Vihdoinkin kesäkuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skylar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täähän alkaa näyttää siltä että tulee aika monta vauvelia varmaan ihan samoihin aikoihin! :) Niin monella on jo noita supistuksia et luulis nyt ettei kovin kauaa kestä kellään. Vaikka itsellä vasta ensimmäinen synnytys ja sen takia vaikea sanoa mitään varmasti, mutta en nyt jaksa uskoa että tästä enää kauheasti venyy...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä laittelin tänään pihaa taas vähän kondikseen ja yhen viljelylaatikon sain taas valmiiks, supistuksia on tullu pitkin päivää ja hemmetin kipeitä, mutta ei mitenkään säännöllisesti, huomenna laittelen vielä viimesen laatikon ja sit mul on kaivonrengas tos pihassa johon on kans tarkotus laittaa kukkia niin duunailen sen knassa :) Ja huomenna pitää mennä lääkäriin, se on siis tuo käynti jonka soittivat labrojen jäljiltä perään et on tosi tärkee mennä.

Onko sulla odecca mitään käryä, että mistä vois olla kysymys?

Täällä oli päivällä hiljaista mut nyt vauva muljaa ja hikkaa niin lujaa, että tekee mieli pitää jalat ristis eytei vahingos tipahda. Supistuksiakin tuntuu sillon tällön mutta aika vaisuja. Sairaalassalin piirtyi käyrille aina supistuksia mutten itse niitä oikeen edes tuntenut..

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Kiva kuulla, että monella tuntuu tapahtuvan. :)

Täällä ei ole käynyt mitään uutta. Haluaisin kyllä kovasti että pian käynnistyisi, mutta eipä se ole omissa päätettävissä. Huomenna päästään kokeilemaan saunaa, ja muitakin ässiä voisin taas kokeilla. Limatulpasta ei ole ollut tietoakaan. Kävelylenkeillä tulee nyt helposti menkkakipuilua, mutta muuten ei ole ollut mitään kipuja.

Unirytmi on tosiaan mennyt ihan pipareiksi lomalla. :D Pitäisi ehkä ottaa itseään niskasta kiinni ja nousta vähän aiemmin - mutta kun pitkään nukkuminen on niin kivaa (varsinkin kun pian ei varmaan pysty).

Huomenta!

Kotona ollaan ja vauvakin päätti sitten ettei aio vielä tulla :)

Noin tunnin käpristelin kipujen kanssa ja mieskin oli jo, että soitetaan sairaalaan, mutta sitten olot loppuivat ja minä sammuin saman tien sänkyyn. Kroppa näköjään väsyi tuosta pienestä koettelemuksesta :grin

Ihan hauska kattoa kellon aikoja kirjotuksista, aina joku ei saa unta. Mikä sinällänsä ei oo kyllä kivaa. Itsekkin pyörin öisin ja sillon tällön ei vaan saa enää unta. :/ Viime yönä heräsin klo 4 hirveeseen pääkipuun! Oli kyllä ensimmäinen tälläinen herätys. Pyörin tunnin ja sit hain panadolin ja onneks sain vielä pari tuntia unta. Kaikenlaisia oireita tämä raskaus teettää. :P

Persikka, joko myrkytys pahenee tai sit mulla on sydämessä jotain vikaa tai sit joku muu, noi kaks vaihtoehtoa on annettu

Mulla on nyt näköjään tullut ihan iltarutiiniksi nuo menkkakivut. Eilen illalla kramppasi alaselkäkin ja piti ihan nousta sohvalta liikkeelle tai vähintään istumaan kunnolla ja liikuttelemaan lantiota, kun kouristeli niin kipeästi. Vähän alkoi pelottaa, että ei kai helkkarissa lähtö nyt vielä tule! Tänään sitten olen valmistellut vauvan tarvikkeita, jos vaikka lähtö tuleekin aiemmin kuin kuvittelen.

Täällä kans yöunet loppuneet - iltapäivästä kyllä väsyttää ja iltasella ennen lasten nukkumaanmenoa on ihan finito- mutta kun kello käy 22- hups on uni kateissa. yli kahteen meni viimeyönä ennenkö uni tuli- ja seiskalta taas ihan pirtee. aika lyhyellä unella jaksaa ihan ok. hyvähän se on taas kehon sopeutua unettomiin ja hyvin katkonaisiin öihin:rolleyes:..eikä sitä näin kesällä muutenkaan nuku niin paljoa- menee ihan suvi hukkaan nukkuessa muuten:wink.

Niinhän se menee.
Nimim. herännyt klo 11 ja tunti sitten "aamu"kahvit juotuna. :grin Tein kyllä kotihommia ahkerasti tuossa välissä ja nyt jatkan taas. Yöunet alkaa olla aika katkonaisia myös täällä.

Esikoisen aikana alko nuo unettomat yöt sen rv 36 jälkeen, ja se oli just sitä tuleviin yöheräilyihin totuttelluu jo sillon ja samat on kyllä alkanu tässäki raskaudessa.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Mä kyllä sammun saman tien monesti sänkyyn mennessäni, mutta heräiltyä tulee pitkin yötä. Nukahdan kyllä yleensä helposti uudestaan, mutta väsymys painaa silti. Onneksi sentään nukahdan, kun esikoisen kanssa mun kroppa oli niin yliväsynyt, että maidon tulo loppui, kun en osannut nukahtaa uudestaan tytön herättyä ensimmäisen kerran yöllä syömään.
Jos nyt vaikka sitten onnistuisi se imettäminenkin :)

Nyt on muuten mullakin teetä!
Ei löytynyt 100%, mutta tuo meidän paikallinen luontaistuotekauppa koittaa saada tilattua mulle.
Menee kylläkin ensi viikolle, että saas nähdä ehdinkö sitä saada :grin

