Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ginessalle hyvaa synttaria!

Mua ei helle vaivaa, kun ei sita oo.. Tanaan ulkona noin 15 astetta ja tuulee. No, ainakaan ei helle turvota [8|]

Kohta tulee lounasvieras. Jee! [:D] Sit nukkumaan ja rapsimaan maalia seinasta uuden maalikerroksen tielta.[&:]

Mua kanssa huolettaa toi esikoisen majoitus synnytyksen ajaksi, kun ei ole sukulaisia taalla ja kaikki tutut kohta lomilla kuka missakin.. No, ehka joku naapuri..

Käytiin tänään minimiljoona rockissa kattomassa hevisaurusta[:D]. Oltii vähä myöhässä paikalla ja ne soitti enää vain muutaman biisin. Mut lapset onneksi olivat ihan tyytyväisiä ja siinä vieressä oli lapsille ilmainen tivoli mis oli jopa ihan mukavia laitteita muutama heille pyörittäviksi. Ajo matkaa oli 1,5 tuntia suuntaansa. Autossa onneksi ilmastointi et se oli matkan aikana raikkainta ilmastoa[;)].

Ihmeen hyvin jaksoin siellä. Ei supistellut pahemmin koko matkalla, eikä siellä seistessä ja kävellessä. Tosi tyytyväinen siihen et meni noin hyvin. Nyt on vaan ihan veto pois ku on päässy kotiin. Nukuinki jo tunnin verran mut ei auta. Parasta vetäytyä lepäämään.

Huomenta. Eilen tuntui ensikertaa siltä, että jaaha lähdetäänkö tästä synnyttämään. Oltiin eilen kavereiden luona Tampereella ja katsomassa kesäteatteria, kun alkoi järkyttävät kivut tuolla alavatsassa. En tiedä, olivatko ne supistuksia vai mitä, mutta en pystynyt enää istumaan siellä täpötäydessä katsomassa. Onneksi ihana työntekijä siellä toi mulle vettä ja kylmiä kääreitä, kun menin sinne ihan taakse istumaan miekkosen kanssa. Kun kivut eivät sitten loppunee, soitin Jorviin, että mitä mitä.... kehottivat seuraamaan tilannetta ja ottamaan särkylääkettä ja tulemaan sitten, jos ei lopu. No onneksi kivut loppuivat, ja nyt ihan hyvä olo, eli ei se bebe vielä halunnut tulla ulos [:)]

Kyllä on kuulkaa kuuma... ja kuumuus vaan lisääntyy. Mä en oikein enää haluais, kun on niin tuskaista [:'(]

Huh hellettä!!!
Nyt rupee tuntumaan tää lämpö pikkuhiljaa aika kurjalta (jos se ei viel tähän mennessä tarpeeks tuntunu). Miehen sisko tosin hoksas tossa eilen, et heillähän on muuten varastossa yks ylimääränen ilmastointilaite, että sen voi sieltä hakea jos haluaa. Kyllä halutaan!!! Tosin huomenna taitaa vasta olla sellanen hetki, et sopii hakea.

Käytiin tossa siivoamassa varastoa ja yllättäen sinne tulikin tilaa, kun heitettiin kaikkee turhaa roinaa pois. Kaikkee sitä ihminen säilöö vuosien varrella. Mut ku en mä raaski heittää pois hei joitain 10-vuotiaana jollain leiril tehtyä leirimaskottia tms. [:D]

Nyt vähän lepäileen ja alkuillasta johonki syömään oikein kunnolla, kun vietetään oikein paperihääpäivää <3 <3 <3
Just naureskeltiin, et vuosi sitte oltiin ihan jännäkakat housuis ennen vihkimisttä, niin kylä sitä saa tässä olla jännäkakat housuis seuraavan kk, ku odottaa vauvelia[:D][:D][:D]

Mukavaa sunnuntaita mammat!!!

