Vauvantuoksuista arkea

Olihan rankka reissu. Käytiin Sinellissä, Hesessä, Prismassa, Kahvilla, Kahdella kirpparilla ja S-marketissa. Kotiin ku tultiin niin isi meni päikkäreille ja Veka tankkas ensin 100 ml maitoa ja sitte 50 ml lisää ja vieläki oli nälkäkiukku ni Vielä yks 40 ml meni maitoa ennenku uni tuli :grin Ja me Prismassa kuiteki varikolla käytiin ja syötiin sielläki sen 100 ml....:wideyed:
 
Nälkänen poika sulla, Mashnu! Kasvaa hyvin sitten. :) Mä oon niiiiiin kateellinen kun pääsit Sinelliin! :sad001 Kun Turussa päin ei ole kyseistä kauppaa. Viime kesänä käytiin Ideaparkissa ja pääsin Sinelliin. :) Ostin sieltä yhtä tarraa ristiäiskortteihin mutta en sit osannut ostaa niitä tarpeeks ja nyt ne on heidän verkkokaupasta loppu! Tarkoituksena olis soittaa liikkeet läpi jos jostain löytyis niitä vielä.
 
Reissu meni hyvin kyllä ja vauvojen varikkotilat oli hyvät ku käytiin joka paikassa tsekkaamassa. Prisma oli kyl ainoa paikka josta löyty asiakasmikro niin saatiin maito lämmitettyä omin avuin. Veka nukku melkein koko reissun ajan eikä kränänny edes vaipanvaihdosta ku yleensä se on paha paha ku peppu pestään :p Mutta kyllä äitiki tuntee nyt nahoissaan päivän riennot. Huomenna ei kyllä kotikylän apteekkia ja ruokakauppaa kauemmas lähetä. Nyt me katellaan pojan kanssa Emmerdalea Isossa sängyssä ja lepäillään :joyful:
 
MUN TISSIT!!!! A-U!!! ;( miten muuten niin yksinkertanen asia ku imettäminen voi olla vaikeaa?!
 
Pivi, onks sulla haavaumia vai mikä on?

Täällä on rasvat, kaalinlehdet ja ilmakylvyt kova sana, suosittelen kolmen settiä :)
 
Vähän hakusessa toi imemisote viä:/ en oo löytäny oikee semmosta asentoo, ja pelkään et vauva hukkuu mun tisseihi:) nännit haavaumilla, turvonneet, pateilla/ kovat, painaa tonnin... Ja vuotaa ku seulat!!! Naapurin vauva itkee ni pivin tissit vuotaa!!!!! Ja täälä sairaalassa kun noita itkeviä vauvoja on!!!:) ilman rintaliivejä ei pysty olee, tuntuu ku selkä katkeis...
 
Siis se on ihan jotain käsittämätöntä! Ja toiset oottaa, että pääsisi synnytyksen jälkeen mahalleen nukkumaan... Niin minäkin joskus odotin...
 
Mulla auttoi rintakumit tuohon vaiheeseen, kun imetys teki kipeää ja rinnat oli liian isot vauvan hyvälle imuotteelle. Välillä Lasinohia nänneihin, niin parissa päivässä alkoi helpottaa. Lisäksi pumppasin maidot yöksi ja annettiin pullosta. Nyt taas imetän enimmäkseen myös yöllä.
 
No just! Ekaa kertaa vauvan kanssa kahdestaan liikenteessä ja eiks auto alkanut pitää outoa ääntä! Nyt istutaan sit huoltamon kahviossa ja ootetaan tuomiota... Saadaanko lähteä autolla kotiin vai pitääkö alkaa katteleen bussiaikatauluja. Onneks on kaikki tarvittavat huoltovälineet mukana. :)
 
Luoja mikä päivä! Vein miehen aamulla töihin että mulla oli auto käytössä kun piti viedä tytär kesken koulupäivän hammaslääkäriin laitattamaan lisää rautoja suuhun (ylhäällä oli jo ja nyt laitettiin alas) ja sit pikaseen takas kouluun pitämään joku esitelmä. No matkalla auto rupes sit pitää outoa ääntä ja soitto miehelle että mitäs nyt tehdään?! Vein auton huoltamolle miehen työpaikan viereen ja tutkivat siellä mistä on kyse. Vähän isompi operaatio kuulemma, ei välttis tuu kuntoon tänään! Eli tunti istuskelua huoltiksella (Happy, mä tankkasin suklaata tällä kertaa :) ) ja sit metsästämään bussipysäkkiä. Matkalla tajusin ettei mulla ole käteistä!!! Eikun lähimmälle kaupalle (tiesin että siellä on Otto-automaatti). No ne perk**eet on ottaneet sen automaatin pois!!!!! Kauppaan kysymään saako sieltä nostaa rahaa ja ei tietenkään saa. Siinä kohtaa tuli itku. Lisää suklaata. Okei, mä otan sit taksin. Just kun olin soittamassa taksia välähti että nykyäänhän voi ostaa mobiililippujakin! Eikun lataamaan appia puhelimeen ja lataamaan kertalippua. :) Ja seuraava bussi joka tuli sattui olemaan sellanen millä pääsen ilman bussin vaihtoa torilla suoraan kotiin. :) Nyt ollaan siis vihdoinkin matkalla kotiin. Onneks vauva ei ole ollut moksiskaan koko reissusta ja sai tankkausta huoltsikalla hänkin. (Kiva muuten imettää siellä keskellä kaikkia lounastavia rekkakuskeja! :D )
Mutta joo, kahteen viikkoon ei pitänyt ulkoiluttaa vauvaa muuta kuin autoon ja sisälle... Onneks on lämmin keli sentään tänään.
 
Meille sanottii et viikon päästä saa laittaa nukkuu pihalle. Tietysti ilmasta riippuen!!!
 
Jannallakin ollut stressi aamu. Minä jo mietin, että eihän tämä oo maanantai...
 
Blääh!
Jos oli loppuraskaudesta puhki ja piti hoitaa homma päivässä niin on kyllä vieläkin ainakin täällä! Synnytyksestä 9pvä ja kävin hakee postin 150m päästä, alotin imuroimaan, laitoin ruuan tulemaan.. Ja nyt oon ihan puhki! Loppu talo taitaa jäädä isännälle imuroitavaksi. Huh, huh!
 
Pivi, meille sanottiin että kahteen viikkoon ei ulos muuta kuin tuo ovelta autoon jne. Ja sen jälkeen pikkuhiljaa ulkoiluaikaa pidentäen ja jos on yli -10 astetta niin ei ollenkaan ulos. Me repästiin tänään sit 5 tunnin ulkoilut, josta tosin alkupuolisko autoillen. :D Oikeen ulkoilua oli pääasiassa se vajaa tunti mitä metsästin bussia.
Ja voin muuten kertoa ettei se turvakaukalon konkkaaminen tehny hyvää selälle! Ja pakaralihakset on hellänä siitä kun piti kävellä niin varovasti jäisillä teillä.
 
Takaisin
Top