Vauvavakuutus

Minäkin ihan noiden kaksos riskien vuoksi haluan vakuutuksen. Ja esikkokin oli keskolassa aluksi niin olisi se iso apu jos vakuutus antais edes vauvan maksut takaisin. Täällä siis ainakin kaksi vuotta sitten lastutettiin lapsen keskola hoidosta ja äidin osastolla olosta erikseen.
 
Ei taida meillekään tulla vakuutusta. Täytyy vaan toivoa, että sille ei sit oliskaan käyttöä.:rolleyes: (Hei jee, täällä on muuten uusia hymiöitä!!!)
Aiemmille lapsillekaan ei otettu.
 
No huh, mä jo ajattelin et oon maailman huonoin äiti jo ennen lapsen syntymää :D

ehkä johtuu tämä ajatusmaailma siitä, että kukaan lähipiirissäkään ei ole sitä ottanut. Ja omalla kohdalla on aina julkinen terveydenhuolto toiminut hyvin, niin en sitten koe niin tarvetta sitä vakuutusta ottaa. Varsinkin kun siinä on kuitenkin ne omavastuut :)

Mut jokainen tekee miten haluaa ja mä en missään nimessä tarkoita että ei sais ottaa :)
 
Mä en esikolle ottanu ku vasta silloin kun hän oli 8kk ja oltiin oltu eka kerran osastolla nesteytyksessä. Sen jälkeen olen ollut onnellinen että vakuutus on kun viime talvena sairastettiin erittäin vaikea rs-virus ja sen vuoksi oltiin sairaala hoidossa 10pv joten vakuutus korvasi melko hyvin. :) ja kerran julkisella puolella sanovat että lapsi terve, neiti silloin 1v2kk ja minä itse näin että tyttö ei oo kunnossa ja mentiin seuraavana päivänä yksityiselle josta kiireellisenä osastolle nesteytykseen kun lapsi oli kuiva ja kuume kokoajan yli 39 eikä laskenut normi lääkkeillä. Onneksi on vakuutus. :)
 
Kyllä täälläkin vakuutus otetaan jo raskausaikana jos se vain myönnetään ilman mitään kummallisia rajoituksia. Ja jos kovasti tulee rajoituksia niin sitten heti syntymän jälkeen vakuutuspaperit sisään. Ei paljon nappaile istua missään yhteispäivystyksissä tunti tolkulla korvakipusen tai kuumeisen lapsen kanssa.
 
Mulla tuota intoa rajoittaa myös se etten ole itse joutunut lapsena istumaan varmaan koskaan päivystyksessä. Kiitos kuuluu lääkärivanhemmille :D Joten hätätapauksessa varmasti apua löytyy myös sieltä. Eri asia on haluaako sitä joka vaivasta heille kertoa.
 
Ihan kiva "kotikenttäetu" ollut sinulla ja toki nyt tulevaisuudessa tarvittaessa myös teidän perheellä.
 
Mä kävisin itse aina vaan yksityisellä jos kukkaro antais myöden... Päivystyksessä joutuu tunti kaupalla jonottamaan eikä kato sitä ootko pienen lapsen kanssa vai et. Siksi toi vakuutus huokuttaa jotta vois käydä huolettomammin yksityisellä. On mulla molemmille koirillekkin vakuutukset, eikä mitkään huonot.
 
Meillä terveyskeskuksessa pääsee pienet lapset ohi jonon. Se on mielestäni hyvä järjestely. :) Nyt vain oman tk:n päivystystä supistettiin, joten sairaalan päivystys on sitten iltaisin ja öisin. Siellä on jonoa, kun hoitaa koko maakuntaa. Eli ehkä se yksityinen on ihan hyvä optio olla olemassa.
 
Meillä taas on sairaalan 24/7 päivystyksessä oma lasten puoli. :) pääsee vähän nopeammin lääkärille, jos vaan on lääkäreitä talossa (uudenvuodenaattona oli vain yksi lääkäri aikuisille ja lapsille:cwm mut mukavasti se odotteluaika onneksi meni)
 
Katsoin tota ifin vakuutusta kun oli niin edullinen muihin verrattuna (n.150e), mutta se onkin voimassa vaan siihen asti kun vauva täyttää 2kk. Sen jälkeen sen voi vaihtaa lapsivakuutukseen mikä maksaa reippaan 300e /vuosi ja on voimassa 25v asti.
Pohjantähden vakuutus on voimassa odotusajasta hamaan tappiin asti ja maksaa noin 500e/vuosi.
Melkosia eroja noissa ja aika kovia hintoja varsinkin jos sitä ei tartte koskaan...
 
Tuossa iffin vakuutuksessa, joka on voimassa 2 kk saakka syntymästä, saattaa olla pieni ongelma. Jos lapsella todetaan jotain ongelmia/sairauksia syntymässään tai sen 2 kk:n aikana, todennäköisesti lapsivakuutus tulee sulkemaan ne vaivat jatkossa pois korvattavista. Kannattaa selvittää ennen kun tuon vakuutuksen ottaa!
 
Jep. Eiköhän ne pääse keplotteleen ittensä korvauksista. Muutenkaan toi ifin vakuutus ei kuulostanu hyvältä vaikka halvempi onkin.
 
Tietääkö joku voiko äidin tai isän? Perinnölliset (tai ei perinnölliset) sairaudet vaikuttaa tohon vakuutukseen kun mulla on se kilpparinvajaatoiminta... Lääkkeethän siihen on et ei se lapsen kasvuun ja kehitykseen vaikuta ja saahan se maksukin lääkkeet siihen jos sillä se sama on... Ja monillehan se tulee myöhemmin kun vastasyntyneenä, jos on tullakseen.
 
Noihin on vaadittu et äiti täyttää terveyskyselyn. Ainakin siis noissa vakuutuksissa mitkä alkaa jo odotusaikana.
 
Mulla ainakin tuli sanomista oman sairauden vuoksi vauvavakuutusta otettaessa. Saatiin se lopulta onneksi kuitenkin. Se riippuu varmaan paljon sairaudesta ja miten paljon sillä voi olla vaikutusta vauvaan/raskauden kulkuun.
 
Kyllä ollaan otettu vakuutus :) Ifiltä otin kun sieltä on kaikki muutkin vakuutukset. Kylkiäisenä sai 25000 e vakuutuksen itselle ilmaiseksi vuoden ajaksi :)
 
Me ei otettu esikoisesta vakuutusta odotusaikana, mutta otettiin sitten se lapsivakuutus kun esikoinen oli 2 kk. Ei oo kertaakaan vielä tän 1v8kk aikana tarvittu, koska tuo poika on pysynyt ihmeen terveenä "kop kop". Mutta koskaanhan ei voi tietää. Ja ite en oo kunnallisia lääkäripalveluita joutunut käyttämään sen jälkeen, kun töihin menin, koska työterveyshuolto on yksityisellä :) . Mutta kyllä mulla on lapsuudesta ja nuoruudesta aika huonoja kokemuksia kunnalliselta puolelta, enkä nyt tiedä minkälainen meno sielä nykyään on, ei varmaan ainakaan yhtään parempi :sad001 .
 
Takaisin
Top