Kaunista Paperihääpäivää Sartza

Me oltiin eilen kattomas autojen kiihdytyskisoja lentokentällä täälä Vaasas[:)] Oli kyllä täydellinen keli kisoille. Lämmintä,aurinko pienen pilviverhon takana ja mukava tuulenvire kävi. Mies sai sitten poltettua naamansa,laittoi kyllä muualle aurinkorasvaa mutta ei naamaansa.Onneksi ei enää tänään näyttäny ravulta.
Piipiäinen riehui mahassa alkuksi kun oli kova meteli.V8:t ja isommat vehkeet ärjyi ihan siinä muutaman metrin päässä.Tunsin ekan kerran oikein kunnolla käteeni toisen kantapään, kun se monotti mua kylkeen[:D] Mutta sitten se pian tais nukahtaa, kun möyrintä lakkas.Välillä tuli pieni muksahdus johonki päin. Hyvin jaksoin kans seisoskella kolmisen tuntia,vaikka retkituoli oli kyllä mukana autossa. Käytiin mäkkäris syömäs kotimatkalla ja kaupas ja kyllä oli mäkkäris suolaasta ruokaa[:'(] Ehkä kerran vuodessa käydään sielä syömäs.
Kotona sitten sippasin sohvalle, kun miekkonen lähti naapurien avuksi heinäpellolle.Kotio tultuun olin ihan sekaisin, sanoin vaan ett jaa joko ne oli tehny ne kun tulit näin pian takaisin. Aikaa oli kuiteski menny 1,5 tuntia, ja mä olin samoilla sijoillani[:D]
Illalla käytiin kattomassa kavereiden viikon vanhaa poikalasta.Voi kun toinen on pieni ja kevyt.Piipiäinen alkas hikkailemaan heti kun otin pikkupojan syliini.

Viime yön tuli nukuttua kyllä niin hyvin pitkästä aikaa. Nukkumaan mennessä,ei närästänyt mikä on jo luksusta.Toki selkää vähän särki, mutta ei häiritsevästi.Jos taasen ottaisin sellaisen asennon ettei selkää särkis, puutuu toi vas.jalan ulkoreuna ja se tuntuu ikävämmältä kuin tuo pieni jomotus selässä. Kerran piti nousta vessaan. Sekin on vakiintunut joko puoli kolme tai kolme. Varmaan piipiäinenkin herää samoihin aikoihin syömään.

Nyt oon saanut piipiäisen nukkumapaikan valmiiksi. Paitsi no miekkosen pitäisi tulla laittaan tuo uudinverhon tanko kiinni, kun mun aivonystyrät ei oikein hokaa kuinka se oikein saadaan kiinni niin että pysyy kans.Sain sen kyllä jotenki viritettyä,mutta eihän se pysyny. Siinä on taas joku insinööri suunnitellu tuonki[8D]

Kuinka moni muuten aikoo aluksi nukuttaa pienoikaista äitiyspakkauksessa? En aluksi meinannu, mutta kun sain kaverilta kaikki pehmusteet sun muut sydeemit lainaksi, niin laitan sen nyt sitten ensi nukkumaan "laatikossa" tonne pinnikseen.Toki pinniksessäkin on kaikki valmiina, että saa vaan nostaa laatikon pois.

Pian pitäisi lähteä merelle ajelemaan kaverin paatilla. Ihana keli siihen touhuun.
Hyviä Vointeja kaikille!!

Onnea Sartzalle hääpäivän johdosta!

Ääää minäkin haluan johonkin autojuttuun niinkuin Hanibööki! Kesäperinteenä on ollut Pieksämäen Big Wheels ja cruisingit, mutta tänä kesänä en uskalla lähteä niin kauas ähisemään tämän masun kanssa.
Myös meidän muksu möyrii mahassa oikein urakalla kun vähän viritetty kasikone jyrisee lähellä. Kiva ajaa tuolla jenkkilotjalla kun säikyn kovempia muljauksia [:-] Hiljaisemmilla vehkeillä ajellessa muksukin on rauhallisempi.

