Vesisynnytys kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ilpuri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@pilvikirsikka voi kiitos ❤️❤️

Vertaistuellisesti "hyvä" kuulla että en ole ainut, kenellä kroppa teki tenän. Jotenkin vielä sellainen epäonnistujan olo, mutta tiedostan kyllä, että se on tyhmä ja turha ajatus.

Sain kumminkin käydä ammeessa tuona aikana ja se tuntui todella hyvältä! Vesi tuntui aluksi lämpimältä, mutta sehän jäähtyi kyllä myös nopeasti. Hassua ettei sairaalan ammeessa oli mitään lämpöominaisuutta... Jos kotona synnyttäisi altaaseen, niin sittenhän joku lämmitin voisi olla hyvä ratkaisu. Muistelen siinä Väntan på Dig / Raskaana -sarjassa, että kotisynnytyksessä parilla oli joku sähkölämmitin altaassa.

Joskus se menee vaikeimman kautta, mutta kaikki on tosiaan vielä mahdollista! ❤️

Mä oon kans sairaalassa ollut ammeessa (just siinä ekassa synnytyksessä 😄) ja munkin muistikuvan mukaan se vesi jäähtyi nopeasti. Sitä olis pitänyt itse tajuta vaihtaa lämpimäksi, kun eihän ne kätilöt siellä käy kuin pyörähtämässä. Toista se on kotona, voi että! Toivon niin että säkin pääsisit vielä kotona synnyttämään, jos joskus teille toinen lapsi tulee ❤️

Mun toinen lapsi syntyi veteen. Siirryin sairaalaan vesien mentyä kotona. 8h kokonaiskesto, 1,5h ennen syntymää siirryttiin sairaalaan, jossa ottivat suoraan saliin. Olin 5cm auki ja pääsin heti ammeeseen. Vikat sentit meni siis aika vauhdilla, esikoisen synnytys oli kestänyt reilusti yli vuorokauden, niin en osannu odottaa. Pahinta oli luopua tens-laitteesta, joka oli altaaseen menoon asti ja matkalla paras apu. Altaaseen päästyä olo oli taas parempi, sai liikuttua vähän helpommin kuin kuivalla maalla. En tiedä minkä lämpöistä vesi oli enkä muista mitään tuntemuksia veden lämpötilaan liittyen, eli ihan sopivalta on varmasti tuntunut. Ponnistusvaihe alkoi fer-refleksillä, mikä oli hienoa, ekassa synnytyksessä en sitä kokenut. En halunnut/uskaltanut itse ottaa vauvaa kiinni, toivoin että kätilö poimii hänet ja antaa syliin. Pelkäsin kai että lipsuu käsistä uudestaan sinne veteen.. nousin sitten synnyttämään istukan kuivalle maalle. Vauva oli 4,3kg, melkein 1,5kg isompi kuin esikoinen, mutta syntyi tosi mukavasti ja helposti veteen.

Takaisin