Vauvavakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on vauvalle OP-Pohjolasta vakuutus. Vauvan vakuutus ei ole mielestäni edes kovin kallis. Yhden kissan vakuutus on satasen halvempi vuodessa ja on huomattavasti suppeampi.

Mulla on koirien vakuutuksetkin nelisen sataa vuodessa.. Jotenki se satasen kalliimpi lapsen vakuutus ei niin kalliilta tunnu, kun koirillakin useemman satasen vakuutus.

Täällä maatessa väkisinkin miettii että paljonko on sairaala lasku kun kotiin pääsee ja siihe päälle kahesta vauvasta mahdolliset keskola kulut. Vakuutukselle olis ollu tarvetta tosissaan mutta koitetaan nyt selvitä ilman.

Meillä tyssäsi siihen että alussa tupakoin lopetin kylläkin jo rv 9 ja sit maksahäiriön vuoksi.

Jetsoni eikö oyssissa ole niin että lapsista meneese 7 vrk omavastuu ja sen jälkeen ilmasia? Eli ns 14 vrk.sta maksat. Niin se ainakin ennen on ollut. Tietysti sun maksut on eri. Onko ne antanut minkälaisen ennusteen sulle et miten menettelevät, millon mahdollisesti vauvat syntyy tai miten toimitaan?

Joo Jetsoni, pitää vauvojen maksuja maksaa vain se 7vrk. Ja sitte sulla on myös maksukatto. Se on aika korkea, jotain reilu 650€. Kyllähän se varmasti kirpasee mutta rahaahan se vaan onneksi on.

Kiva kuulla tosta lasten rajasta ja mullahan se maksu katto oli noutten papereitten mukaan jotain 670€ mutta toi helpotti jo paljon että lapsilla on tommonen vuorokausi raja maksussa.

Ei oo puhuttu muuta ku että jos syntyyvät nyt että mitkä on maholliset tulevaisuuden seuraukset ja kuinka pitkä olis teho hoito aika. Elikkä ei silleen sen tarkemmin kun kaikki toivoo vielä montaa masupäivää lisää. :)

Se on aika korkea, jotain reilu 650€. Kyllähän se varmasti kirpasee mutta rahaahan se vaan onneksi on.

Meillä ainakin tuntuu näitä tarvittavia hankintoja olevan jonkin verrankin, että kaikki säästetty raha on kotiinpäin. Toki raha on aina vaan rahaa, mutta mä kyllä koen ehdottomaksi eduksi tuon Pohjolan vakuutuksen äidille odotusaikana sairaalakulujen kattamiseksi. Jos siis vaan saa vakuutukset otettua mistä tahansa yhtiöstä.

Minäkin laitoin pohjolaan tarjouspyyntö ja se tuli, täytin terveysselvityksen ja kai se o voimassa. En usko että eväisivät :) kai sieltä tieto tulee pääsenkö asiakkaaksi :)

Mä mietin et voiko ne evätä koivun siedätyshoidon takia tai mielialalääkkeen takia sen vakuutuksen?

Ite joudun toimittaan if:lle taysin epikriisit, sokeri seuranta arvoja ja neuvolakortista kopio. Ei edellisen lapsen kohdalla ollu näin tarkkaa. Tosin tää nyt oli tiedossa etten välttämättä saa vakuutusta ennen syntymää.

Me saatiin heti vakuutus vaikka mulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen kaksoislääkitys, toinen lääke erityisluvallinen valviran myöntämä.

Ainakin lähitapiolassa se virkailija selitti, että jos on jotain vaivoja niistä terveyskyselyn vaivoista niin vakuutus ei vaan korvaa niitä sitten, kun ne on jo ollut. BMI on siinä sellanen, että jos on yli 36 vai 40 niin silloin ei vakuutusta myönnetä.

Joo bmi jos on yli 40, ei oo käyny ultrassa tai odottaa useampaa kun 2 vauvaa niin ei myönnetä lähiTapiolasta

Yli kahdelle vauvalle ei taideta myöntää vakuutusta mistään vakuutusyhtiöstä. Kaikki eivät taida myöntää edes kaksosille.

Vakuutus voidaan myös evätä liian alhaisen BMI:n takia. On omakohtaista kokemusta, onneksi saatiin kuitenkin vakuutus esikoiselle pienen neuvottelun jälkeen ja kahdesta seuraavasta mun paino olikin muutaman kilon enemmän niin se ei enää vaikuttanut hylkäävästi.

Takaisin