Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
siis täh! onko se hoitoalusta joku täytettävä? no emmä sit semmosta halua [:'(] täytyy lähtee munkin kirppareita kiertämään ja ettiä parempi vaihtoehto...

oon kyllä huutonettiä tutkinu mut eipä käyny kyllä mielessäkään tuota hoitoalustaa sieltä ehtiä...tässä meidän lähellä olis yks kirppari ja sit kuopiossa lisää, mut jotenkin ei vaan osaa yksin lähteä [&:] 

Miu missä kirppareilla sä koluat kun tuntuu et sä oot löytäny vaikka mitä kivaa?![:D] mäki haluan! mut noi pari kirppistä missä oon käyny on ihan tyhmiä eikä niissä oo mitää ku jotain iankaikkisen vanhoja rättejä ja ylisuuria paljon käytettyjä mummorintsikoita..[:'(]

asutko riitu87 kuinka läheltä kuopioo? uskallanko kysyä mistä kaupungista? kun muistelin että puhuit jotain synnytys/perhevalmennuksesta, että oot menossa KYSille? mitä kautta niistä kerrotaan, minä kun en oo mittään kuullukkaan noista vai onkohan täällä meillä vaan jotenkin eri käytäntö....

olis ehket kuulunu eri topiciin, mut menköösä täälläkin[:D]

Hei kertokaapa kokeneemmat / edelläolijat, missä vaiheessa nuo neuvolakäynnit pitäisi tihentyä?

Mulla on seuraava käynti nyt keskiviikkona eli 31+6, ei kai seuraava voi olla vasta synnytystapa-arvio viikolla 36?

Ihana ilma taas, tosin mun lounastamisyritys patiolla stoppasi siinä vaiheessa kun miljoonas hyttynen tikkasi, ärsyttäviä otuksia [&:]

lemppi meiltä on kuopioon reilu 10km...asutaan Kuopion ja Siilinjärven puolessa välissä Toivalassa...mulle neuvolasta antovat sekä neuvolan pitämät perhevalmennus ajat sekä Kys:n pitämän synnytysvalmennus ajat..missä päin sinä asut?

muoks. huusinpa nyt sitten huuto.net:stä hoitoalustan [;)] tai oli osta heti-hinnalla, joten ostin pois [:D] hinta oli 5e + postikulut eli halvempi kuin se ikean puhallettava + siihen ne päälliset [:)]

no minä asustelen täällä pahasella suonenjoella.
tuntuu ettei täällä mitään tiedetä, ja jos jokin askarruttaa niin lähettävät kysille. noista synnytysvalmennuksistakaan ei oo mitään puhuttu..

Tweety: Miu on oikeessa tuosta neuvoloista. Niin mulla ainakin menee nyt ja meni silloin aikaisemmassakin raskaudessa et 30+ 2 viikon välein ja sit loput 4vk on joka viikko.

Kiitos kun sivistitte.

Jotenkin tuntuu että mulla on noita neuvolakäyntejä ollut tosi vähän, kävin ekan kerran 7+5 ja seuraava käynti on viides neuvolassa. Olen toki käynyt lisäksi kahdesti ultrassa.

Ei mulla kyllä ole mitään ongelmia ollut, mutta jotenkin tuntuu että toiset ensisynnyttäjät käy useammin [:-]

Leivoin tänään tiikerikakkua. Vois laittaa pakkaseen sen ja syödä vasta sitten ku jos tulee jotain vieraita ku lapsi syntyy. Meidän tapauksessa se tulee kuitenkin syötyä ihan liian pian. Syömme ihan liikaa makeaa ja suolaista sekä rasvaista :/ Ihme ku ei ole turvotuksia kovin älyttömästi.

Täällä taitaa kohta alkaa ukkostamaan, on aika lämmin ja kostea ilma. Minä pelkään ukonilmaa. En ainakaa halua olla yksin silloin kotosalla. [:o]

Ihanata päivää tänne, mä meen tästä kampaajalle,
vien 8 veen kummitädilleen ja sit iltapäivällä keskimmäisen
kanssa syömään ja shoppaamaan. [:D]
Lisäksi saan jännätä koko päivän meidän vavelin kummitädin synnytystä joka ehkä tänään tapahtuu[:D]
Hällä supistukset 5 min välein  yhdestä asti yöllä on tulleet....[:)]

Eilen oli jotain hemmetin nipistelyitä itellä pitkin päivää vatsallaalhaalla ja ylhäällä
..mitä lie..?[:-]

Taalla on onneks nakojaan melkein sama tuon neuvolan kans, etta vkosta 30 mulla on 2 vkon valein, mutta jo vkosta 34 on viikon valein. Ma voisin kayda siella vaikka joka paiva, kun meilla ultrataan joka kerta <3 [:D]

edit. Mulla on aivan ikava kaikkea kokkaamista ja leipomista, meilla kun ei ole ollenkaan keittiota!! Mut silti ma syon melkein joka paiva jotain kakkua/pullaa/jaateloa... [&:]

lemppi mun mummo ja ukki asuu Iisvedellä [:)]

sun pitää ottaa seuraavalla kerralla neuvolassa puheeks toi synnytysvalmennus...Kesäkuussa kys järjestää sen vielä 19.6 auditoriossa klo.12 alkaen..neukka oli sitä mieltä et heinäkuussakin on valmennuksia mut niiden aikataulut ei ollu tullu vielä... me mennään miehen kans tollon 19.pvä...

