Vauvojen kuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skylar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vyöhyketerapeutilta kuultua: luontaistuotekaupoista saa vahvempia vauvojen maitohappobakteereja (en muista oliko d-vitskut mukana) jos vauvan masu kovasti vaivaa.
 
Me ollaan annettu pojalle jo kotiin tultua (eli ennenkö masuvaivat yleensä alkaa) VSL#3-maitohappobakteereita, joiden pitäis olla tosi tehokkaita (tilattiin netistä). Lähinnä siksi, kun tuo sai jo sairaalassa suht pitkän ja laajan antibioottikuurin, ja halusin koittaa ehkäista siitä aiheutuvia mahdollisia ongelmia. Noi on ihan siis aikuisille tarkoitettuja, mutta kysyin myyjältä ja voi kuulemma antaa vauvallekin, maitoon sekoitettuna ja kolmasosa aikuisen annoksesta (mä oon sitten ottanut sen loppuannoksen itse). Ollaan aika usein unohdettu antaa tuo, mutta silti tuntuu että noi olis auttaneet, tai ainakaan vauvalla ei ole hirveästi ollut masuvaivoja tähän mennessä. :) Kamalan kalliita nuo kyllä on, että ei varmaan jatketa kuuria sitten kun tämä erä loppuu, vaikka olisi kyllä kiva jatkaa.

Noissa ei siis tietenkään ole d-vitamiineja. Me annetaan ihan niitä neuvolasta saatuja, enkä ole huomannut niistä mitään ongelmia. Tosin mä kyllä aina unohdan antaa sen, että kauhean usein ei edes olla annettu. Lohduttaudun sillä, että syön ite suht reipasta d-vitamiinilisää, niin ehkä tuo sais maidonkin kautta jotakin.
 
Muokattu viimeksi:
Me ollaan annettu meidän kuukauden ikäiselle tytölle pääasiassa cuplatonia, pari kertaa rela-dropseja. Onko muut antanut näitä molempia samaan aikaan? Olen tässä miettinyt, että pitäisikö antaa molempia, kun tytöllä selkeästi on välillä vähän kivuliaita ilmavaivoja ja vähän ollut välillä vatsa kovalla.

Mehän mennään nyt osittaisimetyksellä, kun tytön paino ei noussut tarpeeksi (maanantaina taas neuvola, jolloin selviää suunta painon nousussa :)). Annetaan tällä hetkellä NAN:ia lisänä. Tyttö on kakannut nyt viimeiset viikot keskivertoisesti vain joka toinen päivä. Rintamaidolla eläville tämä on kaiketi normaalia, mutta ei korvike-vauvoille. Mitenkäs tämmönen osittaisimetetty, onkohan tämä normaalia? :anyone Olen pikkusen hämilläni tästä o_O Parina päivänä tytön vatsa oli kovalla (ja kakkaamisväli 3 vrk) ja annettiin rela-tippoja. Sen jälkeen kakka on ollut löysempää, eli ei ainakaan mitään pitkäkestoista ummetusta ole havaittavissa.

Onko kellään kokemusta tällaisesta`?
 
Me ollaan annettu cuplatonia samaan aikaan kun ollaan annettu gefilusta tai rela-d:tä, mutta ei olla nähty että on minkäänlaista vaikutusta, edelleen on mahavaivoja.
Meillä tosiaan pääasiallisesti saa korviketta kun rinnoista ei saa tarpeeksi, on kyllä kakannut päivän aikana 4-6 kertaa, viime viikolla tosin oli 3 päivän selvä ummetuksen merkki, kun ei tullut tuona aikana kakkaa vaikka näki takapuolesta, että siellä olisi tavaraa...tuolloin oltiin vaihdettu cuplaton toisen merkkiseen vastaavaan ja päätettiin se lopettaa....en sit tiiä, oliko siitä...
Veikkaisin, että korvike saa suoliston toimimaan erilailla...
 
Kerronpa nyt omia kokemuksia noita rela-tipoista, jos joku muukin näitä aprikoi. Meillä oli tuossa muutama päivä sitten taas pidempi kakkaamisväli, yli 2vrk. Annoin tytölle sit aamulla normaali annoksen, 5 tippaa relaa. No, ei mennyt kuin muutama tunti niin sinapit lensi oikein ripulina. Sai vatsan toimimaan siis. Seuraavana päivänä pienensin annosta 3 tippaan, kun ajattelun, että ylläpitäisi vatsan toimintaa. No, sieltähän tuli entistä vetisempää... Nyt olen jättänyt tipat antamatta, katsotaan sitten jos kakkaa ei kuulu...