Aika hurjalta kuulostaa tuo illin kertomus, varsinkin kun ajattelee, että monen elokuisen vauvat alkavat olla jo täysiaikaisia, huijh [8D] Mielenkiinnolla odotan kuka "poksahtaa" ensin [;)]

Muoks. lihavoin vahingossa koko tekstin, hyvä minä [:D]

Huh hellettä tosiaan[:D]. Tuskaisen kuuma on. Ei huvita mennä oleileen aurinkoon ollenkaan. Olenkin tän päivän ollu tähän asti ihan kotona. Siivoillakkin pitäis ku villakoirat on ystävänämme mut ei jaksa ku on nii kuuma. Sormia ja varpaita vaan kihelmöi. Ja uskomattoman väsynyt olo koko ajan. vähän aikaa jaksaa mut väsyminen tulee tosi nopeesti. Et ei ollenkaan oudon kuulosta Hanibööki tuo sun eilinen kokemus.

Mulla ku ei Hanibööki ole sitä pakkausta nii ihan pinnasänkyyn aion vauvelin heti laittaa. Onhan se kauhean iso ja musta ainakin viimeksi tuntui se laatikko alkuun hyvältä. Nyt ajattelin asettaa yhen tyynyn toiseen päähän sänkyä vähän pienentämään tilaa. Ja joo olen itekki laittanu sängyn valmiiksi jo kaks viikoa sitten[:D]. viimeksi kotiin tullessani jouduin sitä laittamaan ku silloisesta ukosta ei tietenkään ollu mitään apua. Ja muistan kui melkein itkua väänsin ku olin niin poikki ja tuntui et millään en jaksa niitä lakanoita paikoilleen väsätä niin et ne olis ihanan pienen pojan arvosesti. Mut pakko oli laittaa. Nyt olen varmistanu et näin ei käy. Ja nyt varmasti nykyinen mieskin olisi ne laittanut jos ne olisivat puuttuneet.

37 viikkoa täynnä, uskomatonta!!! Tulin lukeneeksi tänään vaun sivuilta valmistautumisesta synnytykseen, avautumisvaiheista yms. Ny jänskättää vielä enemmän. Huomisesta lähtien voi sanoo jo et reilu kaks viikkkoa jäljellä laskettuun[&:][:D]. Toisaalta ihanaa toisaalta pelottavaa ja viikon päästä ollaankin jo siinä vaiheessa et vauvan on aivan normaalia syntyä ja katsotaan täysiaikaiseksi!!!! Siis viikon päästä!!! Ei vissiin pitäs miettiä. Mä olenkin täs vähä suunnitellu toimintaa ens viikolle nii en ehtis täs kotona kökötellä miettimäs ajan kulua.

Hyvää hääpäivää sartza!!! Varaston siivoaminen on aina hyväksi. Sieltä löytää aina mitä kummalisinta tavara ja ihmettelee et mikshän mä tänkin olen säästäny?[;)]

Mä voisin maisan onnitella sua noista viileistä keleistä. Täällä kun on luvattu ens viikolle yli 30 astetta nii ei enää naurata. Aatelkaa jos synnyttämään pitää lähteä ja on yli astetta!! Ja sit sairaalaskaan noi ilmastoinnit ei aina toimi järin hyvin. Ei meillä töissä ainakaan toiminu viime kesänä. Sit ponnistusvaihe ottaa ja kestääki tunnin[&:]. Olis paras huolehtia hyvästä nesteytyksestä koko ajan et on varautunu[:D].

Ihanaa loma alkua Josefiina. Sitä olet varmasti jo odottanutkin[:D]

Kävin tuossa vilkaisemassa meidän elokuisten listaa erikseen mis näkyy noi LA:t. Ja laskin et ensimmäisen viikon sisään mahtuu jopa 34 LA:ta. Laskin siis 8.8 asti olevat niin on kokonainen elokuun eka viikko mukana. Meitä niin monta tuossa yhessä rytäkässä et ihan varmasti alkaa kohta porukka jakaantumaan. Luulis et ens tai ihan viimestään seuravalla viikolla tulee ensimmäiset. Ei uskois et tuosta 34 odottajasta kukaan ei sais vauveliaan vähäänkään aiemmin. On tää vaan niin jänää aikaa!

Tästähän tulikin oikein hehkutus teksti kokonaisudessaan[:D][:D][:D][:D]. Mut omat fiilikset on jotenkin tänään sellaiset.

