Vauvavakuutus

Tiedäkste, hävettää tunnustaa...

Mitä enemmän mä asiaa mietin, sen tyhmemmäksi itseni tunnen.

Meillähän on autot vakuutettu mm. Niin että jos ite ajaa seinää päin ni vakuutus korvaa. Talon palaessa tms vakuutus korvaa montakymmentä tonnia omaisuutta.

Ja sitten.. Minä, me, saadaan lapsi. Ja edes ollaan ajateltu ettei oteta vakuutusta kun julkinen riittää.

Eli.. Tulin järkiini ja taidan heti huomenna laittaa tarjouspyyntöjä :)
 
Itse oon erikoissairaanhoidon puolella lasten sairaanhoitaja ja en koe siellä hoidon olevan mitenkään huonoa, mutta toki sinne päästäkseen tarvii sen lähetteen joko yhteispäivysyksestä tai omasta terkasta missä ei sitten välttämättä ole lapsiin erikoistunutta henkilökuntaa. Toki tietyissä tapauksissa ilman lähetettä pääsee suoraan esh :n puolelle.

Samaa itsekin tässä pohdin kuin timanttikin. Toi 500e vaan tuntuu aika karseelta rahalta tässä kohtaa kun ostelee vaunuja ym.
 
Meillä on esikoisen vakuutus Fennialla. Uudelle tulokkaalle luultavasti otetaan myös. Onhan tuo arvokas, mutta jos lapsi sairastelee paljon niin silloin maksaa kyllä itsensä takaisin. Odotusajan maksu on 90e ja se tulee siihen vakuutusmaksun päälle.
 
Sitä mäkin oon kuullu monilta et alkuun se 500€ vuodessa tuntu suurelta, eikä otettu ja myöhemmin ois maksanu kyllä itteensä takasin!! Mä kyllä sen haluisin mut mies ei sanonu vielä kuuta kun et mietitään. On tässä vielä aikaa onneks miettiäkin ja jos lapsi ei sairastele niin eiks sen voi irtisanoo vaikka takaperoinen jälkeen. Ja siskon poika on päiväkodissa niin johan se on koko aika kipeenä!!
 
Aloitin nyt Pohjolasta. Meillä siis siellä kaikki vakuutukset ja aina jos (muutaman kerran) on tarvinnu niin heti on tullut myönteinen korvauspäätös joten sieltä varmaan nytkin otetaan.

Laskin et jo omavastuu olis se 50 euroa ni vuodessa vakuutus tekis hiukan yli 200 euroa vuodessa. Sen kun laskee muutamaan erään niin ei siitä kyllä juuri hintaa tule. Tai tämän alustavan laskelman mukaan.

IFistä ei aiota edes kysyä, kumpikaan ei oikeen liputa sen vakuutusyhtiön kannalta. Ja varsinkaan nyt kun joku jo mainitsi että 2kk:n iässä vakuutus vaihtuisi ja kaikki siihen mennessä tulleet viat/sairaudet on poissuljettu uudesta.

Jatketaan... :)

Edit: siis 50 euroa omavastuuta lääkäri- ja lääkekuluista. Normi vissiin on se 100 euroa, jolloin vakuutuksen vuosihinnaksi olisi tullut joku 170 euroa. Eli ei siis juuri mitään.
 
Mä taas en katokkaan pohjolan suuntaan vaikka maksettais.

Täytys jaksaa tutkia noita eri firmoja ja katsoa mikä olis "järkevin".
 
Mulla on koirilla lähitapiollassa ollu vakuutukset aina, enkä voi olla tyytyväisempi. Kaikki korvaukset on viikossa maksanut aina takaisin. Eikä oo ikinä mutissu ettei maksa. Täytyyki kattoo millaset vakuutukset siellä olis tarjota vauvalle.
 
Meillä mies hoitaa kaikki vakuutukset, en edes tiedä missä firmassa meillä nyt tuo lapsivakuutus.. mutta taitaa eri vakuutukset olla meillä ripoteltuna vähä eri firmoihin :) .
 
Kannattaahan se vakuutus ottaa, vaikka arvokas onkin. Voihan sen sitten myöhemmin pistää pois, jos sille ei oo tarvetta.
 
Nyt on melkoisen monta vakuutustarjousta tullut kahlattua läpi. Kattavimmat tuntuivat olevan Lähitapiola ja Pohjola, josta tosin en tarkkaa tarjousta ole vielä saanut, kun rakenneultra on vielä käymättä. Pohjolan vakuutus kuitenkin korvaa myös äidin poliklinikkakäyntejä, jotka johtuvat raskaudesta, sekä myös lääkityksiä ja sidetarpeita. Nämä korvaukset ovat äärimmäisen kiinnostavia kaksosraskaudessa. Meillä kun noita poliklinikkakäyntejä tulee paljon. Ensin ennen synnytystä ja sitten todennäköisesti keskosina syntyvien lasten kanssa runsaasti. Niin ja tietenkin jokainen meistä kolmesta voi joutua olemaan osastolla pitkäänkin..