Sent from my IdeaTabA1000L-F using Vau Foorumi mobile app
 
Kannattaako rela-tippoja antaa ihan vakiona, vai missä tilanteissa? Meillä annettiin d-vitamiinin kaverina ja mun antibioottikuurin aikana. Nyt on antibioottikuurin päättymisestä jo pari viikkoa ja d-vitamiinit on kokeilumielessä tauolla, kannattaako siis rela-tippoja antaa tässä kohtaa ihan muuten vaan?
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa:) nyt on aikaa lukea ja kirjotella kun istun sokerirasituksessa. Meillähän vauva alkaa olla 2kk. Elämäki mukavasti tasoittunu ja imetys sujuu nyt jo periaatteella tissi suuhun ja menoksi;) Ilmavaivat meillä välillä kiusaa ja monen päivän kakkaamisväli:( Vaunuissa viihtyy hiukan huonosti mutta kantoliina on meidän juttu. Onkin eka lapsi jota liinassa kannan.
Meillä käytössä D-tipat ja relat. Rota rokete annettii perjantaina ja eipä mitään oireita ainakaan vielä ole tullu.
 
Tunttuu, että meilläki tyttö jo tosi iso, minne se pikkuneiti hävis!! :o :D alotin jekovit d-tipat, eikä minkäänlaista mahavaivaa niistä. Onneks. :)viikon päästä vauvan lääkärineuvola ja miun jälkitarkastus.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Eilen aamulla sain ensimmäiset oikeat hymyt, kun herättiin pikkuisen kanssa :Heartpink
Tänään onkin tullut paljon hymyjä ja kovasti yrittää seurustella. Vahingossa päästeleekin ääniä, vaikka myöhemmin vasta taitaa se ääntely oikeasti alkaa.
Olen nyt muutenkin kovasti tarkkaillut kuinka paljon vauva on elämästä oppinut kuukauden aikana. Pieniä asioita, mutta niin tärkeitä :)

Tyttö sitten jostain syystä päätti viime viikolla ettei halua enää syödä pullosta edes rintamaitoa...
Se tulee kyllä aiheuttamaan ongelmia, koska tässä kuussa on muutama tapahtuma, joihin en voi vauvaa ottaa mukaan.
Maitoa en enää edes pahemmin pumppaile, koska se on aikalailla turhaa, kun sitä ei tule enää niin paljon. Näköjään kait tulee ihan vauvan tarpeiden mukaan.
Korviketta on silti varmuuden vuoksi, jos vaikuttaa siltä ettei oma maito riitä.
Huono juttu on nyt kyllä tuo ettei tyttö maitoa pullosta halua syödä.. :\

Meillä on myös alkanut tuo unirytmi kehittymään. Pikkuhiljaa yritän saada aikaistettua tuota yön pidempää unijaksoa, kun se alkaa vasta siinä 23 jälkeen. Sitten herää 4 aikoihin seuraavan kerran ja sitten 7 aikaa ja sitten 10 aikoihin. Päätavoitteena on saada molemmat lapset 21 aikoihin nukkumaan.
Vauvan ehdoilla tietenkin mennään, mutta toivon että pystyn tämänkin tytön kohdalla itse vaikuttamaan rytmiin :)

Ja edelleen on aikamoinen äidin sylivauva :Heartpink
 
Meillä on hyvin rytmi tullu jo tuossa n. Kk ikäsenä. Rupeaa nukkumaan klo 21 ja eka kerran syö 4-5 maissa ja aamulla 8-9aikaan aamulla herätys. :)ja sain kunnon hymykuvia jo, aiemmin ei oo ollu puhelin ees lähellä.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Miten teille menee päivisin? Onko ollut mitään tiettyjä hereilläolojaksoja tai unijaksoja? :)
 
