Vauvantuoksuista arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lottie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä itken maanantaina viimestään. Esikoinen muuttaa kotoo pois! Hurja tunne! Tänään käytin vauvaa neuvolassa ja sillä välin tuo iso neiti oli kirjottanut vuokrasopparinsa. Elämä on!

Happy, muuttaako kauas? Jos ei, niin pitäähän Tirpan käydä säännöllisesti kylässä ;) (ja sä kun oot Tirpan kuljettaja&henkilökohtainen assistentti niin..)

Missä vaiheessa tää paska alkaa helpottaa? Vittu että voi syödä ihmistä,ku tää lapsi vaan huutaa ja mikään ei kelpaa...

Tiada,onko vauva kosketusarka tai velton oloinen? Entä oletko mitannut kuumeen? Ettei olisi mikään pöpö iskenyt?

Emmä sinne soita ku haukkuvat kumminki.. Ei oo velton olonen ollenkaan eikä oo kuumetta.. Ei se äitille kitise eikö huuda vaan ainoastaan mulle..ja siis teen kaikkeni et se olis tyytyväinen,mut ei :( Kerran oon nähny hymyn..vittu kerran!! Ihan oikeesti..

Tässä vielä yhteystietoja,joista voi olla apua

Vapaaehtoisten vertaistukipuhelimet

Helsinki / Pääkaupunkiseutu

050 352 3634/Tukihenkilö
keskustelee nuorten yh-äitien kanssa,
joilla pienet lapset
050 408 1576 tukipuhelin
050 408 1577 tukipuhelin:
040 535 6748 päihdetukipuhelin
Jyväskylä
044 088 0204 tukipuhelin
044 099 0180 tukipuhelin
Kotka
050 566 3044 tukipuhelin
Mikkeli
044 518 0306 tukipuhelin
Oulu
Nettivertaistuki eroperheille:
oulunseudunyvp.pj(at)gmail.com,
Tukea alusta asti yksin oleville äideille:
sari_h84(at)hotmail.com,
Eron kokeneiden miesten tuki:
aarne.tu(at)gmail.com,
Leskien tuki:
nuoretlesket.oulu(at)gmail.com
Aikuiskaverivälitys:
050 342 2185
Varamummia tai -vaarivälitys
046 547 8392 varavaarijamummi(at)gmail.com
Paltamo
044 291 8314 Tuula Väisänen
tuula.vaisanen(at)paltamo.net
Tampere
0400 741 972 Tuula
0400 715 422 Anneli
Turku
044 358 8599
Tuusula (iltaisin)
040 772 2850
044 561 1116 Helena
050 326 2032 Marjut, lapsen
kanssa yksin alusta lähtien
Vantaa
044 504 0305 Jarkko Väre
Lastensuojelun asiantuntija:
050 408 1578 Eija
Asunto- ja velkaongelmat:
(09) 802 6792
Toimeentulotukiasiat/valitukset:
044 580 0243 Sari/iltaisin
Uhkasakkojen Uhrit
Neuvonta ja vertaistuki:
041 430 1640 Anne Tuomikoski
Yksinhuoltajaisien tukihenkilöt
(03) 346 6958 Tapio

Täällä oli kanssa itkuinen ilta huusi pieni ihan huolella, syynä taisi tällä kertaa olla väsy kun lupaavasti alkaneet unet keskeytti pari kertaa kakka ja sitten pieni näki selvästi levottomia unia jopa painajaista kun heräsi itkien eikä mitään näkyvää syytä ollut, ei nälkä eikä märkä vaippa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä oli kolme lohdutonta itkukohtausta tän illan aikana. Eka tuli kesken leikkimatolla jorailun, toka kesken unien ja kolmannen todistin ensi sekunnista lähtien ku jäbä vaan pötkötteli, sitte meni suupielet alaspäin ja surullinen itku ilman syytä alkoi. On se rankkaa olla noin pieni ja käydä noita tunneskaaloja läpi ilosta suruun nopealla tempolla :wideyed: Ei siinä auta muu ku ottaa vauva syliin ja jutella mukavia kunnes suru helpottaa. Ei ne itkut aina johdu fyysisesta syystä vaikka toki se on asia joka täytyy aina ensin tarkistaa. Meidän pojalla noi tunteet vaan heittelee ja kiihtyy nollasta sataan hetkessä niinku äitilläänki. :smug:

Pitikin kysyä täältä, että minkä ikäsenä laitoitte vauvan ekaa kertaa leikkikaaren alle killittelemään vai oletteko vielä uskaltaneet pistää? Itsellä tuo leikkimatto on edelleen paketissa... Tekisi kyllä mieli kokeilla tykkääkö keiju siitä...mutta oliko siinä joku ikä milloin vauvaa saa lattialla maatuttaa?

