Viimeisen kolmanneksen oireet

Edelleen oireeton raskaus, en ole herännyt moneen yöhön edes sille yhdelle pissireissulle. Pitää olla tosi tyytyväinen ja iloinen, sympatiat teille joita kovat oireet piinaa :sad001
 
Mulle neuvolassa sanottiin jo monta viikkoa sitten, että kylläpä rouva onkin täynnä vauvaa.. Mutta nyt tuntuu itsestäkin siltä, että tosiaan ollaan "täynnä", nahka niin kireällä ja pinkeällä mahasta, että huh.
Ja tämän viikon uusi oire löytyy nivusista. Vihloo, särkee. Johtuneeko pienen laskeutumisesta, lääkärin mukaan olisi jo kiinnittyneenä.
 
Täällä on päästy suht helpolla, mutta siitä huolimatta hermoja meinaa vähän jo koetella kaikki pieni vaiva.. Tänään rv 35+4.

Supistuksia tulee melko paljon taas joka päivä, mutta ei säännöllisesti tai kipeinä. Pientä jomottelua aiheuttavat välillä alaselkään ja reisiin, mutta ilmeisesti pitäisi olla oikeasti kipeitä, että jotain saisivat aikaan.

Vauva laskeutui puolitoista viikkoa sitten, mikä helpotti hengitystä ja kylkiluiden potkiminen loppui siihen. Liekö nyt kiinnittymässä, kun vessassa ravaamisen lisäksi on alkanut vihlomaan nivusiin. Lenkkeily on hankalaa, mutta ei onneksi mahdotonta. Tänään tosin pidän lepopäivän, kun on tuo ilmakin kerta kaikkiaan masentava :rolleyes:.

Unirytmi on mennyt ihan päin peetä. Yöllä valvottaa, pyörityttää ja hikoiluttaa, unohtamatta niitä vessareissuja. Päivisin sitä on silmät ristissä ja harvoin selviää ilman päiväunia. Mitään ei tahdo saada aikaiseksi, osittain kipujen ja supistusten takia, osittain siksi, kun ei vaan huvita :cool:. Normipäivänä saan peräti käytyä lenkillä, hoidettua tiskit ja pyykit, tarvittaessa siivottua, sekä tehtyä miehelle ruokaa - loppupäivä menee peiton alla :oops:.

Melkein toivoisi pienen jo syntyvän, mutta eipä tässä kiirettä tarvitse vielä pitää. Tiistaina on lääkäri, jossa arvioidaan synnytystapa ja vaavin koko. Erityisesti kiinnostaa kohdunsuun tilanne, se kun oli kypsynyt jonkin verran jo kuukausi sitten, että ollaanko menossa vielä kypsempään suuntaan vai antaako se viitettä vauvan olevan sitä mieltä, että nähdään äiti joskus joulukuussa :wink.
 
Hmm. Täällä häilyy nyt verenpaineet hälyrajan tuntumassa. Joka mulla siis on 150/90. Eilen illalla alapaineet ylsi yheksäänkymppiin ja tänään oon mitannu 154/94. Tarttee nyt tehdä normaaleja asioita ja seurata tilannetta, kuitenkaan liikaa siihen keskittymättä koska sitten luvut ainakin pomppaa kattoon. Jos illemmalla tulee vielä jotain ihan huimia lukemia niin soitan synnäriltä mielipidettä. Mitään muuta oiretta ei nyt kuitenkaan ole. Vauva liikkuu entiseen malliin eli suht paljon.
 
Mulla kans paineet koholla. Ajattelin soitella heti aamusta neuvolaan ja kysyä, josko sitten kumminkin aloittaisi tuon verenpainelääkityksen. Saispahan ees vähän mielenrauhaa tälle asialle. Tuntuu, että muuten ajattelen noita paineita koko ajan ja ei ne ainakaan sillä laske.
 
Mulla on verenpainetauti, sain diagnoosin tammikuussa 2013 just ennen ku täytin 30. 21-vuotiaasta asti yritin lääkäreille sanoa että verenpaineen kanssa on ongelmia mutta vakavasti mua ei varmaan otettu ennen ku kolmekymppisenä, ku olin tarpeeks vanha :D Alapaine oli loppuvaiheessa yli 95, yleensä 110.

Raskauden aikana en o lääkkeitä syöny, lukemat ollu 120/60. Tiedän että joillakin verenpainetauti häviää raskauden myötä. Turhauttas nyt alkaa syödä lääkkeitä kun laskettu aika on tiistaina... :p

Edit. Sitäpä täs mietin et josko enteilis synnytystä tää yhtäkkinen nousu, kun raskausmyrkytystä nyt en osais epäillä...
 