Suurin piirtein ne pisimmät päikkärit on siinä 12 jäläkkeen, mutta riippuu miten ollaan menossa. Autossa ku nukkuu sen verran hyvin aina että jatkkaa kyllä unia vielä kyläpaikassa/kotona matkan jälkeen. Sellanen rytmi meillä että syönnit on klo 8-9, 11-12, 15-16, 18-19, 21-22, 4-5. Ja syönnin jälkeen jaksetaan yleensä se pari tuntia seurustella ja sitte on pienet torkut ennen seuraavaa syöntiä. :)ja tosiaan ne pisimmät unet päivällä 12-1 maissa ja vielä illalla 6 maissa. :) toivottavasti ei ollu liian sekavasti selitetty :D

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on päivärytmi vielä vähän hakusessa, sillä mies palasi vasta tällä viikolla töihin. Meillä on ollut aikamoista taistelua noi syömiset ja lisämaitohäsläykset, mutta nyt pyrin saamaan niihin selkeämpää rytmiä :)

Nukkuminen meillä on ollut haasteena viime päivät, ei niinkään yöllä, vaan päivällä! Tyttö on jo pitkään nukkunut öisin hyvin, eli menee nukkumaan 22-23 ja herää syömään 03-05. Sen jälkeen syö tunnin kahden välein aamuyöstä. Pidempi unijakso tulee lisämaidon ansiosta, lyhyemmät mennään pelkällä tissillä. Nyt kuitenkin on ollut aika monia päiviä, jolloin tyttö ei nuku päivällä juuri ollenkaan. Tänään hän on nukkunut yhteensä ehkä 1,5 h, lyhyissä pätkissä, aamukahdeksan jälkeen! En tiedä onko vatsavaivat (pientä ripulointia) vai kuumuus syynä tähän, vai eikö tyttö malta vain nukkua..

Muuten tyttö siis on kohtuu tyytyväinen ja itkee vain vatsavaivoja ja nälkää.
 
Mä en ole edes huomannut meillä mitään rytmiä! Pitäis kyllä ruveta kirjoittamaan noita ruoka-aikoja ja unia ylös, jos meillä joku rytmi onkin. Mutta yösyötötkin hoidan niin puolinukuksissa etten muista edes monta kertaa olen yöllä syöttänyt ja monelta..

Meillä muuten menee hyvin, paitsi että edelleen yleensä nousen sängystä vasta puolilta päivin, ja nukkumaan menoa ja ylösnousua pitäis saada reippaasti aikaistettua. Sinänsä kyllä saan tarpeeksi unta, että poika on aika helppo tapaus enkä ole mielestäni ihan zombi. :)
 
Meidän ainoa rytmi on se, että nukkumaanmeno on aikaistunut ja tapahtuu noin klo 22. Päivät on ihan arpapeliä. Kauheen pitkiä päikkäreitä ei nuku, max 1 tunti, paitsi autossa.
Yleisimmät päikkärit on puol tuntia.
 
Täälläkin on alettu hymyillä. Eka kunnon "oikea" hymy tuli tilanteessa, jossa juttelin vauvalle, kuinka ihana se on ja kuinka onnellinen olen siitä, että se on tullut mun elämään. Olin jo muutenkin herkistynyt siinä tilanteessa, niin siinä kohtaa se eka hymy todella sai liikutuksen kyyneleet silmiin. Täydellinen hetki :Heartpink

Mitään rytmiä meillä ei oikein vielä ole. Yöheräilyissä ehkä jotain säännönmukaisuutta, mutta päivät on ihan erilaisia ja ennakoimattomia sen syömisten ja nukkumisten kanssa. Mutta ehkä se tästä. Isompien lasten koulu alkaa ens viikolla, niin jospa se tuo vauvankin elämään jotain rytmiä.
 
Täällä on välillä olevinaan rytmi ja sitten se heittää häränpyllyä. Esim. eilen päikkärit nukuttiinkin klo 18-21.30, joten sitten ei nukuttukaan yöunia kuin pari tuntia ja puoli kahdesta poika on sitten ollut hereillä aamuun saakka, jos tissille torkahtamisia ei lasketa.o_O

Mutta mutta, nyt ei väsytä, sillä mäkin sain tänään ensimmäisen hymyn! Vielä on vähän tuurissaan, että tuleeko hymyä vai ei, mutta kyllä ne ihan tietoisia hymyjä oli, jotka tänään aamupesujen yhteydessä sain. :love017
 
Tänään tuli taas "Hyvää huomenta" hymy ja nyt antoi hymyn myös siskolleen :Heartpink
On tuo vaan niin ihana aloitus päivälle :)
 
Takaisin
Top