Viimeinen kolmannes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Sartza....
Kyllä on ihme lääkäri... Jos ei jaksa niin ei silloin voi töihin pakottaa...

Mulla oli kanssa vähän nihkeetä viime viikolla kun neuvolalääkärillä kävin.. Sekin oli kokoajan että oonko varmasti kysynny oisko mahollista muuttaa työtehtäviä, ettei tarvitsisi olla saikulla.. No mulla on selkä paskana eikä kestä istumista, niin yritä siinä nyt sitten tehä toimistötöitä jotka on sidoksissa koneeseen ja luureihin jotka on koneessa kiinni...  Ja kun puhelin soi tauotta niin ei siitä oikeen jalottelemaankaan pääse...
Saa nähä nyt menenkö maanantaina taas työpaikkalääkärille hakemaan saikkua.. mulla alkaa juhannuksena kesäloma ja siihen perään äippäloma, niin varmaan kirjottais suoraan siihen asti.. ei tarvis sitten stressata sitäkään.. Tiedän nimittäin mikä haloo töissä taas tulee jos meen sinne päiväks tai pariks.. Siellä on muutama kunnon marttyyri, joilla on ollu ihan unelma raskausaika, eli ei mitään ongelmia ja tietty olettaa että niin on kaikilla muillakin.. [:@]
Tää loppu ois varmaan kuulunnu tonne jurputukseen, mutta tuli nyt tänne..

Neuvolantäti kokeili tänään ja vauva on edelleenkin perätilassa.. Siksi alamasukin on pehmeämpi kun siellä ei muuta ole kuin pienet jalat ja pylly. Huoh.. Neukkutäti tosin lohdutteli, et se on vain yksi hetki kun vauva kääntyy ja se hetki voi tulla milloin vaan [:)] Odotellaan siis rauhassa.. Hemoglobiini muuten on noussut kahdessa viikossa huimasti kun en ole syönyt obsidania! Vau.. Eikä kuulemma tarvitsekaan lisärautaa syödä enää, riittää että se pyörii 120 hujakoilla, wihii! [:D]

Käytiin tässä illalla pojan kanssa ulkoilemassa ja sillä reissulla totesin oikein selvästi et vauva on todellakin laskutunut tuonne lantioon. Iltapäivästä jo oli tässä koti töitä tehdessä inhottavan tuntuisia vihlaisuja nivusissa. Sellaisia ihan samanlaisia ei tähän ole ollut. Kävellessä vihloi selvästi ja ylämäkeen noustessa tuntui tuolla luissa ihan selvästi. 

Mua vähän kyllä mietityttää tää varhainen laskeutuminen. Kun vertaa siihen et viimeksi laskeutuminen on tapahtunut vasta RV 36 jälkeen ja nyt on vasta 32 viikkoa takana.

Onneksi edelleen se huominen neuvola. Oliskohan tämä laskeutuminen ollut syynä niille toissaöisille alaselän kivuille ja supisteluille tai laskeutuminn johtunut niistä? Ja onko tällä jotain tekemistä myös sen kanssa et musta tuntui et vauva oli tosiaan pari päivää hiljaisenpi? Tänään onneksi on taas käyttäynyt normaalisti. Toivottavasti saan kaikkeen hyvän vastauksen huomisaamulla neuvolassa. Mun tekis ehkä mieli pyytää lääkärin tarkastukseen tuon kohdunkaulankin suhteen. Ku tää asia nyt kyllä vähä vaivaa.

Meikä on niin turvoksissa et nyt on suolan syönti kielto kokonaan ja nestekuuria ja lepoa...Mulla särkee rannetta koko ajan ja puutuu saman käden sormet jos vähänkin on jännittyneenä...eikä pysty kävelemään paljon kun jalat turpoaaa hetkessä...+ kengät ja sukat ei mahu jalkaan...[X(]

Nilkat ja jalkaterät on kuin vesipallot...+ muu vartalo on toooosi turvoksissa...[:'(]

Voi Sme! Ei kuulosta ollenkaan kivalta[&:]. Koitahan kestää. Syö ananasta ja mansikoita, eli luonnon omia hyviä nesteenpoistajia. Ja maistuvatkin hyviltä[:)].

