Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppia Eemille! Josko nyt tulis lahto?? Jannaa..

Yolla nain unta, etta kaikki, paitsi mina talta palstalta synnytti ja ma kirjottelin hulluna tonne onnitteluketjuun ja olin teille muille tosi kateellinen..

No niin Eemi, sinne synnärille kohta [:D]. Voidaan päätellä, että siellä siis olet, jos vähään aikaan ei mitään kuulu...

Mullakin on ollut vähän supistuksen poikasia, mutta en ole niitä ottanut kovin vakavasti vielä. Äsken tein makaroonilaatikkoa pakkaseen valmiiksi, niin siinä tuntui, että kunto loppuu, kun hengästytti ja supisteli samaan aikaan. Mä en aina myös tiedä, onko kyse supistuksesta vai tuon vauvelin punkeemisesta... oonks vähän hölmö [:-]

Pitu: on kyllä tosi kova jännitys ja odotuskin. Mä kun olen koko ajan pelännyt sitäkin, että jos synnytys meneekin lopulta leikkaukseen, kun vauva ei suostu tulemaan, mutta kun olen asiaa riittävästi puntaroinut, niin ajattelin, että tuskin sekään niin pahalta tuntuu, jos siihen mennään. Eiköhän siinä tilanteessa ole tärkeintä, että vauva tulee terveenä ulos, ja silloin on ihan sama, millä menetelmällä... Toivotaan Pitu, että se kääntyis helpolla raivotarjontaan [:)]

Mä olen vähän kateellinen kaikille joita supistelee, itsellä ei ole ollut vielä ainokaistakaan supistusta, ei kipeetä eikä kivutonta. [&:]

Pari yötä olen tosin nukkunut muuten vaan huonosti, kun lonkat ja haarat sattuu ja särkee ihan tajuttomasti. Eikä auta tyhmä panadol mitään tuohon.

Oli muuten aamuyöllä fiksu olo kun lähdin pissalle ja siinä sitten pimeällä mökkiterassilla koitin sohia kenkiä jalkaani, ihmettelin vaan kun koko ajan tuli liian pienet kengät vastaan. Takaisin tullessani huomasin sitten vetäneeni tyytyväisenä miehen crocksit jalkaan, ja tajusin että ne liian pienet kengät oli niitä ihan mun omia.. Aikasemmin turvotusta ei ole ollut paljon ja on mennyt yöllä ohi. Nyt oli samat limput vielä aamullakin. [;)]

Ihme miten erilaisia päivät on, eilen mä olin tosi reipas, lenkitin koirat kunnolla ja kannoin kaivolta tiskivedet ja touhusin kaikenlaista. Tänään taas on jotenkin kokonaisvaltaisesti huono olo. Ei jaksa tehdä yhtään mitään.

Mua vaivaa vaan hyttysen pistot! Satun olemaan jotain pirun gurmeeverellistä sorttia, joka houkuttelee kaikki inisijät iholle herkuttelemaan. Ehkä vähän turvottaa, mutta eipä tuo haittaa menoa. En ole muuttunut lihavaksi palleroksi enkä ole kärsimätön tässäkään vaiheessa. Vauva tulee sitten, kun sen aika koittaa. Olen asennoitunut siihen, että se venyttää "hotellilomaansa" parilla viikolla tai sitten valitsee sen kaikkein surkeimman ja epäsoipivimman ajankohdan putkahtaa maailmaan.

En nyt tarkota, että jotenkin nautin erityisesti tästä olotilasta, mutta hyväksyn tän tällasena vaiheena, kun kerran mitään ei oo tehtävissä. Sitäpaitsi, olen upeassa kunnossa ulkoisesti ja ajattelin jatkaa samaa rataa synnytyksen jälkeenkin.

Viimenen päivitys. Ei olla viel lähdössä mut kyllä me tänää mennään[:D]. Vielä hymyilyttää mut nyt ollu neljä sellasta supparia et hymy hyytyy. Oikeesti kui mä kestän tän taasen?? Huhhuh, myt kyllä väh pelottaa. Mies on tulossa kotiin ja mummu hakeman poikaa.

Supparit ei ole vieläkään ihan säännöllisiä mut ne pari ekaa oikein kunnolla kivuliasta irrotti limatulpan nyt sitä on tullu sit oikein kunnolla mönjää pnäiden suppareiden aikana. Epäilin jo lapsivettäkin mut kaippa se on vaan tuota limaa. Soitin synnärillekkin ja heill ihan rauhallinen tilanne. Se epäili kans lima tulppaa. ku kerroin pienestä lorahduksesta ja sen soiton jälkeen supistuksen jälkeen rupes tuleen sit oikein paksua limaa ja sitä vetistä taasen. Et ei se ehkä ole vettä ollenkaan.

