Vauvantuoksuista arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lottie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eka, ne on niitä vanhoja oppeja, että vauvalle tulis vettä antaa syötön jälkeen, ettei tuu sammasta. Mutta nykykäsityksen mukaan vauva saa kaiken maidosta ja d-vitamiinista! Ja jos tulee sammasta, niin se hoidetaan puolukkamehulla tai kivennäisvedellä sitten jos tulee, mut ei tarvi mitenkään yrittää ennaltaehkäistä! Samasta väittelin oman äidin kans ja otin sit tarkemmin selvää :)

Meillä esikoinen viihty omassa sängyssä, sitterissä ja lattialla pienestä asti paremmi kun sylissä, mut tää poika on sit ihan sylivauva <3

Meilläkin kyl esikoinen viihtyi paremmin ja pidempään ittekseen kuin tämä herra. Oli myös vähemmän rinnalla kuin pikkumies :-) erilaisiahan nämä ovat syntymästä asti.

Meillä on molemmat olleet ihan sylivauvoja; esikoinen siinä mielessä vielä tätä kuopustakin enemmän, ettei viihtynyt vaunuissakaan ollenkaan toisin kuin pikkusisko, joka nukkuu kärryissään aina autuaan unta.

Täällä kans sylissä viihtyy ja vieressä nukkuu parhaiten. Tänään vaan oli ihan pakko ostaa sitteri ku välillä omat kädet väsyy ja pakko syödä itekin välillä. Jos ei nuku niin tää si oikeen viihdy makuullaan ja sit kans pulauttelee niin pakko pitää pystymmässä. Oonkin ollu niin ys työllistetty ettei oo paljon tännekään ehtiny kirjotella. Huomenna kokeillaan vyöhyketerapiaa/Vauvajumppaa vatsanväänteisiin.

Täällä tt nukkui tän päivän sylipäikkyjä kun masu vähän vaivaa jos jättää sohvalle tai sänkyyn tulee itku aika pian mamma kerkee just vessaan tai jääkkärille :)
Toistaiseksi äänellä rauhoittelu ennenkuin ennättää paikalle on estänyt totaaliraivarit

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tänään neuvolassa käyty ja vauvan paino ei ole noussut tarpeeksi. Vain 17g per päivä. Olimme anopin luona sunnuntaista asti ja meinasi hajota pää, kun antoivat vauvalle vettä ja tutin ilman lupaani. (Tuttia ei olisi saanut painon vuoksi antaa) nyt vauva menee äidilleni yöksi, jotta saisin nukuttua yön.. eihän se anoppi edes vahtinut vauvaa yhtä yötä. Joten hyvä, että äitini kysyi saisiko vauvan yöksi hoitoon. :)

No voihan iso höh... pieni pettymys. Jospa sinun äidistä on enemmän apua! Koitahan levätä :)

Argghh kuhan tästä selviin hengissä nii oon kyllä super nainen.. Mä en tajua miks tää lapsi ei nuku ku selkeesti väsyttää ja sit huudetaan naama punasena monta tuntia ja ku nukahdetaan nii se nukkuu ehkä tunnin tai kaks ja sit taas ollaan kiukkusia..mut mikä neuvoks.. Uskalla soittaa neuvolaan ollenkaan ku saan sieltä vaan haukut ku en pärjää..

Muokattu viimeksi:
Tiada, mä olin nvlaan yhteydessä meidän huonoista öistä ja jo se henkinen tuki mitä sain auttoi paljon. Mua ei yhtään haukuttu tms

Voih :(
Voimia Tiada. Meillä nyt 2 hyvää yötä takana *koputtaa puuta* ja olo on ihan loistava verrattuna alkuviikkoon.

Joo ei täällä enää paljoo pyöritä ja juttuja jää lukematta. Heräsin illalla siihen ku kännykkä kolahti otsaan :o väsyneenäki täällä näköjään pakko roikkuu vaikka nukkua pitäis:)
Raskaus aikana ilmoituksia ei ehtiny kertyä ku muutama ku täällä oli koko ajan, nyt ku tänne tulee niitä saattaa parhaimmillaan olla 50 :)

Takaisin