Vauvantuoksuista arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lottie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän pienellä miehellä on myös aina elämä sekasin jos ollaan päivän aikana käyty jossain kyläilemässä vaikka ite kyläilyt aina tosin hyvin sujuuki. Illalla sitten kotona on olevinaan kauheen hankalaa :sour:

Täällä taas tuntuu että pikkunen oikeen tykkää kyläilystä. Aina kyläpaikoissa on ihanan rauhallinen ja samoin kun sieltä päästään kotiin. :) Jos ollaan useempi päivä vaan kotona niin johan alkaa ärsyttää! Hyvähän se vaan minunkin kannalta on että kyläilyt sujuu! :)

En ookkaan tänne kertoillut vielä mitään meidän vauva arjesta niin laitanpa tässä lyhyesti, että täällä syödään päivällä joskus tunnin välein, ja joskus taas saattaa poika nukkua neljäkin tuntia itsekseen, eli vaihtelee ! Se nukahtaminen vaan on kaikkein vaikeinta, eikä hereillä suostu olemaan juuri muualla kuin sylissä. Kunnon sylivauva siis (manduca tilaukseen :D ) !

Tästä syystä ollaan siis pojan kanssa nukuttu samassa sängyssä (mies nukkuu sohvalla :D ) että saa olla siinä turvallisesti äidin kainalossa tissi suussa. Yöt on olleet helppoja (paitsi ne ihan ensimmäiset), yleensä nukkuu 22-01/02 tai joskus jopa kolmeen asti, ja sitten syödään ja vaihdetaan vaippaa. Aamuyö menee sitten enemmän tissitellessä, ja mulla liivinsuojia vaihdellessa. Kunnon maitotulvat aina öisin meillä sängyssä...

Hassua on musta se, että poika ei itke eikä inahda likasta vaippaa :o Kakkaa tulee käytännössä kokoajan, pierujen kera :D Iho on pysynyt tosi hyvänä vaikkei jokaisen kurapierun jälkeen vaippaa vaihtaiskaan.. :)

Taisin sanoa kertovani lyhyesti...no mut siinä sellasta kertomusta :P

Minun pieni ekaa kertaa mummolassa yötä,et äiti saa nukkuu yhen yön heräämättä :) Toivottavasti menee hyvin :)!tänää käytii moikkaa isomummoo ja pappaa eihän ne muisti sairaat miyää muistanu :(

Meillä huudetaan vaan nälkää ja masua. Kakkavaippaan ei reagoida juurikaan.

Nyt on nukuttu vaan yhet päikkärit 12:30-14:30 tänään ja muuten syöty ja seurusteltu. Viime yönä nukuttiinki 00-10 kolmella lyhyellä ruokatauolla.. Näinköhän tänää nukutaan vielä enemmin :D

Mä kysyin mun siskolta viikko sitten, osaako tämän ikäiset vauvat "juonitella"? Hänen mielestään ei. Tänään meillä oli vieraita ja Tirppa aloitti iltakränänsä. Kohta meidän vieras sanoi, että ihan kuin tuo vauva vähän temppuilisi... Oh really?!

Voihan masukivut.. 18 asti huudettu ja raukka oikee tärisee ku kipristää niin. Mikään ei auta.. Alan syömään kaurapuuroo vaan kohta kun itku tulee itellekki kun miun syömisistähä tää taas johtuu... Raaka sipuli vissiin tällä kertaa :'(

Sympatiaa Masc, meilläkin vissiin masukipuja. Pitää käydä ostamassa ceridalia ja testata sitä I love you hierontaa ja cuplatonta mietin jo kans

Hurjat yöunet 21:30-10! herättiin syömään 1:30, 5 ja 8:30 (:

Mie erehyin syömään papuja ja tää vaan pieree .. Onneks ei pahemmin käyny masuun. Mites näissä oli suositus? Pitäskö syyä paljon eri ruokia et on vaihtelevuutta vai pitäytyä niissä varmoissa, mitkä ei käy masuun?

Mä syön muuten kaikkea, mutta sitä ruisleipää en oo yhden mahaitkupäivän jälkeen uskaltanut syödä.. Mutta mitään ruoka-ainetta en lähtisi poistamaan ns varmuuden vuoksi jos ei aiheuta mitään..
Voihan sitä ajoittain testata noita ärsyttäviä ruokia..

Mä oon ruisleivän syömistä rajoittanut, et syön yhden palan per päivä silloin kun on sitä ostettu... Muuten syön kaikkea. Kohtuudella sit niitä, jotka aiheuttaa kelle tahansa mahavaivoja/närästystä eli sipulia, papuja jne. Sipuli on yks mun lemppareista, niin pitää ihan keskittyy ettei laita joka ruokaan kilokaupalla niinku ennen.

Nojoo en miekää oikeesti oo lopettamassa kaiken muun syömistä. Eilinen oli vaan niin kamala kun toisella kauheen huono olla :( mut sit 00 jälkeen söi ja nukuttiin ihan hyvin loppu yö yhdellä tissittelyllä.

Raaka sipuli/ tulisempi ruoka ja ruisleipä on nyt sit hetken tauolla.. Kunnolla kypsennettynä sipuli ei oo tehny mitään.

Me ollaan just ekaa kertaa mummolassa :). Halusin testaa kodin ulkopuolelle lähtemistä ennen kun mies palaa keskiviikkona töihin ettei jää bussilla kulkemiset yms väliin ihan siks että jännittää. Vauva otti bussin ihan rennosti. Isovanhemmat on ihan höpsönä pienestä :)

Täällä on nyt ollut pari päivää aika tuskaista... Vauva ei nuku, ähisee vaan ja kitisee (nukkuu kyllä välillä pieniä pätkiä..). Tissi kelpaa, minuutin kerrallaan... Ja ainoa paikka missä vähän rauhoittuu on äidin olkapäällä ns. röyhtäytys asennossa... Onkohan tässä kyse mahavaivoista vai mistä..? Vauva nyt siis vajaa 3vk.

Takaisin