No samaa minäkin mietin, että reilu viikko enää laskettuunaikaan ja turhauttavalle tuntuu, jos lääkkeet pitää vielä tässä vaiheessa aloittaa. Mutta kaipa ne neuvolassa tietää mikä on meidän parhaaksi :Heartred
 
Itsellä viikko sitten ponnahti paineet 150/105. Olivat jo illalla normaalit ja koko loppuviikon. Maanantaina oli taas pompannut tuolle tasolle ja ma iltana laskenut jo 140/85. Pissan olen katsonut aamuisin ja on onneksi puhdas. Mitään raskausmyrkytyksen oireita ei ole. Huomenna taas neuvolaan. Toivottavasti olisi merkki synnytyksen lähestymisestä.
 
Paineiden nousu johtu selvästi turvotuksesta, kun paino oli tippunut parissa päivässä puoli kiloa. Nyt onneksi paineet normaalit. Eli viimeiset viikot täytyy välttää suolaa oikein urakalla, juoda vettä riittävästi ja käyttää tukisukkia.
 
38+3 ja joka paikka koko ajan kippeenä, pahimmat kivut on nivusissa ja alaselässä. Eilen tein ruokaa nii seisoinkoha lie yhteen putkeen 1h nii menin aivan jumiin ja kippeeks. Miehelle märisin miksei tää lopu ikinä, etten jaksa ennää tätä kipua ja toimettomuutta. Pientä turhautumistä siis ilmassa... tänä aamuna kävelin 1km nii 200m ennen kotia rupes mahassa tuntumaan että se repiää ja rupes oksettamaan sen takia. Selvisin kuitenki hengissä :D mulla on kans ollu nyt 3päivää pää kipeänä ja nyt vasta on turvotusta ruennu tulemaa, sormus kyllä lähtee sormesta mutta vähä tahkiasti.
Onneks tuo mies jaksaa tsempata ja käskee mun aina levähtää. Pakko siivota aina vähäse että huusholli pysyy suhteellise siistinä, tänään vuorossa imurointi, enään ei voi pitkittää sitä kissa kullan takia :D
Lauantaina on tulossa mun isoveli eukkoineen ja äityskä tekemään mun kanssa suursiivouksen. Ja mikä ihaninta ku isoveli itte ehotti sitä! Vaikkei se mikään siivous hullu ole :D mukava tuolle ukollekkin kun ne tulee, varsinki isoveli, ovat kyllä nii hölmöjä keskennää :D eipähä ukon tartte kahtoa mua koko aikaa :D
 
Täällä on seitsemästä alkaen ollut tunne, että lapsivettä tihkuu. Supistuksia ei ole ollut sen enempää eikä vähempää kuin aiemminkaan. Soittelin äsken kättärille ja yö voidaan olla kotona. Aamulla mennään tarkastukseen, että onko se lapsivettä vai ei. Jännityksessä pitää tämä pieni meitä :)
 
Jaahas. Melkein nukahdin ja sitten hätkähdin polttavaan tunteeseen ylävatsan seudulla... samanmoista kun maanantaina. Otinpa samantien panadolin... kattotaan kattotaan pääseekö tänään nukkumaan...
 
Mulla alkoi nukkumaan mennessä polttelee ja pistämään mahaa ja alaselkää, kivut meni ohi/lieveni n. 20 min päästä, olin ottanut panadolin vähän aikaisemmin. Ehkäpä tämä oli merkki, että jotakin alkais vihdoin tapahtua?
 
Justiina, 38+0 tulee lauantaina. Eli tänään taitaisi olla 37+6. Ei pää toimi enää :)
Kohta kättärille. Yöllä ei ainakaan tunnu tulleen selvästi lisää vettä, katsotaan nyt...
 
Kättärillä käyty kääntymässä ja jatketaan odotusta kotona. Ei ainakaan nyt tule lapsivettä, testi oli negatiivinen. Sen verran paikat on kyllä pehmenneet ja auki, että kätilö sanoi, että voi se lapsivettä eilen olla ollutkin. Tarkkaillaan tilannetta kotona.
 
Miulla on aiempienkin kanssa paineet noussu ennen synnytystä. Ei oo muita raskausmyrkytyksen oireita, ei turvotusta ja pissakin puhas. Pää vaan on ouvon olonen. Niinkun ois lievä migreeni.
Miulla tullee niin limasta vuottoo, että koko ajan on märkä olo. Aika inhottavvaa. Se lima ilmeisesti irtoaa limatulpasta. Semmosen käsityksen sain eiliseltä neuvolakäynniltä.
 
Mie jouvun käymään usseemman kerran päivässä, kun ei kerralla tyhjene, Vauva painnaa niin paljon alas.
 
Takaisin
Top