Uhhuh, on nii hiki koko ajan että HUH[8D]

Laitettiin eilen uima allas , sellanen 2,4 m tonne meiän terassille, siellä hetken tänäänkin lilluin.[;)]
Ihanaa juu [:)]

Helle väsyttää ihan koko ajan, päikkärit ottanu vissiin kahdesti tänään...[:-]

Kiva kun Eemi laskit monellako on La elokuun ekalla viikolla, huhhuh [:D]
Mut joo, mä luulen että tää haluu olla masussa vaan köllöttelemässä eikä tulla vielä sylkkyyn ollenkaan [;)]
Sen kovemmin mitä ootan ja toivon nii se ei tuu[;)]

Huomenna päivitän masukuvaa.
Nyt en jaksa sepostaa enempään, kaikille ihanaa sunnuntai iltaa [;)][:D]

ootko miu harkinnu tekorastaita, mulla oli sellaset, kiinnitettiin liimalla. tuli paljon halvemmaks kuin oikeet rastat, ja kun ei ollut alunperinkään sitä tukkaa tarpeeks josta olis niitä oikeita rastoja vääntänyt! tosin onhan aidot rastat paaaaljon hienommat....

Sain muuten tänään aikasiks itelleni taas pahemmanlaatusen paniikkikohtauksen, pitää nyt loppu ilta kuulostella että ipanalla on kaikki hyvin tuolla mahassa. Voiko se vaikuttaa lapseen? tietääkö anyone? Ukko ihan kauhuissaan yritti autella kun vapisin ja haukoin henkee ja pulssi hakkas tuhattajasataa. Mut ihanan huolehtivainen oli, nyt en saakaan mitään tehdä loppuiltana. [&:]

Mulla kuukausi laskettuun aikaan, liian pitka aika [&o][:)] Sais tulla pikkusen aikaisemmin kylla, niinkuin minakin kuulemma (muutaman paivan) [:)]

Mulla on ollut tanaan niin hirvee turvotus jaloissa, etta ihan sattuu, ja ihme tarahdys tuntuu kun astuu. Kadetkin on ihan kipeat [&o] Valivalivali.
Mulla on myos noita valkoisia pisteita, mutta niita mulla on normaalistikki ja ei ne oo mitaan, sanoin niista laakarillekin joskus ajat sitte, niin se vaan nauroi ja naytti omaa kattaan ja sanoi, niin on mullakin! [:D]

Loppuhan tassa tosiaan lahestyy, pitaskohan munkin alkaa laitteleen sankya kuntoon. Ensin pitas tietenkin PESTÄ kaikki vaatteet ja muut.
Ja se sairaalakassi... sen ma sain sentaan ostettua, kun ei ois ollu mitaan reppua kummempaa. Aattelin kayttaa sita sitten vauvan kassina, jos tulee lahettya johonkin pikkureissuun niin voi sinne sitten pakata pojalle omat kamat.

Ma jouduin muuten eilen ihan huutamaan, kun vavetsu potkas mua tosi voimakkaasti suoraan kylkiluuhun, kavi tosi kipeaa. On silla ainakin voimaa...
Nipistan seuraavalla kerralla jalkapohjasta, kun kiinni saan, haha.

[&o] - olo

Voi prkl! Kävin tänään ostamas kaupungilla käydessä kaks imetyspaitaa. Kokeilin sitte kotona niitä noiden liivien kans ja helevata, mä en ymmärrä miten mun pitäs ängetä tää koko meijeri ulos jostain kolosta!?![:@][:@] Siis ei nyt joo koko tissi, mut edes toi nänniosa niin että ei tuntuis epämiellyttävältä. Pienirintasilla tässäkin asiassa ehkä, luulisin helpompaa. Ainakin ku oon nähny kavereilla joilla pienet tai ei ainakaan meloniluokkaa tissit, niin imetyspaitojen kanssa sujunu tosi näppärästi homma.
Mies lohdutteli, et kyl se sit luonnistuu, ku on se vauva, mut sit nää tissit on viel isommat, niin mites mä sit niitä tungen jostain kolosta, huoh...
Että tästä sai taas hyvät itkumasennukset koko loppuillaks[:(][:(][:(]

juu imetysliivit pitäis käydä ostamassa...Kivaa mennä sovittamaan helteillä...Muutenkin tuskaista...

