vauvat 2

Ei ole pikkuisen masu ainakaan vielä tottunut lääkkeeseen. Amoksilliini on kyllä semmoinen aine että se vetää monilta aikuisiltakin mahan kuralle. Heh, Heini, selviän vähemmällä vaivalla kun putsaan itse vaippaosaston :D Isi kun tuppaa usein sotkemaan koko hoitopöydän niissä hommissa.

Pitää varmaan alkaa irrottelemaan ovia saranoiltaan. Tuo meidän täytuho on keksinyt miten ovia avataan ja suljetaan ja nyt on koko ajan menossa olkkarin oven taakse paukuttamaan. Sitten pirpanalle iskee joku hätä suljetun oven takana eikä kukaan pääse auttamaan kun muksu on oven edessä. Yllättävän virkeä riiviö meillä vaikka onkin melko räkäisen oloinen.. x)
 
Emilia, miten tuo kuulostaa niin tutulta että pääsee vähemmällä jos itse vaihtaa? ;D Välillä tuntuu ettei  miehellä oo aivoja, sen verran ihmeellisesti asiat tapahtuu, siis just noi kakkavaipan vaihdot. Mielellään meillä kyllä mies vaihtaa vaippaa, siitä ei ole kyse mut se sotku sen jälkeen on minun tietenkin siivottava!
Meilläkin on lempparipuuhaa tuo ovien paukuttelu ja heiluttelu. Meillä poika menee seisomaan ovea vasten aina kun meen johonkin huoneeseen  ja en halua että poika tulee sinne. Esim. Jos haen puita ulkoa, laitan välioven kiinni missä on ikkuna. Takaisin tullessa huomaan ikkunasta kun poika kikattelee ja seisoo ovea vasten etten pääse sisälle! No onneks tajuaa sitten laskeutua  istumaan lattialle että pääsen loppujen lopuks sisälle. Koskaan en kyllä  ole ulos jäänyt tai mihinkään huoneeseen. xD

Meille tuli eilen postista taaperokärry, poika työntää sitä ihan innoissaan. Vielä ei ymmärrä itse nousta seisomaan ja lähteä työntämään vaan se pitää siihen asetella! Mut en usko että menee kauan  kun tajuaa asian. Pahoin pelätään täällä että kohta tuo meidän riiviä kävelee. :O
 
Voi kauhea, miten monella lapsella korvatulehdus ja muita sairasteluja! Paranemisia kaikille! En halua mitään suolaa haavoille laittaa, mutta ollaan kyllä todella onnekkaita, kun Niklas on ollut elämänsä aikana vaan yhden päivän kuumeessa eikä muuten mitään. En siis tiedä mitään kuinka rankkaa on olla kipeän lapsen kanssa kotona. Jaksamisia äideille :)

Meilläkin pitäis pinnasängyn laita laskea, kun Niklas on oppinut siellä seisomaan. Mutta pinnasänky huojuu sen verran, että mä kyllä meen ostamaan torstaina uuden! Pelottaa, että se vielä kaatuu, kun poika nousee seisomaan sitä vasten. No aika epätodennäköistä, mutta sitä riskiä en todellakaan halua ottaa.

Ootko Emilia miettinyt, että ostaisit sellaisia ovistoppareita? Meillä on sellanen kuminen ja pitää ainakin makuuhuoneen oven paikoillaan, kun tuokin on tykästynyt ovien paukutteluun. Ei tarvis sentään ovia irrotella ;)
 
Ovistoppari? Eihän minulla ole pienessä mielessäni käynytkään että semmoisiakin on olemassa :D Yritin vaan pönkätä ovea lehden avulla pysymään auki. Tuo olkkarin ovi on kyllä muutenkin aika turha ja ruma, olisi hyvä syy heivata se menemään Pitänee tutkailla seuraavan kerran kaupassa käydessä semmoista stopparia, kiitti vinkistä Madie :) Voisi katsella samalla muitakin turvavälineitä, lukkoja vetolaatikoihin yms.. Minulla loppuu harjanvarret ja kylpytakin vyöt kesken kun yritän varjella poikaa saamasta sormia laatikon väliin :D

Heini, juu en käsitä miksi se vaippa pitää ottaa pois pojan alta ennenkuin vie pesuille. Tuommoiseen isoon töhrykakkaan ei riitä että pyyhkäisee vaipan puhtaalla puolella ja pistää vaipan pakettiin. Itsehän annan vaipan olla hoitopöydällä niin pitkään että saan pojan nostettua ylös yhdelle kädelle, sitten vaippa roskiin. Ja vielä väitetään että naiset muka tekevät asiat vaikeasti.. ;D Ei varmaan ole kaukana teidän pojalla kävely jos niin jo kärriä työntelee! Huih. Jos näin nyt voi sanoa, onneksi oma muksu ei vielä yritä kävelemään tai nouse ylös. Helpompi vahtia :D
 
Poikani äitienpäivä "lahja" minulle oli se, että meni ryökäle sairastumaan viime yönä.
Klo 21 meni ihan terveenä nukkumaan, ja kahden tunnin päästä vääntää itkua, kun nostan pojan syliin, oksentaa päälleni... Kiitos rakas :D Myös yskä ja nuha kiusana + hieman kuumetta.

