Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On taa oottelu vaan tylsaa, jos edes olisin hyvassa kunnossa ja voisin puuhastella.. Nyt ei oikein jaksa mitaan ja pitaa vahtia tota esikoista. Olin niin suunnitellut istuvani ulkona auringossa mehua siemaillen nama viime paivat, mutta tietty taalla vaan sataa kaatamalla [:-][>:] Eilenkaan ei paassyt tytar ulos kun ei aippa jaksanut, eika sadekaan innostanut. Tanaan mulla on kylla vakaa aikomus saada vahan happea meille molemmille..

Taaskin oli hilliton hikoilukohtaus viime yona. Aitini mielesta se ennakoi synnytysta, hanta kun aina hikoiluttaa ennen menkkoja. En ole kylla semmosta aiemmin itsessani huomannut.. [8|] No, kaikkihan mita nyt tapahtuu ennakoi sita synnytysta tavallaan, joten turhaa innostua noista "merkeista"..

Oli kyllä päivän piristys tuo Haniliinin kuva![:D]

Hahah Illi, mulla on sama juttu tuon kellumisen kanssa, koska maha muistuttaa silloin oikeastaan kolmiota ja on kyllä huvittava[:D] voi vitsit, kun onnistuis ottaa siitä jotenkin kuvan!

Mulla varmaan huonolla tuurilla käynnistyy kohta tää synnytys, kun on varmaan sellaiset perheriidat edessä. Oikein pelottaa jo. Sisko soitti just, että on päättänyt sittenkin muuttaa äidin luo ja mennä sinne lukioon (noin 500km matkaa iskälle, jossa ennen asui). Iskä taas ei tuu pärjäämään yksin, kun on saamaton joka asiassa ja nyt ei varmaan enää puhu siskolle. Minä sitten varmaan joudun tähän välikappaleeksi mukavasti, huoh. Oon ollut vähän niinkun "äiti" sekä isälleni, että siskolleni siitä lähtien kun olin 14v ja nyt sitten selvittelen varmaan näitten lapsieni välejä. Tosin iskä suuttuu mullekin kyllä, koska oon siskon puolella. Saahan 16v. päättää minne menee kouluun![:-]

Madie, ei kyllä yhtään kiva tilanne. Mut asia kyllä on niin ku sanoit, että kai nyt 16-vuotias saa jo ite päättää. Koita vaan olla nyt liikaa stressaamatta siitä asiasta ja sano vaikka suoraan, että nyt on vähän muut asiat mielessä[:D] Vaik ei välttis helppoo sanoo, mut nyt kuitenki sun täytyy saada keskityttyä suhun ja vauvaan, eikä näihin aikuisiin lapsiin!

Tsemppiä Madielle! Ei lasten tarvitse olla vanhempiensa huoltajia! (siis elleivät niin kuin ihan oikeasti kykene suoriutumaan arjesta jne. vanhuuden tai sairauden takia eikä silloinkaan ole pakko ruveta omaishoitajaksi) Toivottavasti saat keskittyä omaan vauva-arkeen pian [:)]

Kiitos Eemille ja Maisanille ihanista ja piristävistä sanoista![:)] Jooh se tyyppi on vähän semmoinen, että joka asiassa täytyy olla jotenkin parempi kuin muut, korostaa ja liioitella omia vaatteita/rahoja/kipuja/autoja, siis ihan mitä tahansa! Jälkivuotokin kuulemma hänellä ollut muka niin hurjaa, että oli tarvinnut viisi sairaalan paksua sidettä päällekkäin [:-] Haha, just joo. En ihan sulata tuota juttua, ei kai se niin rajua voi olla? Valaiskoon joku viisaampi minua jos tuollainen vuoto on mahdollista [;)] Noo meitähän on moneen junaan ja osa jää asemallekin.

Haniliinin kuva on kyllä aivan mahtava! [:D]

Madie, helpommin sanottu kuin tehty, mutta voisit tehdä selväksi riitapukareille ettet asiaan puutu. Isäsi kuulostaa niin samanlaiselta kuin omani! Mm. suuttui 10vee pikkuveljelleni eikä suostunut antamaan edelliseltä reissulta unohtuneita tavaroita takaisin koska veli ei halunnut viettää viikkoa asuntoautossa. Nelikymppisetkin äijät näköjään osaa olla lapsellisia. Elikkäpä siis, tsemppiä sinulle, yritä keskittyä omaan ja sitä kautta vauvasi jaksamiseen! Ja siskosi tulevaisuuskin on kyseessä, sitä koskeviin päätöksiin ei saisi muiden itsekkyys vaikuttaa.

Jee, vielä ehdin kokemaan närästyksen ja pahoinvoinnin näin loppuraskaudesta.. Luulin jo etten kurkun polttelua saisi ollenkaan riesakseni, kun ei sitä ole tähänkään asti ihmeemmin ollut. Yökötyksenkin piti jäädä jo taakse, tuli sitten sekin takaisin [:'(] Hoen vaan itsekseni "alle kaks viikkoo, alle kaks viikkoo" ja yritän pidätellä yrjöä. Kiva.

