Vauvavakuutus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nnopa

Kunnioitettu kommentaattori
Monella alkaa olla jo 12 viikkoa täynnä ja np-ultrassa käyty, samalla alkaa olemaan mahdollisuudet hankkia vauvavakuutus.

Onko joku ottamassa? Onko aiemmalle otettu, hyötyä? Vai koetko ihan turhaksi?

Meillä on esikoisella vakuutus, mutta just mietiskelen, että lopettaisin sen eikä toiselle vauvalle otettais ollenkaan. Ei olla käytetty kertaakaan, kun poika ei oo sairastellu kahta flunssaa enempää. Eli meillä on ollu täysin turha tähän asti, mutta eipä sitä etukäteen voi tietää :)

Meillä on esikoiselle vakuutus ja otetaan myös kakkoselle sitten, kun sen rakenneultran jälkeen Pohjolasta saa. Vakuutus korvasi mm. äidin raskaudenaikaiset äitiyspolikäynnit ennen kuin lapsi oli edes syntynyt, ja ainakin mulle tuli niitä muutamia. Lisäksi meidän poika joutui synnytyksen jälkeen lastenosastolle hoitoon, joten sairaalakuluja tuli siitäkin jonkin verran. Yksityisellä lääkärillä ollaan käyty ehkä viitisen kertaa vauvavuoden aikana ja on kyllä kätevää, kun ei tarvitse kipeän lapsen jonottaa. Vakuutus on korvannut myös lääkärin kirjoittamat lääkkeet eli kyllä tässä on ihan rahalle tullut vastinetta.

Jotkut lapset ovat terveempiä kuin toiset, mutta sitähän ei valitettavasti ikinä voi tietää etukäteen. Meinaan ihan oman mielenrauhani vuoksi ottaa vakuutuksen tälle kakkosellekin. Ainakin pikkulapsiaika ollaan valmiita maksamaan kahta vakuutusta. Voihan sen myöhemmin vaikka irtisanoa, jos ei koe tarpeelliseksi.

Minkä hintaisia nuo vakuutukset teillä on öbaut?
Meillä kummatkin on olleet lievästi atooppisia, esikoinen sairastanut myös useamman korvatulehduksen ekojen 1,5v aikana. Eli vakuutuksella ois voinut saada esim. voiteet reseptille -> halvemmalla. Mutta kuinka suuri säästö mahtais tulla... :O

Mulla on taas maailman tyhmin kysymys, mitä sillä vakuutuksella tekee tässä vaiheessa? Mä oon aina luullu et maksimissaan sit ku äippäloma alkaa :D

Onko Ifistä kokemusta? Siellä sais äidille samalla vuodeksi ilmaisen henkivakuutuksen, sen puoleen sieltä hieman houkuttais ottaa eikä minusta mitenkään järkyytävän kallis ole.

Meillä on ifillä..ei muistettu ottaa ennen syntymää niin piti olla 2kk ennen kuin sai vakuutuksen. Korvaa atoopikon perusrasvat ja kaikki lääkärikulut ja reseptilääkkeet. Ainut joka vakuutukseen ei mene on maitoallertikon erityiskorvike.. meillä ollu tarpeen allergioiden ja iho-ongelmin takia on kuluneena vuotena tullu käytyä useamman kerran läkärissä. Nyt meinaa ottaa jo maha-aikana valmiiksi vakuutuksen!

Meillä esikolla lähitapiolassa ja tosi paljon oon tykänny. :) nyt haluaisin samasta paikasta mutta pitää alkaa tutkimaan että kuka suostuu ottamaan kaksosraskauden asiakkaakseen. :) ja tällä kertaa yritän saaha raskaus aikana sen vakuutulsen otetuksi että sais korvattua jo raskaus ajan lääkärikäyntejä. :)

Jetsoni, samoja asioita katselin eilen netistä. Kun niitä lääkärikäyntejä voi tulla paljon.. Jos löydät enemmän tietoa asiasta, jaa se ihmeessä tänne!

Mä kerron heti ku jotain löydyn. Aika heikosti netti kertoo niin pitää vissiin paikan päälle mennä kyselemään. :)

Meillä on if:ltä vakuutus ja on todellakin ollu tarpeellinen. Pojalla nyt menossa jo toiset putket korvassa. Yksityisellä laitettu ja 1000e leikkauksesta joutu maksaan 100e ite. Ja ollaan päästy molemmilla kerrolla tosi pian. Korvaa perusrasvat ja korvatulehdukset. En kyllä ite lähde jonottaan kipeen lapsen kanssa terkkariin vaan mennään aina yksityille koska saa vakuutuksesta rahat pois. Tietty pieni omavastuu. If:ltä otetaan tälle tulevallekin.

Meillä on esikoisella, mutta ei me saatu mitään hyvityksiä rasvoista, kortisoneista tai muista.. Tai siis mistään lääkkeestä ei olla korvauksia saatu. Pojalla on atooppistyyppinen iho, ja hidas suoli, mutta asiasta ei ole mitään virallista diagnoosia, joten vakuutus ei korvaa rasvoja/lääkkeitä. Meillä käytössä päivittäin Ceralan, Essex ja kortisoni kuureina, lisäksi Pegorion pehmittämään ulostetta. Meillä oli vakuutus Pohjantähdessä, nyt siirrettiin kaikki Ifille ja olipas kiva kun piti täytellä uudelleen se terveystietolomake. Ei korvaa esikoisesta juuri mitään, saivat aika hyvin terveyslomakkeen täytön jälkeen poisluettua korvatulehdukset, ihosairaudet, ja kaikki vaivat mitkä johtuvat noista tai vatsan/suolen toiminnasta :)

Otetaan kyllä silti toisellekin, varmuuden vuoksi. Maksellaan niitä sitten se pari vuotta ja muutetaan sitten suppeammaksi jos koetaan tarvetta.

Esikolla kyllä maksanu joka vuosi takasi ihtedä tuo vakuutus kun on ollut kolme osasto reissua ja yksityislääkäri käyntejä. :) paljo mieluummin maksaa sen 100€ oma vastuun kuin 290€ sairaala laskun. Rs-viruksen aikaan ei tainnu ees riittää tuo kun oltiin pitkään tehostetussa hoidossa kun tyttö oli niin huonossa kunnossa.

Eli nyt todellakin otetaan vaikka toivon että vältyttäs pahemmilta taudeilta. :)

Mä sitä tässä oon pohtinut, että vois olla hirmu kätevä. Mä meen paljon mielummin yksityiselle ku kunnalliselle ja vakuutuksesta on siinä vaiheessa hyötyä. Vaikka toki toivoo ettei lapsen kanssa täytyis paljoo lääkärissä juosta.

Mullakin on ajatuksena vakuutus ottaa. Vaikka itse olen suht. terve vauvana ollut, kaikilla sisaruksillani on niin paljon kaikenlaista ollut.

Tänään sain Tapiolan tarjouksen. Laittavat vielä postissa tulemaan kirjallisena. Täytyy kilpailuttaa muutkin yhtiöt, mutta tuo Tapiolan oli loppuelämän ajan samoilla ehdoilla, eli ilman rajoituksia, jos vakuutuksen varaa ennen syntymää.

Meillä on molemmilla tytöillä ollut vakuutuksesta paljon hyötyä joten varmasti otetaan sellainen myös kolmannellekin!

Takaisin