Pojan toinen kerta elämänsä aikana, kun on sairaana. Eka kerta oli 2 kuukauden ikäisenä kovassa nuhassa. Terveenä on poika pysynyt, ihanaa se.
Nyt kuitenkin suht normaalisti jaksaa leikkiä, ehkä vähän vaisumpi. Ruokakin menee joten kuten alas, ei kuitenkaan niin paljoa.

Hyvää äitienpäivää minunkin puolesta!
 
Meillä kävi tänään niin, että poika kun heräs itekseen sängyssään, teki kakat vaippaan ja  aukas vaipan siellä sängyssä, ja tutkaili, että mitä sieltä oikein löytyykään! Mahtavaa, upeeta!
Ei muuta kuin koko paketti suihkuun -->
:D
 
Aamun poika se osaa yllättää äidin iloisestinjo tässä iässä;) Meidän ukko tuli tänään kipeeks. Nuha, yskä ja illalla nous kova kuume. Meni sit jo seitsemältä nukkumaan, laitoin supon, saas nähdä millanen yö on tiedossa... Viime yönä poika huusi kolme tuntia. Ensin luulin et oli vähän vauhdikas vkl ja sen takia huuteli, mut saatto olla tauti jo viime yönä syypää. Hampaita jo ajattelin et tekee, mut ei, ei vieläkään...
 
Väkisinkin alkoi naurattaa tuo Aamun kuvaus, taisi pojalla olla hauskaa tutustuessaan vaipan sisältöön :-D

Pikaista paranemista Dessan pojalle!
 
Käytin tänään Millaa terveyskeskuksessa. Aamulla yritin soittaa monta kertaa, meni vaan vastaajaan. Sitte ku pääsi läpi puhelimella nii sanoivat et soita iltasella uudestaan. Noh, soitin puoli neljän aikaan ja neljältä lähimme sitte sinne. Puoliviideltä olis pitäny päästä, mut ei oo ku yks lääkäri ja paljo asiakkaita nii piti melkein kaks tuntia ootella. Vasta kuuden jälkeen pääsimme pois sieltä. Kuunteli keuhkot, katto korvat, nielun yms. Sanoi ettei oo mitään erikoista. Tyttönen vaan yskii ja nenästä valuu räkää koko ajan.

Yksityiselle puolelle soitin kans aamulla nii torstaina olis ollu lastenlääkäri paikalla, mut se on sama joka on meillä neuvolassa keskiviikkona nii turhaan oottelee torstaihin asti ja maksaa siitä melkein 100e.

Tänään on nukkunut kahdet pienet päikkärit. Ei varmaan kahta tuntia kauempaa. Kahdeksan aikaan iltasella alkoi nukkuun, kun ensin oli pyörinyt ja hyörinyt sängyssään jonku aikaa. Kerran heräs et piti käydä laittaan tutti suuhun. Viime yönä heräsi taas tunnin välein.

Viikonloppuna saimme ihme kyllä hyvin nukuttua. Pe-la välisen yön nukku yhdeksästä kuuteen ja ei heränny kertaakaan, la-su alko 9 nukkuun ja heräs puoli kolmen aikaan höpöttelemään hetkeksi, sitte ku laitoin tutin suuhun nii nukahti ja nukku johonki seittemään asti.

Kävimme sunnuntaina anoppilassa nii nukuin miehen kans puolentoista tunnin päiväunet sen ajan ku miehen vanhemmat katto millan perään :) ei ollu edes hoksannut et olimme eri huoneessa ja ovi oli kiinni.
 
