Viimeisen kolmanneksen oireet

Ite oon huomannu kans että tänään ollut hiljaisempi päivä.. Tosin kaksi edellistä päivää oli ihan hulluja, ajattelin et kaveri on kohta kyljestä ulos jos ei lopeta :-D luulisin ainakin että normaalia tuo liikkuvuuden vaihtelu..?
 
Tuli lopulta ne kymmenen liikettä täyteen, mutta sitten taas hiljaista. Nukahdin, kun ollut niin touhukas päivä. Vielä ois väsyttänyt ihan hirveästi, mutta en vaan pystynyt alkaa nukkumaan kun mietin noita liikkeitä. Mies ei sanonut illalla oikeastaan mitään eikä ottanut yhtään tosissaan. Sen vaan sano, että "eikö ne liikkeet loppua kohden vähene " ja "jos se nukkuu"... No joo ja ei. Ei tuntunut tajuavan, että vauvan on tarkoitus herätäkin välillä. Turhauttaa ja vähän pelottaakin. :sad001
 
Nyt vaan justiina uudet liikeleskennat kehiin ja jos yhtään huolestuttaa, soittele synnärille! Mä kans jouduin laskeskelemaan tällä viikolla useamman kerran, kun tuntu ettei vauva liiku tarpeeksi.. Erikoista sinällään koska koko raskauden oon toivonu että liikkuis vähemmän kun on ollu ihan hurja myllääjä, että välillä kipeetä on tehny. Joten tiedän, todella stressaavaa! Kyllähän ne oikeasti rauhottuu tässä lopussa, kun tilaa ei ole, mutta tasaisesti pitää silti liikkeitä tulla!
 
Mulla ei kyllä tuu liikkeitä välttämättä tasaisesti ja neuvolantäti sanoi että se on täysin normaalia. Vaavi saattaa kuulemma nukkua pitkiäkin aikoja putkeen ja sitten touhuilla ja sitten taas nukkua ja tässä loppuvaiheessa jotenkin todellakin tumntuu, että liikkeet vähentyny huomattavasti. Varmaan alkaa just toi tila loppua.
 
Juu mä kans sanoin ehkä vähän hassusti, että tasaisesti.. tarkotin siis että pitkin päivää! Ite kans tajusin joskus alkuillasta, ettei liikkeitä ole tuntunu, ja se on kyllä jo ihan liian pitkä aika!
 
Oon nyt synnyttäjien vastaanotolla, meen kohta osastolle jossa ottavat käyrää uudestaan. Vauvan sykkeet hyvät, mutta ei eka käyrällä liikkunut. Ultrassa näky että ois vähän lapsivettä. Kaikki ilm. Ok, uudestaan vaan ultrataan ja otetaan pitempään käyrää.
 
Täälläkin vauva jonkun verran rauhottuntu mutta eihän sillä ole tilaa tuolla melskata. Liikkeet on kovin muuttuneet aiemmista, mutta kyl täs melkin pommin varmasti saa jotain tuntumaan kun vetää sokeria ja sen jälkeen rauhottuu paikoilleen. Menin toki lukemaan kauhutarinoita joissa tässä vaiheessa raskautta kävi vielä se pahin, mutta koitan nostaa itteni niiden yläpuolelle. Tänään kun heräsin, luulin kierähtäneeni miehen käden päälle kun takapuolen alla tuntui pari isoa nytkähdystä. Huomasin kuitenkin että mies oli koko ajan selkä minuun päin ja se oli vauva joka siellä hakkas. Ihan uus sijainti liikkeiden tunnolle kyllä.

Kävin kävelylenkillä ja pikkasen tuntuu painetta alhaalla, pitkästä aikaa. Nyt just vauva möyryää ja puskee mahanahasta läpi. :D

Eilen kastu paita ihan tosissaan kun maitoa valu ihan kunnolla.
 
