Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen varmaan vielä syyskuussakin yhtenä kappaleena kun laskettu aika on vasta kuun lopussa ja tuntuu että siihen on ikuisuus. Olimme viime viikolla Kättärillä valmennuksessa, niin silloin oli sekä Kättäri että Jorvi sulussa, ainoastaan Naistenklinikka Hesassa auki ja sanoivat että tuollaisessa tilanteessa myös Lohja ja Hyvinkää on vaihtoehtoja... meiltä Hyvinkäälle on melkein sama matka kuin Kättärille..saa nähdä kuinka ruuhkaista on elokuussa. Useinhan nuo sulut menevät nopeasti ohi (kestävät muutamia tunteja) että jos ei ole nopea toimitus niin odottelemalla saattaa päästä..[:D]

Oma olo on edelleen hyvä, helle rasittaa, mutta ei muita vaivoja, ei supistele eikä koske mihinkään. Jos pitkään istuu (esim. eilen junassa 2.5h) niin kun lähtee liikkeelle niin häpyluuhun vihloo, mutta sekin meni nopeasti ohi. Välillä kun vauveli puskee pyllyään tai jalkaansa lujemmin niin tuntuu epämiellyttävältä, mutta toisaalta se on niin liikkistä. <3

Musta kans on alkanu tuntuu siltä et tää tulee viihtymän täällä masussa liian pitkään. vaikka niin varma olen ollu et tulee aiemmin pihalle. Ja pa....at! masussa on hyvät oltavat. Sopivan lämpöistäkin koko ajan, mitään kiirettä ei ole ulos ku ei pirulainen laskeudukkaan kunnolla. [:'(]

Tuskin mä nyt vielä kuitenkaan tästä jakaudun. Puolenyön jälkeen ei oo ollu oikeestaan enää mitään. Joten asali voi sitten ihan rauhassa olla siellä, kyllä mä mun tuurilla varmaan odottelen sut mukaan[:D]
Eli siis oletushan on itellä kokoajan, että ylitte menee ainakin viikko, et ei täs nyt vielä mitään hätää todellakaan oo=)
Ai lasketaanko täysiaikseks lapsi jo rv 37+0? Mä oon luullu, et se on 38+0, ku silloin on se 2 viikkoa laskettuun???[:-]

Aikasemmin kirosin tuolla näitä imetyspaitoja, niin täs uudessa minkä ostin on ihan erilainen systeemi, ku tos yhes minkä oon saanu. Uudessa tosi huono, saadussa hyvä. Mut tää on kyl muuten aika kiva paita, joten taidan pitää nyt hellepaitana[:D] (kun siis aluks meinasin, että palautan.)

Tänään neuvolaan 13.30. Saa nähä mitä ja kuka siel on vastassa, ku oma neuvola kiinni ja joudun menemään vieraaseen paikkaan...

Kyl se lasketaan täyaikaiseksi täydeltä viikolta 38 alkaen. Niin, että on 14 päivää laskettuun ennen ja jälkeen LA:n. Nää vaun sivut vain vähän hämäävät ku menevät koko ajan viikon edellen noissa teksteissään. Ne ei oikein itekkään vissiin tiedä miten ovat kirjoittaneet asiat. Välillä menevät oikeassa mut sit tosiaan välillä kirjoittavat vääriin viikkoihin. Tai tässä musta hämää se, että vaun sivuilla viikko oikeasti 37+ jotain lasketaan viikoksi 38. Ja noi tekstit on useimmiten sen mukaan mitä ne viikot olisivat täysinä viikkoina. Ymmärsittekö?

täällä on alkanut masu roikkumaan silmin nähden..joten on joo laskeutunut.[8D] ikävästi painaakin nyt rakkoa, eikä tarvi kovin kauaksi vessasta yrittää mennä.[:'(] (voi tulla "vesivahinko" )
Kymmitätini, joka on työskennellyt kymmeniä vuosia synnärillä, sekä neuvolassa tokaisi mahani nähdessään ettei tule tämä raskaus laskettuunaikaan menemään[;)] saa nyt nähdä, viime yönä supparoi hetken aika ärhäkkäästi...muttei kauaa.

