Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan[8D] Pian se pikkuinen on sylissä.

Mä taidan kuulua johonki outolintu odottajiin, kun nautin tästä helteestä täysin rinnoin. Toki siihen taitaa vaikuttaa tää kun tuvassa ei pääse lämpötila nousemaan yli 20 kun on tuo ilmalämpöpumppu viilentämäs.Pääsee ulkoa aina välillä tänne "viileeseen" Yötkin on mukavia nukkua. Oonko jokin vaihtuvalämpöinen kun en edes hikoile sen enempää kuin ennenkään. Naurattaa kun kaikki on niin huolissaan kuinka mä jaksan näillä helteillä, ja oon vain että eihän tässä mitään.Hyvin jaksan...

Hieman harmittaa kun huomenna mies menee naapuriin heinätöihin ja minä en voi osallistua. Tai no ehkä mä voisin mennä ajamaan traktoria[;)] Mutta paaleja en kyllä mee nakkelemaan suuntaan enkä toiseen, saa pian lähtiä sieltä pellolta synnyttämään,niinku vanhaan aikaan, mutta tällä kertaa ei saunaan[:D] Ehkä tyydyn olemaan vaan huoltojoukoissa ja kuskailemaan ruokaa ja juomaa pellolle. Lauantaina mennäänki kattomaan kiihdytyskisoja tohon lentokentä kupeeseen.Viime la piti mennä kattoon tractor pulling kisoja,mutta mentiinkin sitten möksälle.
Niin Eemi joo mökki on saaressa ja siellä tosiaan kyllä aina melkein on pieni tuulenvire.Toisin kun taas sitten täällä kotona. Oli muuten kadehdittavan kauniit kesävarpaat sulla!!

Mulla alkas eilen tuntumaan semmonen ihme pieni tärinä,tuola alapäässä. Siis tuli aalloissa semmoinen muutaman sek.mittainen pieni tärinä,vähän kuin olis elohiiri jossain mutta silti ihan erilainen. Ja toistui muutaman kerran. Yöllä tunsin saman ja aamulla. Mitä ihmettä??? Onko Ufot napannu mut yöllä ja laittanu jonku vibran tonne jalkoväliin piiloon...
Outolintu mikä Outolintu[:D]

Koittakaahan mammat jaksaa näissä helteissä.Ensi vkolla taitaa olla vielä lämpimämpi. Ja rohkeasti vaan sinne rantsuun uimaan ja nenä pystyyn vaan jos tuijotetaan pitkään. Tai sitten voi myös sanoa että "Oonko syöny sun eväät vai mikä on?" Yks Ystävättäreni sanoi noin aina jos joku sitä tuijotti[:D] Sai kyllä punan nousemaan tuijottajan naamalle.
Pitäisi kans tänään uskaltautua uimaan ekan kerran tälle kesällä. Olis sitten ainakin kerran käytynä.

[:)]Voihan pukamat!
Mä oon 7 lasta synnyttänyt,eikä mitään tietoa pukamista[:D]Eli nou hätä!!!

Mut nyt kahdeksannella kerralla on tullut selväksi mitä on närästys[:@][:D]

Mä en tie olenko hullu,mutta musta on vaan ihanaa kun on kunnon kesä[;)]
Ja talviturkki tuli heitettyä,eikä masukas ollut moksiskaan[;)]

Nii joo ja ehdottomasti nokka pystyyn ja bikinit päälle rantsulle!!![:D]

Mä oon kans samaa mieltä tuosta rantsuun menosta. Hittojako te niiden muiden kateellisten katseista välitätte!!! Sinne vaan[:D]. Siellä äkin olin tänään. Kyllä sitä joitain katseita tuli mut ku ei ite kattele et kattooko joku niin ei sitä huomaakkaan. Mä en vaan saa mennä uimaan niin se syö miestä. Tuli vähä liian kuuma. Kylmä voi lisätä supistuksia. Kysyin neuvolan tätiltä ja sen kans päädyttiin siihen et jos haluan ottaa varman päälle niin pysyn rannalla.