Tänään on kyllä tullut käveltyä, kun käyntiin kaverin kanssa Jumbossa pyörimässä. Tuli oikeastaan hyvä mieli, koska oon selvästi paremmassa kunnossa, mitä olin silloin nuorempana esikoista odottaessa. + Kaveri oli se joka joutui käymään enemmän vessassa kuin minä :p

Sovittiin myös kaveriporukan kanssa, että mennään ensi viikolla tuonne Kaisaniemeen ilmaiskonserttiin hyppimään, jos en ole synnyttänyt vielä, että jos siellä viimeistään sitten :cool05

Paljos tätä teetä voi päivässä juoda? :rolleyes:
Mies tossa sanoi, että ota tupla-annos, jos ei kerran ole 100%.. On sekin kyllä nyt niin malttamaton :laughing014

Mulla on nyt aika mielenkiintoinen "oire"..
Tänään on nimittäin ollut jotenkin pelottavan hyvä olo! ( en tiedä milloin olisin ollut näin hyvinvoiva)
Ei väsytä ja voisin vaikka lähteä juoksemaan. Ihan outoa, kun yleensä tähän aikaa illasta alan jo vaan jumittamaan enkä mitään jaksa tehdä tai ajatella ja mietin vain nukkumaan pääsyä.. :think005
Kropassakin tuntuu ihan hyvältä, vaikka muuten vähän tukala olo tästä lämmöstä.

Olin siellä kaupoilla monta tuntia ja kotiin päin tullessa päätin vielä kävellä.
Nyt ajattelin lähteä iltakävelylle, kun en vaan malta olla paikoillani :grin

Vauva on ollut vähän hiljainen, mutta ihmettelen sitä asiaa sitten tuossa myöhemmin, kun meen sänkyyn.

Tänään on kyllä turvotusta ilmennyt jalkoihin ja päätä vähän särkee, mutta taitaa johtua tästä tämän päivän touhuilusta :)

Kävin piiiitkästä aika saunassa, ja ei mitään tapahtunut, mutta on kyllä ihanan rentoutunut olo!

Koitin kysellä mieheltä, että onko anopille tullut aikoinaan raskausarpia ja miltä ne nykyään näyttää (kun omalle äidille tai muille sen suvun naisille ei ole tullut yhtäkään). Olen vähän aprikoinut, että onko ne sitten paljonkin pienemmän ja mitättömämmän näköisiä kun vatsa kuroutuu pienemmäksi raskauden jälkeen, vai tuleekohan ne vain paremmin esiin. Kuulemma niitä tuli anopille paljon ja maha nykyään "kuin taistelutanner". Taisin sitten sanoa pettyneesti, että toivon että mun maha ei ole ihan taistelutanner ja toivoisin niiden haalenevan melko huomaamattomiksi muutamassa vuodessa, niin mies sanoi vähän tylyllä äänensävyllä että elämä jatkuu ja so what. Totta tavallaan, mutta kun mun maha oli ennen mun lempikohta kropassa oikeastaan, niin on välillä vaikea hyväksyä nuo tiikeriraidat. Ja kun vielä on vaikka kuinka aikaa saada niitä pirusti lisää.

Mä kans miehelle jotain sanoin tosta mun yhdestä arvesta ja Se vaan totesi, että enköhän mä yhdestä selviä. Joo, mutta kun maha tuntuu siltä, että kohta pamahtaa joka suuntaan. Meillä kanssa äiti selvinnyt ilman ja millekään esikoisesta tullut. Tisseihin tuli kyllä ja ne ainakin haaleni kyllä nopeasti. Reisiin tullut teininö ja ne kanssa haaleni, mutta ehkä vähän ruttuisiksi jäi...

Kyllähän nuo haalenee, mutta kyllä ne myös näkyy sen haalenemisen jälkeenkin. Ainakin omat näkyneet :sad001

Ja helppohan se on miesten sanoa, vai muuttuuko heidän kehossa monikin asia raskauden aikana.. o_O
Itse ärsyynnyn aika nopeasti, jos mies vähänkin vähättelee (ei varmastikaan tahallaan, mutta kuitenkin) mun tunteita esim. juuri näitä arpia kohtaan tai sitä, että iho jää löysemmäksi vatsan alueelta, tai sitä että on tullut selluliittia..

Kiva kuulla tietenkin, että hyväksyy sellaisena kuin olen, mutta ei se valitettavasti lohduta silloin kuin itseään peilistä katsoo, vaikka kuinka tässä on yrittänyt itsekin esikoisenkin jälkeen kuuden vuoden ajan.. :confused:

Niinku Gemini sanoki, ni kyllä ne haalenee aika paljonki. Itelle tuli esikoisen aikana toooosiii paljo arpia mahaan ja jenkkakahvoihin, ja ne oli ihan tosi tumman violetteja sillon oottaessa, mutta vaaleni aika äkkiä synnytyksen jälkeen. Nyt ei oo tullu onneks yhttään uusia, ku on nuo entiset jo tuossa. Miulla meni ainaki mahanahka ihan ruttuunki niistä kohin missä oli arpia, ku jäi ylimäärästä nahkaa mahaan. Mutta seki on niin yksilöllistä kaikilla. :)

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Lääkärikäynti oli ihan yhtä tyhjän kanssa, ei se ees tienny miksi olin siellä. Sano et kun sul on radi niin syö vähemmän sokeria ja tsekkas paikat... huomenna soittelen naikkarille mun kätilölle ja pyydän siltä labravastaukset ja kysyn et mikähän mahto olla idea tässä kun tosiaan mitään ei lääkäri puhunu noista oireista tai niiden sydämeen liittyvien labrojen tuloksista yms

Takaisin