VäriSointu
Kunnioitettu kommentaattori
Joku tuossa aiemmin sanoi, että lapsi kun syntyy veteen ni lapsi joutuu automaattisesti elvytykseen.Siis nyt en ymmärrä yhtään. Mihin elvytykseen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joku tuossa aiemmin sanoi, että lapsi kun syntyy veteen ni lapsi joutuu automaattisesti elvytykseen.Siis nyt en ymmärrä yhtään. Mihin elvytykseen?
Joku tuossa aiemmin sanoi, että lapsi kun syntyy veteen ni lapsi joutuu automaattisesti elvytykseen.
Minä oon ymmärtänyt et joskus vesisynnytetyt vauvat ei välttämättä heti tajuu alkaa hengittää ja saattaa olla et vaatii vähän ns. Herättelyä. Mut siis voihan ei veteen syntynytkin vauva vaatia sellaista. Eikä se siis elvytystä oo.
Kiva lukee teidän kokemuksia täältä. Itseäkin kiinnostaisi veteen synnyttäminen.
Joo just toi et yleensä siihen riittää ihan tommoset lempeet ja pienet keinot. Ei siis mitenkään automaattista et hengitys ei alkaisi. Ja tosiaan totahan tehdään myös ei vesisynnytyksen vauvoille.Siihen vauvan herättelyyn riittää usein ihan se, että äiti hieroo vauvan selkää ja juttelee. Ainakin itsellä se tuli ihan automaattisesti
Näissäkin ilmeisesti erilaisia käytäntöjä eri sairaaloissa, itse synnytin 12/21 veteen ja käytin kyllä ammeessa ilokaasua.Mä haaveilin myös veteen synnytyksestä mut totesin ettei ollutkaan mulle hyvä. Suihkussa oli ihan mahtava olla ja päätin kokeilla ammetta. Ammeessa supistukset tuntui aivan hirveeltä vaikka mies suihkulla laski kuumempaa vettä selälle. Ammeen vesi oli liian viileää minulle jotta olisi helpottanut oloa. 34 asteista oli. Kaksi supistusta olin ammeessa ja se riitti. Supistusten väli oli kyllä ihana olla ammeessa. Ja ammeessa ei ollut mahdollisuutta ilokaasulle. Suihkussa olisi ollut paras olla jos siellä olisi voinut ottaa ilokaasua
Joku tuossa mainitsi, että vauva joutuu automaattisesti elvytykseen vesisynnytyksessä. Miten te vesisynnytyksen läpi käyneet olette sen kokeneet?
Meillä kolmas tulossa syyskuussa ja pohdin vesisynnytystä vaihtoehtona. Tuo elvytys vain kuulostaa melko hurjalta.
Luin ekalta sivulta uudelleen tuon kommentin, jossa siihen viitattiin. Se on vähän epäselvästi kirjoitettu. Voi olla että hänellä käsitys, että vauva ei ala hengittää itse. Ja hänen vauvansa joutui joka tapauksessa elvytykseen.Mä ihmettelen tätä suunnattomasti, että mistä tällainen tieto on peräisin. Siis varmasti osa tarvitsee elvytystä, mutta ei se mikään rutiini ole. Eikä ainakaan omalla kohdalla tarvittu elvytystä. Vauva alkoi huutaa nopsaan ja oli kyllä ihan virkeä, apgar 10-10-10
Luin ekalta sivulta uudelleen tuon kommentin, jossa siihen viitattiin. Se on vähän epäselvästi kirjoitettu. Voi olla että hänellä käsitys, että vauva ei ala hengittää itse. Ja hänen vauvansa joutui joka tapauksessa elvytykseen.
Vesisynnytyksestä on täällä kuitenkin niin hyviä kokemuksia, että se on minulla vakavassa harkinnassa.
Minä kysyin peräruisketta Kaksilla syyskuisen synnytyksessä. Kätilöt sanoivat, ettei ole ollut käytäntönä enää ainakaan kymmeneen vuoteen. Ihmettelin asiaa, kun EKKS:ssa sain sen vielä -18. En osaa sanoa muiden synnäreiden tavasta.Mulle on syntymässä tammikuussa esikoinen, ja nyt alkanut vesisynnytys kiinnostaa!
Yksi juttu kumminkin pohdituttaa; kakka
Ootteko saanut jotain peräruisketta tms ennen altaaseen menoa?
Mua on synnytyksessä muutenkin ahdistanut se kakkaamisen mahdollisuus, mut ammeeseen kakkiminen on jotenkin vielä inhottavampi jotenkin tuntuu, että sängystä tms sen sais nopeammin/huomaamattomammin siivottua pois.
Mulle on syntymässä tammikuussa esikoinen, ja nyt alkanut vesisynnytys kiinnostaa!
Yksi juttu kumminkin pohdituttaa; kakka
Ootteko saanut jotain peräruisketta tms ennen altaaseen menoa?
Mua on synnytyksessä muutenkin ahdistanut se kakkaamisen mahdollisuus, mut ammeeseen kakkiminen on jotenkin vielä inhottavampi jotenkin tuntuu, että sängystä tms sen sais nopeammin/huomaamattomammin siivottua pois.