Täällä asukki myllää vielä ihan samalla tavalla kuin aiemminkin, mielessä on käynyt et kuinkahan monta kertaa napanuora on pyörähtänyt kaulan ympärille, kun tuntuu välillä pyörivän hyrränä tuolla. Muutamaan otteeseen olen yrittänyt kertoa, että alakautta pääsee ulos, mutta neiti yrittää päättäväisesti tunkea navan tai kylkikaaren kautta pihalle :confused:. Tuntuu todella ikävälle. Kohdunsuulla tuntuu välillä painetta ihan paikallaankin ollessa, joten kai sillä kuitenkin on suunta oikea.

Nukkuminen on käynyt hankalaksi, kun asentoja on tasan kaksi missä olla, joko oikealla tai vasemmalla kyljellä ja kerran tunnissa herään sitten vaihtamaan asentoa. Lonkat ja alaselkä huutaa apua ja asentoa vaihtaessa jokin liitos paukahtaa ikävästi tuossa edessä. Häpyluu varmaankin. Kipujen lisäksi vaivaa hikoilu o_O. Miehelle tuossa tuumasinkin, että voikohan mulla olla yhtäaikaa raskauden kanssa vaihevuodet (toivottavasti, kuului vastaus... lapsi kiintiö alkaa vissiin olla täynnä näillä ikävuosilla :grin).
 
Justiinalle paljon tsemppiä! Onneksi ottavat tosissaan, vaikkei ne mitään miellyttäviä ylläreitä olekaan, kun joutuu sairaalaan jäämään.

Meillä pieni keksinyt, että puolen yön jälkeen on hyvä hetki pitää KUNNON zumbat. Liikkeet on voimakkaita ja tekee kipeää. Ja samalla sitten menee omat unet, 2-4 välillä on viimeaikoina saanut unesta kiinni. Onneksi aamupäivisin saa kuitenkin nukuttua.
Toinen juttu on ilmavaivat, mistä sitä ilmaa kehittyykin.. Ja purkautuu vuorotellen molemmista päistä. Niin nättiä ja naisellista :D mies on päättänyt, että mun röyhtäykset on aivastuksia :D
 
Tämä raskaus on tuonut mukanaan häpyluun säryn ja nivel/nivuskivun. Se on uutta edellisiin raskauksiin verrattuna. Nyt huomaa änkeämisestä ja kyljen venytyksistä, että alkaa tila käydä vähiin. Mun on nykyään vaikea hahmottaa omia ulottuvuuksiani. Törmäilen mahani kanssa, kun yritä ohittaa sivuttain, ikäänkun se olis mun kapein mittani. An nii, rv 36 poksahti ma.
 
Minäkin oon yrittänyt monta kertaa sivuttain jostain sujahtaa vaan eihän sitä tajua, että maha on jo sen verran iso, ettei joka kolosta pääse.. täällä viikko 38 menossa. Yöllä heräsin siihen, että olin kuin suihkusta juuri tullut...kauhea hiki. Närästys pahentunu loppua kohden, tuntuu että saa koko ajan olla rennie suussa. Mutta kohtahan nää vaivat loppuu ku pikkunen saapuu maailmaan. :)
 
Au au au ja au. Vielä ei häpyluu ole niin kipee ollu ku tänä iltana. Pitkä päivä takana ilman lepotaukoa vaakatasossa, siitäkös se sitten varmaan ärsyyntyi. Mutta kotona on pitäny kävellä kumarassa ja seinistä kiinni pidellen kun muuten ei oo päässy eteenpäin. Minäku aattelin että nää alkais jo hiipumaan ku ei oo pariin päivää ollu oikeestaa minkäänlaista kipua häpyluussa. Toiveajattelua siis :D
 
Mä en viitsi edes eritellä kaikkia oireita mitä tässä on ollut. Alkais nyt vaan se synnyttäminen niin pääsis tää kroppakin sitten palautuu joskus. Jokapaikkaa kolottaa :sad001
 