Nyt oon kiittänyt luojaa et annoin miehelle periksi hommata ton ilmälämpöpumpun pari vuotta sitten...nyt on ollut sisällä sellasiet miellyttävät 23-25 astetta kun ulkona 30...

Tänään tasan kolme viikkoa laskettuun aikaan...!!!Huomenna voikin jo sanoa et reilu kaks viikkoo enää...[:D]

Nyt on niin väsy olo, etei jaksa/muista kaikkea mitä piti kirjoittaa...Hyvää alkavaa viikkoa kaikille![8D] Muistakaa nestetankkaus!

Joo, ei tällä muksulla ainakaan oo kiire, josko sitte vaikka elokuun lopussa?[:D][:D]
Kyllä mamma tykkää näistä koivista sen verran että eroon ei taho näistä päästä, kun on niin mukavan
kuumakin että mikäs tässä ollessa?Yöt saa tosi hyvin levättyä kun eiii sitten yyyhtään pissata,eikä tyynyt oo märkänä.NAM.Ihanata [:D]
Jos vielä sais lisää vaikka saman verran kilojakin  ku nyt on tullu,
ihan vaan pelkästä turvotuksesta ni,jessssss!!![;)][;)]

tosta vauvan liikkumisesta...täällä kans on masuasukin vännöt ja käännöt sitä luokkaa että herään yölläkin tuskallisesti voivotellen ipanan liikkeisiin!!! mies sanoikin että jopa unissani vaikeroin kun masukki jytää nahan alla[&:]
Alkaa oleen huumori heikoilla tän pakin kanssa, laskee epätoivoisesti viikkoja[:o]
Ihme tosiaan ettei kukaan alkukuun lasketuista-ajoista ole alkanut jakaantumaan..noooh ei kai siihen kauan mene, jännityksellä odottelen kun alkaa tää meidänkin ketju urakalla jakaantumaan[;)]
Eilen illalla äkkäsin miehelle selitellessäni synnytyksen kulkua, että kohtahan tässä taas paikat paukkuu ja kivutta ei selvitä, oikein karvat nousi pystyyn. en mä haluakkaan synnyttää[:D]

Mä oon varmaan jotenkin kieroutunut, kun yhä vaan nautin tästä helteestä...[:D] No, mun ei tarttekkaan kummempia jaksaa ja voin lepäillä paljon, joko sisällä tuulettimen vieressä tai pihalla varjossa...Koirien kanssa käyn köpöttelemässä ja uimassa, siinäpä se! Tänään tein aika pitkät uintilenkit ja kyllä teki hyvää!! Vedessä kun ei maha ole tiellä ja olo tuntuu ihanan kevyeltä...[:)]
Mulla ois la 5.8, mutta veikkaan, että tää poju kasvattelee itseään vielä reilusti sen yli ja painaa syntyessään jotain viis kiloa![:-] Mutta jännityksellä odotan, koska täältä saa lukea ekat vauvauutiset!!
Mäkin laitoin eilen lakanat valmiiksi pinnasänkyyn ja äitiyspakkauslaatikkoon. Ajattelin nukuttaa vauvaa molemmissa (meillä on aika pieni pinnasänky, kun se on yli 50-vuotta vanha.Paljon pienempi kuin nää nykyaikaiset.). Laatikko on kivan pieni ja sen saa helposti kannettua paikasta ja huoneesta toiseen, jos on tarvis...

Mä jo ajattelin, et oon kohta synnärillä, mut ei...
Ihan kamalan kipeitä supistuksia tuli ja nyt menny 4 tuntia sillain, et vähän on kivut hellittäny, mut kyl niitä kuitenki tulee. Kestoltaan on ollu lähelle minuuttia suurinosa, mut niiden välis on välillä jopa 15 min. Yhes vaihees taas tuli monta 4 minuutin välein. Mut nyt taas rauhallisempaa... Kuinkahan tässä käy... Pitäs vissiin se kassi pakata varmuuden vuoks, jos vaikka huomenna sais aikaseks[:D]

Sartza, joo pakkaa nyt viimeistään se kassi valmiiksi.!!
Eihän sitä tiedä vaikka nyt oisit sitten ensimmäinen synnyttäjä!! [:D]
Jännätäääään[;)]

