Vauvavakuutus

Meillekki tuli lähiTapiolasta tarjous mutta oli melko hinnakas niin kilpailutan vielä toisiakin paikkoja. Esikon vakuutus kans tuolla niin olis samaan paikkaan halunnu kaikki mutta on se melkeen 250e kalliimpi kuin tytöllä ja samasta vakuutuksesa olis kyse.
 
Mä pyysin kans Tapiolasta tarjouksen ja oli kyllä sen verran suolanen hinta et pitää kysellä muualtakin. Miehen yli 10v. lasten vastaaviin, ennen syntymää otettuihin vakuutuksiin verrattuna hinta nelinkertaistunut. :eek: Toki se on kattava vakuutus ja voimassa loppuiän, mutta silti..
 
Millon sen vakuutuksen voi hakee? Rakenneultran jälkeen?
 
Okei, onks sulla Jetsoni muutkin vakuutukset samassa paikassa et saaks jotain keskittämis alee tuosta viel ? Kallis vakuutushan tuo on mutta pakko se on ottaa. Onks omavastuu millanen vuodessa esim sairauden varalle lääkärikäynneissä?
 
Tapiolasta saa kun nt-ultra on käyty ja kaikki edenny normaalisti. Pohjolasta vasta rakenneultran jälkeen. Muista en tiiä. Meidän saama tarjous oli reilu 400 € vuodessa, on muitakin vakuutuksia samassa puljussa.
 
Tuosta kyllä lähtee sit vielä keskitys etu et tulee edullisemmaksi ettei noin kallista tartteis maksaa mutta meinasin rakenne ultran jälkeen käyä pohjolasta kysymässä.

En muista niitä oma vastuu juttuja mut voin kahtoo tässä illan päälle ne. Mut jännittää saako mitään vakuutusta radin takia. Voi ainakin sen tädin mukaa olla hylkäävä tekijä kaksos raskaudessa.
 
Mulla oli vanhemmalle lapselle vakuutuksen saaminen vaakalaudalla kun mulla on itselläni yksi sairaus ja myös mun painoindeksi oli heidän mielestään liian pieni. Lisäksi raskaus saanut alkunsa lapsettomuushoitojen kautta. Eli monikin asia voi vaikuttaa!

Saimme kuitenkin vakuutuksen ja kakkosesta sen saimme suoraan.

Nyt mulla on oma terveys parempi ja painoindeksi korkeampi ja raskaus lähti käyntiin ilman lääkkeellistä apua. Ainut minkä vuoksi nyt jännään vakuutuksen saamista, on että mulla oli tässä raskaudessa se toinen sikiöpussi kohdussa, mikä aiheutti vuotelua alkuraskaudessa. Ja tietty ikää taas enemmän. Mutta täytyy nyt vaan pitää peukkuja pystyssä että vakuutus myönnetään kolmannellekin.
 
Meillä Tapiolan tarjous oli alle 500€/lapsi, 100€+10% omavastuu.
 
Mä olin jo ihan unohtanut tämänkin asian, täytyy tutkailla ajan kanssa noita vakuutuksia ja vertailla. Tarkotus olis kyllä hankkia.
 
Eli saako pohjolasta vakuutuksen rakenneultran jälkeen ? (olen pohjolan asiakas ) Millainen todistus tulee pyytää kun menee rakenneultraan? vai tarviiko siis ees pyytää? itse olen aatellut ottaa vakuutuksen, koska ensimmäisellä lapsella oli paljon korvatulehduksia ja korvien putkitus sekä atooppinen ihottuma. Silloin ei valitettavasti ollut vakuutusta ennen syntymää vaan otimme vakuutukset sitten vasta kun lapsi oli syntynyt.
 
Mun mielestä pohjolan vakuutusta voi hakea rakenneultran jälkeen. Ja kai lääkärissä tiedetään mitä tietoja vakuutusta varten tarvitaan. Mä sain Np-ultrasta lapun mukaani missä kerrottiin tarkkaan ultran kulku ja oletan että samanlainen tulee myös rakenneultran jälkeen jonka sitten lähetän vakuutusyhtiöön. Lisäksi vakuutusyhtiö tarvitsee kopsun äitiyskortista.

Mun muistaakseni yhdellä neuvolakäynnillä ( rv 20 + ) käsitellään myös näitä vakuutusasioita joten neuvolan terkkari osaa varmasti antaa hyviä ohjeita siihenkin asiaan.
 
Ifiin sais jo heti np ultraan jälkeen, eilen vähän kattelin sitä. Hintakin alle 200€ ja samalla saa vuodeksi äidille ilmaisen henkivakuutuksen.
 
Me otettiin Lähitapiolasta kun siellä muitakin vakuutuksia :-)
 
Mies ei osaa vielä sanoa. Ajattelin et se tapiola vois olla meidän vakuutus kun meillä muutkin vakuutukset on siellä

Mua ei huvittas lähtee tk:hon istuin esim. silmätulehduslapsen kanssa pariks tunniks...
 
Meillä tk:ssa vain nuoria lääkäreitä. Valitettavasti ollaan lähdetty sieltä aika monta kertaa lasten kanssa väärän diagnoosin kera kotiin. Yksityisellä taas pääsee suoraan lastenlääkärille, minkä ammattitaitoon olen enemmän luottanut. Ollaan myös hoidatettu isomman tytön korvien tuubitus ja nuoremman pikku silmäoperaatio yksityisellä. Hyvää ja nopeaa palvelua, suosittelen kaikille vakuutusta lämpimästi!
 
Nyt on laitettu tarjouspyyntöjä vähän joka vakuutusyhtiöön, joka mieleen tuli nopeasti. Ehkä joku meille hyvän tarjouksen antaa. Vakuutuksen kuitekin aiomme ottaa, kun kyseessä kaksosraskaus. Riskit ovat silloin mielestäni jo merkittävästi isommat, että lapsilla on synnynnäisiä juttuja, joissa tarvitaan ainakin alkuun hoitoa. Ennenaikaisuus nyt ensimmäisenä, toivoisin vakuutuksen korvaavan sairaalassa vietetyn ajan, jos sitä sattuu tulemaan jommalle kummalle enemmänkin.
 
Oonko mä ainut joka edes harkitsee jättävänsä vakuutuksen ottamatta?
 
Takaisin
Top