:30 neuvola eli olis aikanen herätyskin... Ja aamulla kyllä nukuttaa, ihan varmaan :D Täällä mä nyt sitten vetelen jugurttia naamaan ja pohdin avaanko telkkarin vai meenkö väkisin sänkyyn.. Tuntuu et koiratkin helisemässä ''tuu jo nukkuu!!'' seuraavat kuin hait laivaa silmät lerppuen :D Hiljaakin pitäis olla kun miehellä hieman ennen viittä herätys töihin.. Tää unettomuus on kyllä ikävin oire mikä miekäläisellä on! Tai siis yöllä oon pirtee ku peippo ja päivällä aivan katki eikä jaksais tehdä mitään, mutta kun en tuota rytmiä viitseis ihan päälaelleenkaan päästää kääntymään...
 
Nyt alkaa jo turhauttaa nämä supistelut. La-su yön jälkeen joka päivä supistelee enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Kuitenkin niin että täytyy alkaa kellottamaan, kun huomaa että tulee usein ja voimakkaastikin.
Noh toisaalta vielä ihan hyvä että loppuvat että 2h taitaa olla kerralla maximi minkä sisällä tulee ja sit lakkaa. Mut esim eilen tuli 2h aamusta ja sit illasta. Mutta kyllä ne vaan rupee voimia syömään ja missään uskalla käydä jos lähtö tuleekin :S
Nyt ei tartteis kyllä tulla lähtö, eikä supistuksia kun mies on vatsataudissa. En halua synnyttää yksin, saati että mieheltä menisi esikoisen syntymä ohi.
Mietin vaa miten kauan tällainen on/off säännöllinen kipeä supistelu voi jatkua kun ne alkoi kuitenkin sillä 5-6h säännöllisellä supistelulla jotka lopulta tuli 2min välein ja sit lakkasivat. Jännää ja jopa vähän pelottavaa kun ei tiedä mistään mitään :S
 
Mulla toista päivää pää kipeä. Oon nyt ottanut ihan liitoskipujenkin vuoksi 1 g panadolin 3 kertaa päivässä, mutta ei se tunnu pääkipua poistavan. Voikohan ihan "liika" nukkuminen ja sisällä olo tehdä tällaista? Oon nyt kolmena viime yönä nukkunut pissareissuja lukuunottamatta varmaankin 8 tuntia ja vielä parin tunnin päikkärit päälle. Yhtäkkiä ruvennut uni taas maistumaan, mikä on kyllä ollut ihanaa viikkojen valvomisen jälkeen! Päivät menee silti tokkurassa ja pääkivussa.
 
Justiina89, eihän sulla hartiat/niskat oo jumissa? Itsellä ainakin menee helposti jumiin jos nukun "paljon" ja jopa ihan huomaamatta. Sit taas kun vähän venyttelee niitä, tajuaa kuinka jumissa ne onkaan :/ ja kyllähän se sisälläolokin saattaa tehdä sitä. Mut kannattaa nyt seurailla kun eikös päänsärky ole yksi raskausmyrkytyksen oireista? :sad001
 
Mulla kanssa pää kipeänä kun lääkäri määräs paljon lepoa ja levosta just tulee tota niskajumia. Kannattaa venytellä niskoja ja hartioita hyvin ja lämpöpussi auttaa myös niitten vetreyttämiseen. Samoin alkaa olla olkapäät, hauikset ja lonkat kipeenä tästä jatkuvasta kyljellään makoilusta...
 
Taidan kokeilla venytellä, jatkuva kyljellään pötköttely voi varmaan tehä näitäkin oloja. Tuntuu kyllä, niinku ois puoliunessa koko ajan.
 
Kovin kuulostaa tutuilta monen oireet ja tuntemukset. Täälläkin taas valvottiin 02-04 supistuksissa, jotka sitten lakkasivat. Kuuden jälkeen kuitenkin nousin ylös, kuten aina. Esikoinen kouluun ja kaverille reikitettäväksi. Se oli uusi, mutta mieluisan rentouttava kokemus.

Nyt taas muutamia kipeitä supistuksia ja vihlontaa. Välillä jaksan niitä paremmin ja välillä kiukuttaa, kun olo niin kurja. Aamulla kiukuttelin miehelle, että ei tämä synny ikinä, vaikka supistelee joka hiton välissä. Voi olla, että kadun vielä tokaisuani, kun tositoimiin päästään. Ennemmin tai myöhemmin sekin hetki tulee..

Toiveikaista tiistaita!
 
Ihan surkea yö takana. Heräsin joka ikinen tunti, kun joko supisteli tai vihloi. Pari kertaa otin lisää kipulääkettä, kävelin hetken ja vaihdoin kylkeä. Onneksi nukahdin usein takaisin. Kerran heräsin, kun jotenkin huusin/ voihkaisin kivusta. Mieskin heräsi, että mitä nyt.

Pää on ihan pöperöä. Ajattelin kuitenkin, että lähden käymään kaverin luona autolla. Ei jaksa tuijottaa näitä samoja seiniä kotona. Uskon, että siitä mielikin virkistyy :)
 
Takaisin
Top