Vauvantuoksuista arkea

Mä vein tuon neidin jo eilen ulos, ikää siis silloin vasta 9 päivää, kun oli mittarissa +7 astetta. Terveellä järjellä ajatellen parempi noin, kuin tasan 14 päivää ja esim. -7 astetta. Ja tänään käytiin koko perheen kanssa vähän puistoilemassa kun mittari oli edelleen plussalla, hyvin näytti unet maistuvan.
 
Joo kyllä toi 2 viikkoo on aika pitkä aika jos on plussakelejä mun mielestä. Mut sekä sairaalassa että neuvolasta sanottiin sama.
 
2 viikkoo mullekki on sanottu tähän päivää asti. Nyt on kyllä hienot ilmat.
 
Mä en olis halunnu tuttia käyttöön ollenkaan, mutta keskolassa moista oli joka välissä vauvan suuhun laitettu niin oli sit "koukussa". Me ei kyllä ite käytetä eikä onneks tarvitakaan tuttia enää ku nukahtamiseen ja silloinki tutti pysyy suussa vaan vähän aikaa.
 
Mä en oo ikinä kuunnellu noita et millon ulos. Meillä katotaan lähinnä millanen ilma on ulkona ja jos on hyvä, niin sitten sopivasti vaatteita ja muita kerroksia. Harso tietenkin vaunuihin ettei viima pääse.
Neuvolan tätikin kyllä tiistaina sano et nyt on hyvät ilmat totutella pikkunen tonne ja pikku aikoja kerrallaan.

Tutin mä jouduin antaa tolle neidille toissa yönä, kun oli se tissi rähjä yö. Nyt se ei oikein enää sitä halua.

Ja kyllä huomas et eilen oltiin kaverin luona kutsuilla, kun tänään maistunu neidille vaan uni ja ruoka :) Oli näköjään rankkaa kyläillä ekaa kertaa.
 
Saattaa esiintyä joko iho-oireina, tai sitten jatkuvana nuhana tai yskänä. Jos alkaa epäilyttään jossain vaiheessa, niin ota neuvolassa puheeksi kyllä ne osaa neuvoa :)
Pienten allergiat kun voi lähteä pois tai sitten oman perheen eläimiin ei välttämättä reagoi mitenkään.
 
Mutta siis ei mitään hengitystiet tukkoon reagtioo!! Oon kauhee pelko ton kulkeeko henki, hengittääkö vauva juttuen suhtee:/
 
Ja sit hei viä, kertokaa mulle mitä mieltä ootte tutin käytöstä? Siis miksette käytä tai miksi käytätte? Haitat hyödyt?
 
Pivi me otettiin täl pojal jo tutti käyttöön viikon ikäisenä kun imetys pelittää hyvin ja kaveri söis ylitarpeidensa niin tutilla saan välillä huijattua pientä taukoa ettei mahakipuun esim maitoa tankkaa.
Esikoisella otettiin tutti vasta huomattavasti myöhemmin käyttöön, kun meinas ruveta peukkua tosissaan syömään. Esikoiselta tutti otettiin sit kokonaan pois vähän yli vuoden ikäisenä. Eikä hän hereillä ollessaan tuttia syönyt oikeestaan koskaan.
 
Okei kitos vastauksesta. Ku mä en näe siinä mitään pahaa, siis tutin käytössä. Ja sika haluisin mielipiteitä. Jos vaikka saan uutta tietoo...
 
Kylvetettiin meidän neiti ekan kerran tänään. :) Odotettiin innostunutta pärskintää ja käsillä huitomista. Mutta meidän neiti onkin oikea nautiskelija ja NUKKUI läpi koko toimituksen! :D Samantien kun laskin hänet veteen meni silmät kiinni ja avasi ne vasta kun nostin hänet taas vedestä!
 
Pivi, suositus on että ekaan kahteen viikkoon ei käyttäis tuttia ettei se häiritse oikean imuotteen oppimista imetyksessä. Mut tuskin satunnaisella käytöllä haittaa on ja riippuu paljon vauvastakin. Jos on kovin vaativa vauva ja itkee helposti niin kyllähän tutti siinä auttaa rauhoittamaan. Ite suunnittelin käyttäväni tuttia hätävarana, ei koko ajan. Eli päiväsaikaan mahdollisimman vähän ja esim nukutukseen ja rauhoittamiseen vaan tuttia. Helpottaa myös siinä vaiheessa kun jättää vauvan jonkun toisen hoitoon niin tutti on hänelle turvana. Muta vieroittamisen kannalta mitä vähemmän riippuvainen siitä on sitä helpompi jättää sitten pois kans. Nyt ollaan kerran annettu tutti kun meinas neidillä mennä hermot totaalisesti autossa.
 
Okei, aattelin ku ne kumminki synnärillä tutin anto! Meillä käytetään aamuyön pikkutunteina jos ei muuten nuku..
 
Veka ei tahdo nukkua pinnasängyssä. Veka ei tahdo!! Huoh... No Veka meni isin kanssa olkkarin sohvalle kattomaan telkkaria ja äiti menee nukkumaan. Huomenna koitettava saada tolkku tohon sängyssä nukkumiseen tai sitte mä petaan sen pirun pahvilaatikon tonne takas tonne pinnasängyn sisälle.
 
Takaisin
Top