Ja tää tukala helle...olisin niiiiin valmis asumaan jääkaapissa loppu odotuksen[&:][8D][8D]

voiko valkovuoto olla niin litkua ja kirkasta, ettei sitä erota alkkareista? eilisestä asti huomannut että pikkarit jatkuvaan märät, kuseksinko mie housuihini, vai voiko se olla jo jotain tihkuvaa lapsivettä. [:'(]

lemppi voi olla lapsivettäkin, mulla esikoisen raskaudessa tiputteli loppuraskaudesta, sellasta lorahtelua aika-ajoin.
Oli ylämpänä kalvossa pieni reikä, josta lapsiveden tiputtelu johtui. Synnärille sillon soittelin ja sanoivat vaan, että laita side ja seuraa tilannetta...tuli tietty ekana mieleen että nytkö mun rakko pettää[:D]

Jos sulla kovin alkaa lorisemaan niin kannattaa käydä näyttäytymässä synnärillä....

Eemi, mun mielestä asiat tekee just sekavaks se, että puhutaan "olen raskauviikolla 36" tai sitten "nyt on 37. raskausviikko". Jotka siis molemmat oikeita ilmaisuja, mut niis menee kyl välillä sekasin[:D]

Neuvolassa sanoivat että viikon 37 alun jälkeen luetaan jo täysiaikaiseksi...

Mun masu ei oo vielä laskeutunut, tai ei siis näytä siltä...Ei pahemmin suppailekaan jollen liiku...Tiitiäinen kyllä joko monottaa tai nyrkkeilee virtsarakkoon, joten vessassa saa juosta...Tiitiäinen on vissiin pää alaspäin linkkuveitsiasennossa, kun liikkeet tuntuu edelleen suurimmaksi osaksi navan alapuolella...Saapahan kylkiluut olla rauhassa...[;)]

Tänään kyllä neuvolassa kun sf-mittaa mittaili ja tunnusteli sitä luuta niin piti hieman älähtää kun tuntui niin meheeltä...Auts...Terkka sanoi et vois olla pientä osviittaa edistymisestä että luut alkavat irrottautua tai jotain sinnepäin...

te pidemmällä olevat...

maha katos.. siis ihan totally erilainen olo, mutta eihän sen vielä pitäisi? mutta voiko se vaihdella?
Eli että ei vielä olisi oikeasti laskeutunut, mutta kaveri esim olisi päättänyt tutkia uusia maisemia mutta saattais nousta taas ylös? erittäin outo tunne.. ihan kun olisin menny monta kuukautta ajassa taaksepäin..

Ma oon kanssa ihan ihmeissani, ettei kukaan viela oo synnyttanyt.. Mullakin taa vauva jossain ihme asennossa - oli katilon mukaan lahtokuopat ihan tyhjillaan. Mun esikoinen oli naihin aikoihin kiinnittynyt ja laskeutunut, joten jotenkin odottelin sita samaa, mutta taa tyyppi kai haluu olla ERILAINEN [&:].

Taalla vaan odottelen sita kutsua ultraaaneen ja vauvan asennon selvittamiseen. Mietin, etta mita jos taa nyt lahtee vauhdilla syntymaan ja me ei ees tiedeta kuin pain se on.. Olenkin jo suunnitellut, et mita sit sanon kun soitan synnarille [8|] Hui kun on jannaa..

Toisaalta, voihan toi vauveli viela nauttia emon lammosta ainakin sen 5 viikkoa, joten turha kai panikoida [;)]

asali, ma ihmettelin samaa tossa about viikko sitten... sama fiilis, minakaan en tiia onko se laskeutunut vai ei. Ei oikein ole valokuviakaan mista vois verrata, kun ei oo tullu otettua paljaasta masusta kuvaa... Oon miettinyt, etta voiko se laskeutua silleen pikkuhiljaa, kun ei se taysin alhaallakaan oo, mutta helpompi on olla kylla! [:)]

