Vauvantuoksuista arkea

Samaa sanoisin minä. Se kun saattaa olla yli viikonkin se tynkä siinä. Meillä ne on irtoillut hyvinkin vaihtelevalla aikavälillä.
 
Synnärin ohjeiden mukaan saa kylvettää tyngän kanssa. Meidän terkkari (aikas vanha) ohjeisti et kylpyyn vasta tyngän irrottua :D näin ne ohjeet vaihtelee...
 
Kättärillä ohjeistettiin että saa kylpeä vaikka joka päivä navantyngän kanssa, kunhan kuivaa hyvin pesun jälkeen.
Meillä kanssa rauhallista arkea. Syödään, nukutaan ja vaihdetaan vaippaa. Yöt alkaa mennä yhdellä heräämisellä.
Ensin yritettiin mennä ohjeiden mukaan mut todettiin, että kaikilla on helpompaa jos yöllä ja illalla annetaan lypsettyä/korviketta maha täyteen tuttipullosta ja päiväaikaan imetetään. Tuttikin ollaan otettu käyttöön ja sillä ei ole suurempaa vaikutusta imetyksen onnistumiseen.
 
Huomenna ajateltiin lähteä jo ihmisten ilmoille täältä kun ei oo pakkasiakaan luvattu. Autolla kauppakeskukseen vähän ostoksille ja kahville. Mietin vaan, että mitä tuonne vaunuihin tarvis laittaa vauvan lisäks. Kauheen paksun oloinen se äp:n makuupussi jos tuon pojan muuten pukee lämpösesti...
 
Mä laittasin helposti avattavia kerroksia, itelle ainakin kun tulee herkästi talvisin sisällä kuuma.
 
Samaa mieltä Untuvan kanssa; kerroksia vaan, joita saa sitten helposti avattua/ vähennettyä. Jos sisätiloissa tulee kuuma, niin siitä seuraa luultavimmin karjunta, josta sitten taas tulee vielä kuumempi.
 
Me ollaan kotiutumisen jälkeen käyty jo kahesti kaupassa ja tänään pikku vaunu kävelyllä koiran kanssa. Huomenna olis vaate kutsut tiedossa :)
Mä jumitin niin ton loppu raskauden kotona kun ei vaan jaksanu lähtee mihinkään, niin nyt voi hyvällä omalla tunnolla mennä vauvan kanssa.
 
Mulla alkaa itellä olla olo sen verran paljon parempi (sektiosta 12 päivää) että aika lähteä vähän ihmisten ilmoille. Tosin lähtö terveysaseman ja pika-crp:n kautta, josko viimein sais siltä osin puhtaat paperit ja olis tulehdusarvot normaalit. Kyllä pää pimahtaa täällä kotona vaan maatessa. Tänään vein roskapussin ja kävin postilaatikolla, wuhuu!! Huomenna siis perhe autoon ja ostoksille. :joyful:
 
Mashnu toivotaan et saat puhtaat paperit huomenna. Mutta muista kuitenkin ottaa rauhallisesti :)
Mulla toi pieni vaunu lenkki otti sinänsä koville kun lonkat viellä niin löysät, et nyt juilii ylös nousut,selkää ja alamahaa. Mut hitaasti hyvää tulee :)
 
Eipä mulla oo aikomus ku käydä Sinellissä hakemassa jalanjälkien tallennusvälineet ja ruokakaupassa. Onneks pääsee ovelta ovelle autolla. Katoin että hyvät lastenhoitotilat siellä kauppakeskuksessa on vaipanvaihtoa varten siellä on, mutta missähä mä maitopullon lämmitän jos nälkä yllättää..?? :wideyed:
 
Meet kysyyn jostain kahvilasta tai jostain vastaavasta, et voiko ne lämmittää sen maidon tai et pääsetkö itse lämmittää. Ja joissain lastenhoito tiloissa on mikro itsessään jo.
 
Olisko lastenhoitohuoneessa mikro? Jos on siis sellainen syöttämiseenkin tarkoitettu tila, niissä usein on..

Tai sitten kannattaa harkita tulevaisuudessa jauhekorvikkeita, ja lämmitetty vesi termarissa mukaan.
 
Noi jauhemuotoiset maidot on reissussa näppäriä kun voi just sen veden ottaa vaikka termariin valmiiks lämmitettynä. Suosin tätä esikoisen kanssa. Kotona taas valmiit maidot oli helpompia. Ja onneks vauva ei nirsoillut maitojen suhteen :-)
 
Meillä viime yönä alotettiin rinta rähjäys. Ei kelvannu mitenkään päin tissi, vaan piti pumpata pulloon ja sit kelpas neidille maito. Tosin tossa aamulla olin jo niin silmät ristissä, et laitoin korviketta pulloon.
Osasyynä taitaa olla reilu sipuli määrä eilisessä ruuassa, mut nyt tarvis taas jostain löytää se usko et kyllä se imetyskin sujuis :sad001
Osasin oottaa et jossain vaiheessa tää tulee, mut et näin pian ja hyvin alkaneen imetyksen jälkeen shokki oli.
Tai sitten kehuin kaverille neidin helppoutta liikaa ja se sit kostautu näin.
 
Matkalla ostoksille... Serpin kautta. Edelleen 41... Tippunu vaan 15 pinnaa perjantaista :shifty: Tohtori kirjoitti mulle lisää antibiootteja ja perjantaina uus kontrolli. Noh, ei anneta sen häiritä, shoppailut kutsuu :joyful:
 
Takaisin
Top