Eemi ei tot...Tän päivän neuvolakäynnillä oli tullut kahessa viikossa painoa melkein 4 kiloo lisää...Terkkari sanoi et siitä on toden. näk. 3 kiloo pelkkää nestettä...
juu onneksi oon hulluna ananakseen ja mansikoihin...En voi oottaa ku tuoreet mansikat tulee myyntiin siis kotimaiset...Ne on mun herkkua...[;)]

miinuspuoli nyt on etten voi syödä leikkeleitäkään leivän päällä enkä juustoa...kaikki piilosuolaa sisältävät tuotteet kiellettyjä...Esim. aamiaismurot...aamupuurokin maistuu ihan oudolta ilman suolaa...Mutta hyvää on se että Tiitiäinen liikkuu normaalisti ja muutoin on ok olo...Verenpaineet on normit ja pissi oli puhdas joten ei pelkoa raskausmyrkytyksestä...

kumminkin pitää vähän liikkua joten meinasin huomenna mennä uimaan, koska siinä ei oo paino jalkojen päällä joten uskon että saan liikuntaa jotenkuten...

Heippa taas pitkästä aikaa kaikille!

Kirjoittelin täällä alkuraskaudesta, mutta jotenkin se kirjoittaminen jäi ensin pahoinvoinnin ja sitten työkiireiden takia.. Ahkerasti olen kuitenkin seurannut muiden kirjoittelua[:)] Tänään on ensimmäinen kesälomapäivä ja ajattelin että nyt löytyisi taas aikaa kirjoitella tännekin, olisi niin mukava päästä vaihtamaan ajatuksia muiden tulevien äitien kanssa[:)]

Raskaus on edennyt hyvin ja yllättävän tasaisesti. Alkuun oli pahoinvointia, jonka takia olin jonkun verran myös poissa töistä. Pahoinvointi kuitenkin katosi joskus viikon 13 tietämillä. Nyt viimeisinä viikkoina olin muutaman päivän pois töistä huonon olon ja pääkivun takia (verenpaineet ja pissa ok..), jonka tosin kyllä laitan aika suoraan toimiston huonon ilmastoinnin piikkiin. Tällä hetkellä kaikki tuntuu yllättävän seesteiseltä raskauden suhteen, turvostusta jaloissa hieman iltaisin, mutta muuten olo on suhteellisen normaali ja helppo.

Vielä olisi edessä yksi koitos ennen ennen finaalia, muutto omaan asuntoon kesä-heinäkuun vaihteessa. Sitä odotan hiukan kauhulla, miten sitä osaa ottaa rennommin muutossa ja antaa miesten kantaa tavarat kun on aina tottunut itse touhuamaan mukana[:D] En oikein ole sitä tyyppiä, joka istuu tuolilla ja osoittelee sormella mikä tulee minnekin.. Onneksi sentään muuton jälkeen on vielä puolitoista kuukautta aikaa saada paikat kuntoon ennen pienen ihmeen saapumista, ellei sitten ilmoittele tulostaan etuajassa[:)] Tekisi jo niin mieli alkaa laittamaan vauvan tavaroita paikalleen ja pesemään vaatteita.. Vielä pitää muutama viikko malttaa[:)]

Tervetuloa takaisin Gaia [:)]
Mulla on vauvan huoneessa jo kaikki tavarat, tosin ei omalla paikallaan, ja keinutuoli puuttuu vielä. Mutta vaatteita oon jo suurimman osan pessyt ja silittänyt kaappiin, kun oon niin malttamaton [:)]

Eilen illalla vauva mönki ja potki monta tuntia ihan urakalla, en tiiä johtuisko kun oon ollut niin stressaantunut vai oliko muuten vaa energisellä päällä.. Huomasin eilen että supisteli lopputyöpäivästä aika rankasti ja kotiin fillarointikin oli aikas hankalaa.[8|] Katotaa miten jatkossa. Onneks huomenna neuvola niin voi sieläkin sitte kysellä ja jutella.