Mulla tuli edellisessä odotuaikana yks pukama ja ny on vissiin tullu toinen täs odotusaikana. Eikä lisää tullut synnytyksessä.

Tsemppiä synnytystapa-arvioon Emilia.

Mä taas nyt ennemminkin pelkään sitä et ne vedet menis. Ku neuvolan täti antoi ohjeeksi et mun kohdalla on sit mentävä nopeasti sairaalaan jos synnytys alkaa vesien menolla. Toisaalta ku tää supistelee muutenkin jatkuvasti nii millon mä tajuan erottaa sen et se synnytys oikeesti alkaa ja et koska sit tulee lähettyä ja onko sit jo kiire kuitenkin? Et toisaalta tuo vesien meno olis selkeetä. Viimeksi mulla puhkastiin kalvot jossain ihan loppuvaiheessa ku eivät ite puhjenneet.

Josefiina ja muut huonot nukkujat: mäkin heräsin viime yönä yhen maissa ja kello neljä oli vielä hereillä. Ku oli kuuma eikä muka väsyttäny yhtään.

Nuo sähköiskut jalkoihin ei kuulosta ollenkaan mukavilta Elysee. Kuhan pysyisit tolpillas. Ja et siit kuuluu oikein äänikin ku vedet menee? Yksilöllistä kai sekin. Mulla ei tähä mennessä ole ollut mitään normaalia mahan murinaa ihmeellisenpää ääntä masusta. Hyvää muuten ku pääset käymään siellä äippäpolilla kun sua niin kovasti se vauvan koko huolettaa.

Mä en viimeksi tiedosta limatulpan irtoamista ollenkaan. Onko se vähän samantyylistä kun joillakin kerroilla munasolun irtoamisen yhteydessä on tullut sellaista lima mönjää tosi reilusti. Sellasta ihan kirkasta ja oikein venyvää?

Onneksi Miu sun tilanne on helpottanut. Mä ajattelin jo et sun vauvas syntyy ny!

Mulle iski tänään autoa ajaessa ihan hillittömän poltteen tonne alaselkään, meni ohi noin puoles minuutissa, mutta sen jälkeen on nyt koko ajan pientä "poltetta" tuolla selässä.. Ennen tuota poltetta selässä iski ihan hillitön pistävä kipu tuonne oikealle alavatsaan, vessassa istuskelin tuolloin enkä meinannu päästä ylös pöntöltä. On mulla pari kivuliasta supistusta aiemmin ollu, mutta tälläsiä ei.. Jos nyt siis oli ees suppareita?

Mun supparit on yleensä kestoltaan minuutista puoleentoista. Ne jotkut mitkä ei satukkaan ovat sitten lyhyenpiä.

Piru, huomasin ettei minulla ole ollut selän kanssa mitään ongelmia ainakaan pariin päivään! koputtaa puuta* On nimittäin ihan jokapäiväistä kipuilua ollut siitä lähtien kun maha rupesi kasvamaan. Nyt sit huomasin että ei mitään ongelmaa, pääsen sängystäkin ylös ihan notkeesti, mitä ihmettä mitä tuo vauva on oikein nyt tehnyt?! en siis valita vaan olen ihan ihmeissään kun luulis että vauvan kasvaessa kasvais selkäkivutkin!?

Ostin viimeksi nanneihin sellasta lanoliini-rasvaa (se on ymmartaakseni samaa kuin on lampaan villassa). Aika tonkkoa rasvaa, mutta sita ei tartte pesta pois ennen imetysta ja se suojaa nanneja, jos ovat arat. Mutta saako sita Suomesta, en tieda - taalla ovat niin villan ja lampaiden peraan, etta.. Mulla kavi viimeksi niin, etta rinnat meni rikki ja ruvet kuivui rintsikoihin/liivinsuojuksiin kiinni ja sitten repes koko nanni[:@][:(]. Rasva ainakin estaa sen repeytymisen.