Hyvä Grenie, että ootte saaneet nyt nukutuksi vähän paremmin! Elämäkin näyttää aina hieman valoisammalta hyvien unien jälkeen! ;)

Joo, niin meilläkinhän ollaan täällä sairaana, ekaa kertaa kuumeessa + nuha + yskä. Onpa moni yhtäaikaa kipeenä.
No enivei, viime yönä kuume taas nousi vissiin sen verran, että poika heräs. Annoin sitten paracetamolia (nesteenä) ja oltiin siinä hereillä päälle tunnin. Alkoi uudestaan nukkumaan vasta kun kuume laski ja sai maitoa. Mutta tässä hereilläoloaikana se aukasi taas sen vaipan, tällä kertaa ihan molemmat tarrat ja otti itte pois! Tällä kertaa ei kakkaa :DDD Täytyy vissiin alkaa pitämään housuja tolla jalassa, ei vaan viittis kun täällä on niin lämmin muutenki...
 
Aamu, mietin tossa et onpa ihme ettei meillä oo tota vaipan irrottamista tullu vastaan... No ei tietenkään kun on vaatteet koko ajan päällä! No, ehkä kesä tuo sen vastaan, saas nähdä. Poika nukahti just omaan sänkyynsä!!! Sisällä ei oo kyllä nukkunu.. Öö viimeks varmaan parikuisena. On kyllä tosi kipee. Ei jaksa tehdä mitään, sylissä vaan koko ajan. Aamullakin pullon jälkeen nukahti vielä uudestaan, normaalisti pullosta saa sen verran virtaa et sit ei todellakaan enää nukuta. Voi pientä. Mittasin äsken kuumeen, oli reilu 38, mut siinä alla oli Panadol. Yöllä annoin supon kun heräs ja oli aivan tulikuuma. Nyt on kyllä pitkä päivä tiedossa, mitäköhän ihmettä pojalle saa suuhun..? Onneks maito tuntuu uppoovan.
 
Mä kans kuvittelin, että sairaana laps nukkuis enemmän, vaan musta tuntuu, että tuo on enemmän valveilla ku ennen! En tajua. Oon itsekin kipeenä, ja tarviis enenmmän lepoa, vaan toisella potilaalla jostain kumman syystä riittää energiaa.
Onneks ruoka menee alas. Oon kyllä antanu nyt paljon sosemaisempia ja helposti syötäviä, ehkä hedelmäsoseet Dessa vois upota helpoiten??
Kylmää vettä imee pillillä tosi hartaasti :)
 
No johan on sairaita lapsosia :/
Niklaksellakin ilmeisesti on lievä mahatauti. Eilen ripuloi ja ei tosiaan ole syönyt kunnolla torstain jälkeen. Kai sitä pitää kohta soitella neuvolaan, niinkun mulle ehdotettiin, mutta jotenkin aattelin, että kyllä se kohta menee ohi.
Onneksi nestettä saa hyvin menemään, sillä Niklas ei muuta tekiskään kun jois vettä aikuisten oikeesta pullosta. No se on melkein ainut mitä menee alas, mutta hyvä, että edes se. Yhden aterian päivässä on nyt parina päivänä syönyt kunnolla. Aamupuuroa ei tänään taas maistanutkaan, mutta lounas meni. On se inhottavaa, kun tiedän, että joku on vialla, kun normaalisti on niin kova poika syömään, mutta sitten kun ei vaan tiedä mikä on vialla! :(
Ei mahatautikaan voi useita päiviä kestää. Varsinkin, jos on sama kun mulla. Itse sairastuin sunnuntaina ja tänään oon ilmeisesti jo ihan terve. Mitä nyt ruoka ei maistu vieläkään.

Ja sitten asiasta kukkaruukkuun. On se lapsen pukeminen hankalaa! Kun olin päiväkotiharjoittelussa, niin mulle sanottiin, että on pääsääntöisesti kahdenlaisia vanhempia. Niitä, jotka pukee lapselleen aivan liikaa, ja niitä, jotka liian vähän. Oon huomannut olevani ensimmäinen vaihtoehto näistä. Nytkin laitoin päivävaatteiden (body ja housut) päälle vanuhaalarin päiväunille vaikka miedän pihassa on 1-vuotiaita SHORTEISSA ja T-PAIDOISSA. Tuntuu hurjalta. No kai siellä on lähemmäs 20 lämmintä. Silti en kyllä vielä uskalla ihan noin pieniin vaatteisiin siirtyä. Mitä te muut puette vaunuihin, kun ulkona on 17-20 astetta lämmintä? Meillä vaunut on varjossa takapihalla ja lapsella ei ole peittoja.
 
Toivottavasti pikkuiset paranisivat nopeasti! Hugokin on flunssassa, valvottanut yöllä jonkin verran, mutta päivällä ollut oma itsensä. Pikkusen huonommin ehkä syöny, mutta muuten kaikki ok. Korvat tulee huomenna tarkistettua kun on edellisestä korvatulehduksesta jälkitarkastus. Toivottavasti ei ole uusi tulehdus. 