Otin eilen toisen masukuvan itsestäni, eka oli otettu rv18 ja ero oli huikea [:o][:D] Ei sitä jotenki ollu tajunnukkaa kuninka paljon oon kasvanut[:D]

Mä oon ihan poikki tähän raskauteen jo[&o]
Eikä syntymää voi toivoa vielä kuuteen viikkoon,mutta olisin ihan valmis lupumaan masusta ja vaivoista ja saamaan vauvan syliin...
Mikä taika auttais aikaa kulumaan nopeammin ja kivuttomammin???????

Miu[:D]
Mä tahdon synnyttää,ehdottomasti[;)]
Mutta 9kk kantoaika on tuskainen[&o]Kaikki on jo koettu,ei mitään uutta odotettavissa kuin paisumista ja entistä kehnompaa oloa[&o]

Hui, 30.vko alkoi. Tuntuu, että nyt todella siirrytään raskauden viimeiseen vaiheeseen ja uskallan tännekin muutaman rivin skrivailla. Osaisinpa nyt nauttia tilanteesta - kun mitä ilmeisimmin tämä jää viimeiseksi raskaudeksi..

Minä siivoilen työtoimistoa ja parin tunnin päästä jätän hyvästit tälle firmalle piiiitkäksi aikaa.. ensin kesäloma ja suorilta äippälomalle. Aivan epätodellinen fiilis[:D] en edes oikein tiedä kuinka asiaa juhlistaisin. Onko vinkkejä!!?

Kun en ole juuri mitään äitiyspakkausta lukuunottamatta hankkinut ja valmiiksi laittanut, niin nyt sormet syyhyää päästä valmisteleen kotia vauvaa varten. Ensin täytyy järjestää komerot ja raivata tilaa.. Siinä urakassa meneeki ensimmäinen lomaviikko.

Nyt vielä nauttimaan työpaikan ruokalan valmiista antimista - höh, ens viikolla täytyy ite motivoitua siihen hommaan..

[:D] Juustokakkua..mmmm... Just toi kiva esittelijätäti kasan jäätelötuutteja msitä voi mennä mässäämään sen kunniaksi että tänään meitsin paastosokeri oli 4.8 [:D]
Se muuten on varmaan totta tää legenda et jos tahdot synnyttämään niin mene viiimesilläs ikeaan kierteleen ni jo alkaa tapahuta! Eilen kun päästiin alakerrokseen niin jo alko supistelee, teki jo vaikeeta kävellä loppukierros... [8|] [;)]

Kiitti Josefina vinkistä[:D] eikun Ikeaan siis kun alkaa olemaan tarpeeksi viikkoja. Oon jo kyllä niin kyllästynyt tähän raskauteen ja haluan jo sinne synnyttämään! Vauva on alkanut painamaan joka asennossa. Ja tästähän se vaan pahenee...

Tein äsken turhan reissun pyörällä terveysasemalle kun närästyslääke resepti pitäis uusia[&:] Tietenkin EILEN oli viimeinen päivä viedä reseptit uusittavaksi jos haluaa saada lääkkeensä ennen elokuuta.[:@]

Siis tottakai mä meen sotkemaan sinne koko mestan kalleimman sohvan![:D] Tosin ne sohvathan on yleensä siinä alussa niin täytyy varmaan kiertää se väärinpäin jos se synnytys alkaa vasta siellä loppupäässä kierrosta.

joo miu[:D]Vaihdetaan vaan!Mielellään pusken vauvan ja vaikka kaksi ulos,mut tää odotus........

Mä en ihan vielä halua synnyttää. Mut Sä voisit Miu tulla sun tempperamentillas täräyttään tota ukkoa kaaliin et sen silmät aukeis[;)].

Mä en tiedä miten sen sais puhuttua ansaan ku ei se vastaa kuitenkaan. Arvaa oonko yrittäny.

Mul on vaan silmissä sellanen kuva musta luolanaisena, jolla olkapäällä iso astalo ja vetää tuota räkäpäätä perässään ku sillä on aivot saanut pienen kolauksen siitä nuijasta[:D]. Tosin en mäkään väkivaltaa todellisuudes käyttäis mut nyt tuntuu et vois ehkä vähä kopata sillä astalolla[;)].