Ja noista viikoista, mulle tuo on ihan selvaa passin lihaa, etta rv 37+0 - 37+6 on 38. raskausviikko jne [:D]

Kyllä mullekin siis menee jakeluun hyvin toi raskausviikkohomma, mut siis kun ihmiset kysyy, et monesko viikko on? No vastaan, että 37. viikko. Joku taas kysyy, et ai mikä raskausviikko niin sit sanon esim. et 36+3.
Ite välillä vaan siis miettii, et pitääks muut ihan hölmönä, kun "vaihtelee" tota viikkoa vaik ei vaihtelekkaan.
Menipä monimutkaseks [:D]

Sartza, se on sit kysyjassa se vika [:D] Multa ei oo kukaan vissiin viikkoja kysynykaan, ainoastaan kuukautta, etta monta kuukautta... No nyt ois sitten 8 joo. Mutta 9. menossa [;)]

Täällä pitäisi olla myös hehkutus-ketju [:D] Voi jestas että oli ihana käydä eilen uimassa!! Lääkäri ei kyllä viimeksi sanonut mitään kohdunsuun tilanteesta enkä älynnyt itse kysyä kun olin niin järkyttynyt sormien tunkemisesta persaukseen, mutta uskalsin silti käydä pulikoimassa. Vesi oli lämmintä ja ekaa kertaa pitkiin aikoihin ei ollut kuuma. En sopinut enää viime kesäisiin bikineihin enkä edes kokouikkariin joka vielä vuosi sitten oli ihan liian iso [:-] Uiskentelin sitten tiukassa topissa ja mustissa pikkareissa [:D] Uuttakaan uimapukua en varmaan raaski ostaa muutaman hassun viikon takia.. Synnytyksen jälkeen ei varmaan ihan heti saa uida, olenko ymmärtänyt oikein? Sittenhän ilmat alkaakin jo (toivottavasti) viiletä.
Siippa muuten repesi nauruun kun kelluin selälläni. Ensin pintaan nousi tissit ja sitten maha joka kuulemma näytti ihan joltain jättimäiseltä poijulta [:D] Kiitti vaan.

Huh, nyt kun beibi alkaa olla pian täysiaikainen, tuntemuksia mahassa kuulostelee entistä tarkemmin ja huolestuneemmin. Tänäkin aamuna puolisen tuntia sitten supisti ihan uudella tavalla, tuntui ensimmäistä kertaa kunnolla selänkin puolella. Kovin kipeää ei tehnyt, oli vain epämiellyttävän tuntuista. Ja kakkosella olen käynyt jo kahdesti aamun aikana. Arvatkaa vaan säikähdinkö joko tässä alkaa synnytys käynnistyä [:-] Jospa uusia suppareita ei tulisi. Joka kerta sitä vaan pistää kellonajan merkille ja kuulostelee oloaan kun jotain uusia tuntemuksia tulee.. Mutta olen päättänyt, että minähän en räjähdä ensimmäisenä tästä ketjusta! (Jos ei Nemiahia lasketa) Olen ihan varma, että joko ginessa tai Eemi saa sen kunnian [:D]

Pidetään sormet ja varpaat ristissä, että mittari ei tänään kohoaisi +30asteeseen [;)]

Emilia: Mä toivon saavani sen kunnian poksahtaa jo kohta!!! Nyt alkaa olla kurkkua myöden täynnä tätä kuumaa. Ja tänä aamuna niin kuin eilenkin aamulla heräsin oikein kunnon suppariin. Mut pirulaiset ovat jääneet vielä ihan yksittäisiksi. Tänäki aamuna otti oikein kunnolla kipeet. Mut jotenki musta tuntuu et yleisesti supistelut onkin vähentyneet, eivätkä lisääntyneet niinkuin toivon. Toisaalta syy voi olla asenteen muutoksessa. nyt kun niitä odottais jo tulevaksi nii ne tuntuu harvemmilta kuin silloin kun niitä ei halunnu tuntea ollenkaan.