Kyllä meillä köllitään lattialla vatsallaan, selällään ja milloin mitenkin. Hyvä paikka ähistellä kun ei voi tippua :)

Nyt tiedän mitä tuo itkee :( vittu että on taas hyvä fiilis :( Sille ei käy toi jauhe ollenkaan taas pukkais ihottumaa :( raukka :( Ei oo aikasemmin tullu oireita,mut nyt taas tuli heti syötön jälkeen nous ihottuma naamalle :( Tähän aikaan ei saa enää mistään maitoa,joka kävis tolle eli yö pitää mennä tolla maidolla :( Mä en ehkä kestä..

Inhottavaa tiada et pikkuselle ei tunnu sopivan mikään maito :sad001 Ja mä niin tiedän ton tunteen kun toinen vaan huutaa ja mikään ei auta.
Mitäs kaikkia maitoja oot jo kokeillu? Jos ei ala kohta sopivaa löytyyn, niin lastenlääkärin luo sitten vaan.

Tiada, kyllä sä kestät! :Heartred sen verran, että lähdet vaikka lastenlääkärillä käymään jos et neuvolaan pysty soittamaan. Ja voisithan sä pyytää neuvolasta päästä erille terkkarille, jos teillä ei viimeisimmän kanssa oo synkannu...? Mun kaveri on ainakin pyytäny eri terkkaria, kun olivat niin eri luontosia sen ekan kans ja on homma toiminu.

Ja ite pitäisin sitä vaan hyvänä asiana, jos tyttö on äitis luona ollu rauhassa. Äitis tykkää auttaa ja hoitaa tyttöä, ja tyttö (ja varmaan sinäkin) on saanu nukuttua.

Mulla oli eilen vaikee päivä, kun sain kuulla että pikkusisarusten isä oli joutunu uuteen leikkaukseen... Oli kasvain leikattu, mutta sitten oli noussu kuume eikä ollu tietoo, että miten oli menny. En kyseisen henkilön kanssa oo missään väleissä, mutta tuntuu pahalta sisarusten puolesta ja toki omastakin. On se mies ollu ajallisesti itse asiassa pitempään ja tiiviimmin mun elämässä kuin oma isä. Vaikka se on ollu yks toope monessa asiassa, niin ihan rukoilen mielessäni että se selviää...

Eilen simahdettiin jo ysiltä, oli sen verran rankka päivä.

Pitäkäähän itsestänne ja toisistanne huolta, ei sitä tiedä koskaan minkä verran tätä eloa on jäljellä. Vaikka on välillä vaikee, vaikka ois aivan pirun vaikeeta, niin on niin paljon hyvääkin :)

Oon kokeillu nan 1 sitä tetra maitoo,nan Ha1 tetrana,sempperiä tetrana ja niistä kakka vihreetä ja nanniata nous ihottuma noh nyt on sempperin jauhe aluks näytti siltä,että käy ihottuma lähti tasaantuu ja kakkaki oli normaalin väristä kunnes eilen illalla huomasin et heti ruokailun jälkee sen naama alkaa punottaa ja ihottumaa tulee :/ Se terkkari oli ihana raskaus aikana,mut jotenki se on nyt ihan kauhee ku mennään ronsun kans kahestaan se kyseenalaistaa mun jaksamlsta yms. Alussahan kaikki meni hyvin ei ollu allergiaa ja se nukku 5 tuntii putkeen,mut nyt vaan kaikki menee iha päin persettä..

Voisikohan nvltäti järjestää jotn konkreettista apua jos hän on huolissaan sun jaksamisesta.? Onhan yksinhuoltajuus rankkaa, en pysty edes kuvittelemaan! Toivottavasti löytyy pian typylle sopiva korvike!

Takaisin