Kiitos tuesta[:)] täytyy tosiaan yrittää tehdä selväksi, että mulla on nyt omiakin juttuja, joihin täytyy keskittyä enkä jaksa alkaa katselemaan toisten riitelyä. Voisivat vihdoinkin selvittää asioita niin kun aikuiset. Ja luulis, että isäkin ymmärtää, että kyseessä on siskon tulevaisuus eikä vaan pyöris oman napansa ympärillä. Sen verran mun täytyy puuttua, että lupasin mennä siskon kanssa hakemaan sitten sen tavaroita jos välit on kauhean tulehtuneet kun ei se reppana yksin uskalla. Voi kun vois täysin jättää huomiotta tällaiset, mutta tottakai niitä päässään pyörittelee[&o]

Ja nythän mun pitäis olla aivan onnen kukkuloilla eli jos joku yrittää mun onneani vähentää niin saa kyllä kuulla kunniansa[;)]

Voisikohan joku viisaampi kertoa mulle että kun nyt viimein sain päätöksen kelasta noista äitiys- ja vanhempainrahoista, niin lähteekö niistä muuta veroa kuin 20 prosenttia?
Mulla on siis normaalisti 18 ollu mun veroprosentti ja 20 prosenttiahan noista ilmeisesti otetaan.
Eli jos tuossa päätöksessä on esim 1600 euroa summana, niin maksetaanko mulle 1280 euroa, vai vähennetäänkö siintä vielä muutakin?

Mun tietääkseni se 20% on normi määrä mitä menee veroa. Mut jos käyt verotoimistossa ottamassa itelles verokortin joka koskee pelkästään sosiaalietuutta niin silloin saat veroprosentin pienemmäksi. Mut tosta mäkään en ole varma et meneekö siitä perinteiset muut kulut myös. Mä ajattelin kävellä verotoimistoon ku päätöksen saan. Meillä kuitenkin tuo taloprojekti menossa ja korot nousee koko ajan sitä mukaa ku lainaa nostetaan lisää ja mä maksan koko ajan myös oman kerrostalokämpän lyhennyksiä. Meinaan et alkaa kulut olla sen mukaset.

Mäkin tässä jo innolla odottelisin et saisin kelasta jotain tietoa. Meidän töistä palkan laskija lupas laittaa viimesen 6kk:n tiedot sinne heinäkuussa. Pitääpi mmuuten käydä omilla tunnuksilla sivuilla, jotta näkee onko niitä edes lähetetty. Nii joo mut voihan se olla et lähettää vasta vika päivä ku se on mun palkapäivä. Ärsyttävää odottelua.

No kyllä mulle sanottiin, että verokortin mukaan otetaan se vero, joka taitaa nyt olla 19%, kun laskin noiden kelan päivärahojen mukaan vuoden tulot. Mä pyysin sen siis verotoimistosta, enkä ole sitä Kelalle lähettänyt tms. - ei kuulemma tarvinnut.

Mutta vähennetäänkö summasti mitään muuta kuin tuo veroprosentti?
Normaalipalkasta kun lähtee kaikki tellit, lellit ja mahdollinen kirkollisvero yms.

Mä sain saman käsityksen kuin Miu kun hommasin uuden verokortin noille etuuksille. Soitin verohallintoon ja laskettiin puheimessa sen tädin kanssa mun loppuvuoden etuudet, niistä menee vaan 11% veroa [:)] Kelalle mun ei ite tarvinnu lähettää mitään, ne tiedot menee verohallinnolta suoraa kelalle.

Niin tätä tarkoitinkin, mitä Pitu kirjoitti eli Kelalle ei tarvinnut mitään lähettää. Ensimmäinen maksupäivä mulla onkin ensi viikolla, joten sithän sen kait näkee.

Mikäs Pitu muuten olotila on?

Suppailut ei ole vieläkään loppunu! Mut ei ne ole vielä ihan sellasiakaan. Tai sit ehkä ovatkin. Tässä koko aamun siinä n. 10 minuuttia. Klo 8,51 oli pakko alkaa laittaa kellon aikoja jo ylös. Sen jälkeen 1 10min sit 3 peräkkäin tasan 9min välein. No sit yht äkkiä kuitenkin taas 13 min ja vain sellanen kevyt ja nyt taas 12 min ihan hyvän tuntune. kestävät vielä vasta siinä puol minuutia. Jotkut pidenpään. Kipu vielä oikein hyvin siedettävissä mut joukossa kyllä sellasia et apua mihin olen taas pääni pistäny!!??!?

Mä jo aloin kuvitteleen et tää tosiaan säännöllistyy mut katotaan nyt. Eilen ne oli viel ennemminki siinä puolen tunnin välein sen neuvolan rassaamisen jälkeen. Yöllä olen kyllä nukkunu ihan hyvin. Vaikka on se supistellut välillä yölläkin ja aina hereillä ollessa. mut ekaa kertaa tuntuu et täs vois oikeesti olla lopun enteitä.

Ku nää ei nyt loppuis ja säännöllistyis.

Oliko se nyt muuten niin et synnytys lasketaan alkaneeksi ku ovat sen 10min tai sen alle välein ja säännöllisiä? Kyl mä olen pöhkö. Mut nyt mä en enää vaan muista tuota miten se meni? Vai onko se vaan niin et sit ku tulee säännöllisesti ei mitään aika rajoitusta. Tietty ei ny mitään puolta tuntia välis.

Tukala ja turvonnut, siinä aika lyhyesti sanottuna tän hetkinen olotila Illi [:D] Ens tiistaina tosiaan ä-polille ultraan kun eivät tienneet lääkärineuvolassa, että miten päin tuo ipana tuolla pyörii.. Jos on tuolla käynnillä "väärinpäin" niin yrittävät samalla kertaa ehkä kääntää (jos annan luvan ja jos se muuten on mahdollista) tai sitten keskustellaan muista vaihtoehdoista. Tällä hetkellä ainakin omien tuntojeni mukaan kellii tuolla poikittain. Mites Illi, onko kova jännitys huomisesta jo? [:)]

Mahtavaa Eemi! Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että lasketaan käynnistyneeksi kun ovat parin tunnin ajan tulleet säännöllisesti n. 10min välein ja että ovat voimistuneet koko ajan. Tietysti voi uudelleensynnyttäjällä olla vähemmänkin tuo aika.. Hui, mulla on peukut pystyssä että pääset tositoimiin [:D]

Mä koko ajan pelkään et seuraavaa ei tulekkaan. Ärsyttävä odottelua. Eikä uskalla lähteä kauppaankaan autolla. Saati mihinkään muuallekkaan.

Nyt pari vikaa vähä kevyemmän olosia. Ei ole tarttenu "puhaltaa".

Kiitos Pitu valaistuksesta. Vasta vähä reilu tunti mennyt eikä näitä voi ihan säännöllisiksi laskea, vielä.

no ny sai oikein puhaltaakkin....[:)]. Mut en ole viel vakuuttunu näiden tehosta.

Edit: just miu, kiitokset. En ole viel edes ukolle soittanu. aamulla vaan varmistin et on täs Kaupunki alueella töissä eikä maakunnassa.

Miu. se vaan menee silleen mun kohalla et ku oikein kovaa sattuu nii sitä vähä niinku haukkoo henkeä[;)]. En mä ny silleen ku elokuvissa[:D][:D][:D]. Nehän vetää oikein vimosen päälle[;)]. Mut niinku viimeksi niin koin ilokaasun vetämisen maskista hyvänä hengityksenä. Ku sitä pitää silleen aktiivisesti imeä et sitä tulee. Lopuksi tosin vaihdettiin pelkälle ilmalle ku ei enää ilokaasu auttanu. Mut en halunnu lopettaa sitä hengittelyä sen maskin kautta.

Ny ollu 10 min 4 kertaa mut joka toinen sellanen hyvin kevyt. Ja yks 2min eka ihan kevyt laski jasit vähän voimakkaampi perään.

Heh. en mä ny ihan jatkuvasti jatka tätä päivitystä. Ajattelin kuhan saan luettua nää jutut nii mennä tyhjään tiskarin ja siivoon keittiön ja koittaa vaikka vähä tehä noita koti hommia muitakin. Jos pystyy. Et ei jää sotkua lähtiessä, jos se lähtö nyt tulee.

Voikun se nyt tulis. [:D][:D]

Voi Eemi, kunpa nyt pääsisit sitten tänään tositoimiin[:D][:D]
Mä haluun perässä,mistäs mulle taiottais ne supparit?
Eilen tuli muutamat hyvin painostavat..jee?

Mulla oli kolmosta synnyttää menossa aivan mitä sattuu ne supparit, 7 min, 5,min 20min, 40 min kaikkee tältä väliltä kunnes
VEDET meni ja sit ne tulikin jo 5 min alle, välein...[:D]

Eli mistä heeeevatista mä taas tiiän jos ei vedet mee ja on epäsäännölliset supistukset?[:-]

Räyh... joulukuun 1 päivää oottaessa..josko tää sillon sit ois valmis?

Ginessa, voin luvata, että kyllä, kyllä se on ohi joulukuuhun menneessä[:D][:D][:D]

Ite jotenkin "kadehdin" teitä uudelleensynnyttäjiä. Teillä jotenki paljon realistisempaa tuo synnyttäminen jo ennen la:ta. Ensisynnyttäjien kohdalla fakta on vaan se, et suurimmalla osalla menee yli. Vaikka ite jo toivon, että vois tulla tässä vaikka viikon päästä (huomenna rv38 täyteen), mutta jotenkin tiedostan kuitenkin juuri tuon inhottavan tosiseikan, että luultavasti yli menee. Tosin mulla ei mitään valittamista oo olotilassa, joten ehkä annan kunnian teille turvonneille ja muille kärsiville saada helpotusta elämään synnytyksen kautta!!!
Oma mieleni siis vain on niin malttamaton [:D]

Takaisin