Niista perapukamista.. Mulla ei viimeksi tullut ennen synnytysta ja olinkin TOSI pettynyt, etta sitten tuli [:@]. Mutta ne havisi parin viikon kuluttua[:D][:D]. En tieda oisko havinneet myos ilman sita rasvaa, kylla varmaan, mutta oli parempi mieli, kun tuntui, etta tein ees jotain niiden havittamiseksi[8|]. Niin, etta jos niita taas saa, niin toivon samaa palautumista.

Itteäkään ei ole närästänyt, mutta jalat on aivan kauheat! Käytin kolme päivää kiltisti tukisukkia ja ajattelin tänään sitten että kun en meinaa paljon olla tänään ulkona jne että oonpa tänään ilman. Pah, turpos taas sellaiset kauheat tassut! ne tukisukat auttaa mulla oikeasti. En ole ollut jaloillani koko päivää, istuskellu välillä, kaupassa kävin ja siivoilin kotona, mutta ihan karmeat. Huomenna taas kiltisti hikoavat tukisukat jalkaan... Jee. Tutut pelottelee, että mulla on raskausmyrkytys ja että se voi tulla tosi nopeaakin, mutta neuvolassa sanoivat että on ihan normaalia ja lähinnä esteettinen haitta kun ei kerran proteiinia ja tai kohonnutta verenpainetta tai pääkipua ole. Kait sitä pitää neuvolatätiä uskoa. Ei kuulemma kannata rehkiä, mutta mitä se rehkiminen kenellekin sitten tarkoittaa!

No niin, tulipas omaa napaa, kun ei ole muuton takia oikein nettiin päässyt!

Huomenta. Viime yö meni taas aikalailla pyöriessä sängyssä, välillä liian kuuma, välillä kylmä. Vessassa kävin monta kertaa iltasella ja nyt aamulla kuuden aikaan en jaksanu enää jatkaa unia vaan piti herätä.

Masuasukille taisi tulla äsken hikka [:D] Koko maha pomppii. Ensimmäinen kerta ku tuntuu [:)]

Mukavaa viikonloppua!

Mä jossain mainitsin ettei tää masukki hikkaa kovin usein,mutta niinpä on nyt pari päivää yötä päivää hikkaillut[:)]

Oletteko huomanneet jotain rytmiä masukkaalla?
Esm yöllä,heräätkö potkimiseen  johonkin tiettyyn aikaan?
Mulla on useammasta lapsesta ollut tässä loppuraskaudesta selkeästi havaittava rytmi joka jatkunut sitten syntymän jälkeen [:)]
Eli jos oon odotusaikana(siis nää viimeiset viikot)herännyt vaikka 3:lta ja 6:lta vessaan ja vauva liikkunut mahassa silloin,on syntymän jälkeen syötöt menneet samoihin kellonaikoihin[:)]

Nyt huomaan että vauva liikku lo 01 ja 05,voi kun tämä rytmi sitten säilyis[;)]
Tän on myös muutama kätilö todennut todeksi että yleensä se syöntirytmi vauvalla kehittyy näin loppuraskaudesta[:D]

Toi Elysee varmaan pitää paikkansa tuo syönti rytmin kehittyminen. Pitääpä alkaa pistää merkille mihin aikoihin vauveli on hereillä. Kyllä se siellä aina silloin tällöin yöllä möyryää kun vessassa käynyt. Mut en ole pistäny kellon aikoja merkille.

Onnea onnea Ginessalle synttäreiden johdosta!!!!

Kääks mulle pisti tänään silmään ku avasin vaun sivut et siinä etusivulla luki: laskettuun aikaasi on jäljellä 3viikkoa ja 2 päivää!!!! Se on yli vähä!!! Jäiks![&:][:D]

Mä olen viime yönä nukkunut aika hyvin. vaikkain vessassa kävin ainakin neljä kertaa. Heräsin tosin puoli seittemän aikaan enkä sit saanu enää nukuttua. Mut ajattelin et nythän on aamu, joten nousen ylös.