If näyttäisi tällä hetkellä kalleimmalta. Syntymättömän lapsen vakuutus on halpa, mutta sen jälkeen vakuutus muuttuu ainakin oman tarjoukseni perusteella lapsivakuutukseksi ilman erillistä terveysselvistystä ja hintaa tulee muille kuin etuasiakkaille laskennallisesti yli 500€/vuosi. Meillä tämä kertaa kaksi. Äidin vuoden ilmainen henkivakuutus ei itseäni kiinnosta, sillä minulla on aikanaan otettu niin hyvä henkivakuutus, että yksikään vakuutusyhtiö ei ole kyennyt sen kanssa enää vuosiin kilpailemaan. Oma henkivakuutukseni on ajalta ennen syntymääni, joten kyllä vakuutukset kannattaa selvästi ottaa ajoissa. :)

Lähitapiolalla oli melko kattava vakuutus myös. Kalliin puoleinen tosin, mutta voimassa 100-vuotiaaksi asti ja sairauksien osalta 80 ikävuoteen asti. Tältä ajalta sairauksia ei ole mitenkään rajattu pois, eli vakuutus kattaa kaikki muut paitsi hammassairaudet jne. jotka yleensäkin on vakuutuksissa poissuljettu. Hinta tosin varmasti nousee iän myötä. Hintaa tälle tuli vähän vajaa 500€/vuosi meidän tarjouksessa yhden lapsen osalta. Vakuutus ei kata äidin raskauden aikaisia hoitoja mitenkään.

Turvasta sain myös tarjouksen, joka oli hyvinkin kohtuuhintainen, mutta siinä ei ollut vakuutusehtoja mukana, enkä ole niitä vielä ehtinyt katsoa mistään. Hinnan perusteella ei kata läheskään niin paljoa kuin muiden yhtiöiden tai sitten heillä on ihan alas poljetut hinnat ja vakuutus kannattaa ehdottomasti ottaa Turvasta. Vuoden vakuutus oli tarjouksen mukaan vain noin 150€/vuosi/lapsi.

Muista yhtiöistä en ole vielä tarjouksia ehtinyt katsoa, mutta tässä nyt oli nopea katsaus meille annettuihin tarjouksiin. Jos joku kokee hyödyllisenä tietona. :) Jakakaa toki muutkin, millaisia tarjouksia olette saaneet eri yhtiöistä, jos vaikka löytyisi joku vielä, joka kannattaisi katsastaa.

"Hauskana" yksityiskohtana mainittakoon, että jokaiseen tarjouspyyntöön ilmoitin haluavani tarjouksen sähköpostiin ja postitse. Ainakin kolme vakuutusyhtiötä on yrittänyt soittaa minulle monta kertaa päivässä usean päivän ajan. En pysty vastaamaan töissä puhelimeen, joten siksi en puhelinyhteydenottoja edes toivonut. Vakuutusmyyjien ei siis tarvitse olla lukutaitoisia. :)
 
Lähitapiolaan laitettu tarjouspyyntö, kun tuntui kovin kattavalta muihin verrattuna. Odotellaan mitä tarjoaa. :)
 
Mä en ole vielä perehtynyt näihin vakuutusasioihin lainkaan :sorry:

Taidan ens viikolla ryhdistäytyä ja laittaa myös tarjouskyselyä eri yhtiöihin! Lerrphan elaffy kun turvan ehdot saat, että onko oikeasti noin halpa :happy:
 
meidän pitäisi kohta puoliin myös käydä vakuutus ottamassa, jos aiotaan ottaa. Siinä tais olla aikarajana 3kk/2kk ennen vauvan syntymää. Sitä ennen pitäisi sit ottaa se.
 
Meillä on ifiltä vakuutus Jussille eikä sen vuosimaksu ole noin paljon. Se on 313e vuodessa. Siinä tosin on ammattiliiton alennus laskettu mukaan... Nyt sieltä tuli uusi vakuutusehdotus, vuosimaksu kallistuisi 50e mutta omavastuu pienenisi 100e per vakuutuskausi ja hoitokulu korvaus nousisi 10 tuhatta euroa eli 40 tuhanteen ja pysyvä haitta nousisi 50 tuhannesta 100 tuhanteen... Ja kyllä mä sen ehdotuksen hyväksyin :) Ja ens vuonna sitten kuulemma halpenee vuosimaksu :)
 
Meillä kanssa aiotaan ottaa vakuutus ennen syntymää. On ollut hyvin kiintoisaa lukea infoa teidän saamista tarjouksista. Varmaan itsekin kilpailutetaan useampaa yhtiötä, vaikka muuten vakuutukset onkin keskitetty. Elaffyn postaus on varsinkin kiinnostava. Itsekin on toivottu, että löytyisi sellainen josta on lapselle "iloa" pidemmäksi aikaa, eli toivottavasti hyvät ehdot loppuelämän henkivakuutukseen.
 
Käytiin alku viikosta lähitapiolassa juttelemassa näistä vakuutusasioista ja päädyttiin se ottamaan tulevalle lapsellemme. Vakuutus kestää aina 100 vuotiaaksi asti paitsi sairaanhoito kulut se kattaa 80 vuotiaaksi. Samoin siinä on se, että se korvaa urheiluvammat ym siihen saakka kunnes täyttää 17v.

Tuo urheilu homma on meille tosi tärkeä, kun tuleva isä on hyvin urheilullinen niin todella vaikea kuvitella ettei lapsikin tulisi olemaan, vielä kun suvussa kulkee tämä urheilullisuus. Ja tapaturma voi käydä vaikka kaverien kanssa pihapeleissä niin vakuutus on turvana. Hintaa tuli varausmaksun kanssa vähän reilu 400€, tosin me saatiin siihen alennus.
 
Takaisin
Top