Mulla on nyt 38+6 ja on alkanu tuntuu kun tikarilla pistelis kohdunkaulalle. Nää tunteet jostain syystä tulee aina kun oon kaupassa!! On mukavaa yrittää pitää naama peruslukemilla ja mölyt mahassa, ettei kanssaeläjät pelästy :D Juttelin neuvolatädin kans, niin kuulema siellä kohdunkaula valmistautuu tulevaan. Lonkkakivut on äitynyt niin pahaksi että on pakko ottaa särkylääkettä päästäkseen liikkeelle, lepokaan ei auta valitettavasti. (En kauheesti lääkkeitä tykkäis ottaa) Mut muuten olo on ihan hyvä, tietysti alan käydän vähän malttamattomaksi, mikset pieni laps synny jo!! Kauhee pesänrakennus täällä käynnissäf, täytyy kaikki olla paikoillaan kun vauva viimein saapuu. :)
 
Menossa rv 36+5. Tiistaina oli äippäpoli ja vauva voi hyvin ja on kovasti liikkeessa :) eilen kun käytiin miehen kans kaupassa rupesi sattumaan oikeaan kylkeen ihan sairaasti, helpotti sitten kun päästiin kotiin ja makoilin. Tänään oltiin kaupassa niin taas rupes pistään oikealle puolelle mutta nyt alemmas. Tuntu taas niinku olis puukolla tökitty. Helpotti kun päästiin kotia. Mulla on kerran aikasemmin ollu vasemmassa kyljessä tollanen kipu. Huomenna onneksi neuvola niin saa siellä kysyä asiasta. Äippäpolilla tuumasivat että vauva ei olis vielä tulossa pois mutta itteä ei kyllä haittais jos vaikka muutaman viikon etuajassa päättäs syntyä kun rupee olemaan niin tukala olla ja vaikeaa liikkuminen. Laskeutus ees lapsi niin ei painais keuhkoja niin kovasti. Valivalivali :D
 
Mul on ihan kipee turvotus, 5kg tullu kahes viikos! Baby on pieni mut meikä ei :O paineet vähän koholla ja protskut +1 ja su omi ihan kipeen huono ja paska olo. Stressaa öisin. Onneks ei oo verenpainemitarii oisin jatkuvasti huolissaan, aina ne kolmannella kerralla ku mitattu ni laskenu.. ylim neuvola aikoja kyl sai.
 
Pari viimepäivää on kyllä ollu niin epämukavia että. >.<
Jatkuvasti närästää, vessassa pitää taas vaihteeks juosta kokoajan, maha tuntuu niin raskaalta että ei tiedä mitenpäin tässä olisi ja tänään kaupassa vihlaisi tuolla alhaalla niin muikeasti että piti ottaa miehestä tukea. Sairaalaan tutustumiskäynnillä piti kesken kiertokäynnin istua alas kun ei kroppa edelleenkään näytä tykkäävän jos vähänkin tulee kuuma vaan menaa jalat pettää. Tää vaiva onki ollu ihan alkuviikoista asti mikä välillä tekee kaupassa kiertelyn tosi hankalaks. :p
Huhhuijaa, hankalaksi käy ennenku loppuu näköjään. :confused:
 
Täytyy olla tyytyväinen kun olen päässyt niin helpolla tässä(kin) raskaudessa. Mitään oloja ei ole ollut missään vaiheessa. Vieläkin välillä unohdan olevani raskaana mm.perjantaina pulkkamäessä esikoisen kanssa :D olis voinut ottaa vähän iisimmin! Pieni maha on mahdollistanut mun lenkkeilyn ja normi elämisen ihan loppuun asti. Tänään siis mennään raskausviikolla 40 jo...
Viimeks kaikki kyllä kusi sit kunnolla synnytyksessä, mutta toivon todella ettei niin nyt kävis! En osaa silti jännittää yhtään huomista, en osannut jännittää esikoista odottaessakaan. Johtuu varmasti siitä kun ei tiedä mistään mitään. Alatiesynnytys oli sillon uus ja kokematon juttu, samoin on nyt tää sektio. Hyvä vaan! :)
 
hei onko teillä muilla ollut tässä loppumetreillä jäätävää päänsärkyä? en tiedä voi johtua ihan onnettomista yöunistakin mutta inhottavaa kun kolmas päivä putkeen särkee eikä mikää auta:sad001
 
Takaisin
Top