Tänä aamuna on ilmenny myös sellanen ongelma et mun oikeeta reittä särkee koko ajan. Särky säteilee vähän myös oikean säären etuosaan. Tää on ihan uutta. Toivottavasti tarkottais sitä et vaavi olis vihdoin yön aikana vähän laskeutunut. Mut kiva jos saa kärsiä nyt sitte seuraavat viikot jostain hermosärystä.

Joo no ei mullakaan ole vaikeuksia ymmärtää tuota vaun systeemiä laskea noita viikkoja. Musta se vaan on vähä tyhmää puhua kahdella tavalla. Ku vois puhua yhdellä tavalla nii ei sekottais ketään. Mut toisaalta sillä ei ole minkäänlaista merkitystä yhdellä viikolla raskauden kestossa.

Joo no tulipahan pelkkää omaa napaa ja vielä vähäh vali vali.: Mul on jotenkin huono olokin tänään. Ällöttää.

No hyvä Aamu81 etten oo yksinäni näiden tuntemusten kanssa... outoa.. seuraillaan..

Tuossa töihin ajellessa (tänään ilmastointi toimii toimistossa JES! mä ehkä selviän [8D] )
Novan uutisissa sanottiin että eilen sairaaloiden lämpötilat on kohonnut yli 30 asteen, eli toivottavasti
kukaan ei joudu semmoiseen kuumuuteen ponnistelemaan..! Itse en ainakaan yhtään tykkää jos kuumassa
pitää tehdä jotain fyysistä..

Hauskaa päivää!

Jokohan tänään joku lähtee jakaantumaan... ?

Joo, voisin mennä kyllä kunhan suppais nyt vaan.Onhan nuita mutta harvakseltaan.
Huoh.[;)]

Neuvolassa se sanoi että tää on todella ylhäällä, mutta muutos voi sitten tulla hetkessä ja jopa vasta synnytyksen yhteydessäkin että kohdunkaula lyhenee.
Mutta pää huljuu ja liikkuu irrallaan siellä.
Kiinnittyisit nyt pieni tyttöni jooko?[:-]

Mullakin neuvolassa sanottiin, että pää liikkuu edelleen, mutta ei kai se kaikilla aina edes kiinnitykään...?

asali, mä ajattelin kans, et toivottavasti kukaan ei joudu sairaalaan just tän helleaallon aikana. Täytyy ottaa mukaan toi oma pöytätuuletin varmaan[:D] Vai pitäisköhän oikeesti ottaa??? Ensin ajattelin vitsinä, mut tarkemmin ku ajattelee, niin en mä tiiä onko se huono vaihtoehto...

Mulla maha viel ylhäällä, en joudu vessassakaan ravaan yöllä enää ku ehkä 3 kertaa. Kysyin neuvolassa, et koska se maha yleensä laskeutuu ja onko sillä merkitystä siihen kuin pian siitä synntysy alkaa yleensä tms. niin hän ei tienny. Oli siis joku sijainen...

Mulla eemi tullu nyt viikon aikana sellasta kummallista kipua vasempaan etureiteen. Se ei normaalisti tunnu ollenkaan, mut se saattaa yht'äkkiä heittää jalan melkein alta pois. Sellanen tosi vihlova kipu. en tiiä yhtään mistä johtuu tai mikä auttais, mut mulla se ei tosiaan taida johtua vauvan laskeutumisesta!

Miehen sisko toi eilen ilmastointilaitteen. Ostaneet sen joskus ulkomailla asuessaan ja ollu nyt varastossa. Onhan se kiva makkaris, mut ei kyllä mikään kaunis[:D] Pari viikkoa ajattelin sitä enintään katella ja sit pois. Jos näistä pahimmista helteistä pääsis. Tosin en mä viimeyönä saanu nukuttua edes sen kanssa, ku se pitää aika kovaa mekkalaa välillä ja mulla tuntuu kurkussa heti tollanen "viima" vaik se ei puhalla mitenkään meihin päin. No, ehkäppä ens yö paremmalla menestyksellä.

Voimia kaikille helteen kanssa!!! (mulla edelleen olis tohon rantaan 200m matkaa, mut en oo käyny siellä uimas kertaakaan...)

Takaisin