Aika huippua Miu et sait hyvän ilmastointilaitteen. Ei se 35 astetta asunnossa sisällä ole kenellekkään sopivaa, varsinkaan isomasuiselle.  Ja joo sovitaan niin et mä menen eka poksahtamaan[:D]. En millään malttais odottaa sinne laskettuun asti, vaikka koko juttu hirvittääkin.

Mä olin ajatellu käyttäväni tissien kunnossa pysymiseen omaa maitoa ja tarvittaessa bebanthenia. Niitä käytin viimeksi ja ne toimi mulla ihan ok. Bebantheniakaan ei tarvitse pyyhkiä pois ennen syöttöä. Tosin tässä raskaudessa on alusta lähtien ollut nännit tosi arat. Toivottavasti arkuus loppuu ku vauva tulee ulos. Tulee muuten tuskaista tuosta syöttämisestä. Viimeksi mulla oli ennemminkin koko rintarauhanen arka raskauden aikana nyt on ollu nännit. Sitä mukaa ne kasvanukkin, siis nännit[&:].

Kiitos Eemi [:D]
Joo toi 3 vkoa tuntuu tavallaan pitkältä ja tavallaan siltä että se on ihan just!!
Niin..ku tietäis koska tää haluu syliin tulla ihastuttamaan ja sulostuttamaan vauvantuoksullaan [:)]

Mä voisin Eemi olla toka mut ku sitä kaulaaki oli nii paljo jälellä ni enpä usko että synnytän lähiaikoina, nääs vaikka se limatulpan osanenkin lähti sillon 21.6..[;)]
En vaan jaksais sitä että menee yli.....[&o]
Tulis sit vaikka viimeistään laskettuna aikana.[;)]

Joo, toi nännien kasvaminen hirvittää, kun muutenkin on isot nännit....[;)]
Miten sellainen pikkuinen simasuu saakin sellaisen suuhunsa ????[:-]

Sori Miu kun utelen mut asuttekos te miehes kanssa saman katon alla? Ihmettelin vaan ku sanoit että oot miettiny koirien pärjäämistä. [:D]

Noh, luulempa että miehen tekee mieli äkkiä muuttaa saman katon alle ku näkee oman pienen nyytin sylissä joka tuhisee. [:D] Tai en tiedä teidän tilannetta pystyttekö muuttamaan mut kuitenkin. [:D]

Kukin tallaa tavallaan, pääasia että tiedätte ite missä meette. [;)]

Joo, miu, ne valkoset pisteet ON ARVELUTTAVIA!!! [:-]

Kai ne sit on niin tiukkana että ei enää veri kierrä?[>:][:o]

Kukas sun koiruuksia tulis hoitaa?

Meillä oli sovittuna viimeksi koiran hoito silleen et olin antanu kasvattajalle avaimen meille ja kun ilmoitetaan käyvät hakemassa koiran heille siksi aikaa kun ollaan sairaalassa. Olivat kasvattajan koirat meilläkin useaan otteeseen noiden vuosien aikana ja Wilma siellä. Et oli hyvä ja tuttu paikka. Se toimi oikein hyvin. Ei tarvinnut siinä lähtöhässäkässä enää koiraa miettiä. Riitti et laittoi tekstarin et koiran vois hakea tänään ja koska viimeks päässy pissille.

Te pääsette varmasti Miu jossain vaiheessa yhteysymmärrykseen miehes kanssa. Ja toivottavasti setulee sit ihan luonnostaan ja sit ku kaikki tuntuu oikeelta. Turha ressata jos muut ressaa. Antaa mennä omalla painollaan. Pääasiahan on jos ite suht tyytyväinen nykyiseeen tilanteeseen.