Madie: minusta tuntuu kans, että puen liikaa, tai siis aina on ollut iho lämmin joka puolelta kun oon kokeillu, monesti hikinenkin. Nyt oon pitänyt sisävaatteiden päällä ulkopukua, tuulipukukohan tuo nyt olisi ja semmoista ohutta pipoa. Mietin eilenkin kun oli niin kuuma, että olikohan liikaa, mutta ei nyt ainakaan kovin hikinen ollut, vaikka kävelyllä aurinko paistoi melkein koko ajan vaunuihin. Vähän vaikea arvioida, kun ei kuitenkaan vielä liiku ja varjossa teki eilen itsekin mieli laittaa pitkähihainen. Toisaalta rattaissa on aika hyvin tuulelta suojassa. 
 
Meidän tytöllä oli esim. eilen 20-asteisena päivänä vaunuttelun aikana päällä body, housut, sukat ja äitiyspakkauksen ohut kypärämyssy. On aika kova hikoamaan (esim. viime päivinä, kun on ollut lämpimämpää, on tyttö hikoillut jo sylissä tissitellessään), joten siksi hänet on puettu ulkoilujen ajaksi aika vähiin vaatteisiin.

Meillä menee niin, että mies pukisi mielellään vähän liikaa ja minä taas pukisin miehen mielestä liian vähän vaatteita tytölle :-D Yleensä keskustelu meneekin suunnilleen "Laitetaanko vielä tämä noiden muiden vaatteiden päälle?" "Ei kai sitä tarvitse, kun sitten tyttö hikoilee." "Niin niin, mutta parempi se hiki on kuin vilustuminen." "Niin mutta ei se hikoilukaan ole hyväksi, kun vauva ei hikoillessaan kuitenkaan haihduta lämpöä, kun lämmönsäätelyjärjestelmä ei toimi." "Niin mutta kun sitten se ihan varmasti vilustuu." Ja sitten minä taivun ja tytölle puetaan liikaa, koska muuten tulisi kina tai riita ja sen seurauksena möksötys jomman kumman osalta. Ja aika usein vaatteita vähennettäessä huomataan, että niinhän se likka on hikoillut, kun hiukset ovat märät :-/
 
Pukemisesta: tänään oli tosiaan niin kuuma, että vaikka alkuun laitoin Hugolle ohuen takin bodyn päälle ja kesäpipon päähän ja housujen alle sukkahousut niin jouduin kyllä kuorimaan takin ja housut aika nopeasti pois - posketkin oli ihan kuumat raukalla! :) Pitäis ostaa joku lippis tai kasvoja auringolta suojaava hattu piakkoin. 
 
Meillä ollaan tämä viikko oltu lyhythihaisessa bodyssa ja ohuissa pöksyissä ulkona, hellehattu ja aurinkolasit päässä. Hyvin tarkenee, yhtään vilpoiselta ei ole tuntunut.
Tänään kirjastossa näin jonkun pikkuisen vaunuissa vanupuku päällä ja vähän kyllä ihmettelin... varjossakin kuitenkin parikymmentä... mutta ehkä oli viluinen tapaus, kuitenkin näytti uni maistuvan ja luulisi, että ei nuku jos tuskaisen kuuma?
 
Ohhoh, jopas tosiaan on muillakin kipeitä muksuja :( Meidän poika on taas kipeänä. Kauhia nuha ja yskä, eilen illalla oli kuumettakin.. Lääkärissä käytettiin mutta mitään kummempaa ei löytynyt, ventoline-resepti saatiin avaamaan röörejä.

Täälläkin oli parikymmentä astetta varjossa joinakin päivinä ja silloin pojalla oli päällä housut, body ja semmoinen kevyempi pipo. Kun tuuli kovemmin, pidin myös kevyttä haalaria, vähän kuin tuulipuku.. Makoiltiin varjossa nurtsilla ja itse tarkenin vallan mainiosti capreissa ja t-paidassa. Minun ihana rakas äitini joka ei suinkaan koskaan syyllistä ketään eikä saa tuntemaan itseään huonoksi äidiksi, sanoi että olen itse sairastuttanut pojan kun en ole pukenut tarpeeksi päälle. Kiitti vaan, siitähän virusperäinen flunssa johtuukin.. -_-
 
Korvatulehduksen jälkitarkastuskäynnillä käyty, ei enää tulehdusta emoticon

Tyttö kyllä teki kaikkensa, ettei vaan oltaisi katsottu korviin. Ja huuto oli myös sen mukainen..
 
Takaisin
Top