Miu, ei mua sinänsä satu tytyn potkut  eikä liikket vieläkään.
Se on sellaista venyttelyä ja muljumista.
Ainoostaan yhen kerran se teki jotain että ihan hätkähdin.Se ei tuntunut mukavalle[&:]
Kylkeen kun se survoo tota jalkojansa ni se on vähän keljun tuntusta[;)]
Ja kun istun se punkee välillä tonne alas niin että tuntuu kuin yrittäis pungeta pesauksista ulos.
Puhumattakaan virtsaamisen tunteesta että just puhkee....[:D][;)]

Öisin mä en oikeen oo heränny tytön liikkeisiin, joskus kyllä mutta harvemmin.[:-]

Joo, Miu, uus laskettu aika maaliskuussa [:D][:D]

Sartza, alkaa varmaan jo pikkuisen jännittämään? Ootkohan meistä seuraava jakautuja...

Kivuista, musta tuntuu että mun kohtu alkaa olla maksimikoossaan eikä pysty venymään enempää. Mulla ei niinkään satu muksujen liikkeet mikä varmaan johtuu siitä etteivät ne mahdu ihan hirveesti liikkumaan enää. Mutta B:n pää joka on tossa oikealla juuri kylkiluun alla tekee tosi kipeää ajoittain. Samoin särkee kyljet sekä alavatsa. Eikä ole mitään supistuskipua vaan veikkaan johtuvan ihan kohdun venymisestä. Jälkisupistuksia odotellessa[:)]

Sartza apua, kohta se meet jo... eiksme sovittu että sinne kuukauden päähän vasta [;)] No ei, ihanaa jos olis jo tulossa.

Tuli ihana kommentti tänään (siis oikeesti) kun tapasin mieheni pomon ekan kerran niin se kysy että ruokkiiko mun mies mua ollenkaan kun oon niin pieni, vatsa siis.. MINÄ??? PIENI??? Just tänään taas tuskastelin kun mikään ei mahdu enää päälle tai vaikka mahtuukin niin sitten alkaa ahdistaan.... Hyvä fiilis siitä tuli kuitenkin [8D] Ehkä mä en ookkaan pienen valaan kokoinen...

Nyt töissä, juu edelleen, viimenen kokonainen viikko, ens viikolla ma ja ti jäljellä.. Ihan kiva täällä olla, kun ei oo sen kummempia vaivoja, saa edes vähäks aikaa ajatuksia muualle. Pieni takapakki nyt kuitenkin kun viikonlopun aikana toimiston ilmastointi on pamahtanut... tulee lyhyt päivä jos sitä ei saada kuntoon.

Ihana että jotkut jaksaa vielä retkeillä ja tehdä asioita, mä oon mahdottoman väsynyt jatkuvasti, ja kaikki aika kotonakin menee vaan huilailuun.. Tosin varasto saatiin kanssa siivottua eilen, muutaman kuukauden pohdinnan jälkeen.. Nyt pääse hyvin käsiks isompii vauvan vaatteisiin sitten kun niille tarvetta tulee.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Vauvan liikkeet tekee täälläkin kipeää[:@]Kun oikeen muljaa,tekis mieli huutaa.
Tuossa yks päivä istuttiin syömässä ja mies mun vieressä,mun kivusta irvistellessä,ihmetteli mikä on ja sanoi kun kuuli ihan mun vatsasta sellaisen rusahduksen[:D]Vauva kääntää päätään kohdunsuulla ja vihloo ihan hirveesti ja rusahtelee....
Juu ei kiitos toista 9kk perään[8|]

Mulla on harvakseltaan tullut supistukset takaisin,nyt ihan levossakin ja tekevät kipeää.Mutta tyyliin 1 supistus/h.

Mä odotan kovin sitä poks ääntä-että vauva potkaisee kalvot puhki[:D]Sellainen meno on vatsassa että oksat pois ja tuntuu oikeasti siltä että läpi tulee!

Mulla kohtalaisen paljon lapsivettä ja se antaa vauvalle mahdollisuuden liikkua enemmän[:@]

Takaisin