Ginessa toi kolme viikkoa on just sellanen aika et oikein ei tiedä onko se pitkä vai lyhyt. odottavana todennäkösesti pitkä mut jos osaa olla odottamatta se meneekin odottamatta. Juuh,, ei kiitos yliaikaa. Mä ehkä toivoisin synnytysta siinä viikon 38 lopussa tai viimestään viikolla 39. Eli ennen laskettua. mut silloinhan se tarkottais odotusta vain kaksi viikkoa tai alle[&:]. Mut jos menee yli nii se onkin yht äkkiä 4vk[:'(]. Mut millään ei voi uskoa näillä suppareilla.

Mullakin sit jos pääsee kädet turpoomaan niin ne ihan laikukkaat; punaset niilla kuuluilla valkoisilla läiskillä[:-].

Eilen kävin kaverilla katsomassa hänen reilu 3 viikkosta poikaansa <3 Oli kyllä aika ihana[:D]
Ja kohta lähden katsomaan reilu viikon vanhaa serkun tyttöäni ja luulen, että sekin on ihana[:D]
Että jos sitä kohta sais sen oman nyytin syliin!!! Tänään 4 viikkoa laskettuun, eli 2-6-viikkoa jäljellä jos miettii sillä +-2vko:n tavalla. Voi apua!!! Siis fiilikset just niinku Ginessa sano, tuntuu et vielä ikuisuus, mut siltihän se on ihan kohta.

Viime yönä heräilin joskus vähän ennen 4 ja jotenki en saanu unta vaik väsytti. Kävin sit vähän käppäilemässä ymäri kämppää ja heräsin sohvalta sit 6 jälkeen, ku mies meni suihkuun. No, sain nukuttua sen lähes 2 tuntia putkeen ilman yhtään herätystä, WOW!!!
Sitte takas sänkyyn ja nukuinki 10 asti. Olkkarissa meillä siis viileempi, joten siinä sen takia parempi varmaan nukkuakin.

Koitetaanhan mammat pärjäillä helteistä huolimatta!!! Miu saa kyllä olla onnellinen ilmastointilaitteestaan! Meillä mies ehdotti sitä, mut jotenki oon kai niin vanhanaikanen, että en haluu laittaa montaa sataa euroa sellaseen, on sitä ennenkin pärjätty[:D] Tuuletin meillä kyllä on, mut senkin teho on aika rajallinen...

Nyt katsomaan pientä tyttöä!

WOHOOO!!! 2 tuntia ja tämä mamma päräyttää lomalle!!! [:D] [:D]

Kotona avaan koneen ehkä kerran viikossa, joten tulen kyllä kurkkimaan kuulumisia mutta vain harvemmin [:)]
Ihanaa lomaa kaikille ja toivotaan että ilmat pysyy kauniina ja lämpötila hiukan laskisi [:)]

Me hommattiin, luojan kiitos, tuo ilmastointilaite alkukesästä. Tää meidän kämppä ku on eteläpuolen asunto ja kaikki ikkunat+ parveke vielä samalla seinällä, ei saa ees läpivetoa. Meidän koiruus on kotona sen ajan ku oon sairaalassa, ei olla vielä päätetty perhehuoneen suhteen mitään, kun asutaan kuitenkin sen verran lähellä sairaalaa.. Ja meillä kanssa koiraa hankala saada hoitoon, tai olisi varmaan ottajia mut kun en läheskään kaikille tuota menisi antamaan [8|] Sovittiinkin mun kaverin kanssa et annan sille meidän avaimen ja soitan sille sitte ku lähtö tulee, ei tarvi sitte synnärillä miettiä et "hitto koiraki pitäs kusettaa näillä hetkillä" [:D] se lupas hoitaa sen ruokkimiset ja ulkonakäyttämiset siihen saakka kun mies pääsee kotiutumaan [:)] Ikinä kun ei kuitenkaan tiedä kauanko siellä vierähtää aikaa..

Takaisin