Vauvantuoksuista arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lottie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ihan pelästyin kun se huusi kuin henkensä hädässä kun aikaisemmin se on ollut lähinnä käninää... Noh eipä taida olla tahdoton lapatossu tai ovimatto tämä lapsi..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tosta mallasuutteesta vielä... Te jotka sitä antaneet ootteko antanu vielä vaikka kakka tullutki vai vaan tarpeen vaatiessa?

Saisko täst äityydestä hetken lomaa??! Mulla kuune noussu viime yönä ääntä ei lähe ja olo on ku jyrän alle ois jäänny :(

Oi ei, Tiada... :sad001 Pikaista paranemista! Voisko vaikka sun äiti tulla vähäksi aikaa vahtimaan Ronsua tai viedä vaikka vaunuilemaan, niin saisit levättyä?

Mä oon jatkanu sitä mallasuutteen käyttöä 1/2 teelusikallista kerran vuorokauteen ku kokeilin lopettaa käytön niin alko taas ummetuspinnerryspunnerrus...

Mä nyt sit annoin joku aika sit sitä lisää. Eilen annoin illalla puol 8 ja yöllä kakkas 2 kertaa. Tänään pakertanu taas hirveesti muttei mitää tuu :o

Ronsu on myös flunssassa raukka :/ Ei kehtaa mennä ulos :( Mä oon kahtena päivänä antanu mallasuutetta,mut kakkaa ei näy :(

Ronsulle pikaista paranemista ❤ onpa jännä ettei mallasuute auttanu :o meillä meni uutteen annosta kakkaan 6 h. Kannaisko soittaa/mennä näytille lääkäriin ettei mitää ois...?

Taas päivystykseen vai? :O prkele just kävin saunassa :( kyllä pieruja tulee,muttei kakkaa :( hän on niin raukka kun kuulostaa ihan possulta ku ei saa nenän kautta henkee :( Kauhee äiti oon ku en muista millon viimeks toi ois kakannu :O

Onko sulla keittosuolatippoja tai niistäjää/nenäfriidaa? Koitahan saada "röörit auki" ronsulta. Onko ihan hyvänvärinen iho vai kalpee/harmahtava?

Voi Ronsu pieni... Pikaista helpotusta sinne pikkuiselle sekä flunssaan että ummetukseen! Eihän oo kuumetta kuitenkaan? Mitä jos soittaisit sinne Terveysneuvonta-puhelinpalveluun ja kysyisit sieltä missä vaiheessa on tarpeen lähteä näytille?

Kakka voi olla hukassa pidempäänkin ilman että mikään on vialla kuulemma imeväisikäisellä voi jossain vaiheessa olla isokin tauko mutta päivässä pitää kertyä 5-8 pissavaippaa jos vauva ei pissaa niin sitten lääkäriin.
Tuo flunssa kannattaa tarkistaa lääkäriltä, jos vauva on hyvävointinen ja syö niin lepo ja ruoka ja hellyys varmaan riittää mutta jos kuume on yli 38, vauva veltto väsynyt eikä jaksa syödä niin hus päivystykseen.
Käypä hoidon mukaan vastasyntyneen vauvan yli 38 asteen kuume on aina päivystystapaus.
Pyllykuumemittari ja rasvaa siihen 10 s niin näyttää lämmön.
Pikaisia paranemisia sinne

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo ei sitä kakkaa tarvitse joka päivä tulla. Joillain viikonkin väli on normaalia. Ongelmaksi asia muuttuu mikäli ulostaminen on selvästi kivuliasta sen kovan kakan vuoksi. Ähertäminen ja pakertaminen ilmavaivojen vuoksi on ihan eri asia eikä se uute siihen auta.

Takaisin