muoks. ja jos jotain hyvää pitää yrittää keksiä ni parempihan se on et ne lähettää kysille jos eivät tiedä, kun eivät tekis mitään, tai tekisivät sen päin honkia [;)]

lemppi, ma oon kerran "styylanny" yhden pojan kans, kuka on Suonenjoelta [:D][:D][:D] mutta tasta on aikaa yli 10 vuotta, nykyaan taitaa asua Kuopiossa. Heh heh.
Tavattiin, kun olin siella poimimassa mansikoita joskus 16-vuotiaana. Voi elämä [:)]

Kierrättäminen kannattaa juu[:)] meillä ei ole tällä hetkellä vauvalle vielä mitään muuta uutta kun uudinverho ja äitiyspakkaus. Harmikseni en päässyt tänään kirpputoreille kiertelemään kun tuli niin huono olo. Oon meinannut pyörtyä tänään jo kahdesti[&:] Kiva syntymäpäivä mulla tänään kun joutuu vaan lepäillä kun muuten silmissä sumenee ja oksentaakin meinasin.

Onko muita pyörryttänyt? Tuntuu ihan kummalta tämä. No jos oli vaan päässyt verensokeri liian alas. Mulla on kyllä toinenkin outo vaiva, oikea korva on taas alkanut mennä lukkoon ja on yleensä koko päivän paitsi silloin kun makoilee[8|] Olihan tässä jo kuukausi kun se pysy auki...

Madie Mulla oli lauantaina kans joku ihme huimauspvä.Ja vas.korva lukossa[:@]
Mutta sitten kun vaan huilailin ja join vettä niin sain olon tasoittumaan, toki oli tosi väsynyt koko loppuillan.

Täällä on kans välillä tullu pikkunipistyksiä alamahaan, välillä kyllä ylämahassakin. Kaippa ne on ihan normaaleja...
Eilen huomasin ekan kerran että pienellä on hikka, ja nytkin tuntuu pienihytke mahassa[:D]
Aamulla piipiäinen herätti mut riehumalla oikein kunnolla tuolla yksiössään, en tiedä vaihtoiko asentoa vai mitä lie voltteja se siellä veti.

Maanantaina alkoi virallisesti kesäloma, ja tässä odotellaan parempia kelejä saapuvaksi. Kauhean laiskalla tuulella oon ollu nytten,ja välillä tulee huono omatunto siitä että mitä se miekkonenki ajattelee kun tulee kotia töistä ja mä en oo tehny täälä yhtään mitää muuta kuin löhönny ja surffaillu. No onneksi äiti tulee ensi vkolla muutamaksi päiväksi niin pääsee vähän kotiaskareisiin paremmin kiinni (ehkä)[:D]

Mulle tulee aina kävellessä sellasta karvastelevaa kipua tonne alavatsalle, sit sellasta vihlontaa tai nipistelyä vähän ylemmäs ja välillä tuntuu niinku joku repis mun napaa kohti selkärankaa. Mitä pitempään kävelen niin sitä pahemmiksi nuo muuttuvat, tulee useemmin ja tuntuvat ilkeemmiltä. En kyl tiä mitä kipuja ovat täytyy kysyy varmaa ens viikol neuvolast. Alkujaan noita ei ollu ku joskus mutta nyt on ruvennu olemaan joka kertanen riesa lenkeillä.

Juu, unohdinkin mainita, kavin tosiaan laakarissa perjantaina ja sain taytta sairaslomaa kesalomaan asti. Kavin eilen ja tanaan toissa siivoilemassa ja tekemassa listoja siita, mita en kerinnyt tekee ja nyt olen siis mammalomalainen [:)] Ihanaa!! Vihdoinkin voi puuhailla omiaan. Viimeaikoina kun olen ollut 3 tuntia toissa ja sitten nukkunut pari tuntia, niin nyt voin kayttaa ne tyoenergiat johonkin muuhun.[:D]

Viimeksi en yhtaan kerinnyt pesanrakennushommiin, kun vauva tuli 10 paivaa etuajassa ja taalla alkaa mammaloma vasta 3 viikkoa ennen LA, niin nyt mulla on siis yli 8 viikkoa vapaata ennen LA. Voi jee!!

Ja on viel kesa [:)]

Onnea Maisan lomasta! Lomalla on todellakin ihanaa olla niin kiva, että saat myös nauttia siitä ja hieman enemmän kun viimeksi[:)] Itsekin oon saanut jo kivasti pesää rakennettua vaikka vasta viikon olen lomalla ollut.

Kiitos myös Miu synttärionnitteluista[:)]

Takaisin