Ny se tutkii tuolla vaan talon piirrustuksia. Mä taidan alkaa imuroimaan ja pesemään lattioita ja taidan kolistella vähän enemmän ku olis tarpeen[;)]. Ja kirota vähä ääneenkin samalla.

Soitti se tossa exxälleen et koska menee hakemaan lapsia. Sillä on pekkaspäivä tänään!! Kiva tietää.[:@]

Hauskaa viihdettä nuo teidän keskustelut [:)]

Mä kyllä vielä toistaiseksi jaksan tän masun kanssa, mutta kyllä alkaa olla jo sellainen fiilis, että haluaisin ton vauvelin syliin. Se odotus alkaa käydä hermoille - ei niinkään olotila muuten. Vaikuttaa myös vähän siltä, että tuo rymyäjä on taas kääntynyt jotenkin ihan hassusti, kun jonkinnäköisiä potkuja tms. tuntuu nyt paljon alempana. Vielä maanantaina neuvolatäti nimittäin sanoi sen olen pää alaspäin... sit tietty taas piti kehittää se paniikki, että mitä jos se ei sitten käännykään, koska synnyttämään haluan!

Äijistä puheen ollen niin sanoin eilen miekkoselleni (ihan nätisti - en motkottanut), että hänkin vois VÄHÄN selailla noita vauvajuttuja, ettei ole sitten koko ajan kysymässä multa kaikkea. Hänellä kun ei ole vauvoista mitään kokemusta. Mä nimittäin olen sellainen neuvoja ja että osaan kaiken parhaiten, mutta yritän sitten vauvan syntymän myötä tehdä niin, että myös isukki saa itse opetella tiettyjä juttuja... no hänhän kuitenkin siitä hieman loukkaantui, että tein nyt sitten huonon omantunnon hänelle, jos hän lukeekin hesaria eikä vauvalehti - NO VOI HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN [:@] Enhän nyt kuitenkaan tarkoittanut, että kaikki vauvalehdet tulee lukea kannesta kanteen ja tietysti myös kaikki kirjallisuus, mitä kaapista löytyy. En kai nyt niin idiootti ole, että kaiken oppii vain lukemalla...

Illi, mä oon kans yrittäny miehelle antaa jotain helppolukusta isä-kirjaa niin pistää oikein vihaks, ettei se saa aikaseks sitä vähääkään luettua. Okei, hän ei oo mikään "lukija" muutenkaan toisin ku minä, mut silti...
Sit tuntuu, et mulla rahat on kohta taas tililtä loppu, ku ostelen kaikkee pinetä mitä tarvii, mut ei mies osaa ittekseen taas sellasia osteskella. Kyllä se siis maksaa kans juttui, en mä sitä, mut ärsyttää siilti, ettei se osta mitään oma-aloitteisesti. Ehkä jotuu siitä, et se tietää, etten mä sit kuitenkaan kelpuuttais sitä. Että koita siinä nyt sitten olla vaimolle mieliksi[:D]

Tulin just tunnin hieronnasta. Yllätyin, ettei jalat ollu niin tukos ku kuvittelin. Ens viikolla uudestaan ja taidan ottaa tolle selälle vähän käsittelyä. Mulla siis sellanen sarjakortti ostettu jo jokunen aika sitte ja oli käyttämättä 3 kertaa ja ne pitää käydä ennen heinäkuuta, joten nyt tällanen tehokuuri hieronnassa, en valita!!!

Kuka tulis meille siivoon? Tuntuu, et kaikki paikat on rempallaan. Pitäis tehä sitä ja tätä, mut en vaan jaksa. No miehellä loppu kouluhommat tältä vuodelta niin nyt sillä on illat aikaa touhuta. Ku siis koulua hän on hoidellut töiden jälkeen iltasin niin en oo viittiny vaatia häneltä hirveesti. Mutta nyt, nyt voin ruveta Justiinaks[;)]

Takaisin