Vois kyllä vedetkin mennä niin tulis vauhtia tähän hommaan.

Mut nyt mä poistun ja toivottavasti ku seuraavaksi kirjoittelen nautiskelen nyytistä sylissäni[:D]

Eemi, annahan kuulua itsestäsi pian ja onnea koitokseen, KYLLÄ sä sen kestät [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Jänskättää sun puolesta ...... [;)][:D][:)]

Voi Eemi!! Tsemppiä ja voimia koitokseen!!!

Täällä vielä kaks viikkoa laskettuun, alkaa kärsivällisyys loppua kohta...[X(] Mutta oon varautunut siihen, että vielä kuukaudenkin päästä ollaan yhtenä kappaleena. Toivottavasti ei kuitenkaan! Vauvan mahdollinen iso kokokin jo huolettaa...

Mites muuten te muut. pelkäättekö, että vedet menee jossain yleisellä paikalla??[:o] Kun mua on toi nyt ruvennut jänskättämään niin paljon, ettei oikein tee mieli lähteä ostoksille tms. Ois se vaan aika nolooa ja kamalaa, jos vedet lorahtais jossain kassajonossa tms![:-] Joo, onhan se ihan luonnollinen asia, mutta noloa ois silti!! Tänään pistin varmuuden vuoksi ison yösiteen käsilaukkuun, jos vaikka jotain rupee lorisemaan jossain ja ehtis jonnekkin vessaan/sovituskoppiin laittamaan sen housuihin![:D] Kaikkea sitä pitää miettiäkkin!

gazelle, mä en oo tajunnu pelätä tota vesien menoa yleisellä paikalla vasta nyt kun sanoit!!!
Mä oon vaan laittanu aina tota "pissalakanaa" alle, jos oon menny nukkuun sohvalle. Ettei sit siihen lorahda ja jätä jälkee. En kyl päiväl oo sitä pitäny, ku oon telkkaa kattellu, voihan ne tosiaan mennä päivälläkin[:D]
Mä vaan hikoon ja valkovuodan pirusti haarovälistä. Välillä tuntuu, et päällihousuissakin on märkää... Mistä sen tietää onks se limatulppaa vai valkovuotoo???

hehei hienoa, että Eemi pääsee matkaan! Onnea kovasti ja toivotaan, että on helppo ja nopea synnytys[;)]

Mä kanssa tänään ajattelin kaupassa, että kiva jos menis tosiaan vedet siellä[:D] Ei mua se ajatus kyllä ahdista, se olis varmaan lähinnä huvittavaa. Paitsi hieman noloa tietty lähteä sieltä kaupasta housut märkänä kun kaikki tietty luulis, että kuset tullu housuun... Täytyy varmaan alkaa myös varoa tuota sohvalla makoilua, ei ollut käynyt edes mielessä!

Kävin eilen "vuorikiipeilemässä" eli käveltiin metsäpolkuja yhdelle vuorelle ja sitten alas. Joo ei ollut ehkä kovin sopiva maasto raskaana olevalle. Anoppi tais olla ihan paniikissa, että synnytän sinne. Pariin otteeseen meinasin liukastua, mutta ehjänä selvisin. Enpä taida kyllä toisten enää sinne lenkkeilemään lähteä ennen kun vauva on pihalla. Hauskoja sellaiset melkein pystysuorat nousut[:D]

...mikä siinä on, että kaikilla tuntuu olevan hätä saada se lapsi ulos vatsasta? Jos sanotaan, että 40 viikkoa siihen kehitykseen menee ja mahdollisesti se 2 viikkoa ylikin, ni eikö sitä ole jo alussa voinu asennoitua siihen "tukalaan oloon, turvotukseen, kärsimykseen ja vaivoihin" oikein?

Vähän kärsivällisyyttä naiset! Ei sitä lastakaan kasvateta ilman pitkää pinnaa.

Asennoitukaa asioihin negatiivisten ja mahdottomien yhtälöiden kautta ja ehkä sitten teille valkenee, että eihän tää olekaan niin karmeeta hommaa. Lapsivedet menee sitten kun menee. Ajattele, että se voi mennä vaikka vessassa pissalla, joten et sitten tiiä, menikö ne sinne pönttöön vai ei. Tai bussissa istuessa, kun kaikki kattoo sun märkiä housuja. Tai jos tuleekin verta ja kiirelähtö? Voi voi, mitään et voi tehdä asialle etukäteen, vaan asennoitua silleen, että "no, sitten niin ja näillä mennään!". Ihan normaalia elämää kannattaa elää. Maalaisjärkeä kaikille ensisynnyttäjille. Ei teidän oireet oo kummia tai ennenkuulumattomia. Miettikää nyt vähän. Onhan maailmaan syntyny miljardeja lapsia, joka tarkoittaa, että on olemassa ainakin pari naista, jotka on kokenu samaa kun sä. REHELLISESTI.[:@]

Eemi, onnea matkaan!!

YummyMummy, mulla ei kanssa ollut viimeksi kiire minnekaan synnyttamaan. Olin oikeen pettynyt, kun synnytys lahti kayntiin. [&:]Talla kerralla haluisin vauvan ulos lahinna siita syysta, etta elokuun lopussa on muutto ja ois mukava vahan sita ennen palautua.. Taloudellisesti oliskin parasta synnyttaa laskettuna aikana, koska taalla on pakko pitaa kolme viikkoa aitiyslomaa ennen synnytysta. Jos synnytat ennen kun kolme viikkoa on pidetty, niin lomasta vahennetaan.. Typera systeemi..[:@] Mutta kuten jo totesit, eihan taa taalta tuu ennenkuin itse haluaa.[;)]

Toisaalta oon niin ventti koko ajan, enka usko ihmeparantumisiin ennen vauvan tuloa, etta oishan se kiva, etta vauveli tulisi ja saisin alkaa parannella tata kroppaa[8D]

Eemille täältäkin paljon onnea matkaan!

YummyMummy: kyllähän tässä alusta asti onkin asennoiduttu siihen, että aikaa menee, ja lapsi tulee kun on tullakseen. On kuitenkin mahtavaa, kun on tällainen foorumi, jossa voi omia tuntojaan tilittää ihan kaikesta, kun miestäkään ei viitsi koko ajan asialla kiusata. Ja kyllä mä olen sitä mieltä, että tässä vaiheessa jo saakin kärsivällisyys olla jo vähän tiukalla, kun yhdeksän kuukautta tässä ollaan menty ja annettu vauvan kasvaa. Nyt kuitenkin on jo niin halu saada se nyytti kainaloon, ettei enää jaksais. Tukala olo tuntuu myös pahenevan päivä päivältä, mutta kukaan ei varmaan tosissaan vaihtais näitä kärsimyksiäkään pois, kun tietää tulevasta palkinnosta [:D]

Samalla linjalla illin kanssa, mun mielestä paria viikkoa aiemmin on jo sentäs sopivaa valittaa
jos niinkseen on.Kyllähän se sieltä sit tulee kun tulee...
Eri asia vinku viikolla 34 kuin 38..

Jes Illi, ajattelin just ihan samoin! Ja mun mielestä jokainen viimesillään oleva saa täällä valittaa niin paljon kun sielu sietää, koska eikös tää oo vähän siihen tarkoitettu tää foorumi? Vertaistukeen nimittäin[:D] Ja on ne miljardit naiset ennenkin valittanut niin miks meidän pitäis olla hiljaa ja kärsivällisesti odottaa 42 viikkoa... Neuvolatätikin just sanoi, että on hyvin normaalia, että jo näilläkin viikoilla alkaa kärsivällisyys olla koetuksella[:)]

Tuskallista olis/on joutua odottamaan sitä omaa rakasta nyyttiä vielä melkein 7 viikkoa! Sitten varmasti ainakin valitan täällä ja rutkasti joka päivä[:D]

YummyMummy, kyllä kaikki varmasti tietää ettei mikään meidän kokemuksista ole mitään uutta, mutta varsinkin ensisynnyttäjälle tämä on kuitenkin elämän suurin muutos, ja sen lähestyessä ei mikään kumma jos ei muuta päähän mahdu ja tulee oltua hieman ylihysteerinen kaiken kanssa[:)]  Varsinkin kun meille niin mukavasti on järkätty tätä vapaata äitiysloman muodossa joten aikaakin kaiken miettimiseen on, välillä liikaakin.. Ja rahaakin vielä annetaan, niin ei tarvitse siitäkään murehtia, eli tilaa päässä on!

Kenenkään ei ole pakko intoilla ja stressata tai jakaa tuntojaan muille, mutta jos niin haluaa/tekee niin on mukavaa että tämmöinen paikka on missä sen voi muitten kanssa jakaa, eiks joo?

Ja siitä vauvan maailmaan tulosta, se tulee kun on aika ja siten miten tulee, mutta kai sitä saa jännittää ja pähkäillä etukäteen jos siltä tuntuu, ei ole keneltäkään pois. Eikä tarkoita ettei voisi "normaalia" elämää elää silti...

Takaisin