Viimeisen kolmanneksen oireet

Minkäslaista tuo lapsivesi on kun... eilen lirahti jotain housuun ja tänään uudelleen.. eikä näytä valkovuodolta mutta tuoksuu makealta... Sori tyhmyyteni
 
"Normaali lapsivesi on väriltään kirkasta, vaaleaa tai vaaleanpunertavaa. Se tuoksuu makeahkolle." (Lainaus Vau.fi artikkelista Lapsivesi - mitä se on?)

Itsekin olen asiaa pohtinut, eli ihan hyvä kun tuli luettua ihan faktatietoa :).
 
Voi ei mikä aamu taas!! Tosi huonosti nukuttu yö takana, verenpaineet edelleen korkeella, vaikka lääkitys aloitettiin jo torstaina
. Eiks näiden lääkkeiden pitäs alkaa jo vaikuttaa?! Päänsärkykin hiipii takaisin, vaikka aamulla oli hyvä olo.

Onneks vaavi kuitenkin liikkuu aktiivisesti ja maanantaina on tsekkausaika äippäpolin lääkärillä. Saa kyl laittaa tän verenpaineen kuntoon tai käynnistää synnytyksen. Toivottavasti ei vaan tuu mitään raskausmyrkytylsen oireita ennen sitä niin ei viikonloppuna tarttes polille lähtee...
 
MaMa; I feel you. Oikein naurattaa ku eilen aamulla olin niin hyvin nukkunut. Nyt ihan karmea yö takana. Vatsakin oli kova kuin kivi useita kertoja ja odotin jo että "kohta sattuu ja päästään asiaan mut ei": Pyörin sängyssä ja hikoilin. Verenpaine nyt sentään siedettävä, katotaan nyt miten päivän mittaan muuttuu. Mies keittelee kahvia, odotan koska saan nukkua ekat päikkärit. Eilen uhosin että varmaan käyn lyllertämässä edes pikkusen pihalla tänään, risoo tää makaaminen.
 
Argh! Täällä kans eilen illalla vatsa kovettui melko napakasti ja yritin katsella kelloa josko ne tulisi säännöllisiksi ja toivoin niiden napakoituvan, mutta ei.. Menin ajoissa nukkumaan kun ajattelin et jos nyt yöllä tulisi lähtö niin en olisi niin kamalan väsynyt. Ei tullut lähtöä ei..

Eilen isäni soitteli illalla ja kyseli onko ollut tuntemuksia tms. Sen puhelun jälkeen totesin miehelle: "jos tää mukula menee yliajalle, mä lukkiudun tänne neljän seinän sisään, enkä vastaa yhteenkään tekstiviestiin enkä puheluun..!!" :mad::D
 
Joo toi sukulaisten soittelu alkaa tuntuu jossain vaiheessa aika raskaalle!! Miekään en jaksa enää vastata läheskään kaikkien puheluihin. Tietenkin tarkoittavat hyvää, mutta ei vaan jaksa!!
 
Tänään alkanu viikko 36. Närästykset on aamuilta pahentunu, tänäki aamuna närästi niin paljo että tuntu siltä että oksennan. Onneks rennie auttaa. Lonkat, alaselka ja häpyluu ollu varsinki öisin kipenää ja muutenki nukahtaminen tuntuu illalla vaikealta. Oon sitte monesti nukkunu lisää aamupalan jälkeen niin en oo ihan zombi loppupäivää. Vauvaa liikkuu niinku ennenkin mutta ei oo vielä laskeutunu. Tiistaina olis äippäpoli niin pääsee ultrassa näkeen pienen :)
 
Unikko mä oon jo ennakkoon huutanu kaikille että lakkaan sitten reagoimasta niihin maailman turhimpiin jokojokojoko-kyselyihin. Ne ei mun oloani helpota vaikka tiedän, että ihmiset tarkottaa hyvää. SUkulaiset ei rässää, mut jotkut tutut ja kaverit saa kyl ärsytyskynnyksen ylitettyä vaan sanomalla "moi"... :D Oon todennu heille, että kyllä he sitten kuulevat kun jotain uutisia on! Se on must jotenkin ihan aivotonta ku aina sanotaan että "Tiedän että on raskasta ku kaikki kyselee" - no ***** miks sitten kyselet!? :D
 
Juuri näin Lilliputtis, täysin samaa mieltä!! :D ja vaikka jotain tuntemuksia olisikin, en mä niitä muille kerro, koska siitähän vasta kyselyt alkaakin! :eek:
 
Täällä herättiin yöllä taas supistelu jaksoon, sain vielä onneksi unen päästä kiinni. Noh viideltä heräsin uudelleen ja supistukset tuli 15-5min välein mutta omasta mielestä eivät kestäneet taas tarpeeksi pitkään joten lepäillen vaa kotona. Tuota kesti sinne kahdeksaan jonka jälkeen nukahdin muutamaksi tunniksi. Nyt on sitten tullut yksittäisiä mutta tosi napakoita supistuksia välillä.
Rv 37+0 poksahti tänään, että minun puolestani neiti saa vaikka tullakin jos niikseen on. Väsyttäviä nuo supistukset kyllä on, vaikka onkin nukkunut niin kyllä silti on kroppa väsynyt.
 
Om äiti on ruvennu kyselemään suunnilleen joka kerta kun nähdään tai soitellaan että joko on tuntunu että pitäs lähteä sairaalaan yms yms. Ja viime viikolla oltiin 5 minuuttia myöhässä tapaamisesta niin oli jo kuulemma luullu että oli tullu äkkilähtö. :angry1
 
Mä oon noiden tuntemuksienkin kanssa kyllä itte niin plää-fiiliksissä. Mulle sano lääkäri jo 2.10. että vauva painaa hyvin alas ja voi tulla koska vaan. Tässä on nyt kuukausi siis tuntunu vauvan rauhottumista, pikkusen supisteluja (kipeitä ei edelleenkään), levottomia öitä, verenpaine on noussu, on kytätty limatulppia ja kovettumisia. Mut vauva liikuskelee mahassa ja voi ilmeisen hyvin. Kyä se sieltä si tulee mutta nyt otan oikeudekseni olla ja odottaa ihan rauhassa ilman hössötystä nyt. Oma hössötys riittää, muut pitäköön mölyt mahassaan :)
 
Meillä on jo yleinen vitsi, että tää tyyppi ei täältä hevillä ulos tule :D. Siis nyt mennään 39+2 eikä mitään, ei siis yhtään mitään merkkejä ole. Tyyppi punkee edelleen itseään enemmän oikealta tai ylhäältä ulos kuin että kokeilisi sitä oikeaa suuntaa. :grin. Pää nyt onneksi on siellä missä pitääkin, mutta vielä kuulemma ainakin maanantaina ei mitään kiinnittymisiä olisi tapahtunut vaan tyyppi voi rauhassa päätään heilutella.
Että silleen...kun tuo selkä ja piriformis eli suomeksi sanottuna perse ei kiukuttelisi niin tässähän voisi tehdä vaikka mitä vielä...:grin
 
lilliellu melko raastavaa :D Mulla ei ole mitään hajua mun kohdunkaulan tilanteesta, koska lääkäri ei kuulemma siihen ylety. Että en tiedä oliko pehmenny kuukausi sitten, toivottavasti nyt ainakin. Eikä mulle kukaan myöskään puhu mistään kiinnittymisestä, en ees tiedä mitä se tarkottaa :)
 
Huomasin tuossa puoli viiden aikaan, että en ole tänään tuntenut vauvan liikkeitä paljoakaan. Päätin sitten istahtaa sohvalle asentoon, jossa vauva yleensä liikkuu eniten. Ei mitään puoleen tuntiin. Kävin juomassa kokista ja tulin takaisin sohvalle. Oon vartin verran maannu eikä tunnu liikkeitä, ainakaan kunnolla. Jotain tosi vaisuja ehkä, mutta niin hentoja, etten ole ihan varma. Kohta pitäisi lähteä illanistujaisiin, mutta en nyt tiedä miten uskallan, jos liikkeitä ei ala kuulua. :sad001
 
Justiina, voi ei :sad001 alkoiko liikkeet tuntua?

Mua ei rassannut esikoista odottaessa yhtään vaikka sukulaiset koko ajan kyseli "jokojokojoko" ja sehän meni 15 päivää yli. Sanoin vaan että ei ja nautin näistä viimeisistä päivistä ilman vauvaa kun vielä voin :D mulla oli koko ajan hyvä olla ja pystyin nukkumaan jne. Otettiin kyllä joka päivä sillon ilo irti miehen kanssa vielä kahden keskisestä ajasta :) Nyt kun on sektio määrätty 12.11 niin eipä noi paljoa kysele, välillä tyyliin "onko ollut oloja tai tuntemuksia" mutta kun ei niitäkään ole ollut niin siihen se aina tyrehtyy :D kyselkööt mun puolesta kuinka usein haluavat :D
 
Justiina mulle kävi viime lauantaina samoin ja oli ihan pakko lähtee äippäpolille käyrille kun en ois saanu muuten nukuttua. Hyvinhän siellä masussa kaikki oli, Rusina vaan nukkui.

Saitko liikkeet tuntumaan?
 
Miulta ei oo kyselly vointeja muut kuin oma äiti ja sitä en laita pahalla. Mutta kyllä varmastikin ärsyyntyisin, jos kaikki soittelis että joko. Ilmotettaan varmasti, kun vauva on syntyny. Anoppi toivo, että ilmotettas kun lähettään synnyttämmään, mut saa nähä kerkkeekö siinä rytäkässä.
 
N. Puolentoista tunnin päästä tuntui pari potkua, lähdin sitten kylästelemään. Nyt kokeilen